Miniaturka
Dagmara Nosek
Pizzeria Banolli
Czynnie związana z Banolli® od 2006 r.. Swoje kroki w firmie stawiała od postaw przechodząc przez wszystkie szczeble przedsiębiorstwa. Od 3 lat zajmuje stanowisko Dyrektora ds. HR z funkcją Członka Zarządu firmy. Absolwentka studiów Business Management na Oxford Brookies i Polish Open University oraz studiów MBA z Managerial Communiaction na Clark University i KSB UEK. Prywatnie interesuje się Marketingiem, NLP i mową ciała, z których ukończyła liczne szkolenia między innymi w Grupie Mateusza Grzesiaka.

Pizzeria Banolli

Restauracja Pizzeria Banolli® to lider sprzedaży pizzy na krakowskim rynku. Obecnie w skład sieci wchodzi 6 restauracji własnych, magazyn produkcyjny oraz back office. Przedsiębiorstwo zajmuje się wytwarzaniem pizz, makaronów oraz dań obiadowych. Produkty Banolli® można spróbować zarówno goszcząc w restauracjach na miejscu jak w dostawie do domu, biura lub w plenerze. Firma współpracuje zarówno z klientem indywidualnym jak i biznesowym, mając możliwość realizacji większych zamówień.

Restauracja Pizzeria Banolli jest już na rynku od ponad 20 lat. Jakie wyglądały jej początki?

Pierwsza pizzeria należąca do Banolli® została otwarta nieopodal krakowskiego rynku. Początki zawsze bywają trudne zwłaszcza, kiedy rynek jest nieukształtowany a tak było w naszym przypadku. Rynek gastronomiczny w Krakowie na początku lat 90 zaczął dopiero powstawać. Byliśmy jedną z pierwszych pizzerii na mapie Krakowa, co pozwoliło nam na dość szybką ekspansje marki w rodzinnym mieście. Nigdy nie spoczywamy na laurach i zawsze staramy się wychodzić na przeciw oczekiwaniom klientom. Od zawsze staraliśmy się podchodzić do tematu innowacyjnie co dowodzi iż byliśmy prekursorami m.in, dostawy do klienta, możliwości składania zamówień za pośrednictwem strony internetowej, największej pizzy w Krakowie - 70cm oraz BurgerPizzy - Burgera w cieście pizzowym.

Konkurencja w branży jest obecnie duża. Czym Pizzeria Banolli® wyróżnia się na tle innych?

Rynek krakowskiej gastronomii od paru lat prężnie się rozwija, dlatego trzeba nadążać nad trendami oraz nie bać się zmian. Mimo, że Banolli® możemy zaliczyć do restauracji pizzerii sieciowych, które charakteryzują się raczej masowym podejściem do klienta, my kładziemy bardzo duży nacisk na indywidualne traktowanie naszych gości oraz wielce istotny dla nas feedback. Misją Banolli® jest „Każdy klient mówi: wrócę tu”. Bazując na badaniach, które pokazują, że klienci są najbardziej lojalni usługom z branży gastronomicznej - Banolli® dba o zadowolenie każdego gościa restauracji, utrzymując stały, wysoki poziom oferowanych usług i produktów oraz utrzymując z nim bezpośredni kontakt.

Jaki jest przepis na sukces w branży?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Z jednego przepisu może wyjść wiele różnych produktów końcowych. Ważna jest jakość używanych składników zarówno tych spożywczych, jak i wewnętrznych w szerokim pojęciu. W naszym przypadku, oczywiście poza surowcami do wytwarzania potraw, składowymi są również pracownicy, do których staramy się podchodzić jednostkowo i bez których nie moglibyśmy mówić o niekwestionowanym sukcesie marki.

Zamówienie na wynos czy jednak wizyta lokalu? Z jakiej opcji Państwa klienci korzystają najczęściej?

