Avida Sp. zo.o

Poznań

Wywiadu udzieliła:
Anna Urbańska
Specjalista ds. Szkoleń i Rekrutacji Avida Sp. zo.o
Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Zarządzanie i Marketing. Przez ponad 6 lat pracowała w branży bankowej, zarówno na obsłudze Klienta, jak i wdrażaniu pracowników w świat finansów. W Avidzie od 2014 roku zajmuje się rekrutacją Pracowników a także szkoleniami i wdrażaniem nowych Doradców.
Avida Sp. zo.o
Adres:
Ul. Młynarska 48
01-171 Warszawa
Branże:
  • Konsulting - Prawo - Ubezpieczenia
O firmie:
Avida Sp. z o.o. to ogólnopolska firma działająca na rynku BPO (Bussines Proces Outsourcing). Specjalizuje się w outsourcingu sprzedaży produktów i usług dla największych Instytucji Finansowych, Ubezpieczeniowych i Energetycznych. Świadczy także usługi związane z outsourcingiem kadrowym, szkoleniami i telemarketingiem. Powierzone zadania realizuje poprzez własną, rozbudowaną sieć sprzedaży bezpośredniej, wspieraną CallCenter, z zapleczem technicznym i organizacyjnym umiejscowionym w kilku biurach regionalnych.

"Znają Państwo tajemnicę sukcesu" i nie boją się dzielić się nią z innymi?

Tajemnica sukcesu kryje się w wartościach, które nam przyświecają i w ich ciągłym implementowaniu na poziomie firmy i rynku. Avida to przede wszystkim ludzie, to oni tworzą wizerunek firmy, relacje, atmosferę, jesteśmy przekonani, że po prostu warto dzielić się tymi wartościami, dzięki  temu osiągamy wyższy standard świadczonych usług,  podnosimy  świadomość i kompetencje a zarazem tworzymy samouczącą się organizację.

Z jednej strony ubezpieczenia i kredyty, z drugiej energia elektryczna – jak te branże się łączą? Proszę powiedzieć coś więcej o Państwa działalności.

Avida obecnie nie łączy bezpośrednio dystrybucji produktów kredytowo-ubezpieczeniowych ze sprzedażą energii elektrycznej, te dwa biznesy mają swoje oddzielne struktury akwizycyjne i działają niezależnie od siebie.  Struktury związane z finansami i ubezpieczeniami opierają się o grono pełnoetatowych pracowników Avidy skupionych w 5 oddziałach na terenie Polski oraz na pośrednikach kredytowo-ubezpieczeniowych prowadzących własne działalności dla których Avida pełni rolę integratora/opiekuna na terenie całej Polski. Współpraca z Polską Grupa Energetyczną sprowadza się tworzenia struktur i zarządzania siecią sprzedaży energii elektrycznej dla rynku biznesowego poza rynkiem macierzystym PGE S.A.

Co czuje pracodawca, który otrzymuje tytuł „Firma Godna Polecenia”?

To wyróżnienie jest dla nas  czymś w rodzaju podziękowania. Podziękowania dla wszystkich pracowników, którzy na przestrzeni ostatnich 5 lat dołożyli swoją cegiełkę do obecnego kształtu Avidy.  Mając w pamięci trudne początki i związane z nimi perturbacje, odczuwamy wielką satysfakcję z naszych wysiłków, które zostały docenione przez niezależną kapitułę, zrzeszoną wokół Wielkopolskiego Związku Pracodawców „Lewiatan” i Wyższej Szkoły Biznesu.

Przykładają Państwo dużą wagę do kultury przedsiębiorstwa. Jesteście firmą z misją? Jakie wartości są ważne dla Avidy?

