brak logo

Budvar Centrum

Zduńska Wola

Wywiadu udzielił:
Marek Trzciński
Prezes Zarządu Budvar Centrum
Urodził się 22 kwietnia 1958 roku. W 1983 r. ukończył studia na Wydziale Elektroniki Instytutu Cybernetyki Technicznej Politechniki Wrocławskiej, a w 1990 r. uzyskał stopień doktora w dziedzinie biomechaniki. Od blisko 25 lat skutecznie rozwija swoją działalność biznesową, zapewniając wielu ludziom miejsca pracy oraz aktywnie wpływając na rozwój Zduńskiej Woli i okolic. Zbudował od podstaw spółkę akcyjną Budvar Centrum, która po 10 latach działalności zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych. Dwukrotnie pełnił funkcję Prezesa Zarządu BUDVAR Centrum SA w Zduńskiej Woli (1997-2004 i od 2006 r.). W latach 2002-2006 był radnym Rady Miasta Zduńska Wola, a w latach 2006-2007 - radnym Sejmiku Województwa Łódzkiego. W 2007 roku zdobył mandat Senatora RP. Prywatnie szczęśliwy ojciec i dziadek. W wolnych chwilach lubi spędzać czas z rodziną, z której jest szczególnie dumny. Interesuje się również sportem, informatyką oraz finansami.
Budvar Centrum
Liczba pracowników: 300
Rok założenia: 1992
Adres:
ul. Przemysłowa 36
98-220 Zduńska Wola
Branże:
  • Produkcja

Czym jest i jakie usługi świadczy Budvar Centrum?

Budvar Centrum to producent stolarki dla wymagających. W naszej ofercie klienci mogą znaleźć okna i drzwi wykonane z PCV, drewna i aluminium, rolety zewnętrzne, nawiewniki i okiennice. Wśród naszych produktów można znaleźć także okna z PVC i drewna z nakładkami aluminiowymi. Okna to nasza pasja. Ciągle rozwijamy swoja ofertę dopasowując ją bardziej do potrzeb klienta. Nasze okna - okna bez ołowiu - są wyjątkowe, co potwierdza imienny certyfikat na brak tego metalu w PVC. Można otrzymać go w każdym z naszych salonów handlowych. Nasze produkty sprzedajemy pod marką Budvar, która istnieje już od ponad 20 lat.

W jakich miastach prowadzicie działalność?

Siedziba Budvar Centrum znajduję się w Zduńskiej Woli (woj. łódzkie) gdzie w 1992r. została założona nasza firma. W tym samym miejscu zlokalizowany jest zakład produkcyjny, w którym odbywa się pełna produkcja naszych wyrobów i gdzie codziennie pracuje ponad 300 pracowników. Ponadto współpracujemy z 1000 dealerów, 50 agentami oraz biurami handlowymi i franczyzowymi zlokalizowanymi za granicą  i w Polsce m. in. Poznaniu, Wrocławiu, Warszawie, Zielonej Górze i Łodzi. O naszym sukcesie świadczy  liczba przeszło miliona zadowolonych klientów. Dziennie produkujemy dla nich 2000 okien. Nasze produkty dostępne są w Belgii, Francji, Niemczech, Szwajcarii czy we Włoszech.

 

Jak pan myśli, za co najbardziej klienci cenią wasze produkty?

Za to czym różnimy się od innych. A zawsze jesteśmy kilka kroków z przodu. W pierwszej kolejności profile okienne nie zawierają ołowiu, co nadal jest rzadkością u naszych konkurentów.  Na dowód tego wydajemy odpowiednie certyfikaty. Ponadto wszystkie okna inne niż białe są produkowane w technologii tzw. niewidocznego zgrzewu. Wynikające stąd walory estetyczne są nie do przecenienia. Oferujemy okna, które nawet po latach możemy doposażyć w trzecie uszczelnienie. To unikalne rozwiązanie jest chronione na naszą rzecz w Urzędzie Patentowym. I wreszcie zastosowanie tlenków tytanu prowadzące do trwałości okien rzez długie lata. A na dodatek zapewniamy partnerską obsługę i wsparcie w okresie gwarancyjne i pogwarancyjne. Różnorodność profili, bogactwo kolorów, a także szeroka oferta dodatkowych elementów budują zadowolenie naszych klientów. W naszej ofercie można znaleźć okna charakteryzujące się doskonałymi właściwościami termoizolacyjnymi, akustycznymi oraz trwałością. Tak jak wspomniałem zwracamy dużą uwagę na estetykę. Nie tylko aksamitna powierzchnia profili okiennych, ale także doskonała imitacja różnych gatunków drewna oraz właściwie dobrany do charakteru budynku kształt okna sprawia, że nasze produkty stanowią idealne uzupełnienie wyposażenia. Naszym klientom dajemy również możliwość kreacji własnych okien - w firmie Budvar okna są szyte na miarę.

