logo Agora S.A.

Agora S.A.

Warszawa

Oczekujemy od naszych pracowników inicjatywy i zorientowania na wspólny cel. Szukamy ciekawych osób, które wniosą nową energię i zarażą nią swoich współpracowników, a dodatkowo są wystarczająco ambitne, aby stale doskonalić się i realizować indywidualne cele zawodowe.
Wywiadu udzieliły:
Joanna Bednarek Kierownik działu rekrutacji Agora S.A.
Anna Krawczyk Specjalista ds. rekrutacji Agora S.A.
Joanna Bednarek, Kierownik działu rekrutacji - Od ponad 20 lat związana z branżą HR.  W swojej karierze zawodowej odpowiadała za administracje personalną, naliczanie wynagrodzeń  i wspierała menedżerów w pełnym zakresie działań hr-owych, jako biznes partner. Obecnie zajmuje stanowisko kierownika  działu rekrutacji, odpowiada za pozyskanie pracowników do spółek Grupy Agora, prowadzi sesje oceny potencjału i informacji zwrotnej (AC/DC) oraz proponuje po nich działania rozwojowe. Koordynuje i wdraża rozwiązania z zakresu budowania marki pracodawcy oraz tworzy i realizuje programy stażowe i praktyk studenckich. Jej obecne zainteresowania zawodowe skupiają się wokół takich tematów jak rekrutacja z perspektywy pracodawcy i kandydata,  marketing rekrutacyjny, motywowanie i ocena potencjału pracowników.
 
Anna Krawczyk, Specjalista ds. rekrutacji - Związana z branżą HR od 8 lat. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej. Początkowo zdobywała doświadczenie w międzynarodowych agencjach rekrutacyjnych, by następnie rozwijać się w wewnątrz firmowych działach personalnych. W Agorze specjalistka ds. rekrutacji -  zajmuje się realizacją procesów rekrutacyjnych do spółek Grupy Agora, uczestniczy we wstępnych etapach on-boardingu pracowników, jest opiekunem praktyk i staży, prowadzi profile Agory jako pracodawcy na GoldenLine i LinkedIn. Jej zainteresowania zawodowe oscylują wokół takich tematów jak wizerunek pracodawcy a social media, młodzi na rynku pracy, przemiany rynku pracy, narzędzia i metody rekrutacji.
 
Jakim pracodawcą jest Agora?
(Joanna Bednarek) Agora jest jedną z największych grup medialnych w Polsce. Jej działalność obejmuje takie obszary, jak prasa i multimedialne wydania cyfrowe, portale i projekty internetowe, kino, radio, telewizja, reklama zewnętrzna, a także wydawanie książek oraz koprodukcja i dystrybucja filmowa. „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, Gazeta.pl, Sport.pl, Blox.pl, „Avanti”, „Logo”, „Cztery Kąty”, Radio TOK FM, Złote Przeboje, Rock Radio, AMS, kina Helios, Stopklatka TV to tylko kilka przykładów z naszej szerokiej oferty medialnej. Siłą Agory jest różnorodność – w zespołach tworzących ponad 100 marek jest wiele możliwości rozwoju dla różnych zawodów i dróg kariery. 
 
Dlaczego warto z Wami pracować?
(JB) W Agorze pracują ciekawi, pełni pasji ludzie. Młodzi rozwijają swój potencjał, a specjaliści pogłębiają doświadczenie, tworząc nowoczesne media i ciekawe projekty. Panuje dobra atmosfera pracy – np. mówimy sobie po imieniu, co zdecydowanie ułatwia budowanie relacji. Nie mamy sztywnego dress code’u, co może być atutem dla osób, które lepiej się czują w mniej oficjalnej stylizacji. W Warszawie pracujemy w budynku, który został doceniony w konkursach architektonicznych, występował w filmach i serialach. Są tu: basen, siłownia, sauna. Rano można wypić dobrą kawę w Gazeta Cafe, a po południu zjeść obiad w stołówce. W oddziałach lokalnych biura są położone w centrach miast, w klimatycznych kamienicach i nowoczesnych biurowcach. Agora stara się wychodzić również naprzeciw różnym potrzebom swoich pracowników - zapewnia im podstawową opiekę zdrowotną, partycypuje w kosztach programu sportowego. Duch sportowej rywalizacji towarzyszy nam podczas organizowanych dla pracowników zawodów: piłkarskich, żeglarskich, narciarskich. Co roku, w rocznicę powstania firmy bawimy się też na Balu Agory.
 
