Empik S.A.

1.8 Dodaj merytoryczną opinię
opinie o firmach | GoWork.plznak

Twój głos ma znaczenie,

podziel się swoją historią!

Chcę opowiedzieć o firmie

Opinie o Empik S.A.

anonim
Były pracownik
 Pytanie

Pracowałam w Empiku dokładnie 5 dni w okresie przed-świątecznym i przez 5 dni zdążono mi całkowicie obrzydzić pracę dla tej firmy. Wszystko, co piszą tutaj byli lub obecni pracownicy to najczystsza prawda. Zacznijmy od tego, że dostajesz propozycję umowy zlecenie, która w praktyce ma jednak znamiona stosunku pracy — choć oczywiście papierek jest napisany tak poprawnie, że samej formuły UZ nikt się nie przyczepi, a jedynie jej egzekucji. Ktoś naprawdę powinien się tym zainteresować. Na rozmowie rekrutacyjnej oczywiście mydlenie oczu premią, młodym i miłym zespołem, choć w moim salonie od pierwszej chwili wyczułam tzw.'red flagi' i żałuję strasznie, że nie posłuchałam samej siebie od samego początku. Na wejściu powitał mnie widok zmęczonych twarzy innych pracowników, i nie mówimy tu o neutralnych wyrazach twarzy, jakie zwykle widzimy jako klienci po wejściu do sklepu: mówię tu o realnie wyglądających na zmęczonych pracownikach. Potem zaproszenie na zaplecze, bardzo ciasne i zabałaganione, ale to już kwestia mojego salonu. Rozmowa rekrutacyjna przebiegła dobrze, chociaż potem w domu zorientowałam się, że razem z szefową podpisałyśmy się w złych miejscach na umowie, przyznaję, że zauważenie tego później było niezmiernie głupie i nieuważne. Potem zaczęła się praca i szkolenia. Oczywiście nowego pracownika trzeba przeszkolić, ale wiecie, na czym polegało szkolenie? Na oglądaniu z "trenerką" prezentacji multimedialnej z jakimiś wyświechtanymi, bezużytecznymi hasełkami i statystykami, które guzik tak naprawdę znaczą. Było też spotkanie na teamsach mające nas nauczyć jak omamić klienta, a potem w prywatnym panelu pracowniczym więcej śmiesznych prezentacji i przeklikiwania w gierkach. To jest CAŁE szkolenie. No, jeszcze ustawią cię na kasę, żebyś obserwował INNYCH NOWICJUSZY, jak SAMI SIĘ UCZĄ. KOMEDIA. Wszyscy bardziej doświadczeni kasjerzy albo biegają z tabletem albo nie wiem, gdzie są. Nie dostałam ŻADNEGO oprowadzenia po sklepie, żeby wiedzieć, gdzie co leży. Nie dostałam żadnych instrukcji wobec standardów, według których mam robić porządki na półkach i jak łatwiej zorientować się, co gdzie leży. Nic. Dostałam za to po głowie za to, że źle nakleiłam nalepki z przecenami, a szefowa w odpowiedzi na moją prośbę o feedback odpowiedziała, że "feedback jest taki, że jak regionalny zobaczy te naklejki, to dostanie się mnie". Dostałam też (usunięte przez administratora)za to, że nie idzie mi sprzedaż (usunięte przez administratora) z tzw. "umbrelli", mimo że to był mój drugi dzień na kasie po trzech dniach obserwowania innych świeżaków i mimo tego, że byłam w pracy pierwszy raz po weekendzie we wtorek i nie miałam okazji bliżej zapoznać się z produktem. A właśnie, umbrella. Produkt przykasowy, który masz klientowi wcisnąć za wszelką cenę. Klient nie chce? Zaproponuj DRUGI PRODUKT. I DORZUĆ MU EMPIK PREMIUM. Klient nie chce? "Ale to nie ma tak, że klient nie chce, bo klient, podchodząc do kasy, jest nastawiony na wydatek i po prostu nie umiesz go przekonać, bo nie znasz produktu. Klient zawsze chce." A przynajmniej tak ci powiedzą na szkoleniu oraz u szefostwa na pogadance, kiedy masz kiepski dzień i nic się nie sprzedaje. Dochodzi do tego, że jeżeli nie widzisz potencjału na umbrelle lub EP, masz klienta płacącego kartą odesłać do samoobsługowej za wszelką cenę, nawet jeżeli już podszedł do stacjonarnej. Bo nabicie paragonu bezgotówkowego, bez umbrelli i bez EP zaniży wynik całego zespołu i wszyscy potem dostaną przez głowę, typowe korpo-gadanie. I tak się toczy dzień aż do końca zmiany, gdzie przy wychodzeniu do domu musisz okazać nie tylko zawartość swojej torby (z czym spotkałam się w każdej pracy, jeżeli mam być szczera), ale też musisz się pod kamerkami oklepać po każdej części ciała (tak, tylną też), kurtkę, a najlepiej jakbyś zrobił to bez ubrań, bo może, stojąc przy kasie cały dzień, miałeś czas, żeby ukraść z lady czekoladę w PROMOCYJNEJ CENIE, TYLKO DO KOŃCA TYGODNIA i wsadzić ją sobie... gdzieś. Potem odprowadza cię do drzwi inny pracownik, bo na pewno coś zwiniesz po drodze jak złodziej. A co z benefitami? Żadnych. Może dostaniesz (usunięte przez administratora)premię za sprzedaż EP lub zawrotne 250zł za 100% frekwencji w grudniu, jeżeli zadeklarujesz więcej, niż 120h obecności, ale to tyle. Nie dostajesz nic dobrego, za to dostajesz dużo negatywnej energii i presji. Poszłam tam pracować z myślą, że może znów zbliżę się do muzyki czy literatury, a zbliżyłam się jedynie do nawrotu(usunięte przez administratora) To miejsce nie ma nic wspólnego z kulturą, za to ma dużo wspólnego z najgorszym możliwym typem korporacji. Nie idźcie tam. Wypłata, jaką dostaniecie, w połowie pójdzie na leczenie się po doświadczeniu tego brudnego miejsca. Jedyny plus to ludzie. W ciągu 5 dniu zdążyłam polubić cały zespół i z tego miejsca życzę im wszystkim wszystkiego najlepszego.

