Jakie były początki firmy?
Początki GTV sięgają połowy lat ’90, kiedy to wraz z otoczeniem mi najbliższych osób, stworzyłem mały podmiot gospodarczy zajmujący się importem nieskomplikowanych mechanizmów do zegarów, które montowane były w meblach. Zaczynaliśmy od bardzo małych zamówień, które potrafiliśmy redystrybuować w bardzo krótkim czasie na rynek polski. Z biegiem lat, firma jak kula śniegowa nabierała „warstw”. Nasz asortyment zwiększał się z każdym miesiącem, zatrudnialiśmy nowych pracowników. Sukces przyniosły nam produkty, które stanowiły niszę na rynku oraz ich odpowiednio skorelowana jakość i cena. Dziś zatrudniamy ponad 200 osób i jesteśmy liderem na rynku akcesoriów meblowych i oświetlenia LED.
Jak wygląda struktura firmy?
Firma podzielona jest na osiem głównych działów w dwóch dywizjach operacyjnych – akcesoriów meblowych i oświetlenia. W ramach działów operacyjnych wyodrębnieni są asystenci, specjaliści a nad każdym z działów piecze sprawuje kierownik. Zarząd firmy podejmuje strategiczne decyzje, natomiast działania operacyjne mieszczące się w horyzontalnej polityce rozwoju, realizowane są w konkretnych komórkach. Dzięki takiemu modelowi rozwijamy się dynamicznie i unikamy już niemal „mitycznych” korporacyjnych impasów w podejmowaniu decyzji.
Co można uznać za dotychczasowy sukces firmy?
Niewątpliwym sukcesem firmy jest osiągnięcie stabilnego i cyklicznego rozwoju oraz zdobycie pozycji lidera wśród firm, które dostarczają na rynek okucia meblowe i oświetlenie LED. Po 17 latach naszej obecności na rynku, możemy się poszczycić obecnością marki na wszystkich rynkach europejskich, a także spółką córką GTV Brasil, która prowadzi dystrybucję naszych produktów na rynkach ameryki południowej. Co roku, nasze produkty otrzymują nagrody branżowe, a firma doceniana jest w ekonomicznych rankingach. Sukcesów jest dużo, ale wierze, że ten największy ciągle przed nami.
Jakie są silne strony firmy, dzięki którym jest ona konkurencyjna na rynku?
Naszą naczelną zasadą i celem, którym się kierujemy, to dostarczanie konsumentom produktów możliwie najwyższej jakości w możliwie najniższej cenie. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i grupie odpowiedzialnych i kompetentnych specjalistów, stworzyliśmy efektywny model doboru produktów oraz ich dystrybucji na rynku. Posiadamy własne nowoczesne centrum logistyczne z dwoma magazynami, mieszczącymi 20 tyś. europalet oraz nowoczesnym biurowcem, które pozwala nam na wydolne działanie z dystrybutorami z całego świata. Mamy jasno sprecyzowaną politykę sprzedaży naszych produktów. Potrafimy być elastyczni i szybko podejmować decyzje. W tym jest nasza siła.
Czego poszukujecie Państwo u potencjalnych pracowników?
GTV to przede wszystkim ludzie i atmosfera. Zatrudniamy specjalistów z różnych dziedzin z całego świata. Pracują u nas koordynatorzy sprzedaży z Francji, Brazylii, Rosji, Niemiec, Czech, Ukrainy, Chorwacji czy też Tunezji. Szukamy ludzi potrafiących funkcjonować w międzynarodowym środowisku, otwartych, dynamicznych z solidnym wykształceniem i znajomością rynku. Z drugiej strony jeśli trafia do nas młody talent, w którym jesteśmy w stanie dostrzec potencjał, to również zapraszamy go do współpracy. Firma działa wielopłaszczyznowo i potrzebuje interdyscyplinarnego podejścia do swoich obowiązków. Obsługa wszelkich procesów, które mają miejsce w firmie, wymaga u nas wiedzy z zakresu logistyki, sprzedaży, marketingu czy też uwarunkowań prawnych.
Pracowników na jakie stanowiska poszukują Państwo najczęściej?
Działamy wielowymiarowo a zasięg naszych projektów jest globalny. Determinuje to poszukiwanie ludzi, którzy mają doświadczenie w handlu międzynarodowym, są mobilni i otwarci. W ostatnim roku poszukiwaliśmy przedstawicieli handlowych, kontrolerów jakości, sprawnych marketingowców czy też specjalistów od rozwoju produktu. Oczywiście nie jest to zamknięty katalog naszych ofert dla potencjalnych pracowników, bo jak wspominałem, rozwijamy się dynamicznie i potrzebujemy specjalistów z różnych dziedzin.
Jakimi kanałami prowadzona jest najczęściej rekrutacja?
Kandydatów do pracy poszukujemy w sposób klasyczny – poprzez standardowe ogłoszenia na popularnych portalach ogłoszeń o pracę oraz gdy nadarza się okazja skorzystania z poleceń to również to wykorzystujemy. Często zdarza się też tak, że na nasze skrzynki trafiają oferty od kandydatów, którzy proponują nam swoja osobę. Nie zamykamy się na żadne kanały rekrutacji.
Czy firma oferuje pracownikom szkolenia bądź wyjazdy integracyjne?
Zdajemy sobie sprawę, że aby pracownik był efektywny, a także zadowolony ze współpracy z firmą, należy inwestować w jego rozwój i mu go umożliwiać. Gwarantujemy dedykowane szkolenia dla każdego pracownika i staramy się integrować zespół w trakcie wyjazdów typu incentive.
Jakie formy benefitowe są oferowane pracownikom?
W ramach dodatkowych benefitów, oferujemy pracownikom opiekę medyczną w jednej z najlepszych sieci medycznych w kraju. Dbamy też o naszych pracowników, którzy nie dysponują własnym samochodem, gwarantując im dojazd do pracy wynajętym przez firmę busem. Dodatkowo, każdy pracownik przed lub po pracy może uczestniczyć w zajęciach angielskiego, które organizowane są w firmie.
Czy firma angażuje się w działania prospołeczne?
Osobiście jestem zdania, że obowiązkiem biznesu jest dzielenie się swoim sukcesem ze społecznością lokalną. GTV od 2 lat jest sponsorem tytularnym szkółki piłkarskiej ze śląska – KS GTV Stadionu Śląskiego. Przekazujemy pokaźne środki na rozwój szkolenia młodych adeptów piłki nożnej w regionie, gdzie ciężko znaleźć zajęcie młodym ludziom. Wspieramy też fundację Stworzenia Pana Smolenia, która zajmuje się hipoterapią dzieci niepełnosprawnych.