brak logo

Siemens

Kraków

Opinie o Siemens

pppp 2012-11-13 20:48:20
ppp - 2012-03-16 09:23:40

Koleś durny jesteś i tyle! Taki Team Spirit, takie doświadczenie i nie tylko zawodowe jakie możesz dostać w VAI-u, no chyba że jesteś jednym z tych którrzy wylecieli za nieudolność
Bo ja wiem czy takie doświadczenie. Ja osobiście dużo więcej i dużo szybciej nauczyłem się w innej firmie.
rufus 2013-06-17 14:24:39
Praca dla inżyniera Automatyka z jakimkolwiek zacięciem d programowania PLC i HMI nie jest trudna, w zasadzie od kiedy firma weszła w struktury SIEMENS AG to jest to tak naprawdę integracja ustandaryzowanego oprogramowania, mało samodzielnego pisania. Podstawowy minus to wyjazdy, częste i długie, chociaż od czasów SIEMENS troszkę się to usystematyzowało.
Co do warunków:
- Pełny socjal SIEMENS-a – Opieka medyczna (LUXMED), dofinansowanie obiadów, jakieś multisporty itp., itd., ubezpieczenie na życie (GENERALI), na święta jakaś karta podarunkowa, udział w innych atrakcjach jakie oferuje SIEMENS Sp. z o.o. jest niezbyt mile widziany przez szefostwo Metals, ale tez się zdarzają jakieś wyjazdy

- Pensja podstawowa trochę ponad przeciętną; do tego premia roczna, całkiem dobra

- Na wyjazdach (Linz, Erlangen, Francja) diety i utrzymanie

- Na rozruchach Diety, nadgodziny, dodatek rozruchowy, jeśli zrobi się odpowiednią liczbę nadgodzin można miesięcznie wyciągnąć:

Pensja 5000 PLN Brutto (jak się ma choć troszkę wiedzy to można od takiej pensji nawet zacząć swoją karierę w SIEMENS Metals), + 5000 PLN brutto za Nadgodziny +ok. 1400 EURO NETTO DIETY + ok. 1500 EURO brutto dodatek na uruchomieniu (168 h normatywnych + 100 h nadgodzin), czyli około 20k PLN netto da się wydusić.

Na wyjazdach raczej żyje się jak cywilizowany człowiek, bo mieszka si e w tych samych hotelach co Niemcy, Austriacy, czy inne Europejskie nacje, oczywiście hotele, śniadania, często obiady opłacone.

Kierunki wyjazdów to cały Świat, ale ostatnio głównie: Chiny, Korea, USA, Turcja, Meksyk. Będąc na wyjeździe raczej nie ma problemy żeby wziąć jakiś urlop i coś zobaczyć tak typowo turystycznie, dodatkowy plus .

Trochę pokręcone są sprawy związane z podatkami, bo w sumie to na budowy jeździ się głównie na tzw. Oddelegowania, ale tym zajmuje się zewnętrzna firma (PWC), w sumie jednak firma dba aby koniec w końców wyjść na swoje, znaczy te około 20 tysięcy złotych NETTO (na łapkę) na MIESIĄC oczywiście , no i oczywiście roczna premia w zależności od wyników firmy, nawet powyżej 30% rocznego wynagrodzenia podstawowego.
odp 2013-06-21 08:16:39
To co pisze rufus o kasie, to rzeczywiście prawie 20k można zarobić. Chyba są 3 takie firmy w Krakowie, z branży automatyki, co podobnie płacą. Ale to nie jest łatwa praca. Rzeczywiście ludzie odchodzą z niej po latach. Największym problemem są wyjazdy. Albo to polubisz, albo prędzej czy później się zwolnisz. I tak jest od lat. I nie tylko w Siemensie. I to nic nadzwyczajnego. Ale praca nie jest łatwa. Fakt, że przerabia się tam standardowe programy. Na pewno nauczysz się, i to solidnie obsługi w środowiskach S7 i Scadzie. Na wyjazdach trzeba uważać na kasztanów, bo trochę fałszywi bywają. Przy tobie cacy cacy, a za plecami mogą cię obgadywać. Mnie przy stole obgadywali kiedyś, a nie wiedzieli, że znam niemiecki. No ale taki naród. Jak my narzekamy, tak oni są fałszywi. Do siemensa warto iść. Zwiedzisz świat, zarobisz sporo kasy. Musisz być dyspozycyjny, tzn, jesteś na wakacjach, a trzeba jechać to trzeba jechać. No i rzucą cię na głęboką wodę. Jedziesz i radź sobie. Masz wporządku ekipę to pomogą, nie masz to telefon i dzwoń po ludziach i pytaj się. Radź sobie. Jak pracowałeś wcześniej w dobrej polskiej firmie automatyki, liznąłeś plc, scade, hmi to sobie poradzisz bez problemu. Jak jesteś świeżakiem to rok ciężkiej pracy, ale jak będziesz uparty, pytał się ludzi i nie cwaniakujesz to sobie poradzisz. Jeżeli chodzi o ludzi to tak jak piszą, jak trafisz tak trafisz. Możesz trafisz na fajnych, którzy wszystko ci wytłumaczą, albo takich, którzy będą leczyć swoje kompleksy na tobie. Ale wszędzie tak jest.
marcin122 2013-06-21 23:02:57
Witam jak wygląda rekrutacja? bo obawiam sie o to co sie moga pytac lub cos trzeba zrobic na plc?
1
do anonima 2013-07-10 10:00:50
Nie kombinuj, nie naciągaj, mów prawdę na czym się znasz, powiedz, że chcesz dużo jeździć podróżować po świecie, poznawać ludzi(lepiej żeby to była prawda). Nie udawaj cwaniaka. Atmosfera jak na kogo trafisz jak wszędzie. Nie wszyscy są w porządku
AMIGOS 2013-07-16 13:04:49
Z tą rekrutacją to zależy jak chłopaki mają czas i jak ich Niemcy czy Austriacy cisną, czasami muszą brać ludzi jak leci, czasami mogą powybrzydzać .
Najważniejsze to otwarta głowa, reszta to proste rzeczy, ważne żeby nie rżnąć cwaniaka bo kolesie takich czują na kilometr i nie lubią szczególnie w WALCOWNIACH. Ważne jest żebyś był chętny na wyjazdy, znał język angielski i myślał, reszty albo się sam nauczysz albo jak będziesz miał szczęście to Cie nauczą. Zresztą jedno to się dostać, a drugie tak się ustawić żeby spokojnie robić kaskę i mieć spokój!