2
Jasia
Pracownik
 Pytanie
@anonim

A w którym to empiku jest premia za frekwencję w grudniu? Nie ma żadnych premii za frekwencję, nie ważne czy siedzisz pół miesiąca na zwolnieniu czy jesteś w pracy przez 100% wymiaru czasu pracy. W grudniu PODOBNO jest premia za wyrobiony plan ale prognozy są tak chore że praktycznie niemożliwe jest wyrobienie tego także ta mityczna premia raczej nikomu nie wpadnie na konto :)

BarKa
Inne
@Jasia

W tym roku jest premia, ale za średni paragon i wysokie UPT.

Ty
Inne

Ale partnerzy tych pieniędzy nie dają pracownikowi tylko biorą dla siebie. W ubiegłym roku ph dostali pieniądze na poczęstunek dla pracowników i co, pracownicy dostali NIC, a było info na komunikatorze

Bartek
Kandydat
@BarKa

Z okazji Świąt nie dostajecie.wogóle niczego. Myślałem, że macie bony, albo kasę tak po prostu jak w innych sklepach się dostaje za to, że się jest pracownikiem.

Jasia
Były pracownik
 Pytanie
@Ty

Ta, na komunikatorze PH. A jak wiadomo PH strzeże komunikatora i poczty jak oka w głowie żeby przypadkiem nikt nie dowiedział się prawdy. Czyli co, wychodzi na to że każdy ph mówi to co mu wygodnie swoim pracownikom? Nie ma w sieci nawet jednoznacznego info co trzeba zrobić na grudniową premię?

Nick
Inne
 Pytanie
@Jasia

Nie ma. Odstawiając na bok moralny wymiar takiej decyzji to jak miałby empik nakazać firmie zewnętrznej zrobienia czegokolwiek z jej budżetem? Empik opłaca fakturę i potem co się dzieje z pieniędzmi zależy tylko od osoby której w świetle prawa te pieniądze są. Nie ma żadnego celu na jaki mają być te pieniądze przeznaczone. To jest opłata za prowadzenie sklepu - i tak to się też nazywa na fakturze. Większość firm PH jest na tyle mała, że nie musi mieć regulaminu premiowania. Jeżeli nie masz w umowie zapisu o tym, że będziesz dostawać jakieś pieniądze poza podstawą to wypłacenie czegokolwiek zależy tylko od tego jak PH uzna.

Basia
Pracownik

Zalezy od przepracowanych twoich godzin, ph dostaje pule kasy i dzieli na etaty

John
Były pracownik

Nie ma żadnej premii, tak jak ktoś tu napisał- ph dostaje pulę kasy i to on decyduje co z nią zrobi także premia za frekwencję może i jest ale w kieszeni ph :D

PH
Pracownik
@John

No widzisz. U mnie pracownicy dostają po 200 zł premii za frekwencję, czasem premię uznaniową, premię za obrót i EP jeśli cele są zrealizowane. Do tego upominki na święta i poczęstunek 23.12. Pizza, ciasto i inne łakocie (nie liczę 30 zł na osobę). I wiem, że takich PH jest sporo.

anonim
Były pracownik
@Jasia

Autorka posta z tej strony - na umowie miałam wypisane, za ile godzin wyrobionych można dostać premię w GRUDNIU, za frekwencję właśnie. Cytując za umową wygrzebaną spod sterty dokumentów: "[...] c. dodatkowe wynagrodzenie za realizację 100% w grudniu 2023 ustalonych ze Zleceniodawcą w niniejszej Umowie godzin, tj.: i. W przypadku zadeklarowania 120h wykonania zlecenia i wykonania 100% dla ww. deklaracji - jednorazowe wynagrodzenie BRUTTO - 250zł ii. W przypadku zadeklarowania w przedziale 80-120h wykonywania zlecenia i wykonania 100% dla ww. deklaracji - jednorazowe wynagrodzenie brutto - 200zł iii. W przypadku zadeklarowania godzin w przedziale 60-80h wykonywania zlecenia i wykonania 100% dla ww. deklaracji - jednorazowe wynagrodzenie brutto - 150zł." Nie przyznam, który salon, bo nie mam zamiaru się outować - powiem tylko, że jeden z łódzkich. Mam nadzieję, że rozwiało nieco wątpliwości.

