logo Serco

Serco

Kraków

Nasi pracownicy oprócz tego, ze pracują w językach obcych na co dzień, , pracują w międzynarodowych zespołach z osobami z całego świata, w dobrej , przyjaznej, koleżeńskiej atmosferze
Wywiadu udzieliła:
Małgorzata Raniszewska Head of HR Serco
Kiedy powstała firma Serco Poland? 
Nasze polskie biuro w Krakowie otworzyliśmy pod koniec 2009 roku. Rozpoczynaliśmy działalność jako mała, kilkuosobowa firma, a na ten moment zatrudniamy blisko 600 pracowników w trzech lokalizacjach w Krakowie.
 
A z których swoich usług jesteście Państwo najbardziej dumni?
Z krakowskiego centrum świadczymy usługi dla dużych i rozpoznawalnych klientów z branży turystycznej. Odpowiadamy za kontakty z klientami naszych klientów w całej Europie: pomagamy planować ich podróże, zarządzamy rezerwacjami i wspieramy klientów w rozwiązywaniu  problemów, jakie mogą się pojawiać  w związku z tymi wyjazdami. Nasi pracownicy na co dzień posługują się językami obcymi m.in.: językiem niemieckim, francuskim, holenderskim, włoskim, hiszpańskim i portugalskim, angielskim.
     
 
 
Jak Państwo pozyskujecie swoich pracowników w takim razie?
Stosujemy zróżnicowane metody pozyskiwania i rekrutacji pracowników zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami. Korzystamy zarówno z zewnętrznych i wewnętrznych kanałów rekrutacji. W dużej mierze opieramy się na tzw. Referralach, czyli osobach które są polecane do pracy przez naszych obecnych pracowników. Dzięki temu nasi pracownicy mogą współpracować ze swoimi kolegami i uzyskać bonus za polecenie pracownika. Oprócz tego korzystamy m.in. z ogłoszeń w Internecie, prasie, jesteśmy obecni na uczelniach, na targach pracy, organizujemy dni otwarte w naszej firmie.
 
A obecnie jakie stanowiska możecie Państwo zaoferować potencjalnym kandydatom?
Działamy w outsoursingu procesów związanych z branżą turystyczną stąd w głównej mierze poszukujemy osób na stanowiska Obsługi Klienta w językach obcych. Praca w naszym zespole każdego dnia przynosi nowe wyzwania i jest naprawdę ekscytująca. Nasi pracownicy oprócz tego, ze pracują w językach obcych na co dzień, , pracują w międzynarodowych zespołach z osobami  z całego świata, w dobrej , przyjaznej, koleżeńskiej atmosferze. Ponieważ nasze sukcesy zależą od umiejętności i zaangażowania naszych pracowników, dbamy o to, żeby odpowiednio nagradzać ich inicjatywę. Oprócz stanowisk związanych z Obsługą Klienta, od czasu do  czasu poszukujemy także kandydatów na wyższe stanowiska. 
       
 
 
Jak najlepiej się przygotować do rozmowy kwalifikacyjnej?
Proces rekrutacyjny w Serco składa się z kilku etapów. Nasz kontakt rozpoczyna się rozmową telefoniczną z kandydatem. Kolejnym etapem rekrutacji jest spotkanie w naszym biurze. W trakcie jednego spotkania odbywa się rozmowa z rekruterem i reprezentantem zespołu, w którym osoba potencjalnie może pracować. Podczas tego spotkania weryfikujemy kompetencje kluczowe dla danego stanowiska różnymi metodami, także poprzez testy. Istnieje również możliwość przejścia procesu rekrutacji zdalnie, bez konieczności przyjazdu do naszego biura. Jest to dobra opcja zwłaszcza dla kandydatów z zagranicy, którzy nie zawsze mogą się pojawić osobiście w biurze . Nasz proces rekrutacji przebiega bardzo szybko i trwa zwykle do 2 tygodni, od momentu nadesłania aplikacji przez kandydata do złożenia oferty 
 
A co w przypadku studentów?
Obecnie oferujemy możliwości odbycia praktyk w naszym wewnętrznym dziale HR. Praktykant może uczestniczyć w codziennym życiu naszej Organizacji i poznać  różne procesy będąc  wewnątrz  firmy.
 
Mamy nowego pracownika i co dalej? Jakieś szkolenia?
Każdy pracownik, który dołącza do naszej firmy, przechodzi szkolenie produktowe i z obsługi klienta przygotowujące do  wykonywania konkretnej  pracy. Jednocześnie to szkolenie to dużo  więcej, pewien kapitał wiedzy na cale życie, gdyż jest to szkolenie związane  z branżą turystyczną i wyposaża w wiedzę przydatną w ogóle . Oprócz wiedzy produktowej, treści są uniwersalne, gdyż przedstawiamy zagadnienia zarówno z branży turystycznej, jak i specyfiki obsługi klienta, pracownicy mają możliwości rozwijania umiejętności miękkich i społecznych. W zależności od projektu szkolenie trwa od 6 do 9 tygodni. 
 
 
             
Oprócz stałej pensji, pracownicy mogą liczyć na dodatkowe benefity? 
Oczywiście! Oferujemy zarówno bonusy za wyniki w pracy, jak i świadczenia pozapłacowe dla naszych pracowników. Możemy korzystać z prywatnej opieki medycznej i szeregu benefitów socjalnych m.in. Karty Multisport, czy biletów do kina i teatru.
 Dbamy o dobrą atmosferę w pracy i oprócz benefitów organizujemy różne inicjatywy dla pracowników takie jak owoce, ciasta, paczki, pizza dla wszystkich,  świętujemy razem Dzień Zakochanych, Dzień Kobiet, czy Dzień Chłopaka, Święta i wiele innych.
 
Państwa pracownicy mogą liczyć na jakieś eventy, integrację?
Organizujemy imprezy integracyjne dla naszych pracowników regularnie, przeważnie dwa razy w roku dla wszystkich pracowników razem. Każde wydarzenie jest organizowane pod innym hasłem przewodnim i w innym miejscu. Jest to znakomita okazja do spotkania się wszystkich pracowników, którzy pracują przy różnych projektach.
 
 
         
Charity Committe, skąd pomysł?
Nasza firma angażuje się w działania charytatywne oraz społeczne od dawna. Pracownicy firmy tworzą komisję tzw. Charity Committee, która organizuje akcje charytatywne i inne działania prospołeczne. Co roku wybierane są organizacje takie jak domy dziecka, domy opieki społecznej lub schroniska dla zwierząt, które są wspierane przez pracowników naszej firmy. Dodatkowo wspieramy  rodziny wymagające wsparcia poprzez instytucję Szlachetnej Paczki.
 
Czego możemy Państwu życzyć w takim  razie w 2015 roku? 
Przede wszystkim życzylibyśmy sobie nadal bardzo dobrych pracowników jak dotychczas, gdyż konkurencja na rynku krakowskim jest duża i utrzymania znakomitej atmosfery w pracy, która wyróżnia nas na tle innych firm na rynku.
 
 
 
Dziękujemy za rozmowę.