logo Lisboa Sp. z o.o. - Intermarche

Lisboa Sp. z o.o. - Intermarche

Oborniki Śląskie

Wywiadu udzielił:
Łukasz Budas
Prezes Zarządu Lisboa Sp. z o.o. - Intermarche
Od niemalże 15 lat związany z branżą handlową, absolwent ówczesnej Akademii Ekonomicznej, a dzisiaj Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Lisboa Sp. z o.o. - Intermarche
Liczba pracowników: 45
Rok założenia: 2009
Adres:
ul. Wrocławska 27
55-120 Poznań
Branże:
  • Sprzedaż
O firmie:
Sklep Intermarche jest jednym z 221 sklepów działających w Grupie Muszkieterów. Grupa Muszkieterów jest to największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, zrzeszająca ponad 260 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie 221 supermarketów Intermarché i 113 Bricomarché. W Centrali Grupy w Poznaniu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie ponad 14 tys. osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 5 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii oraz Serbii. W 2014 r. obroty Grupy Muszkieterów w Polsce wyniosły 5,43 mld złotych. W tym samym czasie Grupa w całej Europie wygenerowała obroty na poziomie przekraczającym 40 mld euro.
Intermarche to niekwestionowany lider w swojej branży. Proszę powiedzieć jak rozpoczęła się Pańska przygoda z Muszkieterami?
Zanim jeszcze rozpocząłem przygodę z Grupą Muszkieterów, prowadziłem własny, mały sklep, dzięki któremu nauczyłem się podstaw handlu. To doświadczenie było dla mnie bardzo cenne, ponieważ nauczyłem się słuchać Klientów. W małej placówce, gdzie nie ma samoobsługi łatwiej wsłuchać się w oczekiwania Klienta, bezpośredni kontakt pozwala na szybką ocenę potrzeb i co więcej na jeszcze szybszą reakcję. W pewnym momencie stwierdziłem więc, że przeniesienie tego doświadczenia na większy sklep będzie cennym wkładem, i moją przewagą w stosunku do innych Aderonów, którzy rozpoczynali prowadzenie sklepu bez wcześniejszego doświadczenia w branży handlowej. Tradycyjnie więc, odbyłem kilkumiesięczne szkolenie w Poznaniu, podczas którego zapoznałem się z zasadami funkcjonowania sieci i sklepów Intermarche. 
 
A czy Państwo również trzymacie się zasad, wyznaczanych przez Certyfikat Selection?
Oczywiście, "Selection" to jeden z naszych znaków rozpoznawczych. W naszym sklepie Klienci znajdą szeroki i różnorodny asortyment. Certyfikat "Selection" ma za zadanie ułatwić dokonanie wyboru, ponieważ certyfikatem oznaczone są produkty rekomendowane przez zespół specjalistów, tylko te najlepsze, spełniające wysokie oczekiwania jakościowe. 
 
Jaka jest Państwa główna misja? Zadowolenie Klientów i utrzymywanie wysokiej jakości produktów? 
Naszą misją jest świadczenie po jak najniższych cenach jak najwyższej jakości usług, które mają na celu zaspokojenie potrzeb Klientów. A wiec tak, zadowolenie Klientów i utrzymanie wysokiej jakości produktów. 
 
Internauta Marek32 chciałby wiedzieć na jakie stanowisko w tym momencie mógłby się u Państwa ubiegać?
Obecnie poszukujemy kasjerów, rzeźników oraz pracowników do działów: mięsnego, piekarniczo – cukierniczego, a także osoby do wykładania towaru. 
 
Według Pana ciężko jest znaleźć oddanego pracownika, który zaakceptuje zasady panujące w Państwa firmie?
Zasady panujące w naszej firmie nie odbiegają znacznie od tych, które panują w podobnych sklepach. Jak w każdym sklepie, stawiamy na zgranie zespołu, szczególnie, że sieć  przeprowadza systematyczne audyty, podczas których weryfikowane są przeróżne aspekty.  Myślę że najważniejsze to zrozumieć, że wszyscy gramy do jednej bramki, i tylko wspólnie będziemy w stanie osiągnąć najlepszy wynik. 
 
A pamięta Pan może najtrudniejszą rekrutację? Na jakie stanowisko się odbywała?
W mojej ocenie najtrudniejsza była rekrutacja na stanowisko rzeźnika. Wybór odpowiedniej osoby na to stanowisko to niezwykle trudne zadanie, ponieważ dobry rzeźnik musi wyróżniać się dobrym smakiem, a także pomysłowością i dokładnością. 
 