Jasia
Pracownik
@anonim

Ok to rozwiewa wszelkie wątpliwości. Także zazdro tym salonom w których pracownicy czy to na zleceniu czy na umowę o pracę dostają jakąkolwiek premię za cokolwiek, nie mówiąc o premii za frekwencję w grudniu. My w umowach nie mamy totalnie żadnych zapisów odnośnie premii :( (usunięte przez administratora)

Tom
Pracownik
@Jasia

U nas też nic na umowie. Premia niby jest, ale nie wiadomo jaka jej wysokość, czyli tyle ile uzna PH XD

@klient Garwolin
Inne
 Pytanie
@Jasia

Nie we wszystkich sklepach personel dba o wyrobienie planu bo ja w Garwolinie spotkałam się z odmową sprzedaży 26 bonów po 50 zł, może zbyt mało aby realizować? Śmieszne, ale wszystkim teraz opowiadam jako anegdotę bo przecież mogłabym chcieć kupić pół sklepu a i tam bym nie została obsłużona bo za długo blokowałabym kasę, tak powiedziała Pani Kierownik. Pozdrawiam obie Panie

3
Były pracownik
Były pracownik
@@klient Garwolin

Karty prezentowe nie liczą się do planu xd Nabicie tak dużej ilości sztuk i wystawienie potem noty księgowej blokuje kasę i pracownika nawet na 20-30 minut a salon nic z tego nie ma. A w dodatku salony nie mają w zapasie hurtowych ilości kart i nie mogą dopuścić do sytuacji że się skończyły dlatego w każdym salonie jest limit. Od hurtowych ilości jest formularz na stronie (wystarczy w Google wpisać "karta podarunkowa empik"). Ale oczywiście zawsze znajdzie się "klient" gotowy zrobić w sklepie aferę bo nie potrafi prostej informacji w internecie znaleźć xD I oczywiście to że za późno pomyślał o kartach podarunkowych dla dzieci (tak jakby święta i zakończenia roku szkolnego nie były zawsze w tym samym okresie roku) to też jest wina tego samego kasjera, który musi odprawić już dzisiaj dziesiątego klienta "od kart podarunkowych" i znosic jego fochy. Jakby najnizsza krajowa, poucinane etaty, zero premii, (usunięte przez administratora) i wieczny (usunięte przez administratora) to było jeszcze za mało.

1
Julia Pietrucha
Pracownik
@Bartek

Oczywiście, że dostajemy. To nie jest (usunięte przez administratora) świat tylko porządna firma. Premia to 25% wynagrodzenia niezależnie od targetów, Jeśli targety zrobione to kolejne % lecą. Do tego bony na książki i muzykę plus rabaty. Poczęstunek świąteczny w grudniu, co tydzień coś nowego. Wszystkim malkontentom zatrudnionym 5 dni w okresie świątecznym przesyłam pozdrowienia!

wioosna
Pracownik
@Jasia

u nas była premia za frekwencje..

Nop
Pracownik
@Julia Pietrucha

Premia 25% wynagrodzenia XD Nawet z wszystkimi targetami nie zbliża się do takiej kwoty

XQ
Inne
@Nop

A teraz w tym momencie jakie macie targety tak w ogóle? zastanawiam się jakie były z rok temu? teraz jest jakiś kryzys po prostu czy to z roku na rok tak rośnie?

Anonimka
Pracownik
@anonim

Osoba zatrudniona na okres świąteczny ma przede wszystkim stać na kasie i sprzedawać, dlatego inni stali pracownicy latają po salonie z tabletami i ogarniają salon, bo osoby świąteczne stoją na kasie i sprzedają. Nie wiem jak w tym przypadku ale osoby na uz o statusie studenta miały o wiele większą pensje niż standardowy doradza klienta, a na umowie o pracę też nie ma od razu premii tylko po miesiącu pracy

Robert
Pracownik
@Anonimka

Te różnice w pensji uz do 26 roku życia a umowa o pracę sięgają nawet 800-1000 zł!!!!

1
Nic
Pracownik
@Anonimka

Te różnice w pensji między uz do 26 roku a umowę o pracę sięgają nawet 1000 zł !!!!. Bardzo to motywujące dla doświadczonych pracowników z ogromem obowiązków :(

Basia Nowy wpis
Pracownik
@Anonimka

Premie ustala ph, skoro dostaje za zrobione ep na salon 3 % i za plan 6% to wy myslicie ze dostaniecie milion premi jak to sa kwoty 600-1000 zl podziel na pracownikow daje 300 zl max, chyba ze wylozy z wlasnej kieszeni.

Nikt Nowy wpis
Były pracownik
 Pytanie
@Nic

A myslisz ze jak pracujesz w urzedzie itp od 20 kat i przychodzi stazystka, to zarabia mniej niz te kobity co siedza tam ze 40 lat? Oczywiscie ze tyle samo albo i wiecej, bo ma zlecenie i sie uczy????

zmęczony Nowy wpis
Były pracownik
@Basia

co ma piernik do wiatraka... osoby wyżej opisały patologie jaka panuje w tej sytuacji... ktoś ogarnia duzo rzeczy, czasem wiecej niz ph i tylko dlatego ze ma 30 lat dostaje mniej kasy niz nowa osoba, ktora wszystkiego trzeba uczyc

Mity Nowy wpis
Pracownik
@zmęczony

Dokładnie tak jest, student którego wszystkiego trzeba uczyć zarabia dużo więcej od osoby która go przyucza. Ktoś kto tylko wykłada towar czy stoi na kasie tylko w grudniu zarabia więcej od osób, które są na umowie o pracę i robią tysiące rzeczy i nadzorują jeszcze tego który więcej od nich zarabia ????

