brak logo

Idea Call Center

Radom

Wywiadu udzieliły:
Anna Towarek
Dyrektor Operacyjny Idea Call Center
Iwona Bogdanov
Dyrektor Zarządzający Idea Call Center
Idea Call Center
Liczba pracowników: 60
Rok założenia: 2012
Adres:
Główna 9
26-600 Radom
Branże:
  • Obsługa klienta - Call Center

            Iwona Bogdanov – w branży call center od 1998 roku. Zaczynała na stanowisku konsultanta telefonicznego, potem  kontynuowała karierę kolejno na różnych stanowiskach, dzięki czemu posiada szerokie doświadczenie w branży. W Idea Call Center jest współwłaścicielem i pełni funkcję Dyrektora Zarządzającego.

 

           Anna Towarek - trener praktyk – od 2007 roku związana z branżą call center. W Idea Call Center pełni funkcję Dyrektora Operacyjnego, prowadzi projekty sprzedażowe, obsługowe, utrzymaniowe, retencyjne i windykacyjne. Jej codzienna praca polega także na działaniach trenerskich z konsultantami celem podnoszenia efektywności pracy zespołu.

 

   

Na czym polega działalność Idea Call Center?

Idea Call Center to kameralne contact center, koncentrujące się na indywidualnym podejściu i wnikliwej analizie każdego projektu. Jesteśmy firmą oferującą szerokie spektrum usług tj. obsługa klienta, badania jakościowe, ilościowe, generowanie leadów, ankiet, pozyskiwanie klientów. Gwarantujemy ciągłość biznesu, wymaganą jakość obsługi oraz satysfakcjonujące relacje partnerskie.

 

Jak wygląda historia firmy?

Idea Call Center została stworzona w marcu 2012 roku przez managerów z wieloletnim doświadczeniem w branży call center, a przy okazji związanych ze sobą prywatnie:-). Można powiedzieć, że jest to firma rodzinna. Ważne, ze  nasze kompetencje sie uzupełniają. W naszym zespole jest osoba z doświadczeniem w zarzadzaniu dużym usługowym call center, inna od lat jest związana z rynkiem telekomunikacyjnym, gdzie oprócz optymalizacji kosztów zna się na strategii i rozwoju biznesu, a kolejna w  sprzedaży i obsłudze klienta. Ponadto trzon kadry tworzą ludzie związani z rynkiem od wielu lat, którzy także chcieli doświadczyć czegoś nowego. Ernest Kargol to jeden z najbardziej doświadczonych szefów sprzedaży usług call center w Polsce, a Ania Towarek jest świetnym trenerem i dyrektorem odpowiedzialnym za realizację projektów.

 

Czym wyróżniają się Państwo spośród firm konkurencyjnych?

Tak, jak wcześniej wspominałam nasza spółka to niewielkie contact center, koncentrujące się na indywidualnym podejściu i wnikliwej analizie każdego projektu. Sukcesu naszego działania upatrujemy w zaangażowaniu naszych najlepszych praktyków w możliwie najwięcej etapów prowadzonej kampanii. Nie ograniczamy się tylko do realizacji projektu, dysponujemy wysokimi kompetencjami doradczymi w obszarze projektowania całej komunikacji z konsumentami, optymalizacji kosztów projektu i zwiększania wartości klientów.

 

Czy stosują Państwo innowacyjne rozwiązania w firmie?

Zawsze staramy się śledzić trendy rynkowe i wprowadzać jak najlepsze rozwiązania zarówno zarządcze, jak i technologiczne. Jesteśmy otwarci na wszelkie nowinki i pomysły, a decyzje podejmujemy bardzo szybko . Stawiamy na sprawdzone i skuteczne rozwiązania także w zakresie wykorzystywanej technologii. Nasze systemy są proste w obsłudze dla pracowników, a jednocześnie umożliwiają dogłębną analizę projektów ze strony zarządczej dla kierowników, jak i raportującej dla naszych klientów.  

 

Jaki jest największy sukces firmy Idea Call Center?

Za każdym sukcesem firmy stoją ludzie. Dla mnie najistotniejszą kwestią jest to, że spółka pomimo bardzo konkurencyjnego i trudnego rynku stopniowo się rozwija i posiada stabilny zgrany zespół. To dzięki temu pozyskaliśmy tak wielu klientów, którzy nam zaufali, a docieranie do nowych opiera się głównie na rekomendacjach. Nie ma lepszej reklamy dla firmy niż polecenie.
Rynek także nas docenia i dostrzega . Nasz zespół często jest wyróżniany w różnych rankingach branżowych, m.in. przez magazyn Forbes, czy też portal callcenternews. Byłam przez wiele lat członkiem Rady Programowej Telemarketera Roku, czy też jury Złotej Słuchawki. Ania natomiast zasiada w jury Telemarkera Roku. Uważam to za wyróżnienie i zauważenie naszego zespołu w branży, za co bardzo dziękujemy.

 

Jak często przeprowadzają Państwo rekrutacje?

Aplikacje zbierane są ustawicznie, zaś spotkania rekrutacyjne odbywają się w cyklach tygodniowych – w każdą środę o 11.00, zaś od kolejnego poniedziałku osoba już pracuje.

Gdzie można odnaleźć informacje o aktualnych ofertach pracy?

