logo HeadChannel Limited

HeadChannel Limited

Katowice

Wywiadu udzielił:
Dawid Niedzwiedz
Dyrektor polskiego oddziału firmy HeadChannel Limited
Z wykształcenia programista. Ukończył Politechnikę Śląską, po czym kontynuował edukację na WSB w Chorzowie - Project Management, Lean Management oraz na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie - Studia Executive MBA. Z branżą IT związany od 2007 roku. Obecnie Dyrektor polskiego oddziału firmy HeadChannel w Katowicach. Pasjonat nowoczesnych technologii oraz gry na fortepianie.
HeadChannel Limited
Liczba pracowników: 50
Rok założenia: 2005
Adres:
Moniuszki 7
40-005 Katowice
Branże:
  • Programowanie - E-commerce

W czym specjalizuje się HeadChannel?

W HeadChannel specjalizujemy się w produkcji oprogramowania szytego na miarę, dla klientów z Wielkiej Brytanii oraz Europy Zachodniej. Obszary, w których zdobyliśmy szczególnie duże doświadczenie, obejmują integrację systemów oraz narzędzia mapujące biznes klienta (lub wybrane procesy) na webowe intranety, czy też różnego typu rozwiązania w chmurze (np. projekty typu ERP, CRM czy CMS).

 

Firma została założona w 2005 roku. Jak wyglądały Wasze początki?

Początki wyglądały jak w typowym start-upie. Katowicki oddział stanowiło mieszkanie w kamienicy, gdzie spotykaliśmy się w pięć osób, tj. czterech programistów oraz jeden Project Manager. Model biznesowy został oparty o stałą dostępność właścicieli firmy w Londynie, którzy dla klientów pełnili rolę sprzedażową oraz doradczą. System poleceń, który zaczął funkcjonować w bardzo naturalny sposób zakolejkował nowe projekty na kilka miesięcy do przodu. Pozwoliło to nam zatrudnić nowe osoby, uzupełniające swoją rolą i wiedzą, cały proces tworzenia oprogramowania.

A jak prezentujecie się dzisiaj?

Na dzień dzisiejszy w Katowicach zatrudnionych jest blisko 50 osób na etacie. Oddział jest w pełni samodzielny, co oznacza, że projekty w Polsce realizowane są kompleksowo, uwzględniając bezpośrednią pracę z klientem nad zbiorem i analizą wymagań, proces produkcji oprogramowania oraz końcowe wdrożenie i szkolenia. Jednocześnie realizowanych jest kilka dużych projektów, o budżecie na minimum sześć miesięcy pracy. Obecna strategia firmy zakłada m.in. niewielkie powiększenie zespołu, uruchomienie sprzedaży własnego produktu oraz poprawę niektórych procesów tworzenia oprogramowania, np. automatycznego raportowania i standardu komunikacji do klienta.

Macie swoje placówki w Londynie i Katowicach. Jaka jest charakterystyka każdego z tych oddziałów?

Londyn to przede wszystkim dział sprzedaży i bezpośredniej pracy z klientem, uwzględniając zarówno negocjacje jak i pracę analityków biznesowych nad wymaganiami. Londyn to również miejsce pracy właścicieli firmy, którzy odpowiadają za wyznaczenie strategicznych celów firmy. 
Katowice, to tak jak mówiłem wcześniej, miejsce powstawania oprogramowania – od wczesnego etapu zbioru i analizy wymagań, poprzez iteracyjną produkcję i testy, a skończywszy na wdrożeniach i szkoleniach dla końcowych klientów.

Prowadzicie również własnego bloga. Jakie zagadnienia na nim poruszacie?

Na naszym blogu głównie poruszamy zagadnienia związane z biznesem i technologią. Chcemy przekazać naszym klientom wiedzę na temat nowoczesnych rozwiązań, w których jesteśmy ekspertami, a które mogą ułatwić prowadzenie firmy czy też zwiększenie jej obrotów. Pokazujemy, co nowoczesne rozwiązania w połączeniu z oprogramowaniem szytym na miarę mogą wnieść do biznesu.

Posiadacie wiele wykonanych realizacji. Z którego projektu jesteście najbardziej dumni?

Największą dumę stanowią dla nas największe wyzwania, przy okazji których najwięcej się nauczyliśmy, a więc tym samym przy realizacji których, mieliśmy okazję popełnić wiele błędów. Takim projektem był na pewno produkt z branży Event Staffing, w którym zaimplementowaliśmy moduły zarówno do rekrutacji, zarządzania czasem pracy i zadaniami, fakturowania jak i zarządzania wynagrodzeniami. Produkt integruje się z zewnętrznymi systemami, jest wielojęzyczny i wdrożony został w kilku krajach Europy Zachodniej.  

 

W tej branży liczy się pomysł i kreatywność. Skąd czerpiecie inspirację?

