Opinie o Capgemini w Katowice

Kultura etycznego i odpowiedzialnego biznesu jest silnie zakorzeniona w działalności całej grupy Capgemini, która już trzeci rok z rzędu otrzymała tytuł Najbardziej Etycznej Firmy Świata. Zasady etycznego biznesu nakreślają naszą współpracę z klientami, partnerami, dostawcami


Najnowsze opinie pracowników, klientów i kandydatów do pracy o Capgemini w Katowice

Rwanda Forever
Były pracownik
 Pytanie

Zatrudnili mnie do Francuskiego Projektu(usunięte przez administratora) w zespole gdzie wspieramy kilka klientów i robią tam mutualization, żeby dodać na głowę jeszcze więcej pracy ale co najlepsze z niemieckich klientów. Mówili, że nie trzeba znać IT oni wszystkiego nauczą wystarczy znać francuski. Szkoda że to obiecanki. Nikt nie chciał niczego uczyć a L2 tylko czekało żeby eskalować wszystkie problemy. Polacy tworzyli swoją grupę gdzie rozmawiają po polsku, patrzą się na obcokrajowców i śmieją się. L1, L2, management, bez wyjątku. Może nie mówią nic o nas ale nie znamy języka więc takie zachowanie jest okropne. Odechciało się pracować. Gdyby nie alienowali nas to może nie byłoby takiego wrażenia ale nikt nie zaprasza do rozmowy, nikt nie chce siedzieć obok ciebie. Nikt nie chce rozmawiać. Nikt też nie uczy. Zatrudniają studentów z francuskim. Oczekują dobrej pracy, a nawet nie chcą przeprowadzać sesji treningowych. Rzeczywiście uczyła tylko jedna dziewczyna która jest z Azji i jej zależało żeby nowi wiedzieli jak pracować. Polacy za to chętnie eskalują i robią egzaminy z wiedzy której nie nauczyli. Uczą też tylko żeby odhaczyć, że zrobione i później prosić o bonusy, bo są wielkimi nauczycielami. Gdy zatrudniają osoby spoza IT to chyba wiedzą, że muszą poświęcić im więcej czasu na naukę. Ale nie, managerka zwalnia wszystkich jak popadnie. Po 3 miesiącach nie umiesz wszystkiego z 6 klientów? No to się nie nadajesz. Zwolnili chyba z 4 osoby w ciągu 4 miesięcy. I proces nauki zaczyna się od nowa. Nowa osoba, znowu udawanie, że się uczy. Pracownicy są już zmęczeni tym ciągłym uczeniem nas to jakość jeszcze bardziej spada. Ale podobno już zaczęli zatrudniać Polaków, to może dla nich będą milsi i nie będą traktować jak ludzi drugiej kategorii. Wartości Capgemini to tylko fikcja i równość nie jest przestrzegana. Przynajmniej na moim byłym projekcie. Naprawdę odechciewa się pracować w miejscu gdzie czujesz się wyobcowany i ludzie się z ciebie śmieją w nieznanym języku. Bardzo demotywujace. Po części zarobki powyżej 4 tysięcy na rękę rekompensują straty psychiczne, ale podobno Polacy dostają mniej, to może dlatego jest taka nienawiść i walka o bonusy. A bonusy to dostają tylko te same osoby, które udają, że pracują, albo dostają extra pracę bezpośrednio od managera. Jak można dostać bonus skoro managerka wybiera komu da dodatkową pracę za którą nagrodzi raz na 3 miesiące? ???? Ale raz usłyszeliśmy na dstum od managementu, że już nie będzie bonusów, bo zbreachowalismy P1 i projekt zapłaci duża karę. Ludziom się odechciało jeszcze bardziej pracować bo nawet management demotywuje. Nawet Polacy chcą opuścić pracę, bo za dużo roboty po połączeniu klientów, więc to już coś pokazuje jakie są nastroje w zespole. Nikt nie poprawia morali, bo równe szanse na bonus to kłamstwo (ciekawe czy kiedykolwiek obcokrajowiec go w ogóle dostał) a program (usunięte przez administratora)to tylko po to, żeby opowiadać, że się coś daje za extra pracę, bo realnie nikt tego nie dostaje. Może współpraca się już z tym skończyła, a Capgemini zapomniało go usunąć że slajdów dla nowych ludzi, ew. jest to dla innych projektów. Requesty na wolne w grudniu musieliśmy wysyłać w sierpniu, to w ogóle jest szalone. Za to grafik podobno dostarczają raz na miesiąc, więc nie wiem czemu tak wcześnie chcą te requesty. Pewnie, żeby zmusić do pracy w święta. Grafik też niby miał byś dwa dni dniówek, dwa dni nocek i 4 dni wolnego, ale nie warto w to wierzyć, bo nikt tak nie ma. Grafik to ser szwajcarski gdzie możesz przychodzić do pracy co 2 dni albo mieć ciąg 4 wykończających nocek. Na szczęście nowi tego nie doświadczają, bo nie wiedzą jak wspierać klientów, bez profesjonalnych treningów. Ale za to później zwalniają, więc też nie jest kolorowo. Ale biuro mają bardzo fajne i ładne. Gdyby siedząc z nim jeszcze z Tobą chcieli rozmawiać to by było lepiej. Ale może to nie wina samych pracowników, tylko management nie stara się, żeby każdy czuł się w firmie mile widziany. A może nawet nastawia ich przeciwko nam dając im mniejsze pensje. Nie wiem z czego to wynika, ale atmosfera w pracy była bardzo słaba i cieszę się, że mogę pracować gdzie indziej. Chociaż trochę szkoda straconego czasu i smutno, że w firmie są nadal obcokrajowcy, którzy godzą się na takie traktowanie. Mam nadzieję, że ich też nie wyrzucą za jakiś czas. Tak ogólnie chciałoby się pracować w tej firmie, gdyby była taka jak o niej mówią. Albo tylko mój projekt był taki zły nie wiem. Na papierze wszystko fajne. Ale brak treningów IT i z wiedzy o kliencie, faworyzowanie pracowników, demotywacja całej reszty i alienacja obcokrajowców sprawia, że nie warto marnować tu czasu. Jeżeli znasz francuski lepiej wybierz Sterię czy inną firmę w Katowicach, gdzie traktują pracowników poważnie. Szkolenie z IT to bajka i wierz, że dostaniesz go porządnie. No, chyba, że Polakom przeprowadzają je porządnie, ale trudno mi w to uwierzyć.