Dokładnie, w biznesie, w życiu prywatnym, na co dzień, wyznajemy kilka kluczowych, często zapomnianych dziś zasad: jesteśmy profesjonalni, uczciwi, lojalni i elastyczni. Wartości te są z nami od zawsze, kierujemy się nimi i staramy się wpajać je naszym Pracownikom. Wiemy jak ważne są kompetencje i wiedza, podnosimy je poprzez systematyczne szkolenia produktowe i ogólnorozwojowe. Stawiamy na uczciwość zarówno w relacji Firma - Pracownik jak i  Firma – Partner Biznesowy, zdajemy sobie sprawę, że tylko na takich podwalinach można budować długotrwałą relacje opartą o zasadę win/win. Obserwujemy dynamicznie zmieniające się otoczenie, odpowiadamy na oczekiwania rynku, naszych Partnerów i Pracowników. Oto nasza tajemnica w pigułce - aby poznać ją lepiej wystarczy rozpocząć współpracę z Avidą.

Państwa firma doczekała się sporej ilości komentarzy na GoWork.pl. To, co szybko można zauważyć obserwując zamieszczone komentarze to to, że Państwa pracownicy często udzielają się w dyskusji, są prawdziwymi ambasadorami firmy. Myśli Pani, że należy bać się negatywnych komentarzy?

Nie należy się bać, jak mówi przysłowie „Prawda broni się sama”. Cieszymy się że nasi pracownicy są swego rodzaju przeciwwagą dla osób niezadowolonych, którym się nie powiodło, bądź konkurencji, która podszywając się pod użytkowników stara się przemycić negatywne treści. Częstokroć okazuje się, że wygłaszane opinie nie mają wiele wspólnego z prawdą, czasem są naprawdę oderwane od rzeczywistości. Z drugiej strony krytyczne opinie mogą być impulsem do wprowadzenia udoskonaleń i zmian w firmie. Poza tym myślę, że większość osób korzystających z forum w celu wyrobienia sobie opinii będzie umiało oddzielić „ziarno od plew” i postara się zachować obiektywizm i poznać firmę osobiście, choćby podczas procesu rekrutacji.

„Największym kapitałem są ludzie” - Ci, których Państwo zatrudniacie, rzeczywiście zostają na dłużej?

Fakt jest jeden - na pewno nie jest łatwo, wymagania są wysokie, cele ambitne, czasu zawsze za mało, ale jeżeli dana osoba jest pracowita, elastyczna, komunikatywna i chętna do nauki to ma szanse nie tylko na cieszenie się wieloma sukcesami w naszej firmie, ale i na satysfakcjonującą, długoletnią współpracę. Dodam tylko że znakomita większość Kierowników i osób piastujących managerskie stanowiska w naszej firmie, zaczynało właśnie na stanowisku Doradcy w Avida.

W ogłoszeniach podkreślają Państwo iż pracownicy mogą liczyć na umowę o pracę – dziś to nie jest standard, zwłaszcza jeżeli chodzi o doradców. Co powiedziałaby Pani innym pracodawcom – takie podejście się opłaca?

Wszystko ma swoje, jak to powiedział Prezydent Lech Wałęsa, plusy dodatnie i ujemne. Słyszałam kiedyś opinię, że dobry handlowiec nie powinien otrzymywać wynagrodzenia zasadniczego ponieważ traci w ten sposób motywację do działania. Jeżeli ktoś rzeczywiście jest nastawiony na prowizje, nie ma przeszkód by otrzymał umowę o współpracy, to zależy od pracownika. Jeżeli zaś chodzi o zatrudnianie na umowę o pracę, taka polityka daje ludziom poczucie bezpieczeństwa. Czy nam się to opłaca? Obserwując to jak dynamicznie się rozwijamy, jaką tworzymy zgrana drużynę, zdecydowanie jestem zdania, że się opłaca :)

Zatrudniają Państwo głównie doradców. Jak opisałaby Pani idealnego kandydata na to stanowisko?

