brak logo

Geers Akustyka Słuchu

Łódź

Wywiadu udzieliła:
Marta Bińczyk
specjalista ds. HR Geers Akustyka Słuchu
W Firmie Geers zatrudniona od ponad 12 lat, wcześniej głównie odpowiedzialna za obszar administracyjno-kadrowy, obecnie rozwój swoich kompetencji skierowany do miękkkiego HR oraz głównie poprzez współpracę z ludźmi i dla ludzi. Marta Bińczyk jest absolwentką Uniwersystetu Łódzkiego w zakresie specjalizacji Zarządzania Zasobami Ludzkimi oraz dodatkowo Podyplomówki na Politechnice Łódzkiej z tytułem BHP. Prywatnie: mama, prowadząca aktywny tryb życia, poprzez spędzanie czasu ze znajomymi oraz odkrywanie nowych miejsc wartych odwiedzenia a dodatkowo zapalony kierowca :)
Geers Akustyka Słuchu
Liczba pracowników: 430
Rok założenia: 1992
Adres:
ul. Narutowicza 130
90-146 Łódź
Branże:
  • Inne
O firmie:
Jesteśmy liderem na rynku kompleksowych rozwiązań dla osób z niedosłuchem w Europie Centralnej. W Polsce istniejemy od 1992 roku, natomiast od 2010 należymy do Grupy AudioNova, która jest drugą co do wielkości firmą skupioną na problemach osób niedosłyszących. GEERS w Polsce posiada sieć 180 salonów oraz rozwijamy się w postaci otwierania nowych salonów, a w Europie Grupa AudioNova obecna jest w 12 krajach z siecią ponad 1200 sklepów.

Branża medyczna jest jedną z najbardziej rozbudowanych w Polsce. Jak Państwu udaje się od ponad dwóch dekad utrzymać tak wysoki poziom świadczonych usług?

Zmiany zachodzące w ostatnich latach na rynku aparatów słuchowych, większa świadomość i oczekiwania klientów stymulują nas wciąż do doskonalenia świadczonych usług.  Nieustannie dbamy o to, aby podnosić kwalifikacje naszych pracowników zarówno w obszarze kompetencji  „miękkich” jak i stricte dedykowanych dla czynności protetyka słuchu. Szukamy najlepszych rozwiązań technicznych u wiodących producentów aparatów słuchowych. Dzięki temu możemy zaoferować Klientom najwyższą jakość obsługi oraz nowoczesne, światowe technologie. Zależy nam najbardziej, aby każdy zgłaszający się do nas człowiek dobrze słyszał – pomoc w poprawie jakości życia osobom niedosłyszącym jest głównym motorem naszego działania. A pasja jak wiadomo jest największą siłą sprawczą powodzenia.

Słyniecie Państwo ze specjalistycznie wykształconej kadry. Jakimi kanałami poszukujecie swoich pracowników?

Staramy się dotrzeć do naszej grupy docelowej  wielokanałowo. Oczywiście jak większość firm korzystamy z portali pracy oraz stron społecznościowych. Współpracujemy także ze szkołami, które kształcą w zakresie protetyki słuchu, co umożliwia nam spotkanie ludzi zainteresowanych pracą w tym zawodzie. Jesteśmy otwarci na studentów, którzy chcieliby odbyć praktyki zawodowe w naszej firmie. Takie doświadczenie pozwala przyszłym protetykom słuchu sprawdzić się w zawodzie,  zweryfikować swoje umiejętności w rzeczywistym kontakcie z  Klientem i w efekcie może zaprocentować zatrudnieniem w naszej firmie. Wychodzimy również naprzeciw osobom, które dopiero chcą nauczyć się tego zawodu. Posiadamy w firmie wielu  specjalistów i trenerów z zakresu protetyki słuchu, którzy przygotowują dedykowane szkolenia  zarówno w siedzibie firmy, jak  i bezpośrednio w oddziałach czy centrach szkoleniowych. Cyklicznie prowadzone są także szkolenia na platformie e-learningowej. Częściowo finansujemy czesne za szkoły kształcące protetyków słuchu.

Jak w takim razie najlepiej przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?

