logo Amex-Bączek

Amex-Bączek

Falknowo 13, 14-240 Susz

Wywiadu udzielił:
Krzysztof Bączek
prezes zarządu, właściciel firmy Amex-Bączek

Krzysztof Bączek, urodził się w 1961 roku, z wykształcenia elektronik. Firmę Amex-Bączek założył w 1997 roku. Prowadzi ją wspólnie z żoną Heleną. W firmie pracują też dzieci właścicieli. Córka Marta od 10 lat, zaś syn Karol od 12 lat. Karol Bączek jest dyrektorem ds. produkcji.
Krzysztof Bączek nie tylko jest znanym w regionie przedsiębiorcą. Od lat pełni też funkcje społeczne. Już drugą kadencję jest prezesem Klubu Sportowego Unia Susz, a firma Amex-Bączek jest tytularnym sponsorem drużyny seniorów piłki nożnej Amex-Bączek Unii Susz. Spółka wspiera także inne imprezy sportowe, w tym międzynarodową FootVolley World Tour Stare Jabłonki. Właściciel firmy wpływa też na bezpieczeństwo i komfort życia najmłodszych mieszkańców gminy Susz. Od lat funduje dzieciom w wieku szkolnym odblaskowe emblematy i opaski, a także pudełeczka śniadaniowe.

Amex-Bączek
Liczba pracowników: 148
Rok założenia: 1997
Adres:
Falknowo 13
14-24 Susz
Branże:
  • Produkcja
  • Sprzedaż
O firmie:

Firma PPHU Amex-Bączej sp. j. to istniejący od 1997 roku producent stolarki PVC i aluminium z główną siedzibą w miejscowości Falknowo, powiat iławski, województwo warmińsko-mazurskie. Oprócz wysokiej jakości okien i drzwi, spółka produkuje także bramy, rolety, ogrody zimowe fasady i okiennice.


Facebook: https://www.facebook.com/AmexBaczek

Firma Amex-Bączek powstała w 1997 roku. Jakie były kluczowe momenty w jej historii?

Początkowo specjalizowaliśmy się w sprzedaży materiałów budowlanych, głównie stolarki PVC, chemii budowlanej oraz artykułów metalowych. 3 lata później rozpoczęliśmy działalność produkcyjną w zakresie stolarki PVC i otworzyliśmy zakład produkcyjny w Iławie. W 2002 roku przenieśliśmy działalność i siedzibę spółki do Falknowa, gdzie jesteśmy do dziś. W 2005 roku rozszerzyliśmy działalność o produkcję wyrobów opartych o systemy aluminiowe, a po kolejnych 5 latach uruchomiliśmy produkcję stolarki Aluminiowej dymoszczelnej i przeciwpożarowej.

W kolejnych latach zakupiliśmy halę produkcyjną, wdrożyliśmy technologie i uruchomiliśmy produkcję okiennic, a także zrealizowaliśmy kilka projektów unijnych w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Obecnie posiadamy dwa zakłady produkcyjne o łącznej powierzchni ponad 3 tys. m kwadratowych, magazyny i składającą się z 18 aut flotę samochodową. W 2015 roku przeprowadziliśmy prace badawczo-rozwojowe nad nowym, innowacyjnym produktem i przygotowujemy się do realizacji inwestycji opiewającej na kwotę ponad 9 mln zł, z czego 60 proc. to dofinansowanie unijne.

 

W 2017 roku Amex-Bączek będzie świętował 20-lecie działalności...

To będzie wyjątkowy rok w historii naszego przedsiębiorstwa, ponieważ dzięki otrzymaniu unijnego dofinansowania, wybudujemy w Falkowie nowy biurowiec oraz halę produkcyjną o powierzchni 3000 m kw. z nowoczesną linią technologiczną. Tym samym wprowadzimy na rynek okien PVC innowacyjną gamę produktów, ale jest jeszcze za wcześnie, aby zdradzać szczegóły.

W 2000 roku sami zaczęli Państwo produkować stolarki PVC i Aluminium. Co wpłynęło na tę decyzję?

Systematyczny wzrost sprzedaży oraz zapotrzebowanie, zwłaszcza na produkty z branży stolarki otworowej, skłoniły nas do podjęcia decyzji o rozpoczęciu samodzielnej produkcji. Umożliwiło nam to lepsze dostosowanie się do wymagań rynkowych i szybsze reagowanie na oczekiwania klientów. Bardzo szybko przełożyło się to na kontrolę nad jakością produkowanych oraz dostarczanych elementów, większą rentowność i terminowość dostaw.

Jak wygląda Państwa sieć sprzedaży, na jakich zagranicznych rynkach jest obecna firma Amex-Bączek?

Klientów indywidualnych obsługujemy zarówno w naszych salonach firmowych, znajdujących się w Iławie i Ostródzie, jak i w głównej siedzibie naszej firmy w Falknowie. Kontrahentów z terenu całego kraju obsługują zaś nasi przedstawiciele w terenie, którzy odpowiadają za konkretne województwa.

