PROFI CREDIT Polska S.A.

Bielsko-Biała

Wywiadu udzielił:
Beata Michalik
Dyrektor Działu HR PROFI CREDIT Polska S.A.
Od blisko 20 lat zajmuje się zagadnieniami z zakresu HR. Z Profi Credit Polska jest związana od ponad 11 lat, a od roku zajmuje stanowisko Dyrektora Działu Zasobów Ludzkich w spółce. Wcześniej pracowała m.in. dla firm z sektora motoryzacyjnego. Jest absolwentką Wyższej Szkoły Administracji w Bielsku Białej oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu. Ukończyła także dwa kierunki Studiów Podyplomowych z zakresu Prawa Pracy oraz Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Prywatnie zamężna i szczęśliwa mama 8-latki. W wolnym czasie aktywnie zwiedza Polskę, jeździ na nartach oraz uczestniczy w pieszych wędrówkach.
PROFI CREDIT Polska S.A.
Liczba pracowników: 365
Rok założenia: 1996
Adres:
ul. Browarna 2
43-300 Bielsko Biała
Branże:
  • Finanse - Ekonomia - Bankowość

Nasi pracownicy starają się dostosować ofertę jak najlepiej do potrzeb

i możliwości klienta

Świat finansów nie ma przed Wami tajemnic?

Można tak powiedzieć. Udzielamy pozabankowych pożyczek ratalnych w kwotach od 500 do 25 tys. złotych na okres nawet 36. miesięcy. Nasi pracownicy i współpracownicy starają się dostosować ofertę jak najlepiej do potrzeb i możliwości klienta, dlatego tak duże znaczenie przykładamy do poznania i rozmowy z osobami, które odwiedzają nasze oddziały. Działamy profesjonalnie i odpowiedzialnie.

I to już od dwóch dekad.

Powinniśmy sięgnąć ponad 20 lat wstecz do Czech, gdzie powstał pierwszy oddział Profi Credit. Od samego początku firma specjalizuje się w udzielaniu pożyczek konsumenckich i biznesowych, które są alternatywą dla kredytów bankowych. Ideą, która obowiązuje w naszej grupie kapitałowej do dziś, było stworzenie firmy oferującej produkty dopasowane do indywidualnych potrzeb i możliwości klientów. Jednocześnie dbamy, by nasze usługi spełniały najwyższe standardy profesjonalizmu, rzetelności i przejrzystości. Zależy nam, by klienci mieli do nas zaufanie i wracali, gdy będą potrzebować kolejnych pożyczek.

To jest tajemnica Waszego sukcesu?

Taka wizja biznesu zapewniła spółce dynamiczny rozwój i przeobraziła ją w silną i renomowaną grupę finansową działającą w regionie CEE. W Polsce działamy od 2004 roku. Profi Credit Polska pożycza swoim klientom coraz więcej pieniędzy. Obecnie jesteśmy wiceliderem wśród firm pożyczkowych na polskim rynku.

 

Kto może skorzystać z Waszej oferty?

Nasze produkty i usługi skierowane są do osób zatrudnionych  w oparciu o umowę o pracę, zlecenie lub dzieło, prowadzących działalność gospodarczą, rolników albo posiadających stałe źródło dochodu w postaci renty czy emerytury. Zdecydowana większość naszych klientów to osoby indywidualne, które planują wzięcie pożyczki na różnego rodzaju wydatki, a spłatę chcą rozłożyć na dogodne i łatwo spłacalne raty. Za każdym razem cel pożyczki jest inny. Ważne jest to, że oferujemy pożyczki, które pozwalają realizować indywidualne cele naszych klientów.

Jak liczny jest zespół Waszych specjalistów?

Obecnie w Profi Credit Polska pracuje około 365 pracowników w oparciu o umowę o pracę, zaś z ponad 3000 osób współpracujemy w ramach umowy zlecenie lub są to osoby prowadzące działalność gospodarczą. Zatrudniamy wysokiej klasy specjalistów. Większa część z nich pracuje bezpośrednio z klientami, oferując im spersonalizowane produkty lub pomagając w rozwiązywaniu kwestii dotyczących spłaty zobowiązań. Pozostały personel to menadżerowie i tzw. back-office, czyli pracownicy kadr, księgowości, marketingu, prawnicy i administracja. Jesteśmy częścią międzynarodowego zespołu. Na co dzień wymieniamy się doświadczeniem i czerpiemy z rozwiązań, które sprawdziły się w naszych siostrzanych dywizjach.