Złożenie aplikacji drogą mailową to pierwszy krok w kierunku kariery pełnej wyzwań i możliwości, a przede wszystkim po prostu ciekawej pracy. Rekrutacja składa się u nas z następujących etapów:

  1. Przysłanie swojej aplikacji poprzez portal pracuj.pl lub bezpośrednio na adres mailowy firmy: rekrutacja@geers.pl
  2. Krótkie interview przez  telefon z wybranymi kandydatami.
  3. Wyłonione osoby zapraszamy na bezpośrednie spotkanie w wybranym  salonie protetycznym (potencjalne przyszłe miejsce pracy), gdzie następuje spotkanie i rozmowa z kierownikiem sklepu.  
  4. Kandydaci, których kwalifikacje najbardziej  odpowiadają bieżącym potrzebom są zaproszeni na spotkanie z Menadżerem Regionu.

To jest czas na szczegółowe zadawanie pytań przez kandydata, ale również przedstawienie planów i zadań na przyszłym stanowisku pracy, omówienie jego specyfiki oraz warunków zatrudnienia.  Końcowy etap procesu rekrutacji to informacja zwrotna do wszystkich osób, które rozmawiały z Menadżerem Regionalnym. Kontaktujemy się telefonicznie bądź mailowo.

A jak najlepiej przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej?

Przed rozmową należy zapoznać się ze specyfiką naszej firmy i produktem, przyjść na spotkanie o wyznaczonej porze. To od kandydata zależy jak zostanie zapamiętany, warto o tym pamiętać. Odpowiedni ubiór oraz wiedza na temat naszej firmy na pewno zminimalizuje  stres, który zawsze towarzyszy kandydatowi podczas rozmowy. Przede wszystkim należy być sobą i starać się zaprezentować jak najwięcej swoich mocnych stron.

A czym praca w branży medycznej może zaskoczyć osobę, która dopiero zaczyna swoją karierę?

Praca w salonach protetycznych to codzienny kontakt z ludźmi, którzy różnią się wiekiem, kondycją fizyczną, temperamentem, oczekiwaniami. W tym aspekcie to praca różnorodna.  Wymaga ona nie tylko fachowej wiedzy audiologicznej, ale pewnej elastyczności i dojrzałości emocjonalnej, pozwalającej odnaleźć się w określonych okolicznościach bez uszczerbku dla profesjonalnej obsługi Klienta. I myślę, że to właśnie może stanowić największe wyzwanie dla nowozatrudnionych pracowników.  GEERS ze swej strony przy pierwszych szkoleniach stara się możliwie jak najlepiej przekazać nowemu pracownikowi wszelką wiedzę na temat pracy w firmie,  niemniej jednak teoria zawsze będzie stanowić podstawę realnego doświadczenia. Rzeczywisty kontakt z Klientem pod okiem doświadczonego protetyka jest najlepszą sposobnością do oceny siebie samego i swoich predyspozycji do pracy w tym zawodzie. Zdarza się, że spotykamy od razu osoby z powołaniem, zdarza się też, że pracownik wspaniale dojrzewa w naszej firmie.

Doświadczenie jest dla Państwa najważniejsze? Dajecie szansę stażystom, bądź praktykantom?

Doświadczenie jest rzeczywiście bardzo cennym filarem firmy. Pozwala ono umiejętnie czytać potrzeby rynku, co jest istotne w wyznaczaniu standardów i kierunków rozwoju. Protetyk słuchu jest zawodem z obszaru ochrony zdrowia. To profesja, która wymaga wyspecjalizowanej wiedzy medycznej  z zakresu anatomii i fizjologii ucha oraz wyczucia pozwalającego na trafną ocenę potrzeb  i umiejętne prowadzenie Klienta. To zrozumiałe, że doświadczenie jest dla nas bardzo cenne. Niemniej jednak jesteśmy także otwarci na rozmowy ze stażystami czy praktykantami. Zawsze postrzegamy w nich potencjalnych współpracowników. Zachęcamy nasz wyspecjalizowany zespół do dzielenia się z nimi swoją wiedzą i doświadczeniem tak, aby praktycznie przygotować ich do wyzwań jakie stawia ta praca. Doceniamy jednocześnie  świeże spojrzenie młodych ludzi, które w wielu aspektach jest dla firmy również bardzo wartościowe.

Praca w tym zawodzie wiąże się ze znajomością zaawansowanych technologii. Nie macie Państwo problemu z doborem pracowników?