Była pracownica
Inne

Pracowałam w empiku w Piotrkowie Trybunalskim ponad 2 lata i było koszmarnie. Każda osoba z którą pracowałam potwierdzi że praca tam do piekło na ziemi. Kierowniczka wyżywa się na pracownikach i stosuje (usunięte przez administratora) Rozumiem obowiązki bo praca to praca, ale nakaz wykonania 10 różnych czynności w tym samym czasie i do tego obsługa klientów, a jak się nie wyrobisz to zaczyna na ciebie krzyczeć. Jest tam faworyzacja pracowników którzy za przeproszeniem wchodzą jej w (usunięte przez administratora)Kierowniczka i jej mąż (który tam pracuje jako jeden z kierowników) przychodzą do pracy o której chcą, to samo z wychodzeniem. Nie polecę jeśli dbacie o swoje zdrowie psychiczne.

Mobb
Były pracownik
@Była pracownica

Nie tylko w Piotrkowie jest taka sytuacja.(usunięte przez administratora)na porządku dziennym, kary pieniezne dla pracownikow. ph (oczywiście nie wszyscy) czują się bezkarni. Nie powinno nikogo dziwic, ze nie ma kto pracować w takich salonach ze są ciągle rotacje NIE POLECAM NIKOMU

Ciekawa
Pracownik
 Pytanie
@Mobb

Jakie kary? Za co? Pierwsze czytam.

NU
Inne
@Mobb

Ja mam podobnie jak poprzedniczka, też o karach niczego mi nie było wcześniej wiadomo. One teraz niedawno weszły czy o co chodzi? zastanawiam się czy to w ogóle jest uwzględnione w umowie

Anka
Inne

Cześć, czy o biurze przy Marszałkowskiej napiszecie mi teraz kilka słów? widzę komentarze głównie od klientów lub pracowników sklepów, ja natomiast chce się rozeznać w warunkach zatrudnienia analityka finansowego, którego właśnie poszukują. Jaka więc jest atmosfera na miejscu? i jakie zarobki?

agate
Inne

Dałam się namówić na premium które kosztuje 60 zł i właściwie nie można skorzystać na nim z żadnych zniżek a na pewno za to co chciałabym kupić. Na czacie wprowadzają w błąd, nie lubię i nie będę u nich nic kupować.

2
Specjalista ds. Marketingu
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

1 etap rozmowa telefoniczna, 2 etap spotkanie online, 3 etap zadanie - na każdy z etapów pytanie o oczekiwane wynagrodzenie - zaproponowanie 1000 brutto mniej. kpina.

Pytania

Proste, niestety nikt nie słucha odpowiedzi na temat pytań które zadaje.

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Dostałem pracę, ale nie przyjąłem
Dzień dobry Makinzej
Inne

Obecna prezes przyszła w 2015 i konsekwentnie od tamtej pory ściąga swoich ludzi do każdego możliwego działu w Empik. Od zawsze miałam opinię (niestety popartą faktami i przykrymi doświadczeniami), że ludzie z McK i Big4 nie nadają się absolutnie do pracy w biznesie, z 5% wyjątków (ale nie więcej). Dokładnie to dzieje się w empik w centrali. Wciska się ludzi, którzy nie poradzili sobie w tej ciemnoniebieskiej organizacji tam gdzie akurat jest miejsce. Menedżerom oczy się świecą jak widzą w cv kandydata exp w Big4, Kearney, McKinsey albo innym korporacyjnym chłamie. Niestety, nie tędy droga. Ludzie z ww. doświadczeniem w przeważającej (i przerażającej) większości nadają się do tworzenia beznadziejnych audytów i klepania bezwartościowych raportów i są nauczeni do pracy w kulturze tzw. „(usunięte przez administratora)” i część tych pseudowartości próbuje się przeszczepić do empiku. Nie muszę chyba mówić, że wątpię w umiejętności i kompetencje takich korposzczurków. Na koniec dodam, że w obecnym zarządzie dwie osoby są z McK i jedna z PwC. Smutne. To by było na tyle, rozpisałam się, idę pracować. Nie pozdrawiam

Dzień dobry Makinzej
Pracownik

Napisałam - w zarządzie. Dwie, bo ta trzecia nie jest w zarządzie.

Ala
Pracownik
@Dzień dobry Makinzej

Ciekawe co zrobią z premią roczną po najlepszym roku finansowym w historii bytności Pani Prezes. Spodziewamy się bez wyjątku 100 dukatów albo “%” Ostatecznie powiedzą że dostaliśmy więcej niż zasłużyliśmy ????

KG
Inne
@Ala

Ja i tak na to się nie załapię, ponieważ nie pracuję jeszcze. To na przestrzeni ostatnich lat jak mogło to wyglądać? Ta sugestia ze wcześniejszych doświadczeń się bierze?