Jeszcze obecny pracownik...
Pracownik
@Ada

Bezsensowne procedury generujące mnóstwo dodatkowej klikany wydłużającej w czasie nawet najprostsze zadania. Braki lub nieaktualne informacje w KB. Brak poszanowania osoby pracownika. jego opinii, samopoczucia, samooceny, motywacji, osiągnieć czy doświadczenia zawodowego. Zdarzy ci się niedotrzymanie procedury {zwykła pomyłka czy efekt nieczytelnego KB właśnie) i jesteś udupiony przy "assessmentach", dodatkowych szkoleniach czy zadaniach w których faktycznie można byłoby się sprawdzić. Nikt z tobą nie rozmawia o problemach w momencie ich zaistnienia. Czasem wracają do ciebie sytuacje sprzed kilkunastu miesięcy, takie co do których nigdy nie miało się wątpliwości. Dopiero kiedy cały Back Office cię obgada, obśmieje i wyrobi sobie zdanie o tobie i twojej pracy na podstawie tego jednego potknięcia, to wtedy rozmawia z tobą manager. Dowiadujesz się nagle, że były na ciebie eskalacje, a HR żądały twojej krwi. Ale masz się absolutnie nie stresować bo sprawa już została wyjaśniona. Bez twojej wiedzy, bez twojego udziału... ale nie denerwuj się... Czasem o takich sytuacjach pracownik dowiaduje się na rozmowie rocznej, kiedy nie ma już mowy o wyjaśnieniach, za to zawsze jest czas na PIP. HR-y są ciągle zdziwione, że e-szkolenia czy pogadanki o mobbingu i etyce pracy nie przynoszą efektów, a rotacja jest wciąż ogromna. Lwia część pracowników boi się korzystania z platform takich jak SpekUp czy Puls, bo autentycznie boją się ostracyzmu lub prób zmobbingowania do tego stopnia, że pracownik ostatecznie zwolni się sam. Pracownicy są rozliczani z czasu pracy co do sekundy. Również z wyjścia do łazienki. Jeżeli potrzebujesz więcej czasu, musisz to odrobić i wytłumaczyć się managerowi dlaczego ci dłużej zeszło. Mówienie, że jest inaczej to po prostu kłamstwo. Takich sytuacji jest o wiele więcej, ale powyższe przykłady pokazują moje osobiste doświadczenia z ostatnich kilku miesięcy.

Watcher
Pracownik
 Pytanie

Capgemini powinno zaprzestać wykorzystywania "zadaniowego czasu pracy" jako synonimu do darmowych nadgodzin. Osoby na tych stanowiskach regularnie pracują po około 10 godzin. Oczywiście nie możemy tego wpisać w clarity, chyba, że sobie wychodzimy i przełożony zgodzi się wrzucić w billing. Zgłaszanie nadgodzin też wywołuje frustracje u przełożonych; "może nie umiesz sobie zorganizować czasu", "wybierz sobie jakieś godziny, to Ty decydujesz o swoim czasie pracy". Najlepszym tłumaczeniem sytuacji jest zawsze brak ludzi bo rekrutacja trwa, bo ktoś odchodzi, bo wciąż się szkoli, bo czekamy aż ktoś z macierzyńskiego wróci. Zapewne znajdą się ludzie, którzy pracują 5-6 godzin, potem mają czas na 7 kaw i ciągłe spotykanie ich w coffee point, ale większość siedzi przykuta do monitora będąc tam już jak przychodzę i wciąż będąc tam jak wychodzę. Żeby była to merytoryczna opinia parę rad. Przestańcie ukrywać ile pracują wasi ludzie tylko po prostu bądźcie z tym fair i pokażcie w systemie, może francuzi w końcu zobaczą, że się zajeżdżamy. Wprowadźcie 4 dniowy tryb pracy dla takich ludzi, będzie to przyjęte z ogromnym entuzjazmem, będzie to ciężkie do przełknięcia dla pracowników liniowych bo oni muszą być dostępni 8 godzin, ale dobra informacja od liderów i możliwość pracy 10 godzinnej zmiany udowodni, że to jest naprawdę ciężkie jako reguła. Problemu rekrutacji nie naprawi się w dzień bo to też duży faktor, ale może pora przestać rosnąć tak agresywnie i skupić się na podreperowaniu jakości obecnych serwisów? Opinia jest neutralna, ponieważ jest dla tej firmy szansa z której wyraźnie nie umie skorzystać ponieważ ma tyle ludzi, że to by się udało, wasi klienci tak robią, dlaczego nie próbować czegoś innowacyjnego, przyciągnie to ludzi do firmy za te przeciętne pieniądze.

Smutno
Pracownik
@I'm done

Jest radykalnie gorzej, gratulacje jeżeli udało Ci się zniknąć.