 

Jakimi wartościami kieruje się Państwa firma?

Zastosowanie innowacyjnych rozwiązaniach pozwoliło nam uzyskać wysoką przewagę technologiczną nad innymi producentami. Innowacyjność to nasz klucz do sukcesu. Tylko w przeciągu ostatnich miesięcy wprowadziliśmy do oferty dwa nowe produkty: system przesuwny T- Slide , więcej informacji na http://www.budvarcentrum.pl/produkt/t-slide-system-przesuwny-pcv-pvc-budvar-centrum oraz nową linię okien PVC T- Energy - zapewniające doskonałe właściwości izolacji cieplnej. Dla wszystkich produkowanych przez nas okien dostarczamy klientom Certyfikat na brak ołowiu potwierdzający, że nasze produkty nie posiadają w swoim składzie domieszek ołowiu.

 

Jakimi sukcesami jako pracodawca możecie się pochwalić, z czego jesteście szczególnie dumni?

Szczególnie dumni jesteśmy z ludzi. Zatrudniamy ich ponad 300 osób, dla których praca to prawdziwa pasja, dzięki czemu możemy zaoferować swoim klientom nie tylko wyjątkowej jakości produkt, ale także profesjonalne doradztwo i doskonały serwis. To ich wiedza, fachowość oraz zaangażowanie decydują o rozwoju firmy.

 

Porozmawiajmy teraz trochę o rekrutacji. Na jakie stanowiska najczęściej poszukujecie pracowników?

Najczęściej rekrutujemy na stanowiska związane ze sprzedażą obsługiwaną w językach obcych, logistyką, a z uwagi na ciągły wzrost produkcji także stanowiska produkcyjne, magazynowe, związane ze spedycją naszych produktów.

 

Gdzie należy szukać waszych ofert pracy?

Ofert pracy można szukać przede wszystkim na naszej stronie internetowej  na http://www.budvarcentrum.pl/oferty_pracy/. Ogłoszenia zamieszczamy również w popularnych serwisach internetowych, takich jak pracuj.pl oraz GoldenLine. Często nasze oferty pracy publikowane są również w internetowych serwisach branżowych, prasie oraz mediach. Współpracujemy także z Urzędem Pracy, który pośredniczy w pozyskiwaniu dla nas pracowników.

 

Jak przebiega proces rekrutacyjny w Państwa firmie?

Przebieg procesu rekrutacji to:

  • zdefiniowanie obszaru odpowiedzialności nowego pracownika,
  • określenie kompetencji potrzebnych na danym stanowisku
  • stworzenie i publikacja ogłoszenia rekrutacyjnego określającego zadania na danym stanowisku oraz oczekiwane przez firmę kompetencje
  • analiza CV kandydatów - po otrzymaniu zgłoszeń od kandydatów następuje pierwszy etap selekcji w procesie rekrutacji - wybór kandydatów do kolejnego etapu rekrutacji,
  • Zaproszenie wybranych kandydatów na rozmowę rekrutacyjną
  • Przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej oraz testów kompetencji dopasowanych do stanowiska
  • Podjęcie decyzji dotyczącej wyboru kandydata oraz złożenia kandydatowi oferty pracy.

Firma prowadzi również rekrutację wewnętrzną przeznaczając wolne stanowiska pracy dla pracowników zatrudnionych już w firmie poprzez tzw. awans pracowniczy.

Proszę nam zdradzić, czego oczekujecie od kandydatów do pracy w Państwa firmie?

Od kandydatów oczekujemy przede wszystkim zaangażowania w wykonywana pracę, umiejętności pracy w grupie. Cenimy sobie ludzi, przepełnionych energią, którzy podchodzą do swojej pracy z oddaniem i skupieniem.  Bardzo ważnym kryterium przy doborze pracowników są oczywiście również odpowiednie do danego stanowiska pracy kompetencje zawodowe.

