Senetic S.A.

Katowice

Wywiadu udzieliła:
Aneta Cymara
HR Specialist Senetic S.A.
Senetic S.A.
Adres:
Kościuszki 227
40-600 Katowice

Na wstępie pytanie rozluźniające czym zajmuje się Senetic?

Jesteśmy firmą z branży IT, zajmujemy się  dostarczaniem kompleksowych rozwiązań w dziedzinie informatyki, telekomunikacji, systemów bezpieczeństwa małym, dużym i średnim firmom, a także klientom indywidualnym.

Jak kreują Państwo markę Senetic, na czym polega promocja firmy?

Kreowanie marki Senetic polega na stałym dialogu z naszymi odbiorcami. Efektywna komunikacja, zaspokojenie potrzeb konsumenckich oraz budowa zaufania wśród klientów to główne elementy dzięki którym pragniemy emocjonalnie podkreślić zalety firmy i utrwalić jej pozytywny wizerunek. Dbamy o doskonałe relacje z klientami, którzy wracają do nas zarówno dzięki atrakcyjnym cenom jak i wysokiej jakości obsługi.

Najważniejszym elementem brandingu jest strona internetowa, która jest nieustannie poprawiana, optymalizowana pod względem funkcjonalności tak by przedstawiała zawsze aktualną ofertę firmy, zakupy na niej były przyjemne i szybkie, a dodatkowo stanowiła idealną wizytówkę marki.

Tworzenie rozpoznawalności nie może się obejść bez działań reklamowych. Stawiamy przeważnie na marketing internetowy. Jako, że jesteśmy firmą działającą w branży IT naszym głównym kanałem komunikacji z klientami jest Internet. Nasza działalność opiera się przede wszystkim na dużej aktywności w sieci. Fakt ten oraz specyfika branży niejako „wymusza” na nas działalność globalną. Dzięki temu w tej chwili firma jest obecna w wielu krajach Europy.

Czy zauważają Państwo zmiany w branży IT, jak Senetic śledzi trendy i rozwój branży?

Branża IT jest bardzo silnie i szybko rozwijającą się. Działanie w branży IT wymaga systematycznego obserwowania zmian i aktualnych trendów. Poznając potrzeby naszych klientów w dynamicznym tempie rozprzestrzeniamy się terytorialnie. Obecnie mamy swoje oddziały w takich krajach jak: Rumunia, Hiszpania, Francja, Wielka Brytania, Bułgaria, Niemcy, Włochy i przygotowujemy się do otwierania kolejnych, w pozostałych krajach europejskich.

Staramy się przywiązywać klienta do marki Senetic, nasi pracownicy kładą nacisk na szybką i rzetelną odpowiedź na każde zapytanie klientów. Priorytetem Spółki jest współtworzenie sukcesów klientów, zdobycie ich zaufania i budowanie długoterminowych relacji.

Jak Senetic dba o swoich pracowników?

Posiadamy pakiety motywujące dla pracowników w postaci kart multisport i kart podarunkowych. Ponadto często wspólnie spędzamy aktywne relaksujące popołudnia, jak wyjście do pubu, na kręgle czy bilard. Ponadto raz w roku organizujemy wyjazd integracyjny dla pracowników. Jest to zwykle trzydniowy wyjazd weekendowy w góry. Planujemy wprowadzenie pakietów medycznych dla pracowników i ich członków rodzin.

Jak przebiega proces rekrutacji kandydatów na pracowników Senetic, na co zwracają Państwo uwagę?

Proces rekrutacji w naszej firmie bardzo często zależy od specyfiki danego stanowiska.

Zazwyczaj jednak wiąże się on z dwoma etapami. Najczęściej pierwszym etapem jest rozmowa kwalifikacyjna. Staramy się spotkać z jak największą liczbą osób, aby przede wszystkim ocenić motywację kandydatów, ich wiedzę, zainteresowania, ale również musimy być pewni, że dana osoba idealnie wpisze się w kulturę firmy.

Na tym etapie  kandydaci są również proszeni o wypełnienie testów analitycznych, bądź też testów wiedzy, jest to uzależnione od wymagań stawianych na danym stanowisku.

Po przejściu pierwszego etapu, wybrani kandydaci są proszeni o zaprezentowanie swoich umiejętności w praktyce, zwykle wiąże się to z przygotowaniem prezentacji lub briefu projektu, który bezpośrednio jest powiązany z obowiązkami jakie będzie pełnić dana osoba na przyszłym stanowisku pracy.

Jak Senetic reaguje na zatrudnianie młodych osób, w tym studentów umożliwiając im start w karierze?

Większość zatrudnionych pracowników w naszej firmie, to młode i prosto po studiach osoby. Bardzo chętnie zatrudniamy studentów, dając im szansę na start w karierze. Mamy programy płatnych praktyk i staży, które w większości przypadków kończą się stałym zatrudnieniem w strukturach firmy.

Z naszą ofertą docieramy bezpośrednio do studentów, poprzez uczestnictwo w targach pracy, czy też wspieranie wydarzeń, konferencji organizowanych przez stowarzyszenia, koła naukowe uczelni wyższych.

Planujemy zorganizowanie dni otwartych w naszej firmie, aby każdy potencjalny, przyszły kandydat mógł zobaczyć jak wygląda praca u nas.

Czy Senetic korzysta z outsourcingu i umożliwia pracownikom pracę zdalną?

Zdarza się u nas zarówno korzystanie z usług zewnętrznych specjalistów, jak i umożliwiamy pracownikom pracę zdalną, ale tylko w szczególnych przypadkach.

Specjalistów z jakimi umiejętnościami potrzebują Państwo w Senetic?

Na rynku pracy najczęściej poszukujemy osób, które sprawdzą się jako Product Managerowie, Account Managerowie, Specjaliści do spraw zakupów i obsługi klientów.

Obecnie również, w związku z intensywnym rozwojem spółki, budujemy strategiczne działy księgowo-finansowe, które wspierają pracę wszystkich naszych oddziałów zagranicznych.

Pragniemy rozwijać wśród naszych pracowników pasje do IT oraz biznesu, dlatego też często rekrutujemy osoby z wiedzą z zakresu informatyki, handlu, które nie boją się wyzwań i są zmotywowane do ciągłego samorozwoju.

Najważniejsze to pasja, jeśli ktoś ją posiada i jest świadom swoich zainteresowań, może rozwijać swoje skrzydła w naszym zespole.

Kończąc, proszę się pochwalić największymi sukcesami Senetic?

Senetic to przede wszystkim intensywny rozwój i ekspansja na rynki zagraniczne, którą osiągamy dzięki naszym pracownikom, ich rzetelnej pracy, mającej wpływ na pozyskiwanie coraz to szerszego grona zadowolonych klientów.

Nasz dynamizm i profesjonalizm zostaje wyszczególniony m.in w rankingach Computerworld Top200, gdzie w tym roku w głównej klasyfikacji „Największe firmy informatyczne w Polsce w roku 2013” zajęliśmy 42. miejsce – to o 26 pozycji wyżej niż rok temu, jeszcze więcej powodów do radości daje nam porównanie wyników finansowych – przychody ze sprzedaży produktów i usług IT przekroczyły w roku 2013 200 milionów złotych – to aż o 97% więcej niż w roku 2012

Z roku na rok podwajamy zatrudnienie wśród osób młodych i energicznych. Nasza firma jest spółką z całkowicie polskim kapitałem, a Prezes i właściciel firmy Marcin Białożyt bardzo mocno motywuje i napędza do działania cały zespół.