brak logo

ICH Poland

Plewiska

Wywiadu udzielił:
Mariusz Pawlak
Przezes Zarządu ICH Poland
Absolwent Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu. Związany z firmą ICH Poland od 8 lat. Od 2016 roku pełniący funkcję Prezesa Zarządu.
ICH Poland
Rok założenia: 2005
Adres:
Owsiana 5
62-064 Plewiska

 

Posiadamy swoje standardy pracy, ale nasze podejście do klienta jest niestandardowe

 

Co każdy potencjalny pracownik czy kontrahent powinien wiedzieć o ICH Poland?

Obecnie ICH Poland to firma z polskim kapitałem, przez pierwsze lata działalności zdobywaliśmy doświadczenie pod szyldem holenderskiej marki Eskens. Działalność firmy opiera się na trzech głównych działach: sprzedaż, serwis oraz czyszczenie maszyn do barwienia farb, tynków i lakierów.
Firma zlokalizowana jest w Plewiskach koło Poznania. Tutaj znajduje się siedziba firmy, magazyn oraz dział czyszczenia maszyn. W kraju mamy kilku techników zlokalizowanych w różnych częściach kraju obsługujących awarie maszyn u klientów na terenie Polski, ale także w krajach ościennych.

Co składa się na Państwa ofertę?

Jesteśmy autoryzowanym przedstawicielem marek Corob, Collomix i Tecmec na rynku polskim. W ofercie posiadamy dozowniki ręczne i automatyczne, miksery żyroskopowe, wytrząsarki oraz szafy lakiernicze. Oferujemy też klientom w pełni zautomatyzowane linie produkcyjne farb i tynków. Prowadzimy sprzedaż, serwis oraz czyszczenie tych maszyn.

Jak wyglądały początki firmy na rynku polskim i zagranicznym?

Założycielem firmy była już wspomniana holenderska firma Eskens, obsługująca wiodących producentów farb i tynków na rynku europejski, która na starcie wniosła pewien pakiet klientów. Z biegiem czasu, dzięki naszemu zaangażowaniu, sumienności i indywidualnemu podejściu, rozbudowaliśmy listę naszych klientów tworząc stabilną i rozpoznawalną na rynku europejskim markę.

Jaka jest misja firmy?

Firma na stałe współpracuje z licznymi krajowymi i zagranicznymi przedsiębiorstwami. Nastawiamy się na pełen profesjonalizm w obsłudze naszych klientów. W trosce o środowisko naturalne przestrzegamy wszystkich norm prawnych dotyczących gospodarowania odpadami, w tym odpadami niebezpiecznymi.
Jest to istotne zarówno dla nas jak i dla naszych klientów, aby przy dobrej jakości usług dbać również o środowisko naturalne. Ale środowisko to także miejsce pracy, w którym spędzamy znaczną część dnia. Staramy się, aby było to środowisko przyjazne naszym pracownikom oparte na relacjach współpracy i umożliwiające indywidualny rozwój pracowników.

Co wyróżnia Państwa spośród firm konkurencyjnych?

Jesteśmy bardzo otwarci na potrzeby naszych klientów i dlatego proponujemy zindywidualizowane rozwiązania zaprojektowane na miarę konkretnego klienta. Dotyczy to zarówno małych jak i bardzo dużych klientów. Technologia produkcji farb w różnych sektorach ma swoją specyfikę, która sprawia, że także my rozszerzamy zakres współpracy z naszymi dostawcami i podwykonawcami poszukując optymalnych rozwiązań dla klienta. Blisko współpracujemy z do niedawna naszą macierzysta firmą Krahn Chemie – dostawcą pigmentów i systemów kolorowania – w celu zaproponowania klientowi rozwiązania pakietowego, w którym otrzymuje technologię i know-how, czyli maszyny produkcyjne, koloranty, bazę danych, oprogramowanie i wreszcie wsparcie serwisowo-techniczne. Posiadamy swoje standardy pracy, ale nasze podejście do klienta jest niestandardowe. To z pewnością nas wyróżnia, bo każdego z nich traktujemy indywidualnie.

Czy firma uczestniczy w targach pracy, organizuje praktyki, dni otwarte?

Naszym przyszłym pracownikom proponujemy zawsze jeden dzień pracy z nami przed podjęciem ostatecznej decyzji. Jest to rozwiązanie, z którego przyszli pracownicy bardzo często korzystają, bo mogą faktycznie poznać swoje stanowisko, poznać specyfikę firmy i atmosferę w pracy. Mogą się poczuć jak pracownik firmy co niewątpliwie ułatwia im podjęcie decyzji.
Jesteśmy bardzo otwarci na pracowników z dużym doświadczeniem zawodowym i niekoniecznie młodych. Często takie osoby boją się zmieniać pracę z lęku przed nieznanym. My stwarzamy im możliwość poznania nas bez ryzyka utraty obecnej pracy.