Z chwilą rozpoczęcia produkcji zdecydowaliśmy się zwiększyć dystrybucję o partnerów handlowych, których rozbudowaną sieć posiadamy na terenie całego kraju. Rozkwit branży oraz wieloletnie doświadczenie pozwoliło nam poszerzyć sieć sprzedaży o klientów w Belgii, Holandii, Francji, Niemczech, Szwecji, we Włoszech, na Litwie, Łotwie, Słowacji oraz w innych regionach Europy.

 

Jakie są kluczowe produkty firmy Amex-Bączek?

Nasza produkcja dzieli się na stolarkę PVC i Aluminium, w tym na konstrukcje nietypowe i produkty przeciwpożarowe. Oferujemy wysokiej jakości drzwi, okna, systemy harmonijkowe i przesuwne oraz dedykowane rynkom zagranicznym, fasady, ogrody zimowe i okiennice aluminiowe.

Czy oferują Państwo programy stażowe dla absolwentów i praktykantów?

Tak, jesteśmy otwarci na stażystów, jednak obecnie przyjmujemy ich wyłącznie do działów produkcyjnych.

Jeśli chodzi o kwestie kadrowe, na jakich pracowników mają Państwo największe zapotrzebowanie?

Ze względu na duże zainteresowanie naszymi produktami, głównie poszukujemy pracowników zarówno do produkcji stolarki PVC, jak i Aluminium.

Z jakich kanałów rekrutacji Państwo korzystają?

Aktualne oferty pracy publikujemy na naszej stronie internetowej www.amex-baczek.pl w dziale O firmie/Praca. Dodatkowo współpracujemy z Powiatowym Urzędem Pracy w Iławie, który kieruje do nas wstępnie wyselekcjonowanych kandydatów.

Jak przebiega proces rekrutacji?

Wszystko zależy od tego, o jakie stanowisko ubiega się kandydat. Osoby zainteresowane pracą w produkcji przede wszystkim muszą wykazywać się dużą chęcią do pracy. Nie wymagamy od nich konkretnego wykształcenia czy doświadczenia. Są wstępnie przeszkalane i pracują pod okiem kierowników produkcji, na bieżąco podnosząc swoje umiejętności.

Od kandydatów do pracy w administracji wymagamy zdecydowanie więcej. Najpierw oceniamy ich na podstawie przekazanych życiorysów i listów motywacyjnych. Następnie zapraszamy na rozmowę kwalifikacyjną.

Jakie wymagania stawiają Państwo przed kandydatami?

Nikogo nie skreślamy na starcie. Jak mówiłem wcześniej, kandydaci do pracy w produkcji muszą przede wszystkim wykazywać się dużą chęcią do pracy. Wymagamy, by sumiennie i solidnie wykonywali swoje obowiązki. Jeżeli widzimy u pracownika zaangażowanie, otwieramy przed nim drzwi do rozwoju, włącznie z możliwością awansu na wyższe stanowisko.

Pracowników administracji dobieramy pod kątem ich wykształcenia, doświadczenia i umiejętności. Zależy nam na tym, aby maksymalnie wykorzystać ich predyspozycje. Przede wszystkim, staramy się, by wykonywali pracę, do której są stworzeni, którą lubią – bo to gwarantuje nam, że będą dobrze wykonywać swoje obowiązki, co na pewno przełoży się na korzyści dla firmy. Umiejętność samodzielnej realizacji zleconych zadań jest także przez nas pożądana.

 

Jak potencjalni kandydaci powinni przygotować się na rozmowę lub spotkanie rekrutacyjne w firmie?

Podstawą jest zaznajomienie się z branżą w jakiej działa firma.

W jaki sposób inwestują Państwo w rozwój swoich pracowników i podnoszenie ich kwalifikacji?

Pracownicy biorą udział w cyklicznych szkoleniach organizowanych zawsze dla konkretnego sektora działalności firmy. Wysyłamy ich także na kursy, gdzie zwiększają wiedzę i podnoszą swoje kwalifikacje, co udokumentowane jest zdobywanymi certyfikatami. Gdy pojawi się potrzeba, dofinansowujemy też studia pracowników.

Na jakie benefity mogą liczyć pracownicy firmy?

Od służbowych telefonów i komputerów dla administracji, po samochody dla kadry kierowniczej. Ponadto każdy z pracowników może liczyć na zniżki na produkty firmowe.

 

Czy organizują Państwo spotkania, imprezy integracyjne dla pracowników?

Co roku organizujemy dużą imprezę firmową dla naszych pracowników, a co jakiś czas także wyjazdy integracyjne z różnymi sportowymi i kulturalnymi atrakcjami.

 

 

Dziękujemy za rozmowę.