Klient.
Inne

Od jakiegoś czasu jestem klientem salonu Empik. Na początku było Oki. Personel dostępny, pomocny. Od kiedy zamontwowno kasy samoobsługowe to jakiś dramat. Mniej obsługi w salonie i wydaje mi się że to wina właścicoeli empiku bo tak chcieli że jak będą kasy samoobsługowe to będzie mniej obsługi sklepu, a tak nie da rady, kasa sama nie podpowie, nie doradzi A tym bardziej nie pomoże klientowi temu czego szuka. Jest coraz gorzej i dobra opinia tylko dla tych biednych, pracujących ludzi. Pozdrawiam

5
Zainteresowan@
Były pracownik
@Klient.

Niestety w tym masz rację. Kasa samoobsługowa musi mieć przekasowane 40% wszystkich paragonów. jest to duży wynik zważywszy na to, że mogą tam być dokonywane płatności tylko kartą. Oprócz karty jest też gotówka i bon prezentowy, które obsługują zwykłe kasy. Pamiętaj też że spora część osób odbierająca zamówienia ecom kupuje coś dodatkowo i głupio wydać paczke i wyprosić do samoobsługowej aby kupićkupić resztę. Tak więc błędne koło. Pracownicy nie podchodzą, żeby nie zaniżać wyników, a jest sporo różnych kategorii. W empiku nie ma typowego doradcy klienta, więc nic dziwnego że nikt nie pomaga. Tzn w tym wktórym ja pracowałam starałyśmy się być ciągle dostępne, ale coś za coś.

Marek
Pracownik
@Klient.

Każda kasa samoobsługowa w Empiku oznacza cięcie etatów. Poza tym trzeba wypracować określony %procent paragonów na samoobsłudze. Co w praktyce oznacza, że nie wolno pracownikowi stać za kasą tradycyjną i ma odsyłać na samoobsługę. Po to też są dzwonki żeby pracownik nie stał za kasą. Nie wiem czy w jakiejkolwiek sieci pracownik ma tyle targetów do zrobienia. To są już takie absurdy, że utrudniają pracę

legenda
Były pracownik
@Klient.

Wszystkie firmy tną etaty- wynika to bezpośrednio z niewspółmiernego wzrostu kosztów pracowniczych do osiąganego przychodu. Klienci nie wydają więcej niż 5 lat temu, ba wydają mniej na dobra luksusowe (tak empik to sklep nie pierwszej potrzeby i jest w kategorii dóbr luksusowych) a koszt zatrudnienia w ciągu tych 5 lat wzrósł o 87% (bez ppk)- stąd zatrudnienie o połowe niższe. To jest tak zwany kapitalizm- wiem wiem za (usunięte przez administratora) było lepiej, ale albo się dostosowujesz albo znikasz z rynku. Podstawą działalności każdej firmy jest osiągana rentowność.

anonim
Pracownik
 Pytanie

Jak tam Kochani nowe aneksy? Śmiech na sali co?

.
Inne
 Pytanie
@anonim

Czy w salonach regularnych jest w ogóle jakaś różnica między DK, szefem sekcji a KSS?

.
Inne
 Pytanie
@anonim

Czy w salonach regularnych jest jakaś różnica między DK, szefem sekcji a kss?

Kiki
Inne
 Pytanie

Hej, Empik, dlaczego tak szybko wycofaliście ze swojej oferty poduszki ze Stepanem Banderą i albumy CD z banderowską muzyką? Niech ludzie wiedzą jaką firemką jesteście. Wspołczuję waszym pracownikom.

6
Anonim
Inne
@Kiki

Wystarczy czytać ze zrozumieniem. Jeżeli faktyczne empik wystawia to bardzo słabe z ich strony i się zgodzę z hejtem. Aczkolwiek poduszki nie wystawiał empik tylko zewnętrzny sprzedawca więc warto się doinformować a nie rzucać oskarżeniami na prawo i lewo jak już tacy mądrzy jesteście.

1
Izabela
Kandydat

Na wstępnie zaznaczę, że oceniam proces rekrutacji. Aplikowałam na stanowisko "Specjalista ds. e -commerce" (z językiem obcym). Zadzwonił uprzejmy Pan z HR, umówiliśmy spotkanie oraz dostałam maila z potwierdzeniem od pana Marcina N. (gdzie nawet podziękował mi za miłą rozmowę telefoniczną). Wszystko zapowiadało się bardzo fajnie. Moja opinia o firmie Empik była naprawdę pozytywna. Pomyślałam, że jest to duża firma i że pewnie będzie profesjonalnie. 2.11.2023 - rozmowa odbyła się przez Teams'y. Przeprowadzał ją Dyrektor ds. Rozwoju Międzynarodowego i Partnership. Pytania standardowe, raczej oschła atmosfera, ale to też nie jest jakiś wielki minus. Rozmowy bywają różne, wiadomo. Zostałam oczywiście zapewniona o tym, że skontaktują się ze mną NAWET w przypadku negatywnej odpowiedzi. Jak już się pewnie domyślacie nikt nie zadzwonił. 10.12.2023 pozwoliłam "przypomnieć się" panu Marcinowi z działu rekrutacji, ale odpowiedzi do dzisiaj nie dostałam. Niepoważne podejście do kandydata. Nieposzanowanie czyjegoś czasu. Zero odpowiedzi. Zapowiadało się naprawdę dobrze. Nie traćcie czasu :)

3
Pracownik
Pracownik
@Izabela

"10.12.2023 pozwoliłam "przypomnieć się" panu Marcinowi z działu rekrutacji, ale odpowiedzi do dzisiaj nie dostałam. Niepoważne podejście do kandydata. Nieposzanowanie czyjegoś czasu. Zero odpowiedzi." -Pan Marcin nie pracuje od 01.12.2023 i ma ustawionego autorespondera, więc nie możemy tu mówić o niepoważnym podejściu do kandydata. Nieposzanowanie czyjegoś czasu.

