logo PKP Cargo

PKP Cargo

Katowice

Opinie o PKP Cargo

maszynista stażysta PKP Cargo Service 2017-02-07 23:15
1700-1800 zł, szału nie ma
2
Maszyn... 2017-02-08 11:11
Jak wygląda szkolenie i jaką kategorie Ci robią? pracujesz na bocznicy?
maszynista stażysta PKP Cargo Service 2017-02-08 12:19
Jeszcze nie pracuje, mam czas do podjecia decyzji do poniedziałku, a szkolenie wygląda tak
1. szkolenie warsztatowe w gliwicach 260 h na lokomtywowni
2. 40 h rewident na bocznicy na kopalni
3.500 h czynnosci przy pracy maszynisty, na bocznicy na kopalni
4. szkolenie teoretyczne we wrocławiu 280 h, zakwaterewanie płaci PKP
5. 600 h szkolenie pod nadzorem i egzamin na świadectwo maszynisty kat A1, bocznica na kopalni
6. 1000 h z drugim maszynistą kat swiadectwa B2

A ty też do Cargo service ?
Maszyn... 2017-02-08 17:54
Tak,dostałem tą samą propozycje i mam ten sam dylemat co Ty. Na pewno robią kat A1+B2 ?
Tomek 2017-02-09 08:31
Witam,ile zarabia manewrowy?, dostałem propozycje, nie wiem czy gra warta świeczki?.i jak wygląda szkolenie?.dziękuję za informacje.
Qubus 2017-02-09 12:17
Pewnie z 1700 zł, do tego dochodzą bony żywieniowe codzienne.
Qubus 2017-02-09 12:20
Pewnie z 1700 zł, do tego dochodzą bony żywieniowe codzienne., szkolenie ok dwóch tygodni egzamin teoretyczny trzy pytania, praktyczny.
Tomek 2017-02-09 16:40
A dużo do nauki jest z teorii na manewrowego?
Qubus 2017-02-10 20:55
Mało ze dwa tygdonie, coś koło tego.
mati 2017-02-13 17:52
A gdzie można sie zgłosić na te szkolenie staż? Gdzie uderzać?
Maszyn... 2017-02-13 18:49
A masz licencje maszynisty?
mati 2017-02-13 19:10
Nie mam to najpierw to trzeba zrobić? Jak tak to gdzie można mieszkam w pobliżu Katowic
Maszyn... 2017-02-13 21:54
Bez tego ani rusz,ciężko sie dostać na świadectwo a co dopiero na licencje,takze bedziesz musial ją zrobić na właśna ręke koszt około 5500zł + 750zł badania.Potem mozesz uderzać do przewoźników zeby Cie przyjeli na licencje ale tak jak mowie,z tym jest bardzo ciężko.Licencje maszynisty możesz zrobić w paru róznych firmach na terenie Śląska,jedna z nich mieści sie w Katowicach,wystarczy poszukać na googlach.
Maszyn... 2017-02-13 21:56
Bez tego ani rusz,ciężko sie dostać na świadectwo a co dopiero na licencje,takze bedziesz musial ją zrobić na właśna ręke koszt około 5500zł + 750zł badania.Potem mozesz uderzać do przewoźników zeby Cie przyjeli na ŚWIADECTWO ale tak jak mowie,z tym jest bardzo ciężko.Licencje maszynisty możesz zrobić w paru róznych firmach na terenie Śląska,jedna z nich mieści sie w Katowicach,wystarczy poszukać na googlach.


