brak logo

LS Airport Services S.A.

Warszawa

Wywiadu udzieliła:
Karolina Michalska
Dyrektor ds. Personalnych LS Airport Services S.A.

Absolwentka wydziału prawa oraz studiów podyplomowych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. W LS Airport Services S.A. pracuje od 2012 roku, od 2014 roku na stanowisku Dyrektora Biura Personalnego. Posiada dziesięcioletnie doświadczenie na stanowiskach związanych z HR.

LS Airport Services S.A.
Liczba pracowników: 2000
Rok założenia: 2009
Adres:
ul. Wirażowa 35
02-158 Warszawa
O firmie:

LS Airport Services S.A. jest największą w Polsce firmą handlingową, która zapewnia profesjonalną, sprawną i bezpieczną obsługę dla ponad 50 przewoźników lotniczych z całego świata. Na wysoką jakość usług spółki pracuje 1,7 tysiąca osób, zatrudnionych w 5 portach lotniczych. Każdego roku spółka zwiększa swój udział w rynku, zdobywając zaufanie klientów oraz pasażerów. Dzięki doświadczeniu i wysokiemu standardowi świadczonych usług LS Airpot Services ma 70 procentowy udział w rynku Portu Lotniczego w Warszawie, prawie 60 procentowy udział w rynku na lotnisku w Krakowie-Balicach oraz około 100 procentowy udział w rynku nowo powstałego lotniska w Modlinie.

LS Airport Services to największa w Polsce firma zajmująca się obsługą naziemną samolotów. Jaki jest zakres oferowanych przez Państwo usług?

Jako lider w swojej branży szybko i profesjonalnie obsługujemy w polskich portach lotniczych największe linie lotnicze świata. Oferujemy szeroki zakres kompleksowych i bezpiecznych usług dla linii lotniczych oraz spedytorów. Mamy ponad 20-letnie doświadczenie w branży handlingowej, co przekłada się na nasz status najbardziej konkurencyjnej firmy na rynku. W ramach obsługi naziemnej oferujemy: obsługę rampową bagażową, pasażerską, cargo, samolotów prywatnych i magazynową. Ponadto posiadamy centrum operacyjne, pracujące w systemie 24/7, oraz świadczymy usługi techniczne, wykonywane przez LS Technics.

 

Na jakich lotniskach działacie?

Rozwijamy się wraz z rynkiem lotniczym w Polsce i na świecie, dlatego jesteśmy obecni w największych portach lotniczych w kraju. Można nas spotkać w Warszawie, Gdańsku, Modlinie, Katowicach, we Wrocławiu, Poznaniu, Bydgoszczy oraz Lublinie. Obsługę pasażerską oferujemy na 5 lotniskach (Warszawa, Gdańsk, Kraków, Modlin, Katowice), zaś obsługę techniczną świadczymy na 9 lotniskach.

Jaka jest misja Państwa firmy?

Naszą misją jest najwyższa jakość i profesjonalizm świadczonych usług. Branża lotnicza jest niezwykle ciekawa i bardzo wymagająca, a my jako lider mamy wysoko postawioną poprzeczkę. Jako pracodawca powiedziałabym, że nasze motto to: „pracujemy z najlepszymi, a najlepsi pracują z nami”. Zależy nam na tworzeniu warunków pracy atrakcyjnych dla najlepszych kandydatów na rynku pracy.

Działacie na rynku od 2009 roku. Co było największym sukcesem firmy w przeciągu tych 7lat?

Udany, zakończony sukcesem proces restrukturyzacji spółki, który sprawił, że LS Airport Services S.A. jest dziś liderem na polskim rynku handlingu. Spółka systematycznie się rozwija i jest stabilnym, dobrym pracodawcą.

 

Jak wyglądają struktury firmy?