Wszystko zależy od wielu składowych takich jak: lokalizacja, pora roku, wydarzenia lokalne. Na pewno od jakiegoś czasu możemy zaobserwować jak na Polskim rynku, zwiększa się tempo życia, przez co nie ma już czasu na gotowanie w domu dla rodziny i przyjaciół.Alternatywą dla tego typu spotkań, są wspólne wyjścia do restauracji.

A jak z organizacją spotkań zawodowych i biznesowych w Państwa lokalu?

W naszej restauracji można spędzić miło czas z rodziną, znajomymi, ale również jest to idealne miejsce na spotkanie biznesowe. Każdy lokal jest również podzielony na dwie strefy, co umożliwia utworzyć kameralność spotkania biznesowego. Jedna z naszych restauracji jest wybitnie przeznaczona na tego typu eventy, została wyposażona m.in. w rzutnik, clipboard itp. Dla klientów chcących zorganizować spotkanie dla większej ilości osób indywidualnie dopasowywujemy ofertę.

W tym miesiącu obchodzą Państwo 22 urodziny. Jak świętujecie?

Z założenia co 5 lat robimy huczną imprezę dla wszystkich, którzy przyczyniają się lub przyczynili w przeszłości do sukcesu marki. Jest to szczególny dla nas czas, bariery między stanowiskami przestają istnieć. A dla nas kadry zarządzającej jest to wzruszająca chwila, kiedy widzimy jak świetne i zgrane zespoły posiadamy w firmie oraz co udało nam się stworzyć od podstaw, do czego dojść. Banolli® to firma rodzinna, stąd chcemy aby również taki klimat panował we wszystkich lokalizacjach. Pracownicy wiedzą, że nie tylko od święta są dla nas ważni. Chcemy aby każdy w zespole czuł się jak członek rodziny i zawsze mógł liczyć na nasze wsparcie w przypadku trudnych sytuacji losowych. Niespodzianką jaką przygotowaliśmy dla naszych klientów z okazji 22 urodzin to 22% rabatu przy zamówieniach składanych za pośrednictwem naszej strony internetowej.

Ilu pracowników zatrudniacie Państwo w tym momencie?

Zatrudniamy około 130 osób a z racji ciągłego rozwoju i planowanej dalszej ekspansji, ciągle poszukujemy nowych pracowników.

Na jakie stanowiska najczęściej poszukują Państwo pracowników?

Najczęściej są to stanowiska odpowiednie dla każdego, kto rozpoczyna swoją przygodę na rynku pracy: kelnerka, dostawca z własnym środkiem transportu (auto, skuter, rower). Poszukujemy również kucharzy, pizzerów oraz menadżerów restauracji. Pragnę również zaznaczyć, że w Banolli® stawiamy na rozwój pracowników. Istnieje możliwość rozwinięcia swoich umiejętności na innych stanowiskach bądź pięcia się po szczeblach kariery zwiększając swoje kompetencje.

Z jakich kanałów rekrutacji Państwo korzystają? Jak zainteresowani pracą mogą znaleźć aktualne oferty pracy?

Nasi pracownicy to przeważnie osoby młode, często w trakcie studiów, zdajemy sobie sprawę, że najczęściej poszukują oni pracy w internecie. W związku z tym wychodzimy im naprzeciw i największą uwagę skupiamy na tym kanale rekrutacji. Dużą część kandydatów pozyskujemy również dzięki poleceniom pracy przez obecnych pracowników, co daje nam istotną informację o ich zadowoleniu z pracy w naszej firmie. Wiadomość o bieżących rekrutacjach można uzyskać na lokalu, gdzie również znajdują się ogłoszenia o wolnych wakatach bądź bezpośrednio w kontakcie telefonicznym w danej lokalizacji bądź w głównym biurze sieci.

Jak wygląda proces rekrutacji?

