FLORENTYNA ZpChr

Pleszew

Wywiadu udzielił:
Marek Janik
Dyrektor Marketingu firmy FLORENTYNA ZpChr
Od przeszło 20 lat manager w działach marketingu i sprzedaży międzynarodowych marek FMCG takich jak Żywiec, Danone czy Nivea Polska oraz z bogatym doświadczeniem w firmach z branży wyposażenia wnętrz - Natuzzi i Almi Decor. Absolwent Marketingu i Zarządzania oraz Psychologii Zarządzania.
FLORENTYNA ZpChr
Liczba pracowników: 450
Adres:
ul. Korzkwy 31
63-300 Pleszew
Branże:
  • Sprzedaż
  • Sprzedaż

Konsekwentnie wcielamy w życie naszą misję - bycie w każdym domu, każdego dnia

 

Pod koniec lat 80. dwóch braci postanawia założyć firmę Florentyna, zatrudniając początkowo 4 pracowników. Obecnie pracuje u Was ponad 450 osób. Jaka jest Wasza recepta na sukces?

Podstawą osiągnięcia sukcesu jest pełne zaangażowanie pracowników. Jest to możliwe, kiedy praca okazuje się przede wszystkim pasją, a nie codziennym obowiązkiem. Nieszablonowe podejście do zadań - co niewątpliwie jest domeną naszego zespołu - sprawia, że jesteśmy niekwestionowanym liderem na rynku.

Osiągnęli Państwo miano czołowego producenta produktów AGD w Polsce. Z jakimi największymi trudnościami przyszło się Wam zmierzyć?

Moim zdaniem nie należy mówić o trudnościach, a raczej o wyzwaniach, którym sprostaliśmy. Przede wszystkim naszą ofertę musieliśmy dostosować do wymagań rynku. Staraliśmy się reagować szybko i działać niestandardowo, aby nasza oferta zawsze była konkurencyjna. Wciąż szukaliśmy obszarów, które można zagospodarować, intensywnie nawiązywaliśmy relacje biznesowe. Jednak przede wszystkim mieliśmy świadomość tego, że trzeba się cieszyć ze wszystkich, nawet najmniejszych sukcesów. To wszystko doprowadziło nas do wysokiej pozycji, którą obecnie zajmujemy na rynku.

  

Firma otrzymała wiele znaczących nagród oraz wyróżnień. Które osiągnięcie jest dla Was najważniejsze?

Faktycznie, mamy w swoim dorobku wiele wartościowych wyróżnień od organizacji biznesu, doceniających dynamiczny rozwój firmy Florentyna i sposób, w jaki budujemy naszą obecność na rynku. Lecz, co oczywiste, chyba najbardziej cieszą nas nagrody przyznawane przez samych konsumentów. W plebisctycie o Laur Konsumenta w roku 2015 i 2016 nasze marki – Florina i Botti Electronic – zdobyły drugą i trzecią pozycję, właśnie dzięki wskazaniu ich przez naszych klientów. Nie ukrywam, że nas to cieszy i motywuje do działania na rzecz konsumentów. Jednak chciałbym również podkreślić, że jakość zarządzania i rozwoju naszej firmy została nagrodzona licznymi certyfikatami jakości, co również jest dowodem na to, że podążamy we właściwym kierunku.

Jakie wartości przyświecają firmie?

Przede wszystkim chcemy być pomocni naszym klientom, oczywiście za sprawą naszych produktów. Dążymy do tego, aby codziennie doradzać, służyć pomocą i dostarczać pomysłów oraz inspiracji. Nasze produkty powinny być dostępne na co dzień, ale i innowacyjne, dzięki swoim funkcjonalnościom. To podstawowe wartości, które są kompasem dla rozwoju naszej firmy.

Jak wyróżnić się na tle konkurencji?

Może to zabrzmi nietypowo, ale nie porównujemy się do konkurencji, tylko idziemy w obranym przez siebie kierunku i realizujemy własną strategię rozwoju. Naszym celem jest w pełni usatysfakcjonowany klient, który ma zaufanie do naszych produktów. Konsekwentnie wcielamy w życie naszą misję - bycie w każdym domu, każdego dnia. Poza tym staramy się działać niestandardowo, podchodzić do zadań z pasją, a codzienne wyzwania traktować z niesłabnącym zaangażowaniem. Dzięki temu wciąż pozyskujemy nowych klientów, a ich zadowolenie jest naszym podstawowym zadaniem.

Firma ma również własne marki. Jakie?