Jakimi wartościami kierujecie się w swoim działaniu?

W budowie marki koncentrujemy się na zaufaniu, profesjonalizmie i odpowiedzialności. Chcemy, by nasze działania były transparentne i zrozumiałe dla wszystkich interesariuszy spółki. Ważnym obszarem jest dla nas rozwój czyli wyznaczanie nowych celów i dążenie do ich realizacji. Dlatego angażujemy się w projekty, które go wspierają. W sferze pracowniczej oferujemy szeroką gamę miejsc pracy o różnych wymaganiach kompetencyjnych i wyzwaniach. Dzięki temu pracownicy mogą znaleźć stanowisko, które najlepiej odpowiada ich oczekiwaniom. Mogą także zdobywać doświadczenie w różnych obszarach działania spółki. Dla tych, którzy chcą być aktywni poza pracą, również mamy ciekawe propozycje. Ten potencjał staramy się połączyć z zaangażowaniem Profi Credit w przedsięwzięcia, które są istotne dla lokalnej społeczności. Zachęcamy naszych pracowników do udziału w wolontariacie pracowniczym prowadzonym na rzecz dzieci lub związanym z promocją aktywnego trybu życia. Natomiast jako jeden z najważniejszych podmiotów na rynku pożyczkowym chcemy mieć wpływ na kształtowanie i rozwój tego sektora. Aktywnie uczestniczymy w pracach nad ustawami dotyczącymi rynku finansowego, aby mieć pewność, że wprowadzone zmiany należycie zabezpieczają interes firm oraz ich klientów.

Prowadzicie także działalność dobroczynną. Na czym ona polega?

To prawda, że jesteśmy aktywni w obszarze działalności społecznej. Naszym sztandarowym projektem jest „Dziecięcy Uśmiech z Profi Credit”. Łączy on wiele aktywności charytatywnych na rzecz potrzebujących dzieci i jest prowadzony wszędzie tam, gdzie jest obecna nasza grupa kapitałowa, a więc w Polsce, Czechach, Słowacji, Bułgarii i Rosji. W ramach akcji wspieramy podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce, czy UNICEF w Czechach. Dzięki naszej pomocy można było pokryć część kosztów związanych z opieką medyczną czy edukacją dzieci. Finansujemy też programy wspierające adaptację społeczną i wyrównywanie szans wśród najmłodszych. Staramy się włączać w tę działalność naszych pracowników i widzimy, że wolontariat pracowniczy z roku na rok rozwija się coraz bardziej.

Chętnych do brania wszelakich pożyczek pewnie nigdy nie zabraknie, ale o klienta chyba trzeba na rynku walczyć?

Zgadza się. Jesteśmy tam, gdzie są nasi obecni i potencjalni klienci. W całej Polsce mamy szeroką sieć stacjonarnych oddziałów i rozbudowaną strukturę doradców finansowych. Prowadzimy aktywne działania marketingowe w Internecie i prasie, wspierane działaniami outdoorowymi. Od  kilku lat realizujemy program bazujący na poleceniach i rekomendacjach „Polecasz-Zarabiasz” oraz program partnerski, w którym właściciele stron www mogą uzyskiwać prowizje za sprzedane za pośrednictwem strony produkty naszej spółki. Staramy się także docierać do klientów organizując rozmaite akcje przy okazji rozpoczęcia roku szkolnego, dnia dziecka, ferii czy świąt. Poza działaniami marketingowymi, istotne jest rzetelne przygotowanie dla klientów atrakcyjnej oferty. Dlatego regularnie pytamy ich o opinie na temat naszych produktów oraz jakości obsługi. Uważnie analizujemy wszystkie uwagi oraz sugestie i w miarę możliwości staramy się je wprowadzać w życie. Uważamy, że dialog z naszymi interesariuszami to dobry sposób na zbudowanie zaufania i lojalności wobec spółki.

O to zaufanie muszą walczyć także nowi pracownicy. Jak ich dobieracie?

Staramy się korzystać z możliwie najbardziej optymalnych ścieżek, które ułatwiają szybkie i precyzyjne dotarcie do osoby, którą chętnie widzielibyśmy w naszej spółce. Są to polecenia oraz analiza profesjonalnych profili w mediach społecznościowych, tj. LinkedIn czy GoldenLine. Współpracujemy także z wyspecjalizowanymi, zewnętrznymi agencjami. Nasze ogłoszenia rekrutacyjne można znaleźć w Internecie, prasie i oczywiście stronie www spółki. Osoby zainteresowane pracą w zespole Profi Credit Polska, mogą spotkać się z nami na targach pracy i tam uzyskać informacje „z pierwszej ręki” o spółce.

