logo Grand Hotel

Grand Hotel

Kraków

Wywiadu udzieliła:
Izabela Wyroba
Manager Grand Hotel
Z Wawel Imos jest związana od roku, a z hotelarstwem od 8 lat. Pierwsze kroki na ścieżce kariery zawodowej stawiała w Hotelu w górach na stanowisku Recepcjonistki. Przez ostatnie lata, doświadczenie zdobywała na różnych stanowiskach w hotelach, dlatego jest w stanie tak pozytywnie zarządzać i motywować do działania pracowników Grand Hotelu. Prywatnie miłośniczka podróży i dobrego jedzenia.
Grand Hotel
Rok założenia: 1886
Adres:
Sławkowska 5/7
31-014 Kraków

Najważniejszy jest dla nas Gość

Grand Hotel w 2014 r. jako pierwszy 5-cio gwiazdkowy hotel w Krakowie trafił na prestiżową listę w Czerwonym Przewodniku Michelin „Main Cities of Europe” otrzymując aż 4 symbole budynku.

Czerwony Przewodnik Michelin „Main Cities of Europe” to najbardziej znany i prestiżowy ranking europejskich restauracji i hoteli. Najważniejszym wyróżnieniem, jakie w Przewodniku Michelin może otrzymać restauracja, są gwiazdki. Hotelom natomiast przyznawane są piktogramy małych budynków. Oceniające poziom komfortu i oferowanych usług określa skala od jednego do pięciu symboli. Rzeczywiście w 2014 roku zostaliśmy wyróżnieni 4 piktogramami. W ten sposób został doceniony poziom komfortu i oferowanych przez nas usług.

Co to dla Państwa oznacza?

Taki „domek” oznacza nie tylko prestiż, komfort, luksus, elegancki wystrój, ale przede wszystkim najwyższy poziom usług, miłą i doskonale wyszkoloną załogę. Gość może spodziewać się spokoju, niebanalnego stylu i niezwykłej atmosfery. Jest to wyróżnik godny najwyższego zaufania. Nic więc dziwnego, że dla wielu podróżujących – tak turystów, jak i biznesmenów – przewodnik ten jest wskazówką, gdzie się zatrzymać.

Gdzie usytuowany jest Grand Hotel?

Hotel posiada idealną lokalizację. Jest usytuowany przy krakowskim Rynku, dzięki czemu goście z łatwością mogą podziwiać najcenniejsze zabytki Krakowa.

  

Z czego słynie Grand Hotel? Dlaczego goście decydują się na wypoczynek właśnie u Państwa?

Grand Hotel przede wszystkim zachwyca pięknem odrestaurowanych z wielkim pietyzmem zabytkowych wnętrz, niepowtarzalną atmosferą, elegancją i luksusem. Wyposażenie hotelu to ekskluzywne meble z epoki adekwatne do klimatu Starego Krakowa. Profesjonalna obsługa, personel zawsze uśmiechnięty i służący pomocą oraz wyjątkowa atmosfera to czynniki decydujące o wyborze naszego hotelu.

Jak prezentuje się wnętrze Państwa hotelu?

Grand Hotel w Krakowie posiada 55 eleganckich, komfortowych i stylowo urządzonych pokoi, a każdy z nich odkrywa zabytkowe ornamenty i architektoniczne detale, które współgrają ze szlachetnymi tkaninami i odpowiednim oświetleniem, dobranymi indywidualnie do każdego wnętrza. Dodatkowo do dyspozycji naszych Gości oddajemy także 9 luksusowych, zabytkowych apartamentów o najwyższym standardzie i niepowtarzalnej dekoracji: polichromowane drewniane stropy, złocone boazerie, bogato malowane supraporty, przepiękne marmury, XVI wieczne kolumny i pieczołowicie dobrane stylowe meble. Należy wspomnieć, że z okien np. apartamentu Marmurowego, światowej klasy tenor Jan Kiepura dał koncert dla Krakowian, ale to jest tylko jedno z wielu wyjątkowych wydarzeń związanych z historią Grand Hotelu.

 

 

Łączą Państwo tradycję z nowoczesnością. W jaki sposób?

Marka „Grand Hotel” stanowiąca synonim usług hotelarskich na niespotykanym, luksusowym poziomie pojawiła się w XIX wieku. Hotele tej klasy tworzono w najbardziej atrakcyjnych dzielnicach miast, często w budynkach pałacowych, o wnętrzach wypełnionych dziełami sztuki, ale też wyposażonych w zdobycze najnowszej techniki. W ten sposób mogły zaspokajać wyrafinowane gusta najwytworniejszej klienteli. Historia krakowskiego Grand Hotelu rozpoczyna się również w XIX wieku, choć dzieje samej kamienicy, czy raczej kompleksu kamienic tworzących dzisiejszy obiekt, sięgają czasów średniowiecznych.