W związku z tym, że ta praca, to głównie kontakt z Klientem, osoba to musi być otwarta na ludzi. Im swobodniej jej w kontakcie z drugim człowiekiem, tym lepiej będzie się jej pracować na co dzień. Na pewno ważna jest mobilizacja do pracy, chęć działania i nauki nowych rzeczy, kreatywność i zaangażowanie. Wcześniejsze doświadczenie w branży finansowej, w połączeniu z wymienionymi cechami jest mile widziane, ale nie jest bezwzględnie konieczne. Przy takiej ilości banków, z którymi współpracujemy, na pewno jest ono pomocne, jednak my uważamy, że jeśli ktoś chce się rozwijać i pracować, wiedzę może uzupełnić i przyswoić, a my robimy wszystko, żeby mu w tym pomóc i wspierać w  rozwoju.

Jak znaleźć takiego pracownika? Jak wygląda rekrutacja w Państwa firmie?

W rekrutowaniu korzystamy z ogólnopolskich portali pracy, gdzie Kandydat zapoznając się z ofertą, przesyła swoje CV, wśród nich jest także www.gowork.pl. Korzystamy także z rekomendacji naszych doświadczonych i sprawdzonych Doradców. Oczywiście polecone osoby przechodzą standardowy proces rekrutacji. Rekrutacja w naszej firmie jest kilkustopniowa. Po wstępnej selekcji przesłanych CV, następuje zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną do oddziału. Po pozytywnym wyniku pierwszej rozmowy, Kandydat otrzymuje zaproszenie na kolejne spotkanie z osobą, która podejmie decyzję ostateczną w związku z podjętą współpracą. Przypomnę jeszcze, że oprócz stanowiska Doradcy Klienta ds. Produktów Bankowych, w zależności od planów i potrzeb, organizujemy rekrutację również na stanowisko Kierownika Zespołu oraz Koordynatora Sieci Zewnętrznej. Wówczas poszukiwania zaczynamy od własnych szeregów, to część Ścieżki Kariery Doradcy. Wszystkich zainteresowanych pracą i współpracą zapraszamy na naszą stronę www.avida.com.pl i do kontaktu rekrutacja@avida.com.pl.

Talenty trzeba rozwijać. Państwa pracownicy mogą liczyć na szkolenia?

Jak najbardziej. Doradca, rozpoczynając pracę, przechodzi tygodniowe szkolenie wdrożeniowe. Poznaje na nim nie tylko fundamenty wiedzy bankowej, definicje i zagadnienia branżowe, ale także przyswaja wiedzę produktową z zakresu oferty, jaką posiadają Banki z którymi współpracujemy. Szkolenie dotyczy także elementów profesjonalnej obsługi Klienta, bo to, tak naprawdę, od tego zależy sukces każdego z naszych Doradców, a co za tym idzie, naszej firmy. Po szkoleniu wstępnym, następuje dalsze wdrożenie w zespole, gdzie u boku Menadżera i innych kolegów, Doradca poznaje praktyczne aspekty swojej pracy. Podczas przedstawiania warunków zatrudnienia każdemu z Kandydatów, omawiana jest także kilkustopniowa Ścieżka Kariery, zatem każdy rozpoczynający pracę wie dokładnie dokąd zmierza.

Czy na Pracę w firmie Avida mogą liczyć też osoby bez doświadczenia?

Wychodzimy z założenia, że to Klient jest najważniejszy oraz jego satysfakcja ze zrealizowanej trasakcji, tak więc dobierając Kandydatów, bierzemy pod uwagę nie tylko przygotowanie merytoryczne i wcześniejsze doświadczenie, ale także osobowość, zaangażowanie i charakter. W naszej firmie pracują i świetnie sprawdzają się osoby, zarówno takie, które wcześniej miały doświadczenie w branży finansowej, jak i osoby, które z tematyką bankową zapoznały się dopiero u nas. Przy zapale do pracy, motywacji, otwartości na wiedzę, na kontakt z Klientem i rozwój, uzupełnienie wiedzy to tylko kwestia czasu. Zatem dołączając do tego szkolenia i wsparcie w rozwoju, Doradca szybko nabywa potrzebnego doświadczenia.

Jak duże mają Państwo zapotrzebowanie na pracowników? Branża finansowa to w końcu jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów.

