Senetic S.A.

Katowice

Senetic to przede wszystkim intensywny rozwój i ekspansja na rynki zagraniczne, którą osiągamy dzięki naszym pracownikom, ich rzetelnej pracy, mającej wpływ na pozyskiwanie coraz to szerszego grona zadowolonych klientów.
Wywiadu udzieliła:
Aneta Cymara HR Specialist Senetic S.A.
Na wstępie pytanie rozluźniające czym zajmuje się Senetic?
Jesteśmy firmą z branży IT, zajmujemy się  dostarczaniem kompleksowych rozwiązań w dziedzinie informatyki, telekomunikacji, systemów bezpieczeństwa małym, dużym i średnim firmom, a także klientom indywidualnym.
 
Jak kreują Państwo markę Senetic, na czym polega promocja firmy?
Kreowanie marki Senetic polega na stałym dialogu z naszymi odbiorcami. Efektywna komunikacja, zaspokojenie potrzeb konsumenckich oraz budowa zaufania wśród klientów to główne elementy dzięki którym pragniemy emocjonalnie podkreślić zalety firmy i utrwalić jej pozytywny wizerunek. Dbamy o doskonałe relacje z klientami, którzy wracają do nas zarówno dzięki atrakcyjnym cenom jak i wysokiej jakości obsługi.
Najważniejszym elementem brandingu jest strona internetowa, która jest nieustannie poprawiana, optymalizowana pod względem funkcjonalności tak by przedstawiała zawsze aktualną ofertę firmy, zakupy na niej były przyjemne i szybkie, a dodatkowo stanowiła idealną wizytówkę marki.
Tworzenie rozpoznawalności nie może się obejść bez działań reklamowych. Stawiamy przeważnie na marketing internetowy. Jako, że jesteśmy firmą działającą w branży IT naszym głównym kanałem komunikacji z klientami jest Internet. Nasza działalność opiera się przede wszystkim na dużej aktywności w sieci. Fakt ten oraz specyfika branży niejako „wymusza” na nas działalność globalną. Dzięki temu w tej chwili firma jest obecna w wielu krajach Europy.
 
Czy zauważają Państwo zmiany w branży IT, jak Senetic śledzi trendy i rozwój branży?
Branża IT jest bardzo silnie i szybko rozwijającą się. Działanie w branży IT wymaga systematycznego obserwowania zmian i aktualnych trendów. Poznając potrzeby naszych klientów w dynamicznym tempie rozprzestrzeniamy się terytorialnie. Obecnie mamy swoje oddziały w takich krajach jak: Rumunia, Hiszpania, Francja, Wielka Brytania, Bułgaria, Niemcy, Włochy i przygotowujemy się do otwierania kolejnych, w pozostałych krajach europejskich. 
Staramy się przywiązywać klienta do marki Senetic, nasi pracownicy kładą nacisk na szybką i rzetelną odpowiedź na każde zapytanie klientów. Priorytetem Spółki jest współtworzenie sukcesów klientów, zdobycie ich zaufania i budowanie długoterminowych relacji. 
 
Jak Senetic dba o swoich pracowników?
Posiadamy pakiety motywujące dla pracowników w postaci kart multisport i kart podarunkowych. Ponadto często wspólnie spędzamy aktywne relaksujące popołudnia, jak wyjście do pubu, na kręgle czy bilard. Ponadto raz w roku organizujemy wyjazd integracyjny dla pracowników. Jest to zwykle trzydniowy wyjazd weekendowy w góry. Planujemy wprowadzenie pakietów medycznych dla pracowników i ich członków rodzin.
 