Na papierosa zawsze jest z kim wyjść, szczególnie w Walcowniach na Zakopiańskiej, w Casterach też jest z kim zapalić, ale tutaj ekipa się kryje przed głównym szefem (tzw. PREZESEM), który siedzi w biurze na Rękawka 51, mało kto go widzi i mało kto wie co i kiedy robi, ale za to on wie wszystko.
W sumie to dziecinada ale jak się jest mniej w biurze , a więcej na wyjazdach to nie ma znaczenia. Znam takich co chodzą palić na ulicę żeby się PREZESOWI nie narazić.
Zresztą reszta managerów sama pali (w większości) ale i tak się kryją przed szefem szefów taka schiza , ale naprawdę mało groźna.
zainteresowany 2013-07-16 18:33:15
Drodzy koledzy,
Jak można znaleźć sie w waszym zespole tj w Siemensie. Rozumiem ze z normalnej rekrutacji jest ciężko a czy można wysłać aplikację poprzez nieformalny kontakt/spotkanie? Jesli byłaby taka możliwość to bardzo proszę o kontakt.
Z góry dzieki
nie_wie 2013-07-17 18:22:21
jak wygląda rozmowa, z kim się rozmawia? pytania ogólne czy szczegółowe? jest szansa się dostać po studiach ? czy nabór się skończył, bo widziałem ostatnio ofertę ? Pozdr.
miszcz 2013-08-05 22:25:04
jakieś wieści odnośnie rekrutacji? przyjeli kogoś?
Ig 2014-02-04 13:42:06
Tam nie awansujesz. Jest tylko zmiana stanowiska i stopień zaszeregowania. Wbrew pozorom, firma nie daje wiele doświadczenia, nauczysz się środowiska programów, ale to bardziej przerabianie softu. Także, jak to pierwsza praca, to możesz mieć potem problemy z wykazaniem się na rozmowie kwalifikacyjnej. Po stronie elektrycznej raczej się nie rozwiniesz. Kasa bardzo dobra, jak ktoś już napisał na wyjazdach dwa razy tyle co senior soft developer w zach. koncernach.
1
do Godno 2014-02-24 06:31:02
Opłaca się, pracują wg. standardów zachodnich. Tzn, programy muszą mieć opowiedni kształt, tak by każdy inny potrafił się w nich odnaleźć, bez większych problemów. Szkoleń nie ma, po prostu chodź, pytaj i radź sobie, ale raczej każdy sobie radzi. To trochę inny Siemens, bo wywodzi się z VAI. Siemens to bardziej z nazwy. Nadrabiają zarobkami. Pracowałem w kilku firmach, ale nie spotkałem się nigdy z firmą, która stawia strikcie na rozwój pracownika, chyba że kosztem niksich zarobków i tzw. lojalkami. Tak czy siak, samo szkolenie jakbyś gdzieś miał i tak nie wiele Ci da, co najwyżej nauczy podstaw. Programowania nauczysz się jedynie przez praktykę i rozruchy.
olo 2014-03-01 18:13:27
jeśli chodzi o zarobki to potwierdzam to co pisze rufus. Dodam tylko że to bardzo dobra firma dla młodych ludzi. Firma nie ma własnych projektów, praca w niej polega na wykonywaniu projetów z Linz, Erlangen, Francji itp. czyli podwykonawstwo. Są oczywiście stanowiski typu straszy specjalista do spraw nadzoru itp. jednak to tylko nazwa. Brak włąsnych projketów to brak możliwości nadzorowania czegokolwiek, brak możliwości wpływania na standard, brak R&D itp. Można jedynie pomóc młodszym kolegom pod względem technicznym.