Nie mamy dużych potrzeb rekrutacyjnych, stawiamy na jakość, prowadzimy wielostopniową rekrutację w celu wyeliminowania wysokiego poziomu fluktuacji. Często trafiają do nas ludzie z polecenia obecnych pracowników.

Na Państwa Facebooku wyczytałam, że organizujecie konkursy sprzedażowe, muszę przyznać z bardzo atrakcyjnymi nagrodami...

Staramy się doceniać naszych najlepszych pracowników. Chcemy by praca w Avidzie dawała nie tylko satysfakcję z wynagrodzenia, ale pozwalała na chwilę oddechu, relaksu, dobrej zabawy we wspólnym gronie - najlepiej w przepięknej scenerii. W roku 2015, najlepsi Doradcy spełniali swoje marzenia na greckiej wyspie Rodos – zapraszamy na fotorelację na naszego fanpage’a. Oczywiście organizujemy wiele innych, atrakcyjnych konkursów z odrobinę mniej spektakularnymi nagrodami, ale na pewno wartymi zaangażowania w codzienne obowiązki.

Dlaczego warto skorzystać z doradcy? W końcu oferty banków czy firm ubezpieczeniowych są ogólnodostępne?

Racja, banki są otwarte i same zapraszają do współpracy, jednak w dziejszym świecie to czas jest najbardziej cenny. My ten czas pomagamy oszczędzić :) Klient zamiast sprawdzać ofertę w 12 bankach – ma wszystko w jednym miejscu. Oszczędza czas jaki musiałby poświęcić na odwiedziny w każdym banku i zapoznanie się z produktem. Jeśli dodać do tego ograniczony czas otwarcia banków, konieczność pogodzenia tego ze swoim codziennym grafikiem, wielość ofert na rynku i problematykę  porównania i wyboru najkorzystniejszej oferty, to okazuje się, że jedno spotkanie z Doradcą, który przyjedzie do Klienta na miejsce jest najwygodniejszą opcją. Nasi pracownicy znają możliwości danego banku, dostępność produktu, a także przebieg samego procesu starania się o kredyt. W praktyce jak widać to się sprawdza, bo Klienci wracają i polecają nas swoim znajomym.

Polacy chcą się ubezpieczać?

Owszem, ubezpieczają dobra materialne, mieszkania, samochody czy np. wyjazdy zagraniczne. Gorzej wygląda sprawa ubezpieczenia własnego oraz bliskich. Dla nas to akurat dobra informacja ponieważ nasi doradcy są od tego aby uświadamiać klientów, że bezpieczeństwo nasze i naszych bliskich jest najważniejsze.

Rajd Wisły – co to za działania? Jak wyglądają Państwa aktywności „po pracy”?

„Avida – Finanse to nie wszystko” – to nasze nowe hasło, które w 100% oddaje to co robimy. Działamy na rynku finansowym, ubezpieczeniowym i energetycznym, współpracujemy z największymi polskimi i światowymi korporacjami. Ten fakt nie przeszkadza Nam wspierać młodych ludzi z pasją, czy organizować się  i wspólnie  spędzać  czas po pracy, realizując swoje zainteresowania. Od września 2015 r. jesteśmy w  gronie sponsorów Drużyny Rajdowej P. Pluta & W. Zdrojewski startującej w klasie HR3 w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Grupa pracowników i przyjaciół Avidy we wrześniu 2015r. utworzyła też klub motocyklowy „Avida Riders”. Po mroźnym zakończeniu sezonu 2015 w Kruszwicy, planujemy już tegoroczne eskapady. Nasze hasło „Finanse to nie wszystko” świetnie realizuje się także w niesamowicie kreatywnych działaniach naszych Pracowników, które można zobaczyć również na naszym fanpage’u – filmiki i teledyski będące wynikiem przygotowań do naszej ostatniej konferencji  w Dymaczewie powiedzą wiele na ten temat. Serdecznie zapraszamy do śledzenia naszych działań :)

Dziękuję za rozmowę.