Jakie macie asy w rękawie, którymi możecie przyciągać do siebie?

Oferujemy to, co obecnie na rynku pracy jest bardzo ważne i cenione przez kandydatów, czyli stabilność silnego pracodawcy oraz dobre zarobki na rynkowym poziomie. Doceniamy, gdy nasi pracownicy chcą się rozwijać i wspieramy ich w tym. Finansujemy szkolenia i lekcje języka angielskiego w ramach czasu pracy. Pracownicy mogą korzystać z zajęć siatkówki, a w ramach karty Multisport z aerobiku, basenów, siłowni, ścianek wspinaczkowych i kursów tańca w najlepszych obiektach sportowych w Polsce. Organizujemy również spotkania i wydarzenia integracyjne, a dla dzieci pracowników zajęcia sportowe. Prowadzimy ciekawy program motywacyjny dla Sieci Sprzedaży i Windykacji. Program przewiduje szerokie spektrum nagród finansowych i rzeczowych np. wycieczki zagraniczne.

  

Jak przebiega rekrutacja?

W zgodzie z rozwojem spółki. Oznacza to, że poszukujemy pracowników do jednostek, które powstają lub intensywnie się rozwijają. W tym roku mocno postawiliśmy na rozwój naszej sieci sprzedaży. Teraz mamy ich 140 w całej Polsce i stale zwiększamy liczbę doradców finansowych. Jednocześnie rozwijamy systematycznie kanał sprzedaży telefonicznej, do obsługi którego poszukujemy pracowników call center.

Wakaty to także szansa na awans?

Oczywiście. Bardzo często w pierwszej kolejności zwracamy się do naszych obecnych pracowników. Pojawiający się wakat to szansa na rozwój w ramach nowego stanowiska, działu i obowiązków albo na wewnętrzny awans. Dopiero w następnym kroku „wychodzimy” z rekrutacją na zewnątrz. Tak jak wcześniej wspominałam, na tym etapie korzystamy z rekomendacji i analiz profesjonalnych profili w social media. Czasami zwracamy się do zewnętrznych firm wyspecjalizowanych w poszukiwaniu pracowników. Uruchamiamy zewnętrzne rekrutacje i umieszczamy ogłoszenie na stronie www. Cały proces przebiega pod czujnym okiem wyspecjalizowanych osób z działu HR. Aplikacje, poza CV, powinny zawierać list motywacyjny. Dzięki temu lepiej poznajemy kandydata, to co jest dla niego ważne, czym się kieruje przy podejmowaniu decyzji i dokąd zmierza. To także dodatkowa możliwość, by przedstawić nam osiągnięcia, z których osoba aplikująca na stanowisko jest szczególnie dumna, albo sposób, w jaki radzi sobie z wyzwaniami w pracy. Jeśli nas przekona, kolejnym etapem jest zaproszenie na rozmowę rekrutacyjną.

Dlaczego warto pożyczać pieniądze w Profi Credit?

Uważam, że najbardziej wyróżnia nas profesjonalne i w pełni odpowiedzialne podejście do klienta. Zbudowaliśmy silną, międzynarodową markę, która korzysta z ponad 20-letniego doświadczenia na różnych europejskich rynkach. W Polsce mamy mocną pozycję wicelidera i wciąż powiększamy nasz udział w rynku. To dowodzi naszej wiarygodności, podobnie jak rozbudowana sieć stacjonarnych oddziałów. Każdy nasz pracownik jest profesjonalistą, który udzieli wszelkich niezbędnych informacji i najlepiej jak to tylko możliwe, dobierze produkt do faktycznych potrzeb klienta oraz możliwości jego portfela. Z myślą o elastycznym podejściu do klienta oferujemy mu pakiet korzyści do pożyczki, który daje możliwość odroczenia rat lub ich obniżenia. Natomiast tym, którzy regulują zobowiązania w terminie, proponujemy uproszczone procedury ubiegania się o pożyczkę. Warto też wspomnieć, że nasza spółka jest bardzo aktywnym członkiem instytucji uczestniczących w procesach legislacyjnych, które regulują rynek pożyczek pozabankowych. Jako jedna z niewielu firm pożyczkowych podejmujemy działania zmierzające do stałej profesjonalizacji usług pożyczkowych. Wierzymy, że transparentność naszej działalności zwiększa bezpieczeństwo naszych klientów i zaufanie wobec naszych usług.