Czy oferujecie swoim pracownikom jakieś świadczenia pozapłacowe?

Naszym pracownikom oferujemy pracę w dynamicznym i ambitnym zespole w firmie o zasięgu międzynarodowym o ugruntowanej pozycji na rynku. Zapewniamy również możliwość uczestnictwa w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych, dzięki którym pracownicy mogą podnosić swoje kompetencje zawodowe oraz mają możliwość uzyskania awansu zawodowego.
Ponadto pracownicy mają wykupione dodatkowe ubezpieczenie na wypadek potrzeby skorzystanie z pomocy służby zdrowia poza systemem gwarantowanym przez NFZ.

 

A w jaki sposób dbacie o pracowników?

Przede wszystkim zatrudniamy pracowników w oparciu o umowę o pracę, o co niestety bardzo trudno na dzisiejszym rynku pracy. Ponadto nasi pracownicy mają zapewnioną możliwość ciągłego rozwoju i awansu na wyższe stanowiska pracy. Umożliwiamy im uczestnictwo w szkoleniach zawodowych, dzięki którym mogą oni podnosić swoje kwalifikacje i zdobywać nowe doświadczenia. W naszej firmie regularnie odbywają się również imprezy integracyjne, na których pracownicy mogą się lepiej poznać, co owocuje lepsza współpraca zawodową.

 

Na czym polega specyfika pracy w najczęściej wykonywanym zawodzie w Państwa firmie?

Specyfika pracy w firmie różni się oczywiście od stanowiska pracy. Do najczęściej wykonywanych zawodów w naszej firmie należy zawód przedstawiciela handlowego. Osoba na takim stanowisku odpowiedzialna jest za budowanie sieci sprzedaży na powierzonym terenie, a także za  utrzymywaniu stałych kontaktów handlowych z klientami. Zatrudniamy również wielu specjalistów do spraw eksportu ze znajomością języków obcych, którzy zajmują się aktywną obsługą klientów zagranicznych. Są oni odpowiedzialni za doradztwo techniczne, przygotowywanie i dostosowywanie ofert do potrzeb klientów, dokonywanie wycen, wprowadzanie zamówień do bazy, a także za kontrolowanie procesu sprzedaży i przygotowywanie dokumentacji eksportowej.

 

Czy oferujecie praktyki i staże? Jeśli tak, to kto może wziąć w nich udział, gdzie należy się zgłosić? Dlaczego warto wziąć w nich udział?

W naszej firmie organizowane są praktyki dla studentów w zakresie różnych obszarów działalności firmy m. in. w dziale marketingu, księgowości, logistyki i informatyki. Podczas praktyk studenci mają możliwość zdobyć konkretne umiejętności pod opieką profesjonalistów, poznając jednocześnie wybrany obszar funkcjonowania firmy. Naszym celem jest wspieranie młodych osób, aby mogli „zaistnieć” na niełatwym obecnie rynku pracy. Pełna oferta praktyk znajduje się na naszej stronie internetowej w zakładce PRACA. Osoby zainteresowane odbyciem praktyk mogą aplikować bezpośrednio w sekretariacie firmy w Zduńskiej Woli, bądź za pośrednictwem strony internetowej.

Podsumowując, dlaczego warto dla Was pracować?

Praca w Budvar Centrum to stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o prace w młodym, dynamicznym i ambitnym zespole. Dajemy możliwość zdobycia doświadczenia zawodowego w firmie o zasięgu międzynarodowym. Stawiamy na rozwój pracowników poprzez organizowanie dla nich różnego rodzaju szkoleń zawodowych zewnętrznych i wewnętrznych. Cenimy sobie zaangażowanie w prace, które wynagradzamy w postaci premii uznaniowych oraz możliwości zdobycia awansów wewnętrznych.

Jakie cele jako firma wyznaczyliście sobie na najbliższe lata?

W najbliższych latach chcemy nadal rozwijać swoją działalność - podbijać rynek europejski, ale nie tylko. Będziemy w dalszym ciągu udoskonalać nasze produkty, żeby sprostać wymaganiom nawet najbardziej wymagających klientów. Mamy w planach poszerzenie naszej oferty o nowe propozycje, które sprawią, że nasza oferta nadal będzie wyprzedzała naszą konkurencję. W najbliższych latach będziemy nadal produkować okna doskonałe i będziemy tworzyć je z pasją.