Zdziwiony
Pracownik
 Pytanie

Przede wszystkim Capgemini to korporacja, z wieloma zespołami, wieloma klientami i kompletnie różną specyfiką pracy w zależności od tego, w jakim dziale / w jakim pionie pracujesz. Stąd też różne warunki pracy i skrajnie różne zarobki. Znam wiele osób, które po kilku latach pracy są dokładnie w tym miejscu, gdzie były na początku, bo się im nie chciało, bo nie mogli, bo nie mieli czasu czy odwagi, żeby coś zmienić... milion wymówek. Znam taż wiele osób, które dzisiaj, nie będąc managerami, lub będąc managerami niższego szczebla, zarabiają spore pieniądze, a część ma służbowe samochody. W tej firmie bardzo wiele zależy od Ciebie. Czy są w Capgemini słabi managerowie ? OCZYWIŚCIE, Czy są w Capgemini toksyczni szefowie albo pracownicy ? OCZYWIŚCIE... Wszędzie są... sugeruję wtedy zmianę projektu (co doprowadzi również do zmiany szefa), albo zgłoszenie anonimowo (są do tego narzędzia) sytuacji, która miała miejsce... I wszyscy, którzy to czytacie - pamiętajcie, jeżeli ktoś jest niezadowolony z firmy, to na pewno ją obsmaruje na wszystkich możliwych forach, a jeżeli jest zadowolony, to w większości przypadków nawet tu nie zajrzy, firma cały czas się rozrasta i mamy bardzo niski., jak na korporację, odsetek odejść z firmy, więc chyba nie jest aż tak źle. Proponuje sprawdzić albo pytać się / zbierać informacje o konkretnym projekcie w konkretnym pionie... inaczej to nie ma sensu.Jaką wartość ma opinia leniwego pracownika pierwszej linii wsparcia, jeżeli jesteś ekspertem IT i zastanawiasz się czy aplikować na stanowisko konsultanta? I odwrotnie, zapewniam, że opinia eksperta IT nic nie powie na temat warunków pracy na pierwszej linii wsparcia. Powodzenia !

Nie dziwi nic
Były pracownik
@Zdziwiony

Milion wymówek to najprędzej ma firma, można przesiedzieć 6 lat na jednym grade wypruwając sobie żyły, bo akurat nikt nie wie kto odpowiada za awanse, albo to, albo tamto. Zawsze znajdzie się powód, żeby dorzucić więcej roboty za taką samą stawkę. Firma jednakowoż dobra na początek, można wiele się nauczyć, zdobyć doświadczenie i przy pierwszej lepszej okazji pójść z tym doświadczeniem gdzieś, gdzie pracownik jest doceniany za swój wkład :)

Zadowolony
Pracownik

Czytam ten gowork i muszę powiedzieć, że to się nijak ma do tego co ja widzę w Capgemini. Praca i płaca jest dopasowana do workload'u.Benefity są fantastyczne, wszystkie pakiety zdrowotno/sportowe, platforma nais, auto służbowe wysokiej klasy. Moi przełożeni albo nie mają potrzeby się kontaktować ze mną albo nie chcą przeszkadzać wiec mogę samodzielnie na swoich zasadach wykonywać pracę. Może zamiast narzekań, zainwestujcie w siebie i próbujcie wyjść poza service desk. Ciężko mi jakkolwiek utożsamić się z jakimikolwiek zarzutami w kierunku firmy.

2
Jen250
Pracownik
@Pracownik

Ciesz się z podwyzki 150 zł brutto, ja dostałam 0 Zł podwyzki po 9 latach.

Haha Nowy wpis
Kandydat

Jak się trafi na spoko projekt to można mieć fajne wakacje, ale przy ciężkich projektach nie ma sensu pracować za kasę ochroniarza. Praca jak dla mnie dla (usunięte przez administratora)

SzkodaGadac Nowy wpis
Pracownik

Wielkie podziękowania dla firmy za uciecie dodatku do pracy nocnej tzw late shift bonus. Super motywacja dla pracowników. Daliście smieszne podwyzki, jednocześnie zabierając praktycznie pół dodatku, finalnie zarabiamy mniej niż przed podwyżkami. Dziękujemy.

Zadowolony
Pracownik

Czytam ten gowork i muszę powiedzieć, że to się nijak ma do tego co ja widzę w Capgemini. Praca i płaca jest dopasowana do workload'u.Benefity są fantastyczne, wszystkie pakiety zdrowotno/sportowe, platforma nais, auto służbowe wysokiej klasy. Moi przełożeni albo nie mają potrzeby się kontaktować ze mną albo nie chcą przeszkadzać wiec mogę samodzielnie na swoich zasadach wykonywać pracę. Może zamiast narzekań, zainwestujcie w siebie i próbujcie wyjść poza service desk. Ciężko mi jakkolwiek utożsamić się z jakimikolwiek zarzutami w kierunku firmy.

2
Pracownik
Pracownik
@Zadowolony

Ja też uważam, że płaca, warunki pracy, benefity są bardzo dobre. Ludzie z najbliższego otoczenia bardzo fajni. Jestem zadowolony. Polecam.

1
brum brum
Pracownik
 Pytanie
@Zadowolony

O co chodzi z tą polityką samochodową nikt nie chce mi na nic odpowiedzieć, teraz są jakieś zmiany i nie mogę nic zamówić ani ubiegać się o ekwiwalent, tracimy auta?!

Pracownik Nowy wpis
Inne
@Zadowolony

Płaca w CG jest tak fantastyczna, że po 2 latach pracownik dostaje 150 zł podwyżki!!!

Jen250 Nowy wpis
Pracownik
@Pracownik

Ciesz się z podwyzki 150 zł brutto, ja dostałam 0 Zł podwyzki po 9 latach.

Pytanie
Kandydat
 Pytanie

Kochani, podzielcie się odczuciami i tym jak wyglądał u was etap rozmowy rekrutacyjnej z Paniami z HR. Czy dużo jest pytan po angielsku? Czy są bardzo trudne? O co ogólnie Panie lubią zapytać? Chciałbym się jak najlepiej przygotować a to moja pierwsza rozmowa o prace w korporacji.

