Personnel International BPO Sp. z o.o.

Gliwice

Największymi osiągnięciami firmy jest zaufanie dużych, niemieckich Klientów, którzy przekazali nam w całości obsługę swoich centrów logistycznych.
Wywiadu udzielił:
Jędrzej Prus Marketing Manager Personnel International BPO Sp. z o.o.
Jakie były  początki firmy Personnel International Sp. z o.o.
Początki firmy Personnel International Sp. z o.o. sięgają roku 2001, kiedy powstała pierwsza ze spółek w Grupie Personnel International. Celem jej powołania było delegowanie pracowników magazynowych w modelu pracy tymczasowej do centrów logistycznych na terenie kraju i do Niemiec.
Równolegle następowały próby wdrożenia usług personalnych w innych branżach niż logistyka oraz dotarcie do Klientów na pozostałych rynkach Europy Zachodniej. 
 
Czy wciąż znajdują się Państwo w tej samej siedzibie? 
Siedziba firmy od 2008 roku znajduje się przy ul. Zwycięstwa 52a w Gliwicach.
 
 
Jaka jest wizja firmy, jej główne cele?
Naszą misją jest tworzenie nowych rozwiązań w zakresie elastycznego udostępniania naszym klientom wykwalifikowanych pracowników, a dobrym pracownikom zabezpieczenie stabilnej pracy.
 
Jakie są największe osiągnięcia firmy?
Największymi osiągnięciami firmy jest zaufanie dużych, niemieckich Klientów, którzy przekazali nam w całości obsługę swoich centrów logistycznych. Otrzymując wyłączność na pracę magazynową w danym oddziale Klienta, mamy świadomość bycia jedynym i najlepszym kontrahentem spełniającym jego oczekiwania.
Jesteśmy również dumni, że w naszych szeregach pracuje obecnie ponad 3000 pracowników magazynowych. Satysfakcja z możliwości zapewnienia tak wielu pracownikom stabilnego zatrudnienia jest również jednym z najważniejszych osiągnięć firmy. 
 
Jakie są silne i słabsze cechy firmy (np. elementy, które chcieliby Państwo udoskonalić)?
Do silnych cech należą:
  • Rzetelność i elastyczność w realizacji zleceń klientów
  • Odpowiedzialność
  • Zaufanie
  • Innowacyjność
  • Profesjonalizm
  • Specjalizacja
 
Jak każda dynamicznie rozwijająca się firma borykamy się z problemami związanymi z wdrożeniem nowych rozwiązań i technologii, a słabszą cechą może wtedy okazać się skuteczność  -  w nowych obszarach, w których rozpoczynamy dopiero działalność. 
 
Jak wygląda proces rekrutacji, z ilu etapów się składa?
  1. Umieszczenie ogłoszenia na konkretne stanowisko pracy
  2. Analiza przesłanych aplikacji
  3. Selekcja potencjalnych pracowników na podstawie m.in. zdobytego doświadczenia, uprawnień i umiejętności
  4. Kontakt telefoniczny z wybranymi kandydatami
  5. Rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami, którzy zostali zaakceptowani po rozmowie telefonicznej
  6. Zatrudnienie kandydatów
 
Czy firma zatrudnia studentów umożliwiając im start w karierze?
Tak, firma zatrudnia studentów, szczególnie podczas staży wakacyjnych, również w okresach wzmożonych obowiązków kadrowo-płacowych.
 
Personnel International Sp. z o.o. uczestniczy w targach pracy, organizuje praktyki?
Tak, uczestniczymy w targach pracy, dotyczy to zarówno imprez lokalnych, jak i ogólnopolskich. Bralismy udział również w wirtualnych targach pracy.
 
Firma stosuje outsourcing, czyli korzystanie z zewnętrznych zasobów kadrowych, w przypadku np. informatyków?
Nie, firma jest w pełni samowystarczalna, do tego celu zostały zbudowane poszczególne działy, m.in. Dział informatyczny/IT
 
Czy praca zdalna z innego miasta jest możliwa np. w nagłych wypadkach lub podczas delegacji?
Tak, praca zdalna jest możliwa, pracownicy przebywający na delegacji u klienta w Polsce lub za granicą mają możliwość na bieżąco prowadzić korespondencję, prowadzić rozmowy zarówno z innymi klientami jak i kandydatem, brać udział w telekonferencjach podczas spotkań w siedzibie firmy. 
Zatrudniamy również osoby niepełnosprawne, które pracują w domu, wspierając dział rekrutacji  w edycji ogłoszeń na portalach z ofertami pracy. 
 
Personnel International Sp. z o.o. organizuje imprezy integracyjne dla pracowników?
Tak, na przestrzeni kilku ostatnich lat zorganizowaliśmy m.in. 
- imprezę z okazji nadania firmie certyfikatu za spełnienie normy zarządzania jakością ISO 9001: 2008 
- firmowy piknik dla pracowników logistyki, podczas którego wspólnie bawiło się ponad 200 magazynierów, zaproszonych na imprezę na podstawie stażu i rzetelności wykonywanej pracy.