Główna siedziba LSAS znajduje się w Warszawie, gdzie świadczymy pełen zakres oferowanych przez nas usług, oraz gdzie znajduje się nasz terminal cargo. Z kolei Katowice są naszym centrum technicznym, gdyż to właśnie tam znajduje się centrala LS Technics. Największy udział w runku handlingowym posiadamy w Modlinie (100%), Katowicach (98%) i w Warszawie — na największym w Polsce lotnisku im. Chopina (70%). Obecnie do rodziny LS nalezą dwie spółki: LS Airport Services oraz LS Technics. Pierwsza zajmuje się świadczeniem usług w branży handlingowej, druga zaś oferuje kompleksowe usługi techniczne.

Ile osób obecnie zatrudniacie? Często zatrudniacie nowych pracowników? Na jakie stanowiska najczęściej?

Pracownicy to nasz największy potencjał dlatego przykładamy ogromną wagę do procesu rekrutacji. Praca na lotnisku jest niezwykle interesująca i wyjątkowa, ale i specyficzna dlatego dbamy o to żeby każdy kandydat rozumiał jej wymagania i podejmował świadomą decyzję. Praca na lotnisku niewątpliwie daje szansę na zdobycie unikatowych umiejętności i doświadczeń. Nasi pracownicy muszą być godni zaufania, odpowiedzialni, profesjonalni i zaangażowani. Względy bezpieczeństwa wymagają także m.in. potwierdzenia niekaralności. Aktualnie zatrudniamy ponad 2000 osób i prowadzimy ponad 21 rekrutacji (ok. 300 osób) w trzech oddziałach. Najczęściej zatrudniamy pracowników do obsługi pasażerów w Terminalu. To właśnie te osoby pomagają pasażerom w odprawie i nadaniu bagażu. Prowadzimy także rekrutacje na stanowiska: Pracownik ds. Obsługi Naziemnej (RAMPA) – praca na płycie lotniska przy bezpośredniej obsłudze bagażu oraz sprzętu handlingowego biorącego udział w obsłudze samolotu, Pracownik ds. Obsługi Naziemnej (POKŁAD) – sprzątanie samolotów, Pracownik ds. Obsługi Frachtu – praca przy załadunku i rozładunku frachtu.

Jakimi kanałami prowadzony jest proces rekrutacji?

Bardzo zależy nam na dotarciu do jak najbardziej szerokiego grona potencjalnych pracowników i zawsze mamy nadzieję, że są wśród nich także pasjonaci lotnictwa. Wierzymy, że kiedy praca łączy się z pasją to największy potencjał zarówno dla pracownika jak i dla pracodawcy. Żeby zachęcić do pracy u nas korzystamy m.in. z ogłoszeń W celu na stronie internetowej i w portalach praca.pl; pracuj.pl; money.pl; lento; infopraca.pl. Wprowadziliśmy również premiowany system poleceń przez obecnych pracowników. Współpracujemy z Urzędami Pracy (giełdy pracy), Uczelniami Wyższymi, Biurami Karier, a także uczestniczymy w Targach Pracy. Korzystamy również ze wsparcia firm rekrutacyjnych.

Jak wygląda proces rekrutacji? Z ilu etapów się składa?

Proces rekrutacji składa się z reguły z trzech etapów rekrutacji:

- selekcja CV,

- wypełnienie kwestionariusza przez kandydata, mającego na celu uzupełnienie informacji zawartych w CV,

- rozmowa rekrutacyjna,

Po zakończeniu procesu rekrutacji wybranym kandydatom oferujemy zatrudnienie w Spółce.

 

Jakie wymagania stawiają Państwo przed kandydatami?

Tak jak mówiłam, pracownicy to nasz największy potencjał. To także dzięki nim możemy dziś cieszyć się z pozycji lidera. Od kandydatów do pracy oczekujemy przede wszystkim właściwych umiejętności i wiedzy na danym stanowisku. Ponadto, z uwagi na specyfikę pracy, od kandydatów do pracy na podstawowe stanowiska oczekujemy niekaralności, dyspozycyjności, umiejętności pracy pod presją czasu, odporności na stres, umiejętność pracy w zespole. Na wyższych stanowiskach doświadczenia w zarządzaniu personelem, doświadczenia w pracy operacyjnej na lotnisku, prawa jazdy kat. C, D. Oczekujemy również zaangażowania, chęci i motywacji do pracy.