Rekrut
Pracownik
@Pytanie

Szczerze to rozmowa jest prosta. Screening po angielsku z dziewczynami przeważnie. Jakieś absolutne podstawy o czymś z kompem sprzed 10 lat.

logo firmy Inżynier Serwisu Obrabiarek Laserowych
Katowice
Polscy Inżynierowie Rafał Janowski
(3 opinie)
Wyślij CV
logo firmy Opiekun Osób Starszych (Pan Kurt 79 lat)
Katowice
Avanti Medic Plus Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnościa Sp.K.
Wyślij CV
Aplikuj na wiele ofert
Watcher
Pracownik
 Pytanie

Capgemini powinno zaprzestać wykorzystywania "zadaniowego czasu pracy" jako synonimu do darmowych nadgodzin. Osoby na tych stanowiskach regularnie pracują po około 10 godzin. Oczywiście nie możemy tego wpisać w clarity, chyba, że sobie wychodzimy i przełożony zgodzi się wrzucić w billing. Zgłaszanie nadgodzin też wywołuje frustracje u przełożonych; "może nie umiesz sobie zorganizować czasu", "wybierz sobie jakieś godziny, to Ty decydujesz o swoim czasie pracy". Najlepszym tłumaczeniem sytuacji jest zawsze brak ludzi bo rekrutacja trwa, bo ktoś odchodzi, bo wciąż się szkoli, bo czekamy aż ktoś z macierzyńskiego wróci. Zapewne znajdą się ludzie, którzy pracują 5-6 godzin, potem mają czas na 7 kaw i ciągłe spotykanie ich w coffee point, ale większość siedzi przykuta do monitora będąc tam już jak przychodzę i wciąż będąc tam jak wychodzę. Żeby była to merytoryczna opinia parę rad. Przestańcie ukrywać ile pracują wasi ludzie tylko po prostu bądźcie z tym fair i pokażcie w systemie, może francuzi w końcu zobaczą, że się zajeżdżamy. Wprowadźcie 4 dniowy tryb pracy dla takich ludzi, będzie to przyjęte z ogromnym entuzjazmem, będzie to ciężkie do przełknięcia dla pracowników liniowych bo oni muszą być dostępni 8 godzin, ale dobra informacja od liderów i możliwość pracy 10 godzinnej zmiany udowodni, że to jest naprawdę ciężkie jako reguła. Problemu rekrutacji nie naprawi się w dzień bo to też duży faktor, ale może pora przestać rosnąć tak agresywnie i skupić się na podreperowaniu jakości obecnych serwisów? Opinia jest neutralna, ponieważ jest dla tej firmy szansa z której wyraźnie nie umie skorzystać ponieważ ma tyle ludzi, że to by się udało, wasi klienci tak robią, dlaczego nie próbować czegoś innowacyjnego, przyciągnie to ludzi do firmy za te przeciętne pieniądze.

Zmęczony
Pracownik
@Watcher

Zgadzam się całkowicie. Absolutnie.

Bardzo tak
Pracownik
@Watcher

Zgadzam się z tą opinią, dodam od siebie że są role które z definicji mają ponad 1 FTE, frakcji Capgemini nie zatrudni więc pracujesz na 1,25 etatu czyli już zatrudniając kogoś na taką rolę pracujesz 10 godzin bo sytuacja była tak zaprojektowana.

Taylor
Pracownik
@Watcher

To opisuje moją codzienność bardzo dobrze. W zasadzie co trzeci tydzień mojej pracy CG robię za friko. Teraz problem się powiększa ponieważ wakatów coraz więcej,a ludzi coraz mniej. To co przychodzi "nowe" jest koszmarne i nijak się ma do możliwości pracowników. Ja się nie dziwię, że CG nastawia się na wyzysk pracownika, inaczej by nie przetrwali.

Karolina
Inne
@Taylor

jak to pracujesz co trzeci tydzień za darmo??

Taylor
Pracownik
@Karolina

Ponieważ tygodniowo zdarza mi się pracować po 55-60 godzin. Clarity leci 8h ponieważ "tak trzeba" więc nadgodziny są niepłacone i niewybierane.