W firmie są 3 działy. L2 (informatycy), L1 który dzieli sie na: Dział Ciągłego odlewania stali i dział Walcowni. We wszystkich działach trzeba dużo jeździć,..bardzo dużo. Jeśli chcesz mieć mniej wyjazdów to polecam dział ciągłego odlewania stali choć większość roku i tak spędzisz na delegacjach. Odlewanie stali jest procesem prostszym niż walcowanie wiec będzie ci się łatwiej wdrożyć. Wadą jest to że szybciej przestajesz się rozwijać. Software jest taki sam, programowanie polega na modyfikacji. W walcowniach ludzie bardzo dużo podróżują 80-100% w roku. Pracują dla różnych oddziałów z różnymi standardami i sprzętem.
co do nadgodzin to jest ich sporo. Przerwa sie nie wlicza w godziny pracy. na uruchomieniach pracujesz 6 dnie w tygodniu po średnio 10 i więcej godzin. Czasem 7 dni w tygodniu. Uruchomienie trwa średnio około 2 miesięcy (ciągłe odlewanie stali), na walcowanich dłużej około 6 miesięcy.
Reasumując jeśli jesteś młody i chcesz zwiedzić świat to polecam. Po kilku latach radzę jednak zmienić.
2
zmiana zycia 2014-03-15 09:31:18
a ja mam juz pytanie do tych starszych kolegow, co zmienili zawod:

co mozna robic, jak juz sie wam znudzi latanie na obiekty i ciagle deelegacje ? czy szybko znalezliscie prace ?

moja sytuacja jest podobna: przekroczylem 30stke, mysle o stabilizacji juz, a cala moja kariera to jezdzenie po elektrowniach + latanie helikopterem na platformy i tak jak wy robienie tzw. "modyfikacji" komp. syst. sterowania.

mam juz tego powoli dosyc i napewno nie chce skonczyc w tej branzy do konca swojego zycia. zle sie czuje, jak widze w pracy niedoleznych juz prawie 60latkow, ktorzy musza to robic ? czy im naprawde nie starczylo odwagi, aby cos zmienic w swoim zyciu ? czy to jednak przez ta mamone...

potwierdzam - ta praca jest dobra dla absolwentow, mlodych, pieknych, ktorzy mysla, ze beda bohaterami i beda gory przenosili.