Jakie warunki zatrudnienia oferujecie? Jak różnią się one pomiędzy stanowiskami?

Pracownicy przede wszystkim zatrudniani są na podstawie umowy o pracę na pełny etat. Staramy się też wychodzić naprzeciw oczekiwaniom kandydatom, którzy szukają pracy „dorywczej” lub są studentami i nie mogą pracować w pełnym wymiarze godzin. Wtedy zgadzamy się na niektórych stanowiskach na pracę na niepełny etat.

Obsługa ruchu lotniczego trwa całą dobę. Jak wyglądają godziny pracy pracowników? Czy jest to system zmianowy?

W związku ze specyfiką pracy na lotnisku pracownicy operacyjni pracują w systemie zmianowym, od poniedziałku do niedzieli z zachowaniem przepisów prawa pracy.

 

 

Jak wygląda wdrażanie się nowego pracownika? Jakie szkolenia na niego czekają?

W pierwszych dniach pracy pracownik zapoznaje się z ogólnymi informacjami o firmie, strukturze organizacyjnej, historii, działalności firmy oraz zasadach funkcjonowania. Przedstawiamy mu zadania i obowiązki na stanowisku pracy, zapoznajemy go z przepisami wewnątrzzakładowymi, świadczeniami dodatkowymi (opieka medyczna, ubezpieczenie, świadczenia socjalne). Oczywiście dbamy także o atmosferę w pracy dlatego każdego nowego pracownika przedstawiamy innym członkom zespołu i współpracownikom i staramy się żeby szybko się zaaklimatyzował. Zapewniamy pracownikom także dodatkowe specjalistyczne szkolenie ze świadomości ochrony lotnictwa i szkolenie DGR.

Na jakie benefity mogą liczyć pracownicy?

Staramy się żeby nasi pracownicy czuli korzyści płynące z pracy u nas więc oczywiście przede wszystkim opiekę medyczną LUX MED, ubezpieczenie grupowe PZU, świadczenia socjalne z ZFŚS, zniżki na bilety lotnicze (PLL LOT) po 6 miesiącach pracy. Ponadto organizujemy i dofinansowujemy szkolenia, wyposażamy w niezbędne narzędzia pracy na poszczególnych stanowiskach.

W Państwa spółce działa również Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych. Na czym polega działanie tego funduszu?

W ramach funduszu socjalnego pracownicy mogą skorzystać z dofinansowania do wypoczynku własnego (tzw. „wczasy pod gruszą”) lub dzieci, dofinansowania do działalności kulturalno-oświatowej lub sportowo-rekreacyjnej, dofinansowania świątecznego, pomocy materialnej w formie zapomóg dla osób w trudnej sytuacji losowej lub zdrowotnej, jak również z pożyczki na cele mieszkaniowe.

  

Obecnie jesteście największą firmą w Polsce działającą w branży. Czy planują Państwo dalszy rozwój?

Obecny rozwój przemysłu lotniczego w Polsce stwarza dla nas bardzo duże możliwości. Pozyskujemy nowych Klientów a obecni zwiększają siatkę połączeń, co z kolei przekłada się na konieczność wzrostu zatrudnienia, tak aby zapewnić naszym obecnym oraz przyszłym Klientom sprawną i profesjonalną obsługę.

Czego możemy życzyć Państwu na przyszłość?

Najlepszych pracowników na rynku, dla których praca u nas będzie nie tylko sposobem na zarobienie pieniędzy ale także pasją, przyjemnością i wartościowym doświadczeniem.

Dziękujemy za rozmowę.