Inspiracja stanowi rezultat synergii pracy zespołu najlepszych inżynierów i menedżerów pozyskanych w wyniku profesjonalnej pracy działu HR. To właśnie zespoły projektowe, dzięki wyważonej możliwości stosowania nowych technologii oraz samodzielności w organizacji pracy stanowią klucz do sukcesu wielu naszych projektów. Końcowa jakość projektów to rezultat pracy wielu ról, tj. ambitnych programistów, kompetentnych Project Managerów, dociekliwych analityków, drobiazgowych testerów, czy też kreatywnych designerów. W przypadku najlepszych osób mamy na myśli zarówno doświadczenie i wiedzę, które niezmiernie cenimy, ale również potencjał i wielkie zaangażowanie młodszych koleżanek i kolegów.

Czy angażują się Państwo w działania prospołeczne?

Wspieramy pobliskie schronisko, które przyjmuje pod opiekę psy oraz koty. Co miesiąc wybieramy zwierzaka i wykorzystując możliwość wirtualnej adopcji, finansujemy zakupy pierwszej potrzeby dla naszego podopiecznego. Co roku organizujemy świąteczną zbiórkę pieniędzy i w ramach szlachetnej paczki, wspieramy wskazaną rodzinę potrzebnymi podarunkami.

Gdzie osoby zainteresowane mogą znaleźć informację na temat przeprowadzanych rekrutacji?

Aktualne stanowiska, na które rekrutujemy, można sprawdzić odwiedzając stronę http://www.headchannel.pl/oferty-pracy/. Nasza polska strona umożliwia aplikację na wybrane stanowisko. Dodatkowo korzystamy z portalu pracuj.pl, linkedin.com oraz pracy zewnętrznych agencji, które pomagają nam w momentach zwiększonej potrzeby zatrudnienia, np. po zdobyciu nowego kontraktu.  

Ludzie fundamentem sukcesu. Czy Wasi pracownicy mają otwartą ścieżkę kariery?

Staramy się dużo rozmawiać z naszymi pracownikami, nie tylko o ścieżce kariery, ale generalnie pracować na feedbacku oddolnym, aby oprócz wyznaczonych celów, rozwój mógł przebiegać w miejscu, do którego chce się wracać. Aby każdy poniedziałek, był tak samo fajny jak piątek. Jesteśmy otwarci na zmianę kierunku rozwoju. Jeśli inżynier postanawia w pewnym momencie spróbować analizy biznesowej czy zarządzania, jest to wartość dodana dla firmy. 

 

 

Jakie cechy powinien mieć idealny kandydat?

Kluczowa jest umiejętność pracy w grupie. Mitem jest obraz inżyniera, zamkniętego w czterech ścianach, wymieniającego maile w celu zorientowania się w zadaniach. Efektywna praca, to bardzo dobra komunikacja, szczerość oraz motywacja do rozwoju w technologiach i metodologiach stosowanych w IT.  

Czy swoim pracownikom oferujecie możliwość szkoleń, warsztatów?

Każdy pracownik posiada budżet szkoleniowy, który może wykorzystać na szkolenia i warsztaty. Uzupełnione jest to o 12 dni szkoleniowych w roku (tzw. Developers Day), które może zostać przeznaczone na zewnętrzne wydarzenie (np. szkolenie, konferencje) jak i wewnętrzne inicjatywy, tj. począwszy od czytania książek (które zamawiamy od ręki), eksperymentalną refaktoryzację projektową, czy też naukę nowych technologii (np. dzięki dostępowi do portalu szkoleniowego Pluralsight). Zależy nam, aby pracownik się rozwijał stale, dlatego stosowanie nowych technologii w projektach jest często zakładane na starcie i śledzone na zasadzie zwykłego ryzyka projektowego. 

Organizujecie imprezy firmowe, wyjazdy integracyjne dla swoich pracowników?

Tak. Pomagamy w organizacji lokalnych i ogólnofirmowych inicjatyw. Mam na myśli zarówno budżet na wyjazd zespołu projektowego w góry, jak i ogólnofirmową integrację w postaci jakiejś zabawy czy wyjścia do laserhouse. Szczególnie nas cieszą inicjatywy pracowników w tym zakresie, gdyż trudno ogólnofirmowo zadbać o balans pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym, który dla każdego może oznaczać trochę coś innego.   

Jaki cel na najbliższe miesiące obrała sobie firma?

Jeden z ważniejszych celów, obranych na najbliższy czas, to ustabilizowanie i spisanie tych procesów, które działają i sprawiają, że nasza praca jest wydajna. Krok niezbędny o tyle, że stoimy przed perspektywą powiększenia firmy, uruchomienia nowych projektów oraz zatrudnienia nowych osób, stąd zanim podejmiemy nowe ryzyka, musimy być pewni, że nasze fundamenty są solidne.

Jakim mottem kierujecie się w swojej działalności?

W tworzeniu oprogramowania nie chodzi o to, aby stworzyć najbardziej bogaty funkcjonalnie system czy produkt, ale wręcz przeciwnie –  na dostarczeniu tylko tej funkcjonalności, która w największym stopniu pomaga w prowadzeniu biznesu klienta i daje zwrot z inwestycji. Software development kocha minimalizm.