Damien
Pracownik
@Watcher

Podpisuję się. Z mojego doświadczenia niestety problemy o których wspominasz tylko przybierają na sile od jakiegoś czasu. Pracuję na stanowisku z zadaniowym czasem pracy i wygląda to dokładnie tak, jak opisujesz. Główne problemy firmy moim zdaniem: 1) managerowie różnych szczebli zaniżają (niekoniecznie świadomie) frakcje FTE potrzebne do obsługi projektów (upchnijmy projekt który zakłada 1fte na 0,5, budżet się zgadza, ktoś to przerobi). 2) Spirala się nakręca bo staffing szacuje się na danych historycznych. Więc w efekcie wymagane jest coraz szybsze dostarczanie tych samych rzeczy. Ludzie tego nie logują, bo nie ma pozwolenia albo budżetu na nadgodziny, ale robią i tak. 3) Często pracuje się z tą samą ekpią, co w efekcie daje bardzo duże obciążenie na niektórych osobach i zero angażu dla innych pracowników. Z mojego doświadczenia formalny proces rekrutacji do projektów nie istnieje (ja nie byłem na żadnej formalnej wewnętrznej rozmowie rekrutacyjnej do projektu, a pracuję ciągle od momentu zatrudnienia - praktycznie zero bencha). 4) pracownicy zatrudniani na 0.25 (nawet 0.10) frakcji fte na projekt, w 4-5 różnych projektach, żeby tylko nie było bencha - rozumiem to z perspektywy tabeli w excellu, ale z perspektywy higieny pracy takie podejście generuje kompletny burnout. Bo oczywiście w praktyce pracuje się więcej niż ta estymata (patrz pkt. 1) 5) Agresywny wzrost liczby pracowników nie wiąże się z mądrymi rozwiązaniami systemowymi dotyczącymi wykorzystania zatrudnionych zasobów. Wygląda mi to tak, że ktoś leci na ilość nie myśląc o aspekcie jakiegokolwiek komfortu pracowników. W efekcie dzieją się dziwne rzeczy. 6) W związku z powyższym nie ma czasu na szkolenia. Albo robi się je kosztem czegoś, co generuje w człowieku napięcie, bo wie że nie dowiezie, albo jak wyjdzie na szkolenie to odsiedzi nadgodziny. Których nie zaloguje. I wracamy do początku. Myślę, że jest potrzebna duża zmiana procesowa w firmie. Nie da się wiecznie sprzedawać więcej za taniej. Nie da się wiecznie wykazywać agresywnego wzrostu. Sytuacja zaczyna przypominać przetargi w budżetówce. Rozwiązanie ofc nie jest łatwe i wymaga również rzetelnego raportowania czasu pracy i obowiązków ze strony pracowników do managerów, żeby zrozumieli że te budżety się często spinają tylko teoretycznie. Firma ma oczywiście dobre strony: 1) Zarobki dobre moim zdaniem. 2) Super biura 3) jak na razie elastyczne podejście do home office'a po pandemii. 4) benefity z zakresu opieki zdrowotnej i ubezpieczeń są bardzo atrakcyjne. 5) naprawdę dużo naprawdę fajnych materiałów szkoleniowych - gdyby tylko był czas. 6) anonimowe, cykliczne badanie satysfakcji pracowników w którym można napisać co się myśli i ktoś to czyta. Więc szansa jest. 7) Naprawdę fajni ludzie. I jak się trafi na dobry projekt to pracuje się wspaniale. Na ten moment moja opinia o firmie jest neutralna, przechylająca się w stronę negatywnej. Bo o ile te rzeczy się da wyprostować z udziałem obu stron - pracowników i managementu, to najpierw żeby to zrobić trzeba znaleźć 15 minut czasu. A jak to zrobić trudno, jak się wychodzi do toalety z kompem (nie polecam tego robić ,ale wiem że ludzie to robią notorycznie, sami strzelając sobie w stopę). Także tak to widzę.

ziemniak
Były pracownik
 Pytanie
@Watcher

Dokładnie tak! Zadaniowy czas pracy w CG to zawalenie obowiązkami ponad możliwości. Najgorzej jak zgłosisz przełożonemu, że nie wyrabiasz i dzień w dzień robisz nadgodziny, włączając weekendy, bo wtedy usłyszysz "przecież sama organizujesz sobie pracę, może masz złą organizację?". I co z tego, że cały zespół urabia się po łokcie i wszyscy mają tak samo, to Ty potem czujesz sie winna, niewystarczająco dobra do stanowiska, no po prostu, ze sobie nie radzisz. Toksyczna metoda przerzucania winy, po 2, 3 latach człowiek jest wykończony. Na zadaniowym czasie pracy to jest do odbioru, co NIGDY NIE NASTĄPI, a jeżeli przestaniesz robić nadgodziny albo pójdziesz na urlop, to musisz ich robić potem 2x więcej, dlatego często ludzie pracują z urlopu... To nie jest żart, to było 5 lat mojego życia i nie wiem dlaczego sobie to zrobiłam.

I'm done
Pracownik
@Watcher

Dorzuć do tego teraz, że nie dosyć że zasuwasz to jeszcze nie dają Ci obiecanego awansu "bo problemy z budżetem". A miesiąc wcześniej z pompą przyjeżdża sobie CEO po nic na otwarcie biura i mówi, że jesteśmy w najlepszym czasie finansowym i zyski są rekordowe. Idiotyczne okienka promo, które są wyciągane jeżeli po prostu nie chce się menago "załatwić" z HR awansu i tłumaczenie, że takie są zasady, szkoda, że nie stosowane dla wszystkich, wystarczy odpowiednio dużo buziaczków na teamsach słać i da się w każdym momencie. Myślę, że to pora opuścić ten padół, będzie albo gorzej albo radykalnie gorzej.

jbc
Pracownik
@I'm done

Wspaniale było zacząć dzień od przeczytania o rekordowych zyskach. Dobrze, że mój awans cofnięto bo podobno nie ma budżetu, cieszę się, że mogłem się przyczynić do tych zysków.

kandydat
Kandydat
@Watcher

Czytając Wasze opinie to chyba powinienem się cieszyć, że nie udało mi się dostać do tej firmy. Natomiast post piszę bo chce przestrzec przed sytuacją jaka mi się przydarzyła. Aplikowałem do firmy. Po jakimś czasie telefon, pogadałem z miłym panem i mówi że umówimy się rozmowę, mówię ok byłem w terenie zajęty to sobie nic nie zapisałem. Podał godzinę i dzień kolejnej rozmowy. Druga rozmowa opowiada mi o pracy detal itp, dopytuję o szczegóły, mówi e dobrze zaryzykuję i umawiam się na rozmowę zdalną. No i tutaj słuch po moim rekruterze zaginał. Numer telefonu z jakiego dzwonił - cóż że jest skoro nie da się ododzwonić. To są numery "jednokierunkowe" pozwalają tylko dzwonić a zablokowane na odbieranie. Email z zaproszeniem od rekrutera nie dotarł do tej porty (parę miesięcy). Termin spotkania nadchodzi a ja nie wiem jak się dołączyć do spotkania. Chcąc być w porządku bo w końcu się umówiliśmy się na spotkanie wydzwaniam w ciemno po oddziałach Campegini Wrocłam i Kraków, opisuję sytuację ale nikt okazuje się nie jest mi w stanie pomóc połączyć z rekruterem bo nie wie jak. Rekruter oczywiście nie zadzwonił i nie zapytał co się stało dlaczego mnie nie ma lub nie było na spotkaniu. Jednym słowem rekruter widmo. Jeszcze jedna kwestia po rozmowie z rekruterem i wskazaniu mu kilku spraw z wątpliwościami czy to dla mnie stanowisko odniosłem wrażenie, że moje ew braki w 100% pokryciu umiejętnościami względem oferty przedstawionej mu nie przeszkadzały. Tak jakby miał prowizję od zwerbowanego IT Administratora a ja poczułem się jak bycie towarem. Być może moje subiektywne odczucie i niesprawiedliwe ale takie odniosłem wrażenie po ostatniej rozmowie. Tak więc za poziom rekrutacji daje 1/10. 1 punkt dlatego że rozmowa była miła i elokwentna inaczej byłoby 0. Rekruter zapomniał o swoim kandydacie. Nie wysłał mu wizytówki po pierwszej rozmowie, nie podał telefonu do kontaktu. Dla mnie był to stracony kompletnie czas, więc przestrzegam przyszłych kandydatów. Rekruter prawdopodobnie był z oddziału Katowice ale 100% pewności nie mam. Oddział HR Katowice (oficjalny numer ze strony www) kiedy dzwoniłem aby skontaktować się z rekruterem w ogóle nie odbierał telefonów. Przestrzegam przyszłych kandydatów.

