logo Partner Tele.com Sp. z o.o. Sp. k.

Partner Tele.com Sp. z o.o. Sp. k.

Kraków

Wywiadu udzielił:
Mirosław Zossel
Dyrektor Partner Tele.com Partner Tele.com Sp. z o.o. Sp. k.
Absolwent Wydziału Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Z Partner Tele.com związany jest od kilkunastu lat, pełniąc funkcję Dyrektora. Do jego zadań należy m.in. wprowadzanie nowych produktów na rynek, koordynacja działań pracowników czy dbanie o kontakty z kontrahentami. Mirosław Zossel jest menedżerem posiadającym bogate doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi, sprzedaży i marketingu.
Partner Tele.com Sp. z o.o. Sp. k.
Liczba pracowników: 134
Rok założenia: 2001
Adres:
ul. Sołtysowska 22
31-589 Kraków
O firmie:
Partner Tele.com to jedna z największych hurtowni akcesoriów do telefonów komórkowych i urządzeń mobilnych w Polsce. Od samego początku firma ukierunkowała swoje działania na rozwój oraz ekspansję na rynku krajowym oraz zagranicznym.
Wieloletnie doświadczenie i współpraca ze sprawdzonymi dostawcami pozwalają oferować wysokiej jakości akcesoria z krajów Dalekiego Wschodu: Chin, Honkongu, Tajwanu i Korei. Firma współpracuje również z dostawcami z krajów Unii Europejskiej: Wielką Brytanią, Niemcami, Francją i Włochami.

Firma Partner Tele.com powstała w 2001 roku. Jakie były kluczowe momenty w jej historii?

Momentów ważnych i kluczowych w historii Partner Tele.com było parę. Na pewno na uwagę zasługuje fakt, iż pierwotnie firma liczyła zaledwie kilka osób. Nasze działania oraz zainteresowanie proponowanymi przez nas produktami było tak duże, że bardzo szybko musieliśmy zatrudnić kolejnych handlowców i specjalistów, aby móc sprostać wymaganiom rynku. Konsekwencją tego była zmiana siedziby firmy na większą. Zależało nam na tym, aby zapewnić pracownikom komfortowe warunki pracy.

Czemu zawdzięczają Państwo sukces na skalę europejską?

PartnerTele.com szybko stała się firmą wiodącą w swojej branży, rozpoznawalną najpierw w Małopolsce, a później w kolejnych regionach Polski. Następnym etapem naszego rozwoju było wyjście poza granice kraju i praca nad pozytywnym wizerunkiem, dzięki któremu jesteśmy szanowaną marką, z którą chętnie współpracują kraje Unii Europejskiej. Nasi pracownicy dokładają wszelkich starań, aby odpowiadać na potrzeby kontrahentów.

Priorytetem Partner Tele.com jest satysfakcja klientów, niezwykle istotna jest również jakość oferowanych produktów.

Ile osób i w jakich działach obecnie zatrudnia firma?

Firma Partner Tele.com zatrudnia obecnie 134 pracowników w kilku działach: przede wszystkim w dziale handlowym, ale także w dziale rozwoju produktu, spedycji, IT, magazynu, marketingu oraz księgowości. W naszym przypadku liczba pracowników rośnie bardzo szybko, ze względu na ekspansję na kolejne europejskie rynki oraz powiększający się asortyment.

Co Państwa wyróżnia jako pracodawcę?

Na pewno fakt, iż nasi pracownicy na starcie otrzymują umowę o pracę, a co za tym idzie wszystkie wynikające z niej aspekty chroniące osobę zatrudnioną. Zależy nam przede na dobru pracownika, proponujemy dodatkową opiekę zdrowotną, ubezpieczenie grupowe oraz kartę MultiSport. Jesteśmy stabilnym pracodawcą, który stale się rozwija. Przywiązujemy także sporą wagę do podnoszenia swoich kwalifikacji, dlatego prowadzimy szkolenia i kursy, które mają doskonalić naszych pracowników, dostarczając im niezbędnej wiedzy i narzędzi. Bardzo ważna jest także odpowiednia atmosfera w pracy, tworzymy zgraną grupę ludzi i myślę, że to są te elementy, które nas wyróżniają na tle innych.

 

Na Państwa stronie internetowej czytamy: „Gwarancją realizacji celów zawartych w polityce jakości Partner Tele.com jest profesjonalizm wykwalifikowanej kadry”. Jakie wymagania stawiają Państwo przed kandydatami do pracy w firmie?

Wszystko zależy od stanowiska, na jakie dany kandydat rekrutuje. Na pewno w przypadku kluczowych pozycji w firmie istotne jest wykształcenie kierunkowe. Jeśli chodzi o zagranicznych handlowców, to wymagane jest biegłe władanie danym językiem potwierdzone odpowiednim certyfikatem, a także umiejętność nawiązywania kontaktów, samodzielność i nastawienie na cel. Chętnie zatrudniamy obcokrajowców, którzy znają specyfikę swojego kraju i wiedzą w jaki sposób dotrzeć do kontrahenta. Podobnie jest w przypadku Product Managerów, lecz oprócz wymienionych wcześniej czynników, istotna jest chęć podnoszenia swoich kwalifikacji tak, aby nadążać za trendami. Ważne jest również zaangażowanie i wypełnianie misji firmy. Na bieżąco monitorujemy efekty, dlatego pracownicy mogą liczyć na awanse czy premie uznaniowe.