Jakich ludzi potrzebujecie w Agorze?
(JB) Oczekujemy od naszych pracowników inicjatywy i zorientowania na wspólny cel. Szukamy ciekawych osób, które wniosą nową energię i zarażą nią swoich współpracowników, a dodatkowo są wystarczająco ambitne, aby stale doskonalić się i realizować indywidualne cele zawodowe.
 
Na jakie stanowiska najczęściej poszukujecie pracowników?
(Anna Krawczyk) Jedną z grup stanowisk, na które często prowadzimy poszukiwania, są stanowiska dziennikarzy i redaktorów w naszych gazetach, czasopismach oraz serwisach internetowych. Często poszukujemy osób z doświadczeniem w sprzedaży usług czy produktów na stanowiska konsultantów ds. klientów, a także tych doświadczonych we współpracy z domami mediowymi. Do naszego oddziału w Łodzi rekrutujemy też kandydatów na stanowiska związane z obsługą klienta.
 
A co ze stanowiskami związanymi z IT? Często poszukujecie osób z takimi umiejętnościami?
(AK) Tak, bardzo często. Jako grupa medialna mocno stawiamy na technologię i nowe media, a jednym z celów strategicznych Agory jest cyfrowa transformacja działalności prasowej. W obszarze IT oferujemy pracę np. programistom specjalizującym się w takich językach, jak Java, HTML/JavaScript, czy .NET, projektantom UX, project managerom oraz grafikom. Na wszystkie te osoby czekają ambitne zadania realizowane w oparciu o wysokiej klasy technologie, a także różnorodne projekty internetowe, wideo i mobile tworzone z wykorzystaniem metodologii scrum. 
 
Jakie główne zadania czekają na nowych pracowników?
(AK) To kwestia w dużej mierze zależna od stanowiska. Ogólnie można powiedzieć, że na nowych członków zespołu Agory czeka praca nad ciekawymi projektami, różnorodność obowiązków i raczej zadaniowy tryb pracy.  
 
Czy firma zatrudnia studentów umożliwiając im start w karierze?
(AK) Tak, zatrudniamy osoby studiujące. Wiele zespołów ma elastyczny czy zadaniowy czas pracy, co umożliwia młodym ludziom zdobywanie pierwszych doświadczeń zawodowych i godzenie nauki z obowiązkami zawodowymi.
 
Czy organizujecie też praktyki?
(AK) Agora od wielu lat jest organizatorem staży i praktyk dla studentów oraz absolwentów wszystkich kierunków studiów. Nasze projekty praktyk i staży to nie tylko szansa na ciekawy i prestiżowy start do kariery, ale również możliwość skonfrontowania swoich umiejętności z doświadczeniem specjalistów z różnych dziedzin i poznania specyfiki pracy w nowoczesnej firmie medialnej. Stażyści stają się częścią zespołów, wchodzą w codzienny rytm ich pracy. Dbamy o to, aby w każdym projekcie stażowym brał udział opiekun, którego wskazówki pozwalają szlifować umiejętności i pogłębiać wiedzę. Najlepsi mogą zostać z nami na stałe. 
 
Gdzie można szukać Państwa ofert pracy?
(AK) Wszystkie aktualne oferty pracy publikujemy naszej stronie kariera.agora.pl. Oferujemy tu też możliwość zapisania się do grona odbiorców powiadomień -  jeśli w przyszłości pojawi się ciekawa oferta pracy z danej dziedziny, zapisujący się otrzyma o niej informacje prosto na swój e-mail. Zachęcamy też osoby zainteresowane dołączeniem do naszego zespołu do śledzenia ofert i informacji publikowanych na profilach Agory w serwisach społecznościowych.
 
Jak przebiega proces rekrutacji?
(AK)Standardowo proces rekrutacji do zespołu Agory składa się z trzech głównych etapów: 
-wysłania aplikacji przez kandydata, 
-przeglądu życiorysów przez specjalistów z działu pracowniczego,
-rozmowy telefonicznej z kandydatem i spotkania rekrutacyjnego. 
Liczba etapów może jednak się zmieniać w zależności od specyfiki stanowiska. W niektórych przypadkach prosimy kandydatów o wykonanie zadań praktycznych lub testów, realizujemy też sesje asessment center.
 
Dziękujemy za rozmowę.