 

Czy Wasi pracownicy przechodzą dodatkowe szkolenia i poszerzają wachlarz swojej wiedzy i umiejętności?

Zdecydowanie tak. Działamy na rynku, który się intensywnie rozwija i stawia przed spółką nowe, coraz bardziej ambitne wyzwania. Równie dynamiczne zmiany zachodzą w profilu konsumenta, jego oczekiwaniach, potrzebach, możliwościach, wiedzy o rynku finansowym. Oczekujemy od naszych pracowników, że będą dla niego profesjonalnym partnerem i odpowiedzialnym doradcą. Wymagamy dużo i oferujemy równie bogaty program szkoleń wdrożeniowych dla nowych pracowników, szkolenia wewnętrzne i finansujemy te zewnętrzne. Ponadto stwarzamy dogodne możliwości awansu w ramach wewnętrznych rekrutacji, co jest elementem indywidualnego zaplanowania i rozwoju ścieżki kariery. Mamy też szeroko rozbudowany system motywacyjny związany z osiąganymi wynikami w sprzedaży i windykacji.

Jakie kluczowe zmiany zachodziły w Profi Credit przez lata funkcjonowania?

Można powiedzieć, że od 20 lat to właśnie dynamiczny rozwój wyznacza sukces i pozycję firmy. Cały czas analizujemy zmiany zachodzące na rynku i w zwyczajach konsumenckich. Jeśli miałabym wskazać wyraźną cezurę byłby to przełom 2015 i 2016 roku. Wtedy spółka przygotowała i zaczęła wdrażać rozwiązania, które zapewniły jej stabilność i spokojną adaptację do zmian legislacyjnych wprowadzonych w pierwszym kwartale 2016 roku. Dodatkowo podjęte działania pozwoliły na dalszy intensywny rozwój. Zyskaliśmy nowe grupy klientów, uruchamiamy nowe kanały sprzedaży, rozbudowujemy sieć oddziałów stacjonarnych i zwiększamy liczbę doradców finansowych. Nie tylko utrzymaliśmy pozycję wicelidera, ale także znacząco ją umocniliśmy.

Na polskim rynku działa dużo instytucji finansowych. Jak traktujecie pożyczkową konkurencję?

Konkurencja w branży jest niezbędna. Jest tą siłą rynkową, która napędza rozwój oferty, doskonalenie standardów i podnoszenie jakości obsługi. Pozwala ocenić mocne strony spółki, szanse i kierunki rozwoju, oszacować potencjał planowanych rozwiązań. Z drugiej strony wyznacza też granice. Każda bowiem nowa propozycja spółki dla klienta, musi spotkać się z jego akceptacją, czyli być atrakcyjna cenowo. Zbudowanie długotrwałej relacji z klientem pożyczkowym jest prawdziwym wyzwaniem. Branża nie dysponuje takimi narzędziami jak banki, które „przywiązują” klienta choćby rachunkiem bankowym. Dlatego konkurujemy nie tylko ofertą, ale przede wszystkim wiarygodnością, transparentnością, poziomem bezpieczeństwa, jaki zapewniamy naszym klientom, oraz obsługi na etapie spłaty zobowiązań. Wiele zrobiliśmy w obszarze edukacji finansowej. Nasi klienci coraz częściej zauważają, że informacje przekazywane im przez sektor są bardziej wyczerpujące i czytelne niż te, które otrzymują w bankach.

 

Rynek pożyczek pozabankowych ma wciąż spory potencjał wzrostu. To furtka do dalszego rozwoju?

Zdecydowanie tak. Obecnie ten potencjał jest szacowany na 5,2 mld zł, a tempo wzrostu na ok. 6%. Zamierzamy wzmocnić swoją dotychczasową pozycję i zmniejszyć dystans do lidera rynku. Podkręcamy więc tempo, zwiększamy efektywność obecnych kanałów sprzedaży, w planach mamy uruchomienie zupełnie nowych. Rozwijamy sieć oddziałów i liczbę doradców finansowych. Celem jest dalszy dynamiczny wzrost sprzedaży i systematyczne zwiększanie udziału w rynku.

Dziękuję za rozmowę.

Ostatnio dodane oferty pracy przez PROFI CREDIT Polska S.A.
Doradca klienta Nowy Dwór Mazowiecki!!! zobacz ofertę
Doradca finansowy zobacz ofertę
Doradca klienta zobacz ofertę