Jak często odbywają się u Państwa rekrutacje?

Firma cały czas nastawiona jest na rozwój stąd ciągłe zapotrzebowanie na nowych pracowników. Pragniemy tworzyć zgrany zespół, w którym każdy pracownik będzie się dobrze czuł i będzie mógł się rozwijać. Częstotliwość rekrutacji uzależniona jest od naszego zapotrzebowania i bieżących projektów.

Na jakim stanowisku mają Państwo największą rotację? Z czego może to wynikać?

Możemy się pochwalić bardzo małą rotacją pracowników. Większość osób pracuje u nas 7 lat lub dłużej. W pewnym okresie mieliśmy rotację na stanowisku serwisanta stacjonarnego. Osoby te same odchodziły z pracy i najczęściej zakładały jakąś własną działalność. Z niektórymi współpracujemy do tej pory jako podwykonawcami.

                                     

Jak kandydaci mogą złożyć swoją aplikację?

Osoby zainteresowane pracą w naszej firmie mogą w każdej chwili wysłać dokumenty aplikacyjne na ogólny adres firmy biuro@ichpoland.pl  Ten adres można też znaleźć na naszej stronie internetowej. Dokumenty aplikacyjne trafiają do naszej bazy, i w razie zapotrzebowania na dane stanowisko w pierwszej kolejności kontaktujemy się z tymi kandydatami.
Ważne, aby aplikanci wysyłający nam swoje dokumenty określili, jaki rodzaj pracy chcieliby wykonywać.

Jak przebiega proces rekrutacyjny w firmie ICH Poland?

Wybrane osoby zapraszamy na rozmowę kwalifikacyjną, która poza weryfikacją informacji prezentowanych w CV, ma na celu również przybliżenie osobowości kandydata do pracy.  Osoby, które pozytywnie przeszły przez ten etap kwalifikacyjny zapraszamy na jeden dzień próbny, w którym mogą poznać specyfikę naszej firmy. Często bywa tak, że to właśnie ten dzień pokazuje która osoba najlepiej się sprawdza. Preferujemy osoby chcące związać się z nami na dłużej.

Czego wymagacie Państwo od swoich pracowników?

Jesteśmy firmą sprzedającą i serwisującą urządzenia dozujące więc większość pracujących u nas osób to serwisanci posiadający wiedzę techniczną z zakresu budowy i naprawy maszyn. Cenimy sobie, gdy kandydat jest zaangażowany w swoją pracę i sumienny.
Nie ma recepty na indywidualnego pracownika, ale jako cały zespół możemy już takowy tworzyć. Każdy z pracowników jest dobry w czymś innym i nawzajem się uzupełniamy. Dążąc do sukcesu dzielimy się nawzajem swoją wiedzą i umiejętnościami.

W jaki sposób motywujecie osoby do osiągnięcia wyznaczonych celów?

Stosujemy rozbudowany system premiowy, który jest powiązany z wypracowywanym zyskiem przedsiębiorstwa, na który wspólnie pracujemy. Uwzględniamy w nim zarówno pracę całego działu, ale także indywidualny wkład pracownika. Myślę też, że nie bez znaczenia jako czynnik motywujący jest przyjazna atmosfera w naszej firmie i dość płaska struktura. Pracownicy mają poczucie, że mają realny wpływ na rozwój tej firmy, że są słuchani. Widać to w zaangażowaniu pracowników, proponowaniu nowych rozwiązań, nie tylko tych technologicznych, ale także socjalnych poprawiających komfort pracy.

Jeden z naszych użytkowników pyta: czy można liczyć na jakieś przydatne szkolenia?

Każda nowozatrudniona osoba przechodzi pełen zakres szkoleń stanowiskowych. Nowi serwisanci uczą się pracy od doświadczonych kolegów podróżując razem z nimi. Oferujemy też szkolenia u naszych dostawców z Niemiec i Włoch. Warunkiem uczestnictwa jest oczywiście znajomość języka angielskiego.

Organizujecie Państwo jakieś spotkania, imprezy integracyjne dla pracowników?

Organizujemy co jakiś czas wspólne „wypady na miasto”. Bilard, kręgle, paintball czy gokarty są to najlepsze miejsca żeby się lepiej poznać i zawiązywać nasze relacje.

Jaki jest dla Państwa największy sukces firmy?

Największym sukcesem firmy jest satysfakcja klienta, nawet tego najmniejszego. To dla niego adresujemy swoje usługi i bez jego satysfakcji nie osiągnęlibyśmy sukcesu.
Jeżeli chodzi o sukces podany w liczbach, to były to realizacje dużych projektów takich jak zmiana systemu barwienia klienta posiadającego 500 maszyn na rynku europejskim. Wymagało to od nas bardzo dobrej organizacji pracy i planowania logistycznego.

 

Dziękuję za rozmowę.