Publikacje o nowych projektach i/lub stanowiskach w ICC, publikowane są na naszej stronie www.ideacc.pl/kariera, na portalu olx.pl oraz w papierowej wersji radomskiej gazety Anonse.
Każdą osobę zainteresowaną pracą, zapraszamy także do kontaktu telefonicznego 22 292 70 00 lub też osobiście do odwiedzin i poznania profilu aktualnego naboru.

Jakie oczekiwania macie wobec kandydatów?

Od kandydatów do pracy w ICC oczekujemy przede wszystkim zaangażowania – jeśli mamy to, reszty chętnie nauczymy.
Standardowo oczekujemy również prawidłowej dykcji i stylistyki wypowiedzi, podstawowej obsługi komputera, dyspozycyjności minimum 20h w tygodniu – jednak doświadczenie nauczyło Nas już, że nawet dla osób 50+ dla których początkowo wyzwaniem była praca na komputerze w bardzo krótkim czasie nie stanowiło to większego wyzwania.

   

A czy zatrudniają Państwo osoby studiujące w trybie dziennym?

Oczywiście – aktualna lokalizacja ICC sprawia, że nasi zorganizowani czasowo studenci rozpoczynają pracę o 8.00 – na 11.00 biegną na zajęcia, o 14.00 wracają znów do pracy itd. Grafiki na poszczególnych projektach są mocno elastyczne, a jeśli planujemy coś z wyprzedzeniem minimum 2 dniowym – zawsze można połączyć pracę z obowiązkami – nie tylko studia, ale i bycie mamą, odbiór z przedszkola, praktyki itp.

W jaki sposób motywujecie pracowników do osiągania wyznaczonych celów?

Zmotywowany kierownik to zmotywowany pracownik. Cele określane są miesięcznie  w podziale na dni, a w ich realizacji na bieżąco uczestniczy opiekun danego projektu. Każdy dzień pokazuje czy idziemy zgodnie z planem – jako zespół i indywidualnie – czy zostajemy w tyle. Oczywiście przekłada się to na finanse na poszczególnych projektach. Stosujemy przede wszystkim motywacje finansową- każdy projekt posiada system motywacyjny, ale także motywatory pozapłacowe tj. wyjścia do kina, bilety, karty podarunkowe, gadżety, nagrody rzeczowe itp.

Jak wyglądają pierwsze dni nowego pracownika?

Pierwszym dniem pracy z reguły jest poniedziałek. Pracownik na tydzień wchodzi do programu: „Kura i jajko” – czyli wyznaczamy dla niego opiekuna z aktualnych pracowników, którego może o wszystko zapytać, poradzić się itd. Dużo łatwiej zapytać kolegi niż szefa, a poza tym budują się już pierwsze relacje/ więzi między zespołem.

Jak wygląda ścieżka kariery w Idea Call Center?

Wszystkie stanowiska wyżej niż konsultant telefoniczny obsadzane są z grona konsultantów - kierownicy, szkoleniowcy, liderzy. Standardowo po pół roku pracy następuje  pierwsza decyzja o podwyżce, jednak jeśli dany pracownik zdradza predyspozycje do wykonywania pracy np. szkoleniowca, przyuczenie i zmiana stanowiska może nastąpić nawet po miesiącu. Jesteśmy zespołem który jest otwarty na nowości – w tym również na tzw. „świeżą krew”, poglądy, pomysły.

Czy pracownicy mogą liczyć na kursy doszkalające?

Kompetencje szlifowane w trakcie pracy to przede wszystkim sztuka efektywnego komunikowania się.
Treningi zespołowe i coachingi indywidualne odbywają się wg zdiagnozowanych potrzeb. Unikamy szkoleń wykładowych – stawiamy na warsztaty i dyskusje.

Jakie formy zatrudnienia czekają na nowych pracowników?

Dla pracowników gwarantujemy umowę zlecenie z pełnymi składkami (100%).
W indywidualnych przypadkach akceptujemy też działalności gospodarcze – bo część naszej kadry prowadzi dodatkowo własne biznesy, np. urządzanie wnętrz, florystyka, organizacja imprez, księgowość – a w ICC pracuje etatowo.

A co z dodatkowymi świadczeniami?

W ramach dodatkowych świadczeń oferujemy m.in. karty do klubów fitness.

Jakie są plany rozwoju firmy na najbliższe lata?

Plany rozwojowe… W maju świętowaliśmy 4 urodziny. Pozycja spółki jest stabilna i wciąż się rozwijamy, kiedy jak wiemy w tym czasie wiele firm call center w Radomiu upadło. My natomiast powiększyliśmy powierzchniowo lokalizację wraz z podniesieniem komfortu pracy dla agentów – od pół roku jesteśmy w nowym biurze.
W tym roku uruchomiliśmy kilka dodatkowych kampanii obsługowych (nie sprzedażowych) – a wiadomo jak konsultanci cenią tego typu projekty. Stawiamy na wysoką jakość obsługi naszych Zleceniodawców, dlatego tak ważne dla nas jest aby konsultanci mieli komfortowe miejsce pracy, dobre zarobki i miłą atmosferę. To w dużym stopniu właśnie od nich zależy jak się rozwijamy, jak jesteśmy postrzegani przez rynek i jaką pozycję udaje nam się osiągnąć wśród konkurencji.
Każdego dnia pracujemy nad pozyskaniem nowych Zleceniodawców, tak by za 3 lata móc uruchomić CC również na parterze budynku.
Póki co zapraszamy na 1 piętro – bliżej nieba.