Zespół Komunikacji
Pracownik
 Pytanie
@kandydat

Cześć, bardzo nam przykro, że spotkała Cię taka sytuacja. Chętnie sprawdzimy co dokładnie się wydarzyło. Czy możesz skontaktować się z nami wysyłając email na adres: komunikacja.pl@capgemini.com? Pozdrawiamy

1
lolCGx2
Pracownik
 Pytanie
@Zespół Komunikacji

Jestem w szoku, że mój komentarz został usunięty, być może był za szczery, chociaż kulturalny. Więc spróbujmy grzeczniej. Wszystko co zostało tu poruszone, Zespół Komunikacji nawet nie raczył skomentować, a zarzuty były bardzo poważne. Jedno przeoczenie rekrutera, które się pewnie zdarza raz na 1000 przypadków, capgemini napisało ze bardzo im przykro i wyjaśnią, szkoda, że wam nie jest przykro za wszystko w związku z powyższym, które nawet nie doczekało się skomentowania. Czy jak temat jest poważny i dotyczący internal to macie zmowę milczenia bo "gowork jest od frustratów" a kandydaci zewnętrzni mają rację? W sumie spina się z podejściem w firmie.

Super
Inne
 Pytanie
@Watcher

Rekrutacja była super, każdy etap był omawiany i wiedziałam na czym stoję. Od razu zaoferowali mi bardzo interesująca pozycję. Za kontakt rekrutacyjny duży plus, bo do teraz najlepszy proces. Czy z tego wyjdzie propozycja? Nie wiem, ale dużo znajomych tam pracuje i same plusy. Awans bardzo szybki , co pozwala od razu mieć pozytywną opinię .

1
Szok
Pracownik
@jbc

2024 się zaczął, stara śpiewka się nigdy nie skończyła. Ku chwale, najlepiej za darmo! Dla ludzi w HR i szanownego managementu, ludzie łatwiej by przyjmowali złe wiadomości na temat podwyżek i awansów jakbyście byli łaskawi nas informować jak dorosłych, a nie milczeć i czekać, aż się rozejdzie z plotek dając nam do zrozumienia jak bardzo nas lekceważycie jako pracowników i ludzi.

Smutno
Pracownik
@I'm done

Jest radykalnie gorzej, gratulacje jeżeli udało Ci się zniknąć.

Kandydat
Kandydat
 Pytanie

Contract Manegament Lead with German (albo Senior). Jakie wrażenia o tym stanowisku? Zastanawiam się czy składać cv, bo na linkedinie widzę małe zainteresowanie tymi ofertami. Kojarzycie może czy są przeprowadzane jakieś testy czy zadania na te stanowiska czy tylko rozmowa z HR i rozmowa z szefostwem? Z góry dzięki.

pracownik
Pracownik

Jak dla mnie ta firma to definicja korpo i to od tej najgorszej strony. Mnóstwo ludzi jest wypalonych, presja jest taka, że pracowniom zdarza się płakać przez pracę, nadgodziny są przymusowe, pracy jest tak dużo, że wyjście do toalety czasami nie pozwala na wyrobienie się z zadaniami w czasie, bardzo skomplikowane procesy tłumaczone są wyrywkowo, po czym zostaje się samemu z rzeczami, które widzi się pierwszy raz na oczy. Ta praca wyciśnie Cię jak cytrynę i w zamian dostaniesz kilka groszy więcej niż minimalna pensja.

pracownikv2
Pracownik
@pracownik

Kwestia projektu i co sam sobie wywalczysz. Moje wynagrodzenie jest powyzej sredniej rynkowej, mam ciekawe projekty, nie zdazylo mi sie siedziec na benchu od 4 lat. Firma oferuje rowniez zewnetrzne szkolenia, tylko trzeba umiec zagadac ;) Dodatkowo oplaca certyfikacje. W naszym zespole sa osoby, ktore faktycznie maja nadmiar obowiazkow, ale sa to jednostki, a poniewaz lubia swoja prace i ludzi z ktorymi pracuja, to nie ma mowy o wypaleniu. Dodatkowo nikt ich nie zmusza do nadgodzin. Najczesciej wypaleni sa Ci, ktorzy tak naprawde wnosza najmniej, maja powtarzalna prace operacyjna a nie projektowa i pracuja 100% zdalnie nie biorac udzialu w zadnych integracjach. Ale do narzekania pierwsi :)