Tak, oczywiście, w swoim portfolio posiadamy marki z powodzeniem konkurujące w różnych obszarach rynku. Marka FLORINA to produkty AGD i wyposażenia wnętrz oraz artykuły dekoracyjne. BOTTI ELECTRONIC to z kolei małe AGD do kuchni oraz do pielęgnacji. Natomiast marka MISS LUCY firmuje tekstylia dla domu; do sypialni, łazienki, kuchni czy salonu. W swoim portfolio mamy również marki MAGNUS, czyli komplety sztućców, PRAKTYCZNA POLECA, a więc artykuły do sprzątania i gotowania, oraz EMALIA PLESZEW - naczynia emaliowane. Produkty wszystkich wymienionych marek sprawiają, że codzienne życie naszych klientów staje się bardziej komfortowe. Towarzyszymy naszym klientom każdego dnia, w różnych sytuacjach ułatwiamy im życie. Nasze marki uzupełniają się, tworząc komplementarną całość. Ale chciałbym również podkreślić, że jesteśmy wyłącznym dystrybutorem produktów BORMIOLI ROCCO i dystrybutorem produktów FISKARS. Oczywiście, mamy również w naszej ofercie bogaty asortyment wielu marek krajowych. Reasumując, nasze portfolio jest naprawdę imponujące.

 

 

W jaki sposób poszukujecie nowych pracowników?

Stawiamy na profesjonalizm, więc naturalne jest to, że rekrutacje prowadzimy przede wszystkim z pomocą specjalistycznych serwisów internetowych dla osób poszukujących pracy. Jednak wiele osób zgłasza się do nas bezpośrednio – co nas tym bardziej cieszy, ponieważ świadczy o naszej rozpoznawalności na rynku, nie tylko lokalnym.

Czego szukacie u kandydatów?

Przede wszystkim stanowimy zespół profesjonalistów, a więc u kandydatów poszukujemy doświadczenia, wiedzy oraz znajomości mechanizmów rynkowych. Oczywiście, doceniamy zaangażowanie naszych pracowników oraz profesjonalne i rzetelne podejście do obowiązków - w ten sposób dbamy przecież o interes naszych klientów.

Czy przeprowadzają Państwo rekrutacje przez cały rok?

Tak, nie odczuwamy wyraźnych oznak sezonowości. Niemniej jednak, w ostatnich miesiącach, ze względu na dynamiczny rozwój naszej firmy oraz plany dalszej ekspansji, wyraźnie zintensyfikowaliśmy procesy rekrutacji w różnych obszarach.

Czy oprócz stałej pensji, pracownicy mogą liczyć na dodatkowe świadczenia?

Charakter wynagrodzenia w naszej firmie zależy od specyfiki pracy oraz zajmowanego stanowiska. Dążymy do tego, aby wynagrodzenie było satysfakcjonujące dla pracownika oraz adekwatne do jego doświadczenia, umiejętności i zaangażowania.

Naszych użytkowników ciekawi, czy zatrudniają Państwo również osoby bez doświadczenia?

Wspominałem już o tym, że na stanowiska kluczowe szukamy specjalistów w swoich dziedzinach. Jednak dajemy również szansę osobom, w których dostrzegamy potencjał rozwoju, zaangażowanie oraz chęci zdobywania nowych umiejętności i pogłębiania wiedzy w danej dziedzinie. Nagrodą jest możliwość awansu w strukturach wewnątrz naszej firmy. Każdemu dajemy kredyt zaufania, oczywiście różny w zależności od charakteru pracy oraz specyfiki stanowiska.

 

Jakie są korzyści pracy w Państwa firmie?

Jesteśmy dynamicznie rozwijającą się organizacją, która oferuje możliwość doskonalenia umiejętności zawodowych, ale i zdobycia doświadczenia i awansu. 

Co składa się na efektywność firmy?

Zdecydowanie jest to zaangażowanie naszych pracowników, a także ich doświadczenie, niestandardowe podejście do rynku oraz kreatywne spojrzenie na napotykane po drodze problemy. To wszystko składa się na efektywność oraz solidność naszej firmy.

Jakie macie plany na najbliższe miesiące?

Przed nami gorący okres świąteczny, do którego przygotowujemy się już od dłuższego czasu. Mamy nadzieję, że wspólnie z naszymi klientami wejdziemy w nowy rok z optymizmem oraz zapałem do realizacji planów. W przyszłym roku zamierzamy wciąż rozwijać się na nowych rynkach i wyznaczać trendy.

Czego mogę życzyć na przyszłość?

Życzyłbym sobie i wszystkim swoim kolegom tego samego – aby nasza praca nadal była nierozerwalnie związana z pasją. Osobiście chciałbym też mieć nieustający urodzaj na dobre pomysły, jak jeszcze bardziej udoskonalić naszą obecność na rynku. Wierzę przy tym, że rozwój firmy Florentyna zależy od zaangażowania coraz lepszych pracowników.

Dziękuję za rozmowę.