Zawód protetyka słuchu jest zawodem wszechstronnym i wymaga umiejętności z różnych dziedzin życia tj. komunikacji, predyspozycji do pracy w sprzedaży, zdolności technicznych, manualnych. W związku z tą wszechstronnością zawodu raczej nie mamy problemu z doborem odpowiednich pracowników. Przede wszystkim, aby móc być dobrym sprzedawcą trzeba najpierw zdobyć wiedzę  z protetyki słuchu (anatomia, fizjologia i patologia słuchu), następnie wiedzę z zakresu rodzajów aparatów słuchowych, ich funkcji, zasad oprogramowania oraz z dodatkowego asortymentu tj.: indywidualne wkładki do ucha, baterie, środki pielęgnacyjne, itp. By pomóc nowym osobom w szybszym wdrożeniu się zapewniamy informator dla nowych pracowników oraz  pakiet szkoleniowy, czyli spisany program rozwoju zawodowego na pierwszy rok pracy, gdzie niezbędna do zdobycia wiedza i umiejętności są podzielone na etapy, dostosowane do stażu pracy pracownika. W okresie pierwszego roku wiedza i umiejętności są  weryfikowane na bieżąco przez bezpośredniego przełożonego, który jest odpowiedzialny za naukę pracownika oraz poprzez 3 wewnętrzne egzaminy weryfikujące wiedzę zarówno teoretyczną jak i praktyczną. Ponadto posiadamy własną platformę szkoleniową e-learningową,  w której oferujemy naszym pracownikom szkolenia z zakresu: audiologii i protetyki słuchu, procedur obsługi klienta, technik sprzedaży oraz produktów. Rosnąca potrzeba profesjonalnej obsługi osób z wadami słuchu powoduje, że specjaliści w zawodzie protetyka słuchu należą do najbardziej poszukiwanych na rynku pracy. Wybieramy tych, którzy rozumieją oczekiwania klientów, którzy rozumieją nasze idee, nie tylko w teorii, ale również są gotowi uczestniczyć w praktycznej ich realizacji.

Nasza internautka Aga pyta, jakie są godziny pracy w Geers?

W firmie obowiązuje 5 dniowy tydzień pracy po 8 godzin dziennie. Sklepy jednoosobowe są otwarte przez 8 godzin, natomiast wieloosobowe 9 godz., gdzie pracownicy przychodzą do pracy w systemie wymiennym, na podstawie wcześniej ustalonego grafiku.

Kolejne pytanie od naszego użytkownika: Marcin zastanawia się, czy na starcie kariery w Geers może liczyć na umowę o pracę?

Z każdym kandydatem, który pomyślnie przejdzie proces rekrutacji nawiązujemy współpracę  w oparciu o umowę o pracę (począwszy od umowy na okres próbny).

Alina chciałaby wiedzieć, czy proponujecie jakieś dodatki do pensji?

Nasz system wynagrodzeń jest jasny, przejrzysty i jednakowy dla poszczególnych grup stanowisk. Wynagrodzenie składa się z 2 części: wynagrodzenia zasadniczego oraz części zmiennej, prowizyjnej naliczanej od zrealizowanych indywidualnych celów sprzedażowych oraz celów oddziału. Dodatkowo, pracownicy mogą otrzymać premie za sprzedaż poszczególnych typów aparatów czy za inną aktywność sprzedażową. Oprócz tego posiadamy dodatkowe benefity takie jak: dofinansowanie do OK System, rozbudowany pakiet socjalny oraz ubezpieczenie grupowe.

Gwarantujecie Państwo najlepsze ceny na rynku zwracając różnicę w cenie. Taki zabieg się opłaca?

Jest to jedna z trzech obietnic Geersa, która wyróżnia nas na rynku spośród konkurencji czyli Gwarancja Najlepszej Ceny, Satysfakcji oraz Serwisu. Gwarancja Najlepszej Ceny – oznacza, że gdy klient w ciągu 4 tygodni od zakupu aparatu w naszym salonie znajdzie taki sam produkt (parametry, techniczne, rodzaj, model), to zwracamy różnicę w cenie. Opłaca się to nam, gdyż jesteśmy pewni, że mamy najlepsze ceny na rynku w danych grupach asortymentowych. W ciągu 2 lat znalazły się tylko 2 takie przypadki. Nikt poza Geersem takiej obietnicy nie składa. Gwarancja Satysfakcji, w której dajemy klientowi możliwość zwrotu pieniędzy lub wymiany produktu w ciągu 6 tygodni od daty zakupu aparatów. Również  to tylko naszą firmę  wyróżnia. Gwarancja Serwisu, gwarantujemy naszym klientom  przeglądy aparatów, konserwację (mycie i dezynfekcję wkładek), czyszczenie i sprawdzenie stanu technicznego bez dodatkowych opłat.

Czego życzyliby sobie Państwo na przyszłość?

Czego można nam życzyć? Na pewno dalszych sukcesów i rozwoju popartego sukcesami naszych wartościowych pracowników!

Dziękuję za rozmowę.