3
...
Pracownik

Moja ocena może być tylko negatywna. ;) Zmiana modelu pracy, pomimo wcześniejszych ustaleń, awans dopiero po przejęciu nowych obowiązków, ale nie zapewniony (możesz być nominowany do awansu, ale nie powiedziane, że go i tak dostaniesz), śmieszne pensje, zakamuflowana umowa śmieciowa, ogromna rotacja pracowników, przerzucanie odpowiedzialności za szkolenia new joinerów na pracowników. Brak podwyżek (podwyżki tylko przy awansach ;)). Chaotyczna hierarchia na projekcie. ODRADZAM. Chyba, że odpowiada Ci przyjmowanie nowych zadań bezpłatnie, gdzie nagrodą będzie tylko uścisk ręki prezesa:))). W firmie najdłużej pracują osoby, które nie mają odwagi nic zmienić, odejść gdzie indziej za od razu lepsze warunki, przecietniaki.

pracownik
Pracownik

(usunięte przez administratora) w pracy. Całe te rozmowy o równości sprowadzają się do tego, że osoby na wyższych stanowiskach nadużywają władzy. Można zgłaszać do HR, ale niewiele to daje. Problemem jest to, że niekompletne osoby zostają awansowanie na stanowiska zarządzające ludźmi i nadrabiają kompleksy, wyżywając się na pracownikach.

Pytanie
 Pytanie

W jakim systemie wypłacane jest wynagrodzenie w firmie Capgemini na DevOps Engineer? 21 września ogłoszenie na Justjoin.it.

Dev
Pracownik
 Pytanie
@Pytanie

W jakim trybie? Takim, że co miesiąc dostajesz max 60% wypłaty którą byś dostawał pracując w firmie która uczciwie płaci za pracę. "Ogłaszamy że Capgemini ma rekordowe zyski, ale nie w Polsce, w Polsce tniemy bo nie ma pieniędzy i jest ciężko zostajesz na B2, bo musimy postawić nowego heada."

już niedługo
Inne

Całe szczęście kończę przygodę z (usunięte przez administratora) już niedługo. Merytorycznie dla ludzi, żeby wiedzieli z czym się mierzą. Dobre: Super benefity (niektóre się kończą obecnie) Ciekawe akcje CSR Względnie przemyślane i urocze prezenty co jakieś tam święta. Fajne biuro o niezłej lokalizacji. Bezproblemowe wybieranie urlopu i wychodzenia, załatwiania czegoś w czasie pracy. Tutaj BARDZO zależne od przełożonego, bywało fatalnie, ale raczej ze szczęściem w tym zakresie u mnie było. Wypłata w terminie i jasny dostęp do pasków. Złe: Kolesiostwo na poziomie mało spotykanym. (usunięte przez administratora) popłaca. Jeżeli nie masz powyższego w repertuarze, musisz i tak sobie wychodzić wszystko, przypominać o podwyżkach, o tym, że już zapracowałeś/aś na awans. Wyzysk na nadgodzinach. Talent development na poziomie zero, szkolenia albo sobie wychodzisz i wyprosisz albo dostajesz sugestię online. Oczywiście upominanie się o szkolenia oznacza automatycznie, że jesteś marudą i tylko coś chcesz,a pracować nie chcesz. Fatalne podejście do rozmowy o pieniądzach, w zasadzie każda próba rozmowy kończy się skwitowaniem, że jesteś roszczeniowym pracownikiem. Kolesiostwo jeszcze raz. Myślę, że jak ktoś to przeczyta od razu będzie wiedział o czym mówię. Przerażające. Na sam koniec: ego tak zwanego managementu. Naprawdę powodzenia wam w życiu. Ogólnie, można się coś nauczyć, ale te nauki wam się nigdzie indziej nie przydadzą.

Kinga
Kandydat

Nigdy w życiu nie chciałabym pracować w tej firmie.Umowilam się na rozmowę rekrutacyjna na godzinę 10.. czekałam 2h i doszłam do wniosku, ze sobie odpuszczam. Rekrutacja zadzwoniła o godzinie 16.. oczywiscie nie odebrałam :) Wystarczyło napisać krótkiego maila :)

John
Były pracownik

Krótkie i dziadowe projekty dla deweloperów, menadżerowie z pewnego kraju stosujący (usunięte przez administratora) i zachęcający do nie brania wolnego mimo planów

Database
Pracownik

Nie polecam, pracowałem tam przez 2 lata pierwszy rok nie był aż tak zły, aczkolwiek kasa bardzo mała, w drugim roku przeniosłem się na projekt razem z kolegą z wczesniejszcego projektu jemu od razu dali podwyżkę, mi powiedzieli ze dostane ją od stycznia, w styczniu powiedzieli ze są jakieś problemy z promocjami i dadzą mi w kwietniu, w kwietniu powiedzieli ze za późno złożyli wniosek do hr i ze w lipcu dostanę na 100%, w lipcu powiedzieli ze HR zablokowała możliwość podwyżek i ze w październiku dostanę, i teraz w październiku powiedzieli ze góra znowu zablokowała i podwyżka będzie dopiero w styczniu. Na szczęście znalazłem nowa prace która na start daje 2x tyle co cap po 2 latach

aganieszka21
Były pracownik

Pracowałam w Capgemini 10 lat. Najpierw pierwsza linia wsparcia technicznego a później druga. Niemieckojęzyczny projekt związany z komunikacją, transportem. Pracy bardzo dużo, przede wszystkim telefony przychodzące - komórki, drukarki, logowanie, programy itp. Klienci bardzo sympatyczni, rzadko zdarzali się jacyś piekielni. Bardzo dobra organizacja pracy, dostępne wiele programów usprawniających pracę, bardzo bogaty bank wiedzy, pomoc innych pracowników tego samego i wyższego szczebla. Jedyne dwa minusy - wysokość wynagrodzenia i przeciążenie materiału ludzkiego. Pensja - cóż zachęcam do negocjacji podczas rekrutacji. Przeciążenie pracą - kochałam tę pracę, odchodziłam z ciężkim sercem, do końca szkoliłam nowych pracowników. Trzymam kciuki żeby przyszło dużo nowych pracowników, bo praca jest naprawdę świetna a tylko ludzi brak żeby można było pozwolić sobie na dwa oddechy więcej pomiędzy jednym telefonem a drugim. Warto spróbować. Polecam osobom znającym średnio i bardzo dobrze język niemiecki. Szkolenia są prowadzone na bardzo dobrym poziomie. Teamleaderzy są bardzo w porządku, widać że zależy im na pracownikach. Brak większych konfliktów międzyludzkich.

bartosz25
Kandydat
 Pytanie
@aganieszka21

Są takie oferty, które dają szanse rozpocząć prace już ze średnim niemieckim B1/B2?