Jak przebiega proces rekrutacji kandydatów na pracowników Senetic, na co zwracają Państwo uwagę?
Proces rekrutacji w naszej firmie bardzo często zależy od specyfiki danego stanowiska. 
Zazwyczaj jednak wiąże sie on z dwoma etapami. Najczęściej pierwszym etapem jest rozmowa kwalifikacyjna. Staramy się spotkać z jak największą liczbą osób, aby przede wszsytkim ocenić motywacje kandydatów, ich wiedzę, zainteresowania, ale również musimy być pewni, że dana osoba idealnie wpisze się w kulturę firmy.
Na tym etapie  kandydaci są również proszeni o wypełnienie testów analitycznych, bądź też testów wiedzy, jest to uzależnione od wymagań stawianych na danym stanowisku.
Po przesjściu pierwszego etapu, wybrani kandydaci są proszoni o zaprezentowanie swoich umiejętności w praktyce, zwykle wiąże się to z przygotowaniem prezentacji lub briefu projektu, który bezpośrednio jest powiązany z obowiązkami jakie będzie pełnić dana osoba na przyszłym stanowisku pracy.
 
Jak Senetic reaguje na zatrudnianie młodych osób, w tym studentów umożliwiając im start w karierze?
Większość zatrudnionych pracowników w naszej firmie, to młode i prosto po studiach osoby. Bardzo chętnie zatrudniamy studentów, dając im szansę na start w karierze. Mamy programy płatnych praktyk i staży, które w większości przypadków kończą się stałym zatrudnieniem w strukturach firmy. 
Z naszą ofertą docieramy bezpośrednio do studentów, porzez uczestnictwo w targach pracy, czy też wspieranie wydarzeń, konferencji organizowanych przez stowarzyszenia, koła naukowe uczelni wyższych.
Planujemy zorganizowanie dni otwartych w anszej firmie, aby każdy potencjalny, przyszły kandydat mógł zobaczyć jak wygląda praca u nas.
 
Czy Senetic korzysta z outsourcingu i umożliwia pracownikom pracę zdalną?
Zdarza się u nas zarówno korzystanie z usług zewnętrznych specjalistów, jak i umożliwiamy pracownikom pracę zdalną, ale tylko w szczególnych przypadkach.
 
Specjalistów z jakimi umiejętnościami potrzebują Państwo w Senetic?
Na rynku pracy najczęściej poszukujemy osób, które sprawdzą się jako Product Managerowie, Account Managerowie, Specjaliści do spraw zakupów i obsługi klientów. 
Obecnie również, w związku z intensywnym rozwojem spółki, budujemy strategiczne działy księgowo-finansowe, które wspierają pracę wszystkich naszych odziałów zagranicznych.
Pragniemy rozwijać wsród naszych pracowników pasje do IT oraz biznesu, dlatego też często rekrutujemy osoby z wiedzą z zakresu informatyki, handlu, które nie boją się wyzwań i są zmotywowane do ciągłego samorozwoju.
Najważniejsze to pasja, jesli ktoś ją posiada i jest świadom swoich zainteresowań, może rozwijać swoje skrzydła w naszym zespole.
 
Kończąc proszę się pochwalić największymi sukcesami Senetic?
Senetic to przede wszystkim intensywny rozwój i ekspansja na rynki zagraniczne, którą osiągamy dzięki naszym pracownikom, ich rzetelnej pracy, mającej wpływ na pozyskiwanie coraz to szerszego grona zadowolonych klientów.
Nasz dynamizm i profesjonalizm zostaje wyszczególniony m.in w rankingach Computerworld Top200, gdzie w tym roku w głównej klasyfikacji „Największe firmy informatyczne w Polsce w roku 2013” zajęliśmy 42. miejsce – to o 26 pozycji wyżej niż rok temu, jeszcze więcej powodów do radości daje nam porównanie wyników finansowych – przychody ze sprzedaży produktów i usług IT przekroczyły w roku 2013 200 milionów złotych – to aż o 97% więcej niż w roku 2012
Z roku na rok podwajamy zatrudnienie wśród osób młodych i energicznych. Nasza firma jest spółką z całkowicie polskim kapitałem, a Prezes i właściciel firmy Marcin Białożyt bardzo mocno motywuje i napędza do działania cały zespół.