Elitarny charakter najelegantszego krakowskiego hotelu, jak również położenie w samym sercu Starego Miasta, doceniają wciąż koronowane głowy państw, szefowie rządów, światowej sławy artyści, pisarze, wybitni przedstawiciele świata nauki, biznesu i arystokracji. Ponownie odżywa tradycja intelektualnych dysput, które w hotelowej kawiarni toczy grupa wybitnych krakowskich profesorów przy legendarnym już stoliku, zwanym „profesorskim”.

Oferujecie szeroki wybór usług dodatkowych. Co wchodzi w ich zakres?

W trosce o gości przebywających w Grand Hotelu stale zwiększamy zakres swoich usług.

Usługi dodatkowe świadczone w naszym hotelu są ukierunkowane głównie na zagospodarowanie czasu wolnego gościa indywidualnego i grupowego.

Oferujemy doradztwo przy wyborze atrakcji turystycznych, miejsc, do których goście mogą się udać. Oferujemy szeroki wachlarz usługi concierge: rezerwacja wycieczek, zamawianie kwiatów, umawianie fryzjera i wiele innych na życzenie gości. Zapewniamy pomoc w organizacji transportu, pomożemy w korzystaniu z miejskich rozkładów jazdy, w wypożyczeniu samochodu. Aby zadbać o komfort, każdy z Gości może skorzystać z profesjonalnego room servicu. Dla chwili relaksu oferujemy zabiegi odnowy biologicznej w zakres których m.in. wchodzą masaże. Nasi goście mogą skorzystać również z sauny.

Czy organizują Państwo również imprezy okolicznościowe tj. wesela, urodziny, bankiety?

Posiadamy wieloletnie doświadczenie w kompleksowej i profesjonalnej organizacji przyjęć weselnych, konferencji oraz bankietów.

Troszczymy się o aranżację wnętrz, ceremonię powitalną, miłą atmosferę, a przede wszystkim o wykwintne menu.

Zasobność dawnego pałacu Książąt Czartoryskich, zróżnicowane pod względem wystroju i funkcji luksusowych przestrzeni, pozwala nam zaproponować różnorodne formy uroczystości, dostosowane do indywidualnych oczekiwań naszych Gości.

Sala Lustrzana Grand Hotelu, pamiętająca szalone bale okresu dwudziestolecia międzywojennego, opisana w książce Henryka Worcella „Zaklęte Rewiry”, a potem uwieczniona w filmie pod tym samym tytułem - to bez wątpienia jedno z najpiękniejszych wnętrz Starego Krakowa. Przestronna, nakryta secesyjnym witrażowym dachem, pełna blasku kryształów i lustrzanych odbić, może gościć do 150 osób.

 

 

Posiadają Państwo złotą księgę gości, którą można obejrzeć w recepcji. Jakie znane osobistości mieliście przyjemność gościć?

Nie sposób wymienić wszystkich, których los połączył z legendą tego magicznego miejsca...

Wśród artystycznych sław, jakie Grand Hotel miał przyjemność gościć na początku ubiegłego wieku, znaleźli się m.in. Stanisław Wyspiański, Lucjan Rydel, czy Kazimierz Przerwa – Tetmajer, Henryk Sienkiewicz.

Elity polityczne często korzystały z gościnności najelegantszego hotelu Krakowa. Mieszkał tu legendarny przywódca marszałek Józef Piłsudski, a także minister Józef Beck i generał Bolesław Wieniawa Długoszowski. Z zagranicznych sfer rządowych m.in. marszałek Ferdynand Foch, premier Francji Jean Louis Barthou, czy minister spraw zagranicznych Włoch hrabia Galeazzo Ciano.

Do najznamienitszych gości hotelu zaliczyć też należy światowej sławy kompozytora i pianistę, polityka, premiera rządu Rzeczpospolitej Ignacego Jana Paderewskiego, a także holenderską następczynię tronu księżniczkę Julianę z mężem księciem Bernardem.

A spośród współczesnych elit?

Czasy współczesne znaczone są równie wybitnymi osobistościami. Grand Hotel miał zaszczyt podejmować premier Wielkiej Brytanii Panią Margaret Thatcher, księcia Filipa męża królowej Elżbiety II, szwedzką księżniczkę Brigittę von Hohenzollern, prezydenta Republiki Słowacji Rudolfa Schustera, amerykańskiego sekretarza stanu Colina Powella i kanclerza Niemiec Gerharda Schrödera. W Grand Hotelu urządzono centrum organizacyjne pobytu w Krakowie japońskiej cesarskiej pary - Cesarza Akihito i jego małżonki Cesarzowej Michiko. Podczas tegorocznych Światowych Dni Młodzieży mieliśmy przyjemność gościć Prezydenta Panamy Juan Carlos Varela wraz ze współpracownikami.