Nasz czytelnik pyta, czy zatrudniają Państwo również osoby początkujące na rynku pracy, bez większego doświadczenia?

Oczywiście, nie zamykamy drogi nikomu, zwłaszcza, gdy widzimy determinację i predyspozycję do pracy na danym stanowisku. Niezwykle ważne jest dla nas wyszkolenie pracownika i wskazanie mu ścieżek rozwoju zawodowego. Sami wyławiamy talenty i pracujemy nad tym, aby stali się specjalistami w swojej dziedzinie. Taka osoba może liczyć na wsparcie starszych kolegów i opiekę kierowników działów, którzy pomogą i doradzą w przypadku wątpliwości.

  

Jak wygląda proces rekrutacji nowych pracowników przez firmę Partner Tele.com?

Proces rekrutacji jest zróżnicowany w zależności od danego stanowiska. Rekrutacją zajmują się osoby odpowiedzialne za poszczególne działy, ponieważ one najlepiej wiedzą, kogo potrzebują i na co należy zwrócić uwagę.

Przebieg rekrutacji przybiera standardową formę – zaczynamy od ogłoszenia na popularnych w Polsce portalach, a następnie po weryfikacji dokumentów aplikacyjnych, zapraszamy na rozmowę, podczas której sprawdzamy wiedzę, znajomość branży i predyspozycję do piastowania danego stanowiska. W przypadku konieczności posługiwania się konkretnym językiem obcym, sprawdzamy jego rzeczywistą znajomość.

Jakich pracowników obecnie Państwo poszukują?

Poszukujemy specjalistów ds. sprzedaży zarówno na rynek polski, jak i zagraniczny. Dzięki pracy naszych Product Managerów cały czas zwiększamy ofertę sprzedawanych przez nas produktów. Pociąga to za sobą konieczność zatrudniania pracowników na magazynie.

  

Gdzie zamieszczają Państwo informacje o nowych ofertach pracy?

Przede wszystkim zamieszczamy informacje na popularnych portalach pracy, jak pracuj.pl, praca.pl czy OLX.

Ilu nowych pracowników zatrudniają Państwo rocznie?

Trudno jest podać konkretną liczbę, ponieważ rok rokowi nie jest równy. W kończącym się 2016 roku zatrudniliśmy już ponad 30 osób w różnych działach. Wynika to z ciągłego rozwoju firmy.

Jak potencjalni kandydaci powinni przygotować się na rozmowę lub spotkanie rekrutacyjne?

Zwracamy uwagę na merytoryczne przygotowanie do rozmowy oraz wiedzę na temat naszej firmy, ponieważ nie wyobrażam sobie zatrudnić pracownika, który nie ma pojęcia czym się zajmujemy. Nie ukrywam, że ważna jest również prezencja. Ponadto chcemy przekonać się o kompetencjach danej osoby, dlatego pytamy o dotychczasowe doświadczenie oraz przykłady osiągnięć.

 

Nasz czytelnik pyta, czy organizują Państwo szkolenia podnoszące kwalifikacje w handlu?

Już na samym starcie handlowcy zostają przeszkoleni z programów sprzedażowych, które towarzyszą im każdego dnia w pracy, a także produktowych, pozwalających na zapoznanie się z naszym asortymentem. Są to informacje niezbędne do prawidłowego kooperowania z kontrahentami firmy.

Organizując szkolenia, korzystamy z wiedzy i doświadczenia naszej wykwalifikowanej kadry, ale nie tylko. Sięgamy również po zewnętrzne firmy. Kładziemy nacisk na rozwój umiejętności interpersonalnych, a także poznawanie nowych technik sprzedaży niezbędnych w tej branży czy technik negocjacyjnych. Nasi handlowcy uczestniczą również w kursach językowych tak, aby je doskonalić i wzbogacić ich zasób, zwłaszcza pod kątem słownictwa branżowego.

Jak jeszcze inwestują Państwo w rozwój swoich pracowników?

Inwestujemy w społeczny rozwój pracownika, uczestnicząc w działaniach CSR-owych. Mamy wiele nowych pomysłów, za pomocą których chcemy włączyć się w popularny ostatnio obszar, jakim jest społeczna odpowiedzialność biznesu. Nasi pracownicy chętnie przystępują do wolontariatu i angażują się w akcje wsparcia.

Czy organizują Państwo spotkania, imprezy integracyjne dla pracowników Partner Tele.com?

Oczywiście, zależy nam na zgraniu zespołu i atmosferze w pracy, czemu służą imprezy integracyjne czy okolicznościowe eventy, podczas których nasi pracownicy mają możliwość poznania się bliżej. A im więcej wiemy o sobie, tym lepiej układa się współpraca. Nasza firma jest jak system naczyń połączonych – każdy elementów musi działać sprawnie, aby osiągnąć sukces. Dlatego spędzamy ze sobą bardzo dużo czasu, także poza biurem. Liczą się ciekawe pomysły i dobra zabawa.

Jakie są plany rozwoju firmy na najbliższą przyszłość?

Partner Tele.com rozwija się dynamicznie. Aktualnie inwestujemy w rozwój strony internetowej, która jest naszym podstawowym narzędziem pracy. Nowa strona pozwoli nam nie tylko nadążać za panującymi trendami, ale także wyprzedzić je w kilku aspektach. Intensywny rozwój firmy wymusza także powiększenie powierzchni magazynowej, dlatego niedługo ruszą również prace projektowe nad nowym magazynem.

Dziękuję za rozmowę.