brak logo

rankomat.pl

Bielsko-Biała

Wywiadu udzieliła:
Sylwia Krawiecka
Manager Recruiting Officer rankomat.pl
Absolwentka prawa w Uczelni Łazarskiego. Z Rankomatem związana od początku 2010 roku. Od 10.10 kierownik zespołu sprzedaży. Od 2012 brała udział w tworzeniu od podstaw II oddziału Call Center Rankomatu, począwszy od rekrutacji pracowników, poprzez szkolenia, zarządzanie codzienną pracą a kończąc na podnoszeniu umiejętności sprzedażowych. Aktualnie na stanowisku Manager Recruiting Officer odpowiada za proces rekrutacji nowych pracowników, kontrolę procedur sprzedażowych oraz jakość obsługi posprzedażowej.
rankomat.pl
Liczba pracowników: 196
Rok założenia: 2008
Adres:
Leszno 14
01-192 Warszawa
Branże:
  • Obsługa klienta - Call Center
  • Konsulting - Prawo - Ubezpieczenia
  • Sprzedaż

Jaka była geneza Rankomatu?

Nasza firma powstała w 2008 roku. Kalkulator rankomat.pl uruchomiliśmy w kwietniu następnego roku, wtedy też sprzedana została pierwsza polisa. Początkowo zamierzaliśmy poprzestać na sprzedaży polis online - bezpośrednio przez internet, jednak wówczas Polacy bardzo sceptycznie podchodzili do takiej formy zakupu ubezpieczeń komunikacyjnych. Dlatego wprowadziliśmy fachową pomoc konsultantów telefonicznych. Pomysł ten okazał się „strzałem w dziesiątkę”. Zaangażowanie zaledwie kilkuosobowego zespołu pracowników Call Center w Warszawie przyniosło nam pierwsze sukcesy. Od czasu pierwszej sprzedanej przez telefon polisy udało nam się stworzyć bardzo silną i stabilną firmę. Obecnie jesteśmy największą, internetową porównywarką na polskim rynku. Posiadamy centralę w Warszawie (Zarząd, Finanse, Call Center), a także biura w Bielsku-Białej (Dział Sprzedaży z Call Center, IT, Marketing, Redakcja, Kadry) i w Krakowie (Marketing). Wspierają nas również osoby pracujące zdalnie, z domu.

Jak w tym czasie zmienił się Państwa serwis?

Rankomat powstał jako niezależna porównywarka ubezpieczeń komunikacyjnych. Obecnie rozwój serwisu zmierza w kierunku multiporównywarki, w której świadomy konsument znajdzie oszczędności w wielu obszarach: ubezpieczeń komunikacyjnych, turystycznych, nieruchomości. W ostatnim czasie uruchomiliśmy także nową porównywarkę lokat. Najbliższe plany naszej spółki to również stworzenie komplementarnej porównywarki finansowej wszystkich, obok lokat, produktów bankowych takich jak kredyty czy konta osobiste.

Jak wygląda poziom konkurencji w ten branży?

W porównywaniu cen ubezpieczeń komunikacyjnych nie mamy sobie równych. Jesteśmy zdecydowanie największą tego typu porównywarką w Polsce. W pozostałych liniach biznesowych dopiero stawiamy pierwsze kroki, ale wierzymy, że osiągniemy podobny sukces. Nasza wiara bierze się z przekonania, że jesteśmy dobrzy w naszej pracy, bo pozostajemy fair wobec klientów. Nie promujemy żadnej firmy, z którą współpracujemy, nawet jeśli oferuje dla nas atrakcyjniejszy model rozliczeń. Nie manipulujemy wynikami naszego porównania. Zawsze wskazujemy tę ofertę dla klienta, która wydaje nam się najatrakcyjniejsza dla niego. Myślę, że w czasach bezwzględnej walki o przychód, taki model działania jest niestandardowy i to nas z pewnością wyróżnia.

Ilu użytkowników miesięcznie korzysta średnio z Państwa serwisu?

Miesięcznie z serwisu rankomat.pl korzysta około 300 000 użytkowników.

 

Czy za pomocą Państwa serwisu, użytkownicy mogą tylko porównywać oferty, a może są w stanie również zawierać umowy z ubezpieczycielami?