1
Izabela
Kandydat
 Pytanie
@Pracownik

Gdybym dostała nawet odpowiedź automatyczną, to bym o tym wspomniała. :) Rozumiem, że p.Marcin nie pracuje już, ale to chyba ktoś przejął jego sprawy? Nadal mimo wszystko uważam, że jest to niepoważne podejście do drugiego człowieka i marnowanie jego czasu. Na dodatek nie oceniłam pana Marcina, ale firmę całościowo. Bo co mnie, jako kandydata, właściwie obchodzi co się stało z tym człowiekiem? Dostałam odpowiedź? Nie. Wynik ten sam. :)

1
mariano
Kandydat
@Izabela

Mialem identyczne odczucia po kontakcie z wspomnianym rekruterem. Naprawdę rzadko spotykam się z tak nieprofesjonalnym zachowaniem jak w tym przypadku. Po komentarzach na tym forum widzę ze to standard w tej firmie. Czekam na jakas ankiete oceny procesu rekrutacyjnego, bo jak można wymagać i wypytywac kandydata o jego profesjonalizm/dokładność - kiedy samemu nie jest się w stanie odpisać na maila/odebrać telefon. Żałosne

1
Buuu
Inne

Najpierw nauczyli klientów że z byle pierdołą biegali po pomoc i kazali sprzedawcom biegać wkoło klientów a teraz został biedny jeden pracownik i ma się rozdwoic…. No i jeszcze dzwonek żeby go zawołać bo doradza innemu klientowi. Żenująca tragedia.

@klient Garwolin
Inne

Wczoraj dowiedziałam się, że w Empiku w Garwolinie jest limit na sprzedaż bonów upominkowych do max 10 szt, gdyż blokuje to kasę dla innych klientów, więc zapytałam kim ja jestem, jak nie klientem. Mamy 21 wiek i wydaje się, że możemy kupić wszystko co chcemy jeśli mamy kasę, tylko nie w Empiku. Pozdrawiam Panią Kierownik, która odmówiła sprzedaży.

7
Anonim
Inne
@@klient Garwolin

Gdyby Pani umiała czytać to by wiedziała, że na stronie jest formularz gdzie się wypełnia ile się potrzebuje kart i wtedy przysyłają. Gdyby do mnie ktoś przyszedł to też bym odmówiła, nie dziwie się. Wtedy blokuje się kase, (usunięte przez administratora)

Zainteresowan@
Były pracownik
@@klient Garwolin

Limit na sprzedaż jest od wielu lat. Sklep nie prowadzi sprzedaży hurtowej, z tego prostego powodu jest również na stronie internetowej takowa opcja. Jeśli nie ma ruchu to pracownik może (ale nie musi) zgodzić się na to. Pracownicy mają dziesięć tysięcy innych obowiązków za które są rozliczani a ze sprzedaży kart nic nie mają, więc to tylko ich dobra wola.

Xxx
Inne

Widziałam ten taki wątek w którym ktoś tłumaczył ze jak się kupiło książki na promocji łączonej to nie można zwrócić tylko jednej lecz dwie jednocześnie. To się zgadza? a co jak sprzedawca to przeoczy i zaakceptuje taki zwrot? Musi potem się rozliczyć czy jak?

:)
Były pracownik
@Xxx

Wtedy po prostu jest źle wykonany zwrot i trzeba dzwonić, tłumaczyć no troche masakra z tym

