brak logo

Arpex Sp. z o.o.

Gliwice

Wywiadu udzielił:
Ewa Grochocka
Marketing Manager Arpex Sp. z o.o.
Z wykształcenia socjolog. Zawodowo marketingiem zajmuje się od ponad 8 lat, realizując projekty w segmencie B2B i B2C. W firmie Arpex stanowisko Marketing Managera zajmuje od pod 2 lat. Zawodowo interesuje się brand marketingiem i zagadnieniami e-commerce.
Arpex Sp. z o.o.
Liczba pracowników: 100
Rok założenia: 1993

Czym zajmuje się Państwa firma?

Jesteśmy czołowym dystrybutorem artykułów dekoracyjnych i okolicznościowych, ozdób świątecznych, balonów i licencjonowanych produktów dla dzieci. Produkujemy również słomki do napojów. Rozpoczęliśmy swoją działalność w 1993 roku jako mała rodzinna firma. Obecnie dostarczamy nasze produkty do największych sieci handlowych, sklepów oraz hurtowni w całej Polsce oraz poza jej granicami.

 

Ilu pracowników zatrudniacie i w których częściach Polski, a może nawet świata prowadzicie swoją działalność?

Obecnie zatrudniamy blisko 100 osób, posiadamy swoich przedstawicieli handlowych w całej Polsce oraz poza jej granicami, np. w Czechach i Chinach.

 

A gdzie jest zlokalizowana główna siedziba Arpex-u?

Główna siedziba firmy oraz magazyny znajdują się w Gliwicach, gdzie zatrudniona jest większa część pracowników.

Jakimi wartościami kierujecie się w biznesie?

Uważamy, że obok profesjonalizmu i dbania o najwyższą jakość produktów, niezbędne jest także uczciwe i etyczne budowanie relacji z klientami i dostawcami. Bardzo ważne są dla nas także życzliwe stosunki panujące w naszym własnym zespole ludzi, które owocują wzrostem zaufania partnerów biznesowych do naszej firmy.  Zdajemy sobie sprawę, że budowanie pozytywnych relacji wewnątrz firmy wpływa na relacje zewnętrzne i tym samym na nasz dalszy rozwój. W zeszłym roku wdrożyliśmy dodatkowo projekt Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, który zwraca szczególną uwagę na budowanie zachowań etycznych w kompleksowej obsłudze klienta,  ich promowanie wśród dostawców i pozostałego otoczenia firmy, a także na dalszy rozwój naszego systemu motywacyjno - szkoleniowego, budującego kompetencję osobiste i zaangażowanie pracowników.

 

   

 

A proszę mi powiedzieć, na jakie stanowiska najczęściej poszukujecie pracowników?

Najczęściej prowadzona jest rekrutacja na stanowiska związane z pracą na magazynie oraz na stanowiska niższego szczebla do biura.

 

I gdzie najlepiej szukać waszych ofert pracy?

Poszukując nowych pracowników najczęściej informujemy o naborze na portalach specjalizujących się w procesach rekrutacyjnych oraz na naszej stronie firmowej. Osoby zainteresowane pracą w naszej firmie mogą także skontaktować się z nami osobiście.

Jestem ciekaw, jak wygląda proces rekrutacyjny w państwa firmie.

Proces rekrutacyjny uzależniony jest od stanowiska. Najczęściej po wstępnej selekcji nadesłanych dokumentów rekrutacyjnych, w odpowiedzi na wcześniejsze ogłoszenie rekrutacyjne, zapraszane są wybrane osoby na wstępną rozmowę, podczas której weryfikuje się podane w dokumentach informacje dotyczące wiedzy i umiejętności. Następnie wybiera się najlepszego kandydata, z którym ustala się szczegółowe warunki współpracy.

 

Czego oczekujecie od kandydatów do pracy w państwa firmie?

Szukamy ludzi angażujących się w codzienne zawodowe działania, uczciwie wykonujących swoją pracę, ludzi poszukujących nowych wyzwań, kompetentnych i ambitnych. Jednocześnie będąc firmą zajmującą się produktami o charakterze party,  poszukujemy ludzi, którzy potrafią łączyć poważny biznes z dobrą zabawą. 

 

Czy oferujecie swoim pracownikom jakieś świadczenia pozapłacowe, typu pakiet medyczny?

Jesteśmy zdania, że każdy najlepiej wie, jak rozdysponować swoją pensję, dlatego też decyzję co do wyboru dodatkowej opieki medycznej lub siłowni czy też innych zajęć dodatkowych pozostawiamy naszym pracownikom.

 

Rozumiem. A w jaki sposób dbacie o rozwój pracowników?

Dbanie o rozwój pracowników stanowi istotny aspekt polityki naszej firmy, dzięki niemu jesteśmy w stanie stworzyć prawdziwie zaangażowany, efektywny i kompetentny zespół ludzi. Zapewniamy cykliczne szkolenia, które rozwijają wiedzę oraz umiejętności naszych pracowników, a tym samym zwiększa zadowolenie z pracy i motywację do dalszego podejmowania zawodowych działań.

 

Pracownicy często podkreślają, że przy wyborze miejsca pracy istotna jest dla nich atmosfera panująca w danej firmie. Jak jest z nią u was?

Niezmiernie ważna jest dla nas przyjazna i rodzinna atmosfera. Relacja kierownik-podwładny odbywa się na zasadzie partnerstwa, co znacząco wpływa na zwiększenie zaangażowania wszystkich pracowników, tym samym przyczyniając się  do sprawnego obiegu informacji pomiędzy działami oraz bardziej efektywnego rozwiązywania problemów. Dbanie o takie relacje umożliwia budowanie identyfikacji pracowników z firmą, aktywnego udziału w jej rozwoju, proponując i tworząc nowe oraz ciekawe rozwiązania.

 

Czy w waszej firmie organizowane są jakieś wyjazdy integracyjne, spotkania firmowe?

Lubimy spotykać się ze sobą także poza godzinami pracy. Cyklicznie organizujemy wycieczki oraz imprezy integracyjne. Wspólnie także świętujemy największe sukcesy firmy.

 

Co ze studentami, czy oferujecie jakieś staże/praktyki?

Stale współpracujemy z Urzędem Pracy w ramach realizacji stażu dla osób poszukujących pracy. Podczas odbywania stażu pracownik ma czas na poznanie danego stanowiska pracy oraz zasad funkcjonowania firmy, a po jego zakończeniu istnieje możliwość zatrudnienia w naszej firmie i rozpoczęcia dalszego rozwoju zawodowego.

 

To tak na koniec proszę powiedzieć, dlaczego warto dla was pracować?

Jesteśmy firmą działającą na polskim rynku już ponad 20 lat. Systematycznie się rozwijając, posiadamy stabilną i ugruntowaną pozycję rynkową, dzięki czemu jesteśmy w stanie zapewnić naszym pracownikom stabilną pracę, ukierunkowaną na ich własny rozwój. Nasz zespół to ludzie z pasją, dzięki czemu praca w takim zespole daje wiele przyjemności oraz możliwość rozwoju.

 

A jakie cele jako firma wyznaczyliście sobie na najbliższe lata?

W najbliższych latach zamierzamy naturalnie utrzymać pozycję lidera rynku w asortymencie party, ale również rozwinąć działalność na rynkach zagranicznych. Ciągłe doskonalenie asortymentu, poziomu obsługi klienta, wprowadzanie nowego, interesującego wzornictwa, a także nowych rozwiązań marketingowych i logistycznych, składających się na nasz sukces.