W rankomat.pl każdy może samodzielnie nie tylko wyliczyć składkę swojego ubezpieczenia i porównać oferty wielu towarzystw ubezpieczeniowych ale również dokonać zakupu. Można to zrobić za pośrednictwem naszej strony internetowej lub telefonicznie podczas rozmowy telefonicznej z jednym z naszych doświadczonych agentów.

Z jakimi firmami współpracuje Rankomat?

Współpracujemy z najlepszymi, wiodącymi na rynku firmami. Ponadto są to firmy, które mogą zaproponować klientom atrakcyjne produkty w dobrej cenie. Ideą Rankomatu jest szukanie dla jej użytkowników oszczędności w postaci tańszego ubezpieczenia, lepszego kredytu czy atrakcyjniejszej lokaty. Jeśli są firmy, które mają w swojej ofercie dobre produkty poniżej przeciętnej ceny rynkowej, zapraszamy je do współpracy.

Czym jest RANKing?

RANKing jest wynikiem naszego porównania, w którym klient może znaleźć rekomendowane dla niego rozwiązanie w najlepszej cenie. Ponieważ nie zawsze cena jest jedynym kryterium wyboru (np. w przypadku autocasco) klient może w łatwy sposób porównać zakres prezentowanych ofert, a jeśli znajdzie dla siebie atrakcyjne rozwiązanie, w kilka minut może zakupić produkt przez internet.

Mimo iż RANKing ułatwia zdobycie informacji na temat danego produktu, to nie uwzględnia wiarygodności ubezpieczyciela. Jakie zatem inne kryteria, związane z bezpieczeństwem, rzetelnością firmy finansowej, powinni wziąć pod uwagę klienci?

Rankomat współpracuje wyłącznie z wiarygodnymi firmami ubezpieczeniowymi. Klient nie musi obawiać się, że ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania lub je zaniży. Nie oznacza to jednak, że można kupować polisy bezrefleksyjnie. Przede wszystkim klienci powinni zwracać uwagę na zakres oferowanego produktu, zwłaszcza przy zakupie polisy autocasco, ubezpieczenia podróżnego lub polisy mieszkaniowej. Każdy z tych produktów może być zbudowany zupełnie inaczej w poszczególnych firmach np. zawierać udziały własne po szkodzie. Klient, kupując polisę, powinien zapoznać się ze szczegółami ofert i świadomie zdecydować o wyborze pakietu ubezpieczeniowego aby w razie ewentualnej likwidacji szkody uniknąć rozczarowań. W razie jakichkolwiek wątpliwości zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszymi agentami, którzy doradzą, które ubezpieczenie jest najlepszym wyborem.

 

Ile osób pracuje w Państwa serwisie?

Aktualnie zatrudniamy blisko 200 pracowników. Najwięcej osób znajduje zatrudnienie w Dziale Sprzedaży w charakterze telefonicznych specjalistów ds. ubezpieczeń. Ponadto w strukturze naszej firmy znajdują się działy: Marketingu, IT, Finansów i Kadr. Nasi pracownicy mogą liczyć na umowę o pracę, wynagrodzenie pracowników Call Center składa się z podstawy i premii uzależnionej od wyników pracy. Ponadto naszym pracownikom oferujemy pakiet prywatnej opieki medycznej, dofinansowanie do pakietu rekreacyjnego oraz preferencyjne warunki ubezpieczenia grupowego.

Skąd zainteresowani mogą czerpać informacje o prowadzonych rekrutacjach?

Informacje o prowadzonych rekrutacjach zawsze publikujemy w mediach ogólnopolskich i lokalnych: w portalach internetowych z ofertami pracy, prasie czy radio. Ponadto informacje o wolnych wakatach znajdują się na naszej stronie internetowej w zakładce kariera.

 

A jak przebiega ten proces?

Proces rekrutacji rozpoczynamy od selekcji CV. Każdy kandydat zaproszony na rozmowę musi posiadać minimum średnie wykształcenie i posiadać zaświadczenie o niekaralności. To są dwa warunki konieczne. Następnym krokiem jest rozmowa telefoniczna i zaproszenie kandydata na rozmowę, podczas której sprawdzamy, czy dana osoba posiada odpowiednie umiejętności, wymagane podczas pracy z klientem. Rozmowa kwalifikacyjna pozwala nam bliżej poznać daną osobę, a także jest to czas kiedy kandydat może wykazać się inicjatywą i zadać pracodawcy własne pytania.