Vivién
Były pracownik
 Pytanie

Kilka lat temu miałam okazję pracować trzy miesiące w empiku i z całego serca odradzam pracę tam. Była to moja pierwsza praca, po napisaniu matury chciałam zacząć zarabiać na siebie. Zacznę od tego, że zespół był żałosny pod wieloma względami. Jestem przemiłą osobą i otwartą na dobre relacje z ludźmi, chociaż na tamten czas byłam dosyć cichą osobą, potrzebowałam się ”zadomowić”. No i się w sumie nigdy nie zadomowiłam. Dziewczyna wtedy ledwo po 30 sapała się do mnie sama nawet nie wiem o co zamiast normalnie się odzywać, dopiero jak poszłam do kierowniczki w tej sprawie, to się ogarnęła. Obgadywanie każdego za plecami, a potem rozmawianie z nim jakby nigdy nic nie było, to akurat norma w większości prac, ale czułam się nieswojo z tym. Doszły mnie wtedy słuchy, że wkurzam jedną dziewczynę praktycznie z nią nie rozmawiając. Potem, że ktoś mnie nie lubi, a ta sama osoba ze mną później rozmawiała i sobie żartowałyśmy. Kierowniczka czasami dawała wrażenie jakby mnie nie lubiła za coś przez sposób wypowiadania się do mnie. Generalnie byłam mieszana z błotem nie mając pojęcia za co, bo dla każdego byłam zawsze miła. Natomiast teatrzyk zaczyna się dopiero teraz. Po miesiącu pracy (byłam na 3/4 na zlecenie) była informacja, że ktoś musi mieć ucięty etat (powodu dokładnego nie pamiętam), ostatecznie zgodziłam się ja, bo i tak nie miałam żadnych wydatków, a po miesiącu od ucięcia etatu nagle znowu mogłam mieć 3/4… Po 2 miesiącach pracy padła informacja, że MUSIMY przejść na umowę o pracę, bo ”nie mogą już zatrudniać na zlecenie”, a jak nie chcemy, to musimy się zwolnić. Pytanie brzmi dlaczego w takim razie empik zatrudniał wtedy multum pracowników na zlecenie i nie było ŻADNEJ internetowo dostępnej oferty na umowę o pracę? Śmiech na sali był najbardziej wtedy kiedy zastępczyni kierowniczki odchodziła i wtedy z innego sklepu kierowniczka ściągnęła swojego przyjaciela z innego sklepu (nie dając nawet możliwości awansu pracownikom z naszego sklepu, którzy byli długo stażem i mieli dużą wiedzę i potencjał na to stanowisko). Chłop tak mnie obgadywał i kłamał, że to się w głowie nie mieści. Podam jeden przykład, bo na więcej nawet mi miejsca nie starczy - raz miałam zmianę na kasie, a że był obok, to POPROSIŁAM go o zrobienie mi herbaty, bo byłam wtedy przeziębiona. Uznałam, że skoro mam stać na kasie, bo jako jedyna miałam tam zmianę, to miło go poprosiłam. Po moim pytaniu zażartował (ja wtedy też zażartowałam) i powiedział, że on może na chwilę stanąć na kasie, a ja pójdę sobie ją zrobić. Po tygodniu czy dwóch usłyszałam, że rozpowiadał, że KAZAŁAM mu ją zrobić. Przechodząc dalej - (usunięte przez administratora) na sklepie i zapleczu był tragiczny. Szkolenia z produktów na sklepie nie miałam dosłownie żadnego, więc musiałam sama ogarnąć gdzie co jest, a klientów często odsyłałam do innych, bo nie wiedziałam jak im doradzić. 30-latka o której wspomniałam wyżej, gdy prosiłam ją o doradzenie klientowi wręcz szczyciła się tym jak szybko i z łatwością mu pomogła (pokazywała to swoim zachowaniem jedynie). Nie zapominając oczywiście o najważniejszym temacie - Wieczne wciskanie umbrelli (produktów przykasowych) i empik premium, którego MUSIAŁYŚMY proponować przy każdych zakupach powyżej stu złotych. Naciąganie klienta, żeby tylko go wziął, bo płacąc 100zł za zakupy, kupując empik premium za 39,99zł dopłaci tylko 15 zł, bo przecież mu się od razu zwróci. Codzienne patrzenie z rana kto ile czego sprzedał - masz gorsze dni, to usłyszysz dlaczego się nie starasz, musisz to poprawić itd., sprzedasz dużo umbrelli a mało empik premium i na odwrót - musisz sprzedawać więcej tego co miałeś poprzedniego dnia mniej, a jak masz lepsze dni, to nic nie usłyszysz. Od groma pracy, małe pieniądze, a robisz za doradcę, kasjera, sprzątaczkę, układasz ciężkie kuwety z dostawy na ciasnym magazynie (jak dobrze trafisz, to i chłop od dostawy ci z tym trochę pomoże), rozkładasz dostawę, rozkładasz ciężkie nadstany, musisz robić wyniki non stop, słuchasz jak klient ma do ciebie pretensje o nic, a jak źle trafisz to jeszcze (usunięte przez administratora) i ogółem beznadziejny zespół, który też ma do ciebie pretensje. Podsumowując - patrząc na to jak firma się reklamuje, a jak to naprawdę wygląda od zaplecza, to jest wielka różnica, której od strony klienta praktycznie nie widać. Na pewno nigdy więcej tam nie wrócę, bo skutecznie zniechęcili mnie na co najmniej dwa lata do pracy w handlu i w zespole. Na szczęście potem trafiłam do innej pracy w handlu gdzie zespół był świetny i super mi się pracowało, a teraz pracuję na wysepce w galerii gdzie jestem tylko ja i mój kierownik i super się dogadujemy, aż chce mi się tam pracować. Pamiętajcie, że atmosfera w pracy też ma duży wpływ na wiele czynników. Jeśli myślicie o pracy w empiku - nie psujcie sobie nerwów, poszukajcie czegoś innego.

Niezadowolona
Inne

Empik robi problemy ze zwrotem artykułów kupionych z kontem premium. Nie można zwrócić jednej rzeczy tylko trzeba im przynieść wszystko co się kupiło, żeby anulowali paragon, a potem resztę rzeczy kasują na nowo. Masakra! XXI wiek. Oni nie są dla klienta.

6
Nicknick
Były pracownik
@Niezadowolona

Nie trzeba przynosić. Jak są jakieś promocje, np dwie książki były kupione na promocji „druga 20 lub 40%” i jedna z Nich jest zwracana to logiczne, że trzeba zwrócić dwie bo to promocja łączona, wystarczy zrozumieć ;). Ale można to nabić „wirtualnie”.

Nicknick
Były pracownik
 Pytanie

Hej, odkąd firmie zaczęło przeszkadzać, że pracuje się z partnerem/partnerką w salonie? Pracowałam razem z chłopakiem, nie jesteśmy na piśmie parą, małżeństwem, nie jesteśmy spokrewnieni. Tuż przed końcem umowy co prawda zlecenie dowiaduje się, że mimo tego, że (usunięte przez administratora) 2 miesiące to nie dostaje pracy :) Robiłam wyniki, wszyscy byli zadowoleni. Dzięki Empik, na Was zawsze można liczyć, dzięki za prezent w postaci braku pracy przy Nowym Roku. Pokazujecie jak bardzo szanujecie pracowników:).