zastanawiam sie, jak ja wroce do Polski i jaki zawod bede musial miec, skoro w Polsce takie problemy z bezrobociem i kombinowaniem. Chcialbym, zeby to przejscie sie wykonalo "plynnie" ale tu gdzie jestem nie moge rozpoczac jakiegos kursu, czy studiow podyplomowych, wiec mam spory limit na metody dzialania, zeby sie stad wydostac.
2
mb 2014-03-20 12:13:56
Na pewno mniej zarobisz - to nie problem?
1
dd 2014-04-02 11:48:27
Kurs i studia to sobie daruj lepiej. Nie mówię tego złośliwie. Ale nikogo to nie obchodzi i za wiele ci nie da. Uczysz się tak na prawdę przez praktykę. Możesz iść na UR i zbierać doświadczenie. Ale zarobki w Krakowie 3-5 brutto, kierownicy i biurowi realnie 4-6 brutto. Nie więcej. UR to praca w pół fizyczna, wymień zawór, wymień falownik, przekaźnik, stycznik. Specjalista do UR zamawia serwisy, przeglądy, części zamienne. Najlepiej dla ciebie trafić jako informatyk PLC do firmy na UR, ale praca rzadko jest. Przeważnie to jako automatyk od tego i tego. :)
dd 2014-06-24 06:58:00
Studia podyplomowe nie są ważne. Same studia tak. Są istotne. Same doświadczenie swoją drogą, jest przydatne, ale głównie na stanowiska szeregowe, na te wyższe to nie wiadomo co decyduje. Więcej chyba szczęścia, albo pleców. W samym Siemensie najbardziej patrzą na to, czy będziesz chętnie jeździł nie tylko przez pierwszy rok, ale przez pierwsze 5 lat. Musisz też dobrze wypaść. No i plusem dużym znajomość niemieckiego, mało kto zna.
1
Zaciekawiony 2014-08-14 13:39:37
Pytanie do starszych kolegów odnośnie SIEMENS I MT (dawny VAI).
Firma ma być wydzielona z SIEMENS-a i ma być sprzedana do Mitsubishi (ma być jakieś joint venture Mitsubishi i Siemens z większościowym udziałem Mitsubishi).
Cały czas szefowie tłumaczą nam, że będzie jak było dawniej, za VAI.
Proszę powiedzcie co to znaczy, jak było kiedyś, bo z tych co pamiętają dawne czasy to nie za wielu zostało i większości to są nasi szefowei tera?
Czy mamy się czegoś bać, czy coś się drastycznie zmieni, czy może na odwrót (oczywiście do tego jak jest teraz w SIEMENSIE)??????????????
1
... 2014-08-20 10:46:12
W czasach VAI biurokracja była mniejsza niż w Siemens.
Nie było korporacyjnych kart kredytowych i dostawało się zaliczki na wyjazdy.
Cała kasa za nadgodziny była wypłacana hurtem po zakończonym projekcie a nie w następnym miesiącu po wyrobieniu nadgodzin.
Same zarobki są kwestią relatywną i zależą od czasów bardziej niż od tego czy to Siemens czy VAI. I tu i tu można było przyzwoicie zarobić.
Były 2014-08-28 12:03:43
Po pierwsze kasę nie tylko za nadgodziny ale i dodatek rozruchowe dostawało sie po zakończeniu projektu ( po powrocie z budowy) i to nie od razu ale po nawet 5 miesiącach i jeszcze trzeba było sie prosić!
Po drugie żadnego socjalu, nic! Raz do roku bony do Geanta, wigilia firmowa i tyle,
Po trzecie Zawsze były problemy z podstawowymi sprawami takimi jak : narzędzia (jakiś multimetr, śrubokręt itp) komputer, ubrania robocze. Zawsze załatwiliśmy te sprawy na własna rękę z Linz. Oczywiście żadnych komórek, czy nie daj Boże samochodu. Na delegacje do Linz jeździło sie własnym autem, jak ńie to pociąg lub Jordan. Jak miałeś fajnego szefa w Linz i dobry projekt to miałeś wszystko, jak ńie to dziadowstwo.
Po czwarte pełna dyktatura, kontrola i inwigilacja!
Po piąte żadnych szkoleń.
Po szóste jak kasztany Cię podpier.... to bez pytania można było wylecieć !
Po siódme żadnej premii rocznej, zarobki podstawowe były zawsze niskie, do tego 20 % premi co miesiąc, no chyba ze sie coś zawaliło to bez premii. Ale nawet z tymi 20% i tak pensja była dodatkiem do kasy z uruchomienia czy z zaoszczedzonych diet z delegacji.
Po ósme żadnych kart firmowych kasa w gotówce ( diety) do ręki pózniej ewentualńie przelew w walucie na konto.
Po dziewiąte zawsze byliśmy w Oczach Linz kolegami kategorii B, czase, C. Kablowali nas do szefa, wykorzystywali, mieli sie za lepszych!
Dlaczego sie opłacało pracować w VAI - u zapytasz?
Bo był dobry przelicznik waluty do złotówki, bo za jeden Commissioning można było kupić mieszkanie w Krakowie, bo zawsz byli świetni ludzie (no nie wszyscy ale w większości) ale to było dawno! Spróbuj teraz za 10 - 12 miesięcy na budowie odłożyć na 70 / 80 metrowe mieszkanie! Powodzenia,
HUBERT 2014-09-02 10:14:22
Witam!

Czy moglby ktos napisac jak wyglada rekrutacja w Siemensie energy? Otoz zadzwonili do mnie z tej firmy i przeprowadzili wstepna rozmowe i w przyszlym tygodniu bede miec nastepna juz w oddziale firmy. To praca na stanowisko spejcalisty serwisu turbin parowych i sprezarek... Chcialbym sie do niej solidnie przygotowac i nie wiem czego mozna sie spodziewac.... I jaki stopien przywiazuja do jezyka angielskiego?

Bede bardzo wdzieczny za kazda odpowiedz.
2
Jacekk 2014-11-12 22:39:30
Cześć,
z jakim doświadczeniem Siemens potrzebuje ludzi? Mam przepracowane 4 lata w zawodzie. Mam doświadczenie ze średnimi napędami 400kW oraz S7-300/400. Teraz ciągle siedzę na delegacji i wydaję mi się, że zarabiam troszkę mało. Na ile można liczyć na początek w Siemensie? 15kpln?
INandOUT 2014-11-16 17:36:52
Ha ha, 15kPLN??? To chyba możesz sobie pomarzyć. Ja pracowałem w Siemens Energy w innej jednostce w Polsce. Praca wygląda tam tak, że pracy żadnej na miejscu w Polsce nie mają i nie będą nigdy mieć. Sprzedają po prostu pracowników do zagranicznych oddziałów Siemensa. Jedziesz wtedy na tzw."oddelegowanie". UWAGA. TO nie jest delegacja. W trakcie oddelegowania dostajesz mniejsza kasą niż na delegacji.Przyjazdy do domu płatne raz na 3 miesiące. Jeśi chcesz cześciej to możesz ale na własny koszt. W trakcie rozmowy wstępnej porusz ten temat, zapytaj o konkretne stawki podczas wyjazdów zagranicznych. Mina Pań rekruterek będzie wtedy bardzo interesująca...