Bardzo prosto - wysyłasz do nas CV (np. za pośrednictwem http://banolli.pl/praca.html) lub przynosisz osobiście na nasz lokal, uzupełniasz podstawowe informacje takie jak: stanowisko, na które aplikujesz, dyspozycyjność oraz ewentualne wykształcenie bądź doświadczenie. Jeżeli chodzi o dalszy proces, to bierzemy pod uwagę każde przesłane do nas CV. Gdy przejdziesz przez wstępną selekcje na pewno zostaniesz zaproszony na rozmowę rekrutacyjną i tu wszystko zależy od stanowiska na jakie się aplikuje, ale w Banolli wyznajemy zasadę chęci poznania jaką jesteś osobą więc nie mamy zamiaru zadawać trudnych, skomplikowanych pytań podczas rozmów rekrutacyjnych. Zależy nam na tym, żebyś poczuł się swobodnie i mógł zaprezentować swoją osobę z jak najlepszej strony.

Czego oczekujecie od kandydatów do pracy w państwa firmie oraz od obecnych pracowników?

Najważniejsze jest dla nas zaangażowanie pracownika w funkcjonowanie restauracji. Pozytywna energia i przyjazne nastawienie do ludzi są dla nas kluczowym aspektem. Przez ponad 20 lat udało nam się stworzyć profesjonalny system wewnętrznych szkoleń, dzięki, któremu jesteśmy w stanie wyszkolić kandydata od podstaw na niemalże każde stanowisko.

Jak wygląda atmosfera w pracy? Czy wspierają Państwo integracje pracowników poprzez organizacje wspólnych imprez, wyjazdów?

Tak jak wspomniałam, Banolli® jest firmą rodzinną i zależy nam na tym, żeby dało się to odczuć w pracy na lokalach. Pracownicy wyższych szczebli odwiedzają wszystkie lokalizacje należące do sieci podczas, których rozmawiają indywidualnie z pracownikami o ich potrzebach, zadowoleniu z pracy a także o ewentualnych sugestiach. Praca w gastronomii nie wygląda jak standardowa praca w biurze - spędzamy ze sobą dużo czasu więc zdajemy sobie sprawę, że atmosfera pracy musi być przyjemna ale z jednoczesną, dbałością o jakość oferowanych usług. Być może fakt, że jesteśmy w stanie połączyć obie te kwestie jest wspomnianym wyżej „przepisem do sukcesu”:).

Czy w pracy stosują Państwo system zmianowy?

Większość naszych pracowników jest w trakcie studiów, bądź ma też inne dodatkowe zajęcia. Na stanowiskach kelnerskich i dostawy posiłków grafiki układane są elastycznie, często zmianowo biorąc pod uwagę dawaną przez pracownika dyspozycyjność do pracy.

Co uznałaby Pani za największy dotychczasowy sukces firmy?

Ciężko wybrać największy sukces, bo jest on zbudowany na malutkich sukcesach często nie zauważalnych. Gdyby nie małe kroczki nie udałoby nam się stworzyć najbardziej rozpoznawalnej marki pizzerii restauracji na krakowskim rynku, także są one nie rozłączne. Wśród nich możemy wymienić pracowników, ich dobór, stworzenie zgranych zespołów, które czują wspólną misję i ambitnie realizują wyznaczane im cele. Mamy pracowników, którzy współpracują z nami od 20 lat - bez nich Banolli® nie było by tu gdzie teraz jest.

Czego możemy Państwu życzyć na przyszłość?

Naszym celem jest rozwijanie marki, wychodzimy z założenia, że firma, która się nie rozwija, cofa się. W skutek czego, uruchomiliśmy ofertę franczyzową, która oferuje całościowe wsparcie w otwarciu swojej własnej restauracji pod logiem Banolli® . Naszym celem na najbliższe 5 lat, jest ekspansja marki również za pośrednictwem otwierania nowych lokali własnych. Chcemy wraz z rozwojem sieci utrzymać jakość oferowanych usług i produktów oraz nasz system wartości.

 

Dziękujemy za rozmowę.

Pizzeria Banolli
1.9/5 Na podstawie 89 ocen.
gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
Pizzeria Banolli