Anonim
Były pracownik
 Pytanie

Pytanie jedno dlaczego w empiku nie mogą pracować pary? Czy taka jest polityka?

Pracownik
Pracownik
 Pytanie

Ciekawe ile po świętach będzie zwolnień. Rok temu z 30 było samych managerów?

Szakira
Pracownik
@Pracownik

Oczywiście że będą. PH już się zwalniali e ciągu roku, a część z nich poczekała na grudzień żeby więcej zarobić i też się zawiną.

Empik
Pracownik
 Pytanie

Hej mam pytanie , czy dostajecie na święta premię ? Lub jakieś bony ? Słyszałam że w salonach regularnym coś takiego jest , a te pod partnerem handlowym już nie , dajcie znać jak jest u was

Bartek
Kandydat
 Pytanie
@Empik

Jak dużo dają na Święta pracownikom - bony , czy pieniądze ekstra?

Były pracownik
Pracownik
@Empik

Premie w salonach partnerskich zależą od pH. Są salony gdzie pracownicy dostają kasę i mają konkretny poczęstunek, ale są i takie gdzie pracownicy dostają najtańsza paczkę ciastek dla wszystkie i o premii zapomnij, bo ph musi zrobić prezenty dla rodziny za twoje pieniądze

Bartek
Kandydat
 Pytanie
@Bartek

Pytałem o prezent od firmy na Święta.W różnych sklepach pracownicy raz w roku otrzymują prezent w postaci bonów prezentowych , dodatkowej kasy i to nie za obroty czy wyniki sprzedaży tylko z okazji świątecznej.To takie dziwne w empiku?

Noga
Były pracownik
@Empik

W salonach partnerskich jedyne co możesz dostać na święta to jeszcze więcej roboty

Niky
Pracownik
@Bartek

W Empiku to dziwne bo zazwyczaj w salonach partnerskich nie dostajesz nic na świeta

Misia
Były pracownik
@Bartek

W empiku jedyne co możesz dostać na święta to narzekanie, że wyniki za niskie, straszenie zwolnieniami i ból głowy z nadmiaru roboty niemożliwej do przerobienia :)

Larysa
Inne
@Misia

Niskie wyniki na święta? Jak to możliwe? i w sumie z drugiej strony jaki bezpośredni wpływ na nie niby masz? Ja jeszcze u was nie pracowałam, dopiero czytam komentarze i zastanawiam się na ile sprzedawca ma na cokolwiek wpływ?

Filip
Inne
@Larysa

Obroty są wyższe niż normalnie powiedzmy 3 razy wyższe. Jednak nic z tego jak oczekiwania są takie, że masz zrobić 4 razy więcej. Narobisz się, a nic nie zarobisz.

Ja
Pracownik
 Pytanie

Co wasi SM/ph przygotowali wam na wigilię za 30 zł/ os????

Muzyczny
Inne
 Pytanie

Czy w Waszych salonach również ZAIKS uniemożliwił słuchania czegokolwiek po za tymi melodiami o brzmieniu psychodelicznym puszczanych przez głośniki z radiowęzła w sklepie?

Arek
Pracownik
@Muzyczny

To jest sieć i wszędzie jest tak samo, Empik nie chce już płacić Zaiksowi to i nie nie może puszczać komercyjnej muzyki. Dlatego mamy teraz te dziwne dźwięki w salonach XD

Misia
Pracownik
 Pytanie
@Muzyczny

Oczywiście. Nie wiesz że empik jest biedny i nie stać go na opłacenie ZAIKS-u żeby klienci i pracownicy słuchali komercyjnej muzyki? Czujecie to? Sklep z płytami z komercyjną muzyką w którym jest zakaz słuchania komercyjnej muzyki.

Jagger
Inne
 Pytanie
@Misia

Jak oszczędzają na świetle, ilości załogi, premiach, konferencji, spotkaniach autorskich, ochronie itd to nie będą na muzyce? Oczywiście że będą. Jak się szuka oszczędności nawet w takich miejscach to aż ciekawość bierze, żeby zobaczyć stan finansów. Interesujące mogłoby być czy ten prawdziwy właściciel (usunięte przez administratora) musi czasem coś dokładać do biznesu ale ile tam jest w sumie kredytu vs zysk roczny.

Muzyczny
Inne
@Muzyczny

reklamują się na instastories "kiedy usłyszymy Georg'a Michael'a i jego słynne Last Christmas,zapowiedzieli że niedługo ale dokładnej daty nie usłyszałem. Śmiech przez łzy że to firma ,która sprzedaje kompakty ,jednocześnie nie ma możliwości puszczenia czegokolwiek z radiowęzła. Psychodele puszczane w głośnika i to w dodatku w okresie przedświątecznym bardziej drażni ,zniechęca do zakupów anieżeli utwory które mogłby przy odpowiednim nagłośnieniu nawet podbić sprzedaż.No ale czego tu wymagać...

Zostaw merytoryczną opinię o Empik S.A. - Warszawa

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Empik S.A.?

    Zobacz opinie na temat firmy Empik S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 267.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w Empik S.A.?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 213, z czego 4 to opinie pozytywne, 161 to opinie negatywne, a 48 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy Empik S.A.?

    Kandydaci do pracy w Empik S.A. napisali 9 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

Empik S.A.
Przejdź do nowych opinii