No i poza tym ciągle jesteś poza domem. Najlepszy pracownik to taki który nie zadaje pytań, siedzi na projekcie na drugim końcu świata z firma kasuje za niego pieniąźki. To tyle co można powiedzieć o pracy w Energy.
Jacekk 2014-11-24 20:10:46
Cześć,
to na jakie zarobki można liczyć w Siemensie MT? Wydaje mi się, że nie jest tak bardzo źle w tym Siemensie. Nie interesuje mnie Siemens Energy, bo tam podobno lipa jest.
Systems Engineer 2014-12-07 15:35:48
a ja sie calkowicie zgadzam. mamy na swiecie liczace sie nastepujace korporacje w branzach energetycznych:

siemens, abb, alstom, emerson, honeywell, yokogawa.

to co tu kolega opisal to jest szczera prawda. oszukuja was drodzy polscy pracownicy dajac wam jakas smieszna diete zagraniczna typu 40 - 50 EUR /dobra lub 35 GBP / doba

nie pamietam dokladnie ile, ale wtedy co ja w PL pracowalem tak wlasnie placili i wysylali na sile za granice do oddzialow lokalnych korporacji, aby odwalic najgorsza robote, ktorej tam lokalni inzynierowie nie chcieli robic :)

wiec moja rada jest taka (ja tak zrobilem):
- popracowac 2-3 lata w PL w oddziale powaznej korporacji
- pojezdzic po obiektach, nalapac kontaktow, zobaczyc co, gdzie, jak, etc. ?
- troche sie nauczyc procesu, technologii, c&i, etc.
- po drugim roku pracy bezwzglednie zaczac umieszczac cv na portalach firm (szczegolnie konkurencyjnych - czyli jak pracujecie w siemensie, to cala reszte, ktora wymienilem), oczywiscie w panstwach Zachodu.
- nie dac sie zadnym glupim gadokm, menadzerow, tim liderow, glupim pindom i starszym paniom z HR i innych idiotow, ze 'zarabiasz duzo', bo przeciez dostajesz diety zagraniczne wiec jests za..isty.

ludzie kochani - ja zarabiam po 4 latach pracy (w sumie) 25 EUR / h za granica. czyli w 2 godziny mam diete, za ktora wy mozecie sobie tyrac zarowno 8 godzin za granica jaki i 12 godzin za granica, bo polscy pseudo menadzerzy chca wami jak najlepsze wyniki projektu osiagnac zeby samemu potem odniesc sukces :) wiec moze sie okazac, ze zostaniecie gdzies wypozyczeni na zachod i beda tam wami pomiatali i kaza robic bezplatne nadgodziny. a jesli sprobujecie sie sprzeciwic to bedzie na was skarga do polskiego oddzialu :)

nie wroce do PL absolutnie no chyba, ze na menadzera z doswiadczeniem inzynierskim i wieloletnia praktyka :) i z pensja wlasnie 12-20k PLN brutto / miesiac.

nie dajcie soba pomiatac w nieskonczonosc.

aha zapomnialbym: 25 eur/h, jesli tylko siedze w biurze. jesli jade na obiekt to jakies 7 dni na obiekcie = +2400 EUR (brutto) do mojej podstawowej pensji. no a Wam ile placa ? hahahah.... 7 x 45 EUR ??
przy czym moje wyjazdy sa 7-12 dniowe max a nie jak w Polsce "profesjonalni menadzerowie" najchetniej by cie wyslali na kilka miesiecy i jeszcze bez powrotow, bo szkoda im kasy z projektu na twoj powrot... bo oczywiscie musza sobie dobry procent finansowania projektu osiagnac w excelu bo inaczej sami nie dostana premii... dobrze znam takie zachowania, bo sam bylem popychadlem...

radze sie juz na rozmowie wstepnej zapytac, czy firma polska przestrzega tego, ze pracownik z zagranicy po 2 lub 3 (nie jestem pewien kiedys bylo chyba 3) tyg MUSI za kase pracodawcy miec oplacony powrot do domu. jak nie tzn ze was okradaja w bialy dzien :)

te branze sa takie, ze trzeba umiesc sie dobrze zakrecic i wynegocjowac dobra stawke. nie miec zadnej litosci. przechodzic do konkurencji i zmieniac jak rekawiczki, jesli tylko zaproponuja b. dobra (lepsza) stawke.