Były
Były pracownik
@bartosz25

Próbuj, B1 nawet to już nie taki zły poziom. Poćwicz język techniczny i próbuj. Tam jest trochę germanistów, ale jest też sporo ludzi którzy "gdzieś coś kiedyś" się uczyli albo trochę popracowali w Niemczech. Powodzenia!

Były
Pracownik
 Pytanie
@aganieszka21

Co się stało że się tak zasiedziałaś? Przecież tam na tym projekcie nie robiliście jakichś niesamowitych rzeczy. 10 lat!? Cap to spoko firma, ma też 3 linie wsparcia, ma działy R&D, SAPowe itp

Adrian2!
Inne
 Pytanie

mam pytanie, czy ktoś może powiedzieć jak wygląda praca w dziale Cloud&Infrastructure w Katowicach? Stanowisko to administrator baz danych. Byłbym wdzięczny jeśli ktoś podzieliłby się doświadczeniami, np. związanymi z atmosferą pracy, szkoleniami specjalistycznymi, dyżurami, nadgodzinami etc. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

despe
Pracownik
 Pytanie

Trochę z desperacji bo nie chcę pytać ludzi w pracy, żeby mnie nie ominęli przy podwyżce na początku roku bo wciąż tu jestem ale jakie firmy o podobnym profilu polecacie na stanowiska kierownicze lub koordynacyjne które nie będą tak tragiczne jak CG?

air
Inne
 Pytanie

Witam. Jak wygląda praca w dziale księgowości? Jakie są obecnie zarobki na pozycji młodszego księgowego? Może ktoś ma doświadczenie z rozmową rekrutacyjna na to stanowisko?

CG
Pracownik
@air

Wszystko co jest junior/młodszy, nie wymaga od Ciebie specyficznej wiedzy, grunt, że masz ogólne pojęcie i dobre nastawienie ;) zarobki jak wszystko na entry, blisko płacy minimalnej ;)

Kandydatka
Kandydat
 Pytanie

Hej, mam pytanie - czy w firmie da się wynegocjować pracę w pełni zdalną? Jestem z Piekar Śląskich więc do Katowic mam całkiem blisko, natomiast w biurze z Krakowa są dużo ciekawsze oferty/stanowiska, i myślę by na nie aplikować, natomiast nie wiem, czy można pracować w pełni zdalnie. W ogłoszeniach jest mowa o pracy zdalnie/hybrydowo. Lub czy da się ewentualnie dogadać by pracować w innym oddziale, niż jest przewidywane w ogłoszeniu? Będę mega wdzięczna za odpowiedź :)

Zespół Komunikacji
Pracownik
@Kandydatka

Cześć, zachęcamy do zadania tych pytań podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Dużo zależy od stanowiska, projektu. Osoba z zespołu rekrutacji z pewnością pomoże rozwiać wątpliwości. Pozdrawiamy

zero
Pracownik
 Pytanie
@Kandydatka

odpusc sobie, naprawde szkoda Twojego czasu na te firme. Dlaczego ? dlatego, ze mozesz smialo zalozyc ze to co uslyszysz na rozmowie nie pokryje sie z tym co bedziesz miala w codziennej pracy....

ttt ;)
Pracownik
@Kandydatka

Nigdy nie było problemu, żeby pracować z różnych oddziałów, natomiast istnieje szansa, że Twój menago to beton a tych w krk nie brakuje i powie, że musisz być blisko zespołu i np pomimo że masz przypisanie do katowic musisz jeździć do krk dwa razy w tygodniu. Myślę, że przy obecnym ciśnieniu w capie będzie ciężko Ci mieć full zdalnie. Jeżeli chodzi o samo pozycja w krk a pracuje z ktw, 90% przypadków bez problemu.

Zdecydowanie nie!
Były pracownik
@zero

Pracowałem prawie 10 lat. Tak tyle tam wytrzymałem wiec wiem.co tam się dzieje. W.końcu udało mi się wyrwać z tego miejsca. Z nerwicą i depresją. Nie mogłem spać myśląc ciagle co mnie czeka następnego dnia (niemiecki klient odpowiadajacy za transport pociągami) Bardzo duzo zalezy od managerow. Niestety wszyscy kompetentni stamtąd uciekli. Nikomu nie polecam pracy w tej firmie. Marne zarobki. Szkoda waszego zdrowia!

James
Były pracownik

I dont recommend working here, too many systems.they like to complicate life. The quicker you work the more work you get. In interviews they generally lie about the prospect of pay rise promotion and even the job role to make it sound more interesting. Very hard to get promotion and even if you get it. The pay increase isn't worth the work. They know they underpay but they don't care. Only worth it for short term work if you need experience and you can live on low pay or your partner is the main provider. Not so bad for students.

Zostaw merytoryczną opinię o Capgemini - Katowice

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Capgemini?

    Zobacz opinie na temat firmy Capgemini tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 158.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w Capgemini?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 97, z czego 10 to opinie pozytywne, 63 to opinie negatywne, a 24 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy Capgemini?

    Kandydaci do pracy w Capgemini napisali 5 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

gemius

Wyniki badania GEMIUS/PBI dla wybranych węzłów w styczniu 2024r.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 725 514
  2. pracuj.pl 3 349 188
  3. LinkedIn 2 988 252
  4. olx.pl 2 874 042
Capgemini
Przejdź do nowych opinii