brak logo

Lodziarnie limoni

Warszawa

Wywiadu udzielił:
Marcin Miłek
Kierownik ds. Personalnych Lodziarnie limoni
Absolwent szkoły gastronomicznej z branżą związany od wielu lat. Doświadczenie zdobywał jako manager wielu warszawskich restauracji.
Lodziarnie limoni
Liczba pracowników: 30
Rok założenia: 1952
Adres:
Dąbrowskiego 1/ róg Puławskiej
Warszawa

Jak wygląda historia Limoni? Rozumiem, że firma ma włoskie korzenie?

Tak, wszystko zaczęło się we Włoszech na początku lat 50 ubiegłego wieku w miejscowości San Giovani Lupatoto nieopodal Verony. Każdego roku w sezonie letnim tłumy zgromadzone przed lodziarnią kupowały lody przygotowane według tej samej receptury. Znam to z opowieści Szefa, który jest założycielem marki w Polsce.
Dziś mając doświadczenie oraz bogatą historię powstania lodziarnio-cukierni oferujemy lody oraz wyroby cukiernicze wykonywane według tradycyjnej receptury wyłącznie z naturalnych produktów o najwyższej, jakości.

Jakie są Państwa topowe produkty?

Oczywiście najbardziej znani jesteśmy z produkcji wyśmienitych lodów o różnorodnych, często niespotykanych w innych lodziarniach, smakach. Na pewno dużą innowacją jaką wprowadziliśmy na rynek polski są lody dla psów, których receptura jest specjalnie opracowana, aby nie wpływać negatywnie na zdrowie naszych pupili. Od tego roku zajmujemy się również produkcją cukierniczą i wypiekamy tradycyjne włoskie słodkości.

W samej Warszawie posiadają Państwo 7 lokali, czy w najbliższej przyszłości planują Państwo ekspansje na inne miasta?

Nie, nie planujemy ekspansji, skupiamy się na rynku stołecznym.

Czy oferują Państwo usługi cateringowe?

Możemy dostarczyć zamówione torty, ciasta na różne służbowe czy prywatne okazje.

 

Jak powstał pomysł na połączenie lodów i smaków wytrawnych?

Inspirowała nas kuchnia śródziemnomorska, która łączy w sobie dużo smaków i aromatów niekoniecznie znanych i praktykowanych na naszym rynku rodzimym. Chcieliśmy pokazać coś nowego, coś innego a równie smacznego. Przyjęło się.

A jaki jest Pana ulubiony smak lodów dostępny w Państwa menu?

Oczywiście nic nie przebije cytryny z bazylią, zwłaszcza w upalne dni.

Lody dla psów to bardzo innowacyjny produkt. Proszę o nim opowiedzieć.

Tak, to prawda, że jest to innowacyjny produkt na rynku. Jesteśmy pierwszą i jedyną firmą, która wprowadziła na rynek polski lody dla psów Limoni Dog.
Limoni Dog to kremowa kompozycja o smaku bananów i borówki amerykańskiej. Lody sprzedawane są w specjalnych pojemnikach, a składniki z jakich zostały zrobione, są starannie dobrane i wyselekcjonowane tak by nie zaszkodzić naszym pupilom. Czworonogi pokochały te lody a co ciekawe – lody dla psów mogą być spożywane również przez ludzi, bez żadnych negatywnych skutków!

Pewien zakres działalności Limoni należy do branży sezonowej. Jaki ma to wpływ na Państwa pracę?

Z szerokiej gamy oferowanych przez nas produktów tak naprawdę tylko lody są sezonowe choć i to nie do końca prawda, gdyż mamy na sezon zimowy specjalną ofertę lodów pod pierzynką w związku z tym praca jest okrągły rok zarówno dla sprzedawców na punktach jak i na produkcji.

Jak często przeprowadzają Państwo rekrutacje? Na jakie stanowiska najczęściej?

Największa rotacja dotyczy pracowników na stanowisku sprzedawcy i w tym przypadku rekrutacja trwa cały rok.

Czego wymagają Państwo od kandydatów?

Każdy potencjalny pracownik powinien posiadać książeczkę do celów sanitarno - epidemiologicznych z aktualnymi badaniami bądź deklarować chęć do wyrobienia jej. Ponadto wymagamy komunikatywności i otwarcia na ludzi. Ze względu na system HACCP wprowadzony w każdym punkcie przyszły pracownik powinien być osobą zdyscyplinowaną i zorganizowaną.

Jakie formy zatrudnienia Państwo preferujecie?

Najczęstszą formą zatrudnienia w naszej firmie jest umowa o pracę co daje stabilność i poczucie bezpieczeństwa pracownikowi, a my zdobywamy lojalność i oddanie.

Czy firma organizuje spotkania integracyjne dla pracowników?

Ze względu na dużą rotację pracowników i brak stałego zespołu mimo chęci nie jesteśmy w stanie zorganizować tego typu spotkań.

Jak wyglądają pierwsze dni nowego pracownika?

Pierwsze trzy do pięciu dni nowego pracownika to szkolenie pod okiem kierownika wraz ze wsparciem że strony starszych stażem sprzedawców gdzie głównym założeniem jest poznanie produktów, standardów i reguł panujących na punktach.

Co uważają Państwo za największy dotychczasowy sukces firmy?

Sukcesem jest to, że doceniają nas klienci co widać wyraźnie po kolejkach ustawiających się przy naszych lodziarniach. Sukcesem jest to, że pomimo konkurencji na rynku cały czas jesteśmy topową marką. Co roku mamy zaszczyt uczestniczyć w obchodach Święta Narodowego Republiki Włoskiej organizowanego przez Ambasadę. To znamienite Święto gromadzi same prestiżowe marki. Ponadto otrzymaliśmy tytuł: Uczciwego Przedsiębiorcy co samo w sobie wiele mówi o marce.

Czego możemy życzyć na przyszłość?

Wielu zadowolonych klientów, rzetelnych pracowników i wyobraźni do komponowania nowych smaków.