Z polskich sfer rządowych zatrzymywali się tu m.in. laureat pokojowej nagrody Nobla prezydent Lech Wałęsa, premier Marek Belka, były premier i minister spraw zagranicznych Włodzimierz Cimoszewicz, minister spraw zagranicznych Władysław Bartoszewski, marszałek sejmu Józef Zych, premier Jerzy Buzek, minister finansów i prezes NBP Leszek Balcerowicz, wicepremier i minister finansów Grzegorz Kołodko, a także były prezydent Polski na obczyźnie Śp. Ryszard Kaczorowski. Gościem hotelu bywał też legendarny kurier Jan Nowak-Jeziorański, dyrektor Rozgłośni Polskiego Radia Wolna Europa.

Obok przedstawicieli świata polityki licznie reprezentowanymi gośćmi są artyści i pisarze. Jeszcze nie tak dawno można było spotkać w Grand Hotelu nieżyjącego już dziś noblistę Czesława Miłosza oraz współczesnych noblistów Hannę Krall, Margarethe von Trotta oraz Swietłanę Aleksiejewicz. Bywał też Sławomir Mrożek i William Wharton.

Dziesiąta muza także upodobała sobie szlachetne, pałacowe wnętrza. Wielokrotnie mieszkali tu reżyserzy m.in. Roman Polański, Agnieszka Holland, Juliusz Machulski, znani aktorzy zagraniczni jak Holly Hunter, Kenneth Branagh, czy zdobywca Oscara Adrien Brody oraz gwiazdy polskiego kina m.in. Joanna Żółkowska, Danuta Stenka, Krzysztof Globisz, Michał Żebrowski, czy Piotr Adamczyk, słynny odtwórca roli Jana Pawła II w filmie "Karol - historia człowieka, który został papieżem". W 2003 r. Robert Gliński zrealizował w Grand Hotelu "Długi weekend". Rok później Juliusz Machulski nakręcił tu film sensacyjny "Vinci".

Wśród Gości nie brak też znanych nazwisk estrady jak Anna Maria Jopek, Marek Grechuta, Ewa Bem, czy Richie Blackmoore, twórca zespołu Deep Purple. Mieszkali tu światowej sławy soliści operowi, wybitni muzycy, uczestnicy Wielkanocnego Festiwalu Beethovenowskiego.

Wielokrotnie słyszy się zabawne hotelowe historie. Czy Państwo również spotykają się z nietypowymi sytuacjami?

Jak w każdym Hotelu nietypowe sytuacje były, są i będą. Grand Hotel nie jest wyjątkiem. Lecz te sytuacje są dla nas i pozostają w murach naszego Hotelu. Przez takie nietypowe sytuacje dany Gość na dłużej zapisuje się w naszej pamięci.

 

 

Jakimi wartościami kierują się Państwo w swojej działalności?

Najważniejszy dla nas jest Gość. Jego zadowolenie jest najcenniejszą nagrodą za wykonywaną przez nas pracę. Dlatego tak ważna jest szeroko rozumiana opieka nad Gościem. Kluczowe znaczenie ma podejście personelu do Gości i ich potrzeb. Nasz personel jest dyskretny i równocześnie stale do dyspozycji. Niezmiernie ważnym czynnikiem jest atmosfera, a jednym z zadań personelu hotelowego jest zapewnienie sprzyjających warunków pobytu każdemu z Gości.

Jakość w każdym aspekcie jest dla nas wyznacznikiem w prowadzeniu Hotelu. Liczy się nie tylko stan obiektu, wyposażenie, przeszkolenie personelu, odpowiednia organizacja, ale przede wszystkim indywidualne podejście do Gościa, czyli jednym słowem profesjonalizm.

A teraz kilka pytań na temat rekrutacji. Jakimi kanałami poszukują Państwo nowych pracowników?

W dobie internetu swoje działania dotyczące procesów rekrutacyjnych kierujemy poprzez działania w social media oraz korzystamy z tradycyjnych ogłoszeń rekrutacyjnych, które zamieszczamy na popularnych serwisach internetowych. Jednocześnie wspieramy lokalny rynek pracy poprzez zatrudnienie osób bezrobotnych w GUP oraz udział w targach pracy. Duże znaczenie odgrywają rekomendacje pracownicze. Współpracujemy również z krakowskimi biurami karier.

Czy pracownicy Grand Hotel mają otwartą ścieżkę kariery?

Poszukujemy ambitnych i energicznych osób, które nie boją się wyzwań, chcący się angażować i rozwijać w hotelarstwie. Zapewniamy im możliwość rozwoju i samorealizacji.

Czego mogę życzyć na przyszłość?

Aby zespół ludzi z którym współpracujemy tak dalej był mocno zaangażowany i kreatywny jak do tej pory. Natomiast jeśli chodzi o nasz obiekt hotelowy, życzymy sobie, by nasi klienci zawsze czuli się jak w domu.

Dziękuję za rozmowę.