a kolega jawor pewnie nigdy za granica nie pracowal na zagranicznej umowie o pracy + kasie. i dobrze mu za polska pensje zyc w Polsce. wiec - powodzenia.
1
Jacekk 2014-12-18 17:41:09
Witam,
chcę złożyć aplikację do Siemens-a VAI bo właśnie rekrutują. Chciałbym poznać realne zarobki w tej firmie, bo w tym momecie i tak, jeźdżę po delegacjach i mam z tego nic tzn. 8-10kpln na miesiąc. Dla mnie to jest bardzo śmieszna stawka, jeżeli całkowicie oddałem się pracy. Tak jak kolega na INandOUT mówi nie wolno się pomiatać! Elektryk na Zachodzie ma przeciętnie 10-15Euro, my automatycy mamy bardziej odpowiedzialną pracę i co... pracujemy na kogoś i sami nic resztki.
anonim 2015-01-07 14:46:48
Witam,
Kolego kwestia wynagrodzenia w naszej kochanej Polsce jest jedna wielka niewiadoma. Przez Siemens stracilem poł roku czasu i sporo innych okazji na zmiane pracy,poniewaz co innego bylo ustalane miesiacami, a co innego mi ostatecznie zaproponowano (sektor energetyczny). Oczywiscie istniała mozliwosc negocjacji wynagrodzenia, z czego skorzystalem, jednak po tym fakcie stracilem oferte pracy :).
Nie moge ocenic samej pracy w firmie Siemens, bo nie mialem okazji u nich popracowac, natomiast sam proces rekrutacji oceniam na mierny.
Jak mozna nie dostac pracy, ktora sie dostało? :).
Co do wynagrodzeń napisze moze komus sie przyda:
doświadczenie 7+ lat - Siemens proponuje przedział 8-9tyś. brutto podstawy na kontraktach miedzynarodowych (cały świat), z tego co wiem taki Alstom płaci 12-14tys. brutto podstawy dla profesjonalistow 8-10 lat dosw.
1
ja juz sie przenioslem 2015-01-12 20:52:17
powiedz mi, jaki sens jest pracy w polskim oddziale siemensa, czy innego syfu, skoro i tak bedzie oddelegowany za granice ? myslisz, ze za taka pensje pozwola Ci jezdzic na delegacje tylko 10-20% ? haha.... nie badz naiwny.
ja tego nie kumam.. albo zmiana pracy i bycie w PL caly, albo sie po prostu nie oplaca tracic czasu na "podroze sluzbowe", pakowanie sie/rozpakowywanie sie i lepiej sie jest przeniesc za granice od razu. i oczywiscie zarabiac x 4-5.
przemysl ma to do siebie, ze nie mozna go robic "zdalnie" i trzeba byc albo na miejscu ciagle, albo zmiana branzy.
anonim 2015-01-19 18:36:38
Za granicą już raz byłem i pracowałem w zawodzie, ale wróciłem, bo Polska...., jednak wkrótce chyba znów wyjade, ale tym razem zdaje się ze na dłużej....
Diouxon 2015-01-22 23:57:59
Hi. No i jak po tej rekrutacji? Napisz.
misiek33 2015-01-30 23:01:12
Coś tu ściemniasz koleżanko... Czy nie jesteś przypadkiem z działu Łowców Głów ze Siemensa?
. 2015-02-01 22:19:10
chyba raczej: lowcow frajerow, ktorzy znaja biegle angielski i/lub niemiecki, a godza sie na nedzna prace w PL.
tymonek 2015-03-03 14:28:34
a zajmujecie się w firmie bardziej komórkami czy laptopami i innymi porduktami jeśli chodzi o serwis? bo chciałbym złożyć CV, ale też chce zorbić małe rozeznanie jak to wygląda i z czy byłoby najwięcej roboty, pomozecie? Jestem chętny do pracy, nie raz robiłem nadgodziny, więc nie odejde po 2 miesiącach, zalezy mi na pracy.
Kandydat 2015-04-02 18:26:20
Witam,
czy mogą się wypowiedzieć osoby, które kiedyś pracowały/pracują w VAI(Primetals)?

Chciałbym składać aplikację i nie wiem czy warto? Na forum jest bardzo mieszane zdanie na temat tej firmy. Czy po zmianie zarządu w firmie, zmieniło się coś więcej?
Ania 2015-04-24 22:11:31
Odradzam współpracę z firmą Siemens. Sama już rekrutacja świadczy o podejściu do kandydata, a w dalszej perspektywie - do pracownika. Zero profesjonalizmu (brak informacji o wynikach rekrutacji), umowa zawierana przez firmę zewnętrzną. Niby takie korpo, a żeruje na ludziach!!!!!!
Obecny 2015-05-29 12:52:56
Jeśli chodzi o Primetals bo tak się teraz nazywają (dawniej SIEMENS MT, a jeszcze wcześniej VAI) To jeśli ktoś chce poznać Świat, popracować w międzynarodowym środowisku i zarobić dobrą kasę to polecam!
Praca nie jest łatwa ze względu na wyjazdy częste i czasami długie!
Ale płaca godziwie i zgodnie prawem. Robota ciekawa, atmosfera przyjemna. Teraz Primetals się reorganizuje i wygląda na to że obcinają etaty nieprodukcyjne, za to przyjmują inżynierów, widać firma chce się rozwijać. Zresztą teraz tj. w 51% Japońska firma i Japończycy ich zmuszają tez do oszczędności ale chłopaki robią to mądrze, tak się wydaje na razie. Do tego zaczynają mieć własne projekty, daje to możliwość zarówno posiedzenia trochę w Polsce jak i innej ciekawej roboty.
Obecny 2015-06-12 15:17:06
Z kasą tj. tak, wszystko zależy jakie masz doświadczenie, jak idziesz po studiach to Zasadniczej pensji dostaniesz 4500 do 5000 PLN, jak masz dobre doświadczenie to możesz dostać między 7000 w górę, do tego 15 - 30% premii rocznej, do tego jakiś socjal: Ubezpieczenie Generali, Opieka medyczna LUXMED, dopłata do obiadów i takie tam.