Jakimi cechami powinna charakteryzować się osoba, która chce podjąć pracę w Państwa firmie?

Osoba, która chce podjąć pracę w naszej firmie na stanowisku związanym z obsługą klienta, powinna odznaczać się odpornością na stres, elastycznością w podejściu do drugiego człowieka. Mile widziane są osoby, które nie boją się nowych wyzwań. Z drugiej strony nasz pracownik musi być otwarty na kontakt z drugim człowiekiem, umiejący słuchać i empatyczny, aby rozumieć potrzeby klienta. Musi to być osoba, która lubi ludzi. Ponadto nie możemy zapominać, że osoby u nas zatrudnione powinny cechować się odpowiednią kulturą języka i dobrą dykcją.

 

Wszystkie firmy świadczące usługi finansowe, prześcigają się w oferowaniu lepszych ofert, przez co produkty te, zmieniają się bardzo szybko. To z kolei wymaga ciągłego „bycia na bieżąco”. Czy w związku z tym oferują Państwo swoim pracownikom szkolenia, warsztaty?

Posiadamy zespół wyszkolonych trenerów, którzy dbają o rozwój naszych pracowników od pierwszych dni ich pracy. Przez pierwsze dwa tygodnie pracy inwestujemy w szkolenia pracownika - zarówno z wiedzy ubezpieczeniowej, systemów informatycznych, którymi posługujemy się w codziennej pracy, jak również z zakresu tzw. umiejętności miękkich. Zależy nam aby zarówno nasi pracownicy jak i Klienci dobrze się czuli w rozmowie, dlatego tak duży nacisk kładziemy na szkolenia. Po zakończeniu szkoleń wprowadzających, pracownicy mają możliwość uczestniczenia w cyklicznych szkoleniach w zależności od potrzeb. Dodatkowo, każdy pracownik ma zapewnione wsparcie kierownika, który na bieżąco monitoruje rozmowy i udziela informacji, jakie elementy rozmów są dobre, a które wymagają poprawy.

 

Odpowiednia atmosfera w pracy jest dla Państwa ważna?

W Rankomacie dbamy o dobrą atmosferę, przede wszystkim kierując się zasadą życzliwości w codziennych kontaktach. Dotyczy to zarówno komunikacji zewnętrznej, prowadzonej z klientami jak również naszej wewnętrznej komunikacji i postępowania na co dzień. Ponadto mamy jasno określone możliwości rozwoju i awansu. Każdy kto wyróżnia się odpowiednimi cechami i kompetencjami, ma szansę wspinać się po szczeblach kariery w naszej firmie. Rekrutacje na nowe stanowiska pracy zawsze rozpoczynamy od rekrutacji wewnętrznych, dając możliwość rozwoju w pierwszej kolejności naszym stałym pracownikom. Dużą wagę przykładamy do komunikacji. Dbamy o to, by informacje o zmianach, rozwoju i wprowadzanych innowacjach były jasno komunikowane, aby pracownicy rozumieli ich sens i cel. Dobra atmosfera to także polityka otwartych drzwi, która oznacza dostępność kierownictwa i kadry zarządzającej dla pracowników.

A po pracy – starają się Państwo czasami wspólnie spotkać, zrobić razem coś niezwiązanego z pracą?

Wspólne wyjścia są u nas na porządku dziennym. Razem chodzimy na treningi po pracy, wychodzimy w góry, staramy się aktywnie spędzać wolny czas. Jest także grupa, która umawia się na wspólne treningi biegowe i razem startuje w oficjalnych biegach jako “Rankomat Running Team”.

Czego zatem życzyć Państwu w przyszłości?

Życzymy sobie nieustannej rozbudowy naszej firmy, abyśmy mogli dawać kolejnym pokoleniom wchodzącym na rynek pracy możliwość rozwoju i poznawania świata ubezpieczeń. Ponadto życzymy sobie, aby rotacja pracowników była cały czas na niskim poziomie.