Pytanie od Mariki: jak najlepiej przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?
Podczas rozmowy prosimy o zaprezentowanie swojego doświadczenia i umiejętności w zakresie wymaganych kompetencji, dlatego też najważniejsze jest, aby osoba ubiegająca się o pracę u nas była w stanie dobrze przedstawić siebie, swoje nastawienie do pracy oraz kompetencje.  
 
Natomiast Leon82 zastanawia się czy stosujecie Państwo jakieś testy, case study podczas takich rozmów?
Nie, nasze rozmowy kwalifikacyjne są bardzo tradycyjne i opierają się głownie na ocenie CV i rozmowie.  
 
Nie jest chyba łatwo przewidzieć potrzeby Klientów odwiedzających Państwa sklep. Macie Państwo na to jakąś metodę, złoty środek?
Moi Klienci stawiają na jakość, a w ostatnich czasach także na pochodzenie żywności. Filozofia „slow food” coraz bardziej wkroczyła w świadomość odbiorców naszej oferty. Szeroki asortyment, doskonałej jakości i zróżnicowane warzywa i owoce okazały się zbyt mało konkurencyjne w stosunku do coraz modniejszych „zielonych straganów”, na których można zakupić przysłowiowe „czereśnie od Pana Janka” czy „jabłka od Pani Małgosi”. Klienci pytali skąd pochodzą dostawy, w jaki sposób są transportowane i jak długo magazynowane.  Sygnał jaki przyszedł z rynku wymagał od mnie jednego, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów, zwiększyłem udział owoców i warzyw lokalnego pochodzenia. Personalizacja dostaw okazała się kluczem do odnalezienia przewagi konkurencyjnej dla sklepu w Obornikach Śl.  Przekonałem więc Klienta, że aby kupić lokalne owoce i warzywa  (nawet w dużej ilości, na przetwory), nie musi specjalnie jechać do Wrocławia na giełdę, czy szukać ich u gospodarzy. Spotkało się to z dużym zadowoleniem wśród Klientów, co niejednokrotne przełożyło się na wzrost obrotów sklepu. Nieustannie walczę o to, aby sklep spełniał wymagania najbardziej wyrafinowanych Klientów, a warto podkreślić iż mam wielu zamożnych Klientów z wartościowym koszykiem. Uważam, że w obecnych czasach najcenniejszą siłą jest zdolność do adaptacji i rozwoju. Jeśli taką posiadamy to należy ją wykorzystywać.  Podjęta przeze mnie w roku 2014 decyzja o rozbudowie sklepu pozwoli zwiększyć stanowisko owocowo – warzywne. Jestem przekonany, iż  dzięki moim wyborom oraz decyzjom satysfakcja Klientów będzie rosła. 
 
A co według Pana wyróżnia Intermarche na tle konkurencji?
W mojej ocenie, wyróżnikiem mojego sklepu jest właśnie kontakt z Klientem, wsłuchanie się w jego potrzeby i szybka ich realizacja. Doświadczenie które zdobyłem prowadząc mały sklep przenoszę na sklep wielkopowierzchniowy, więc nadal na pierwszym miejscu stawiam wsłuchanie się w potrzeby Klienta i kontakt z Klientem, dlatego codziennie można mnie spotkać w sklepie. 
 
Tak już na koniec. Plany na przyszłość, otworzenie kolejnego sklepu?
Nieustannie staramy się podnosić jakość świadczonych przez Nas usług, dlatego też, w ciągu ostatnich 3 lat powstała myjnia samoobsługowa na 3 stanowiska, a w tym roku została oddana do użytku dodatkowa 300 metrowa powierzchnia handlowa, dzięki której możliwe było rozszerzenie asortymentu w takich działach jak: piekarnia, zdrowa żywność, „Kuchnie świata”, żywność bezglutenowa oraz poszerzony dział samochodowy. Otworzenie kolejnego sklepu to perspektywa realna, jednakże na obecną chwilę skupiamy się na nieustannym podnoszeniu jakości usług istniejącej placówki. A z uwagi na dokonaną rozbudowę jest nadal wiele rzeczy do zrobienia.  
 
Dziękujemy za rozmowę.