Kasę zarabia się na wyjazdach, wtedy oprócz wypłaty, masz nadgodziny (wszystko płacone jak trzeba), do tego masz za każdą przepracowaną godzinę 8 EURO brutto dodatku wyjazdowego, do tego masz dity lub tzw. COLA,
Na wyjazdach jeśli masz powiedzmy 5000 PLN brutto pensji to zawsze masz kolejny 1000 PLN z premii do tego jakieś 5000 PLN brutto nadgodziny, do tego średnio 1400 EURO NETTO diety, do tego jak pracujesz powiedzmy 250 h (z nadgodzinami) w miesiącu to masz 2000 EURO BRUTTO dodatku, resumując , będąc na wyjeździe dostajesz przy 5000 PLN BRUTTO pensji między 12000 - 19000 PLN na rękę (jak wliczysz w to premię roczną to może nawet być około 20000 PLN na rękę) ale to zależy ile robisz nadgodzin i do jakiego kraju jedziesz i czy na delegacje czy na oddelegowanie. Jak siedzisz w Polsce to masz pensje + premię i socjal. Jak masz więcej pensji to więcej zarobisz z nadgodzin itd.
Wiedzący 2015-06-12 16:50:40
Haha, słuchaj wspomnij też o podatkach od tych zarobków! Kwota wyciągnięta z rękawa. Nie każdy potrafi wytrzymać tyle nadgodzin w takich ciężkich warunkach i z taką długą rozłąką np. 8-11 miesięcy(może z jednym zjazdem do kraju). Dlatego w tej firmie jest taka duża rotacja ludzi, wiem bo kiedyś ... .
2
Öl und Gas 2015-06-18 19:51:50
Kasa troche mniejsza tego, co mam za granica w Szkocji. Z pensji podstawowej 2700 GBP netto robi sie przez wyjazdy 4500-6000 GBP netto. No, ale...
ja siedze po obiektach max 5-15 dni a kazde 4 dni na obiekcie = +1 dzien do urlopu. Czyli za 8 miesiecy ciaglej rozlaki bym sie chyba pocial i za latanie po swiecie musialbym dostac + 2 miechy urlopu :) co oczywiscie jest bzdura, wiec firma mnie nie zacheca. Rozumiem tak duza rotacje. Lepiej zmienic zawod na stacjonarny :) Sam zamierzam jeszcze popracowac 1-2 lata i spadam stad.
Wiedzący 2015-07-05 03:15:41
Slędzę ten topic od jakiegoś czasu i mogę stwierdzić, że pchają się tam ludzie po studiach(po liceum) i którzy może coś programują(CFC), ale niewiedzą co to jest napięcie lub prąd elektryczny. Siemens VAI teraz Primetals Poland zatrudniał samych fachowców, którzy w pewnym momencie nie wytrzymali na wyjazdach/ nie wiedzy nowych super studentów. Jeśli jesteś świeżą osobą po studiach to uważasz, że stawka jest super, ale dla doświadczonego inżyniera z kontaktami stawka jest mizernie mała.
:) 2015-09-30 15:17:32
Kolego Carl, czy to była pierwsza firma do jakiej aplikowałeś? Większość firm odpowiada na wybrane oferty, a ocenę własnych kompetencji pozostaw pracodawcy.
Ja mogę Primetals zdecydowanie polecić jako pierwszą pracę. Warunek chęć podróżowania i chęć nauki
TOM30 2015-10-14 19:17:43
Tak, Romek... telewizory Siemens... chłopie to nie ten dział... porównujesz automatykę w elektrowniach czy walcowniach do zabawek czyli telefonów czy innych gadżetów
Kry 2015-11-11 05:40:13
Chciałbym złożyć CV do firmy Primetals Technologies (dawniej Siemens Vai) na stanowisko Programisty PLC/uruchomieniowca, wspomnę tylko, że mam 2 letnie doświadczenie na tym samym stanowisku w branży Automotive (też międzynarodowa korporacja). Mam natomiast pewne pytania, może byli oraz aktualni pracownicy sa mi w stanie na nie odpowiedzieć: jak długie wyjazdy sa zazwyczaj na obiekt, czy jest np. jakiś standard 8 tygodni na obiekcie zjazd na 2 tygodnie ? Jak często występuje sytuacja oddelegowania, zamiast zwyczajnej delegacji(ma to znaczący wpływ na zarobki)? Jak wyglada proporcjonalnie w ciągu roku ilość dni spędzonych w kraju i na obiekcie, czy jest to np. 50/50 6 miesięcy w kraju i 6 na obiektach, chodzi mi oczywiście o średnią?
elek 2015-12-05 11:23:16
Widziałem ogłoszenie na Electrical construction section site engineer praca ma być na wyjazdach zagranicznych z oddziału we Wrocławiu.
Czy ktoś wie jak to wygląda w praktyce i jakiego rzędu wynagrodzenia można się spodziewać?
Może już ktoś pracuje na takim stanowisku?

z góry dziękuję :) za każde info.
byly inzynier 2015-12-06 12:24:52
wyglada to troche frajersko, ale po kolei:

1) te wyjazdy to bedzie "staly pobyt" za granica, z dala od znajomych, rodziny, etc., prawdopodobnie na jakims zad.piu, poniewaz przemysl, duze budowy i elektrycznosc zazwyczaj sa w miejscach odludnych :) z przyjazdem do PL raz na 2-5 miesiecy (w zaleznosci od tego, gdzie cie wykopia)

2) bedziesz dostawal nedzne 42-45 EUR diety (czy cos sie zmienilo ? tyle to ja mialem w 2011, ale dzis juz siedze za granica i tyle to mam za 2h pracy na etacie...) za CALY dzien tyrki. moze byc tak, ze w umowie masz 8h pracy, ale na budowie ci powiedza, ze sa opoznienia i musisz zapier... od 8 do 20. Jesli powiesz nie, to naskarza na Ciebie do polskiego, lokalnego biura i juz polscy menadzerowie cie zdejma :) i powiedzac ci "nie narzekaj, bo na twoje miejsce jest 100 chetnych!!" albo "Ma byc kur... zrobione!!!"

3) twoi zagraniczni koledzy z europy zachodniej oczywiscie ci nie powiedza ile oni zarabiaja, bo w wielkich korporacjach jest zakaz rozmawiania o kasie :) ale ja ci mowie - maja 3-5x wiecej niz ty. za to samo co ty. no moze mniej, bo na zachodzie jest jednak kultura pracy i zaden menadzer nie kaze ci siedziec nadgodzin, tym bardziej za darmo, tym bardziej pod presja i tym bardziej nie pytajac sie ciebie najpierw, czy osobiscie wyrazasz na to zgode.

jesli nic innego nie potrafisz, nie masz kasy, rodziny, dziewczny, zony oraz jestes absolwentem-swiezakiem bez doswiadczenia to jedz. ja mam juz ten etap zycia za soba i dzis robie juz w ogole cos innego (branza IT) bo stwierdzilem, ze byc inzynierem sie w zyciu po prostu nie oplaca :)
2
elek 2015-12-06 18:59:08
No to już sobie mniej więcej wyobrażam.. Myślałem że zarabia się tyle samo co "koledzy po fachu" z zachodu. No ale najbardziej się obawiam, że jako swieżak to pewnie ciężko się tam będzie odnaleźć na takiej budowie.
Gdynianin 2015-12-13 23:33:06
A ja jut to mam rozmowe na stanowisko Mechanical Site Manager, I musze przyznac,ze Pani z HR zadzwonila do mnnie juz dzien po wyslaniu aplikacji.
hanys 2015-12-22 23:37:00
@Gdynianin no i jak Ci poszło na tej rozmowie?
Bandit 2016-03-02 13:30:15
Witam
Jestem po rozmowie we Wrocławiu na stanowisko Site Section Enginner.
Proponowane dla mnie obecne lokalizacje to : Nigeria, Malezja, Egipt.
Stawki dla Egiptu to 8000PLN Brutto podstawy + dodatki za każdy dzień
Cost of living – 54$ Quality of living – 65 zł Hardship allowance – 33$
Czyli robi się gdzieś w granicach 14 000 PLN.
Do tego służbowe mieszkanie + samochód.
Co daje na rynku pracy pokaźną kwotę.
Rozmowa w miłym tonie, konkretna.
Prowadzona przez Menagera Z Siemens AG Niemcy + Kierownik Niemiec + HR Polska.
Całość rozmowy po angielsku.
Firma realizuje duże projekty elektrowni na całym świecie.
Jeśli ktoś jest zainteresowany branżą to polecam.
Firma Siemens AG to jeden z większych pracodawców w Niemczech.
Stać ich na wszystko.
inżynier 2016-03-17 22:04:25
Jak wygląda praca przy serwisie turbin wiatrowych za granicami? Do jakich dokładnie krajów wysyłają ekipy z Polski, mniej więcej z ilu osób składa się taki zespół? Ogólnie ciekawi mnie jak wygląda ta praca od zawsze pociągały mnie turbiny i zastanawiam się czy warto starać się o pracę w firmie siemens. Obecnie pracuję jako inżynier w corpo i wyciągam około 5 tys netto domyślam się, że na delegacji przy turbinach można dostać więcej - warto.? Fajnie by było gdyby ktoś kto pracuje w branży naświetlił sytuacje:) Dziękuje i pozdrawiam.
men 2016-05-06 08:50:34
Aktualnie ofert pracy od Siemensa jest naprawdę bardzo dużo. Mam wrażenie, że każdy znajdzie coś dla siebie :) Mnie zainteresowało zatrudnienie jako kierownik projektów w Poznaniu. Może ktoś pracował w tym oddziale? :)
Zostaw swoją opinię o Siemens - Kraków
test
UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie Siemens