POPRAWIŁEM BO ZROBIŁEM BLĄD
Poważny 2017-02-13 22:50
Proszę Was o dobre rady jak się dostać na stanowisko manewrowego . Proszę o szczere odpowiedzi . naprawdę bardzo mi zależy poważnie bardzo! Proszę o jakieś wskazówki .
Gość 2017-02-15 13:10
Chłopie.. jak tak bardzo Ci zależy to nie potrafisz wyszukać w necie jak zostać manewrowym,ewentualnie poszukać firmy która zajmuje się kursami na manewrowego?
Dyżurny ruchu 2017-03-09 08:36
Po 10 latach pracy dostajesz 2600 brutto, czyli 1900 na rękę. Koleżanki po 23 latach pracy dostają 2700 brutto. Zero podwyżek,stazowe zabrali, wszystko najlepiej samemu kup, praca na starych i non stop pasujących się urządzeniach, soboty i niedziele mimo,że praca od poniedziałku do piątku na trzy zmiany, to musisz chodzić jak ci wypadnie i z łaski w tygodniu masz dzień wolny. Dno, brak motywacji i przyszłości. Aha, jest premia: 50 zł, raz na kiedyś 100 zł brutto. A wymagań tysiące
7
Dyżurny ruchu 2017-03-09 09:02
W cargo service dofinansowanie do weekendów, na cele mieszkaniowe??? Chyba coś ci się przyśniło, 10 lat pracy jako dyżurny ruchu i zarobek 2600 brutto, premia 50 lub 100 zł brutto, soboty płatne zabrali i każą przychodzić za dzień wolny w tygodniu, spróbujesz odmówić jednej soboty to jałmużnę zwaną premia ci uwalą
6
Ustawiacz 2017-03-09 09:06
Żadnych bonów żywieniowych nie mają, ubrania robocze kiepskiej jakości, po godzinie pracy w deszczu przemoczone do ostatniej nitki
6
Gość 2017-03-15 13:03
Jeżeli chodzi o pracę w PKP Cargo Service na stanowisku Dyżurnego ruchu to zdecydowanie nie polecam, jest to chyba najbardziej niedoceniane stanowisko pracy przez firmę biorąc pod uwagę beznadziejne zarobki.
5
złomiarz 2017-03-29 16:02
Jeśli chodzi o maszynistów to śmieciarź w Pakistanie więcej zarabia niź pkp cargo service .. Beznadzieja ... same pociotki i ubeki pracują w tej firmie...
5
SIAKARAMASKA 2017-03-29 17:53
CHYBA MASZ NA MYŚLI MASZYNISTÓW Z ELITY Z POCIAGWEJ , BO NA MANEWRACH TO NAWET ŚMIECIARZ W POLSCE WIĘCEJ WYCIĄGA NA MIESIĄC. A CO DO KONEKSJI RODZINNYCH MASZ RACJĘ BO NAWET CZYŚCICIEL WAGONÓW Z HALEMBY MOŻE ZOSTAĆ KIEROWNIKIEM W DYREKCJI W KATOWICACH JAK MA SIĘ PLECY.
5
Fan 2017-04-01 15:34
No niestety zarobki w Cargo są mizerne, rewidentów gonią autami po wielu powiatach, maszyniści mimo że pracują max 12h to wracają nieraz na własną rękę..i to można przełknąć ale nie za 3000zł !!! A to tylko szczyt marzeń bo świeży maszynista ma na rękę ok 2200zl i tylko czeka żeby uciec do prywaciarza . A przecież ludziom nie o to chodziło by dorabiać poza pracą :(
4
Joanna 2017-04-06 11:26
@Fan a czy firma zapewnia jakieś dodatkowe benefity dla pracowników?
2
maszynista 2017-04-17 12:52
Pracuje jako maszynista zarobki bez nadgodzin to 2400 zł . Bez żadnej porzyczki to jest kwota jaką max dostaje na rękę.
4
❤ pkpcs 2017-04-17 13:09
Dodam jeszcze tak jak kolega pisze wyżej kończy się lojalka i uciekam z pkp cs . Zero możliwości rozwoju . Social gówniany 300 na święta i drugie 300 na święta kolejarz 200, wczasy pod gruszą 600 zł , premia co miesiące dla dziobaków po 100/150 (nie widziałem ale słyszałem), inni po 60/40, i podpadnięci 20/0 . "i nie pyskuj bo ci premie upierdole na trzy miesiące
5
Stazysta 2017-04-21 08:42
Co wy gadacie,jakie 2400? Ja jestem na stażu na maszyniste i wyciągam bez nadgodzin 3100netto,robota przyjemna,ludzie bardzo mili i uprzejmi.Polecam
5
Obserwator 2017-05-07 22:18
Maszynista stażysta, który twierdzi, że bez nadgodzin zarabia 3100 zł netto niech się lepiej przyzna pod czyją protekcją jest i z czyjego polecenia był przyjmowany.
Czasy, gdy w PKP CS były dobre warunki dawno się skończyły. Całkowity brak szacunku dla pracowników zarówno tych doświadczonych jak i zaczynających karierę. Pracownicy mają bez szemrania wykonywać każdy pomysł i to szybko, nawet jeżeli nie ma on sensu lub jest niezgodny z przepisami bezpieczeństwa. A jak coś się stanie, to wtedy firma się od odwraca i równa pracownika z błotem.
Oficjalnie awans otrzymują ludzie z doświadczeniem. W rzeczywistości kariera jest tylko dla znajomych, dzieci kolesi, osób z ładnym wyglądem i wazelinarzy którzy nie mają pojęcia o robocie. Jak ktoś ma mamusie lub tatusia na wysokim stołku to nie musi się martwić o swoją karierę. Prędzej awans dostaną osoby z zewnątrz niż pracownicy z kilkuletnim stażem.
Ci którzy się znają na robocie uciekają zaraz po spłaceniu lojalki. Firma nawet nie próbuje ich zatrzymać, bo woli zatrudnić ludzi bez doświadczenia za najniższą stawkę. A to, że większość nowo zatrudnionych nie ma predyspozycji i chęci do pracy to już nie ma znaczenia.
Żeby pozyskać pracowników obiecuje się im ładne zarobki, dużo podwyżek i wciska jak najwięcej bajek jak to rewelacyjna i cudowna firma, która dba o pracownika. Wmawia się ludziom, że na proponowanych stanowiskach nie ma dużo pracy i wszyscy się nudzą od braku zajęć.
Manewrowym obiecali 2500 zł, a po zdanych egzaminach dali tylko 2200.
Kusi się też kursami na ustawiacza, dyżurnego, maszynistę po którym ma być cudowna podwyżka i piękna, rewelacyjna praca. Potem okazuje się, że podwyżka to 100- 200 zł brutto i nie można się zwolnić, bo jest lojalka.
I nie ma żadnych bonów żywieniowych.
9
Gość 2017-06-05 12:15
Na jakieś bocznicy pracujesz?
Szczepan 2017-06-08 13:10
Witam, wie ktoś ile zarabia brygadzista na towarowej PKP Cargo, który koordynuje prace punktu zdawczo-odbiorczego?
Rewident- Szkolenie 2017-08-03 10:05
Witam dostałem oferte pracy na Szkolenie Rewidenta na okres 2 lat.
Moje pytanie. Dotyczy głównie zarobków. Ile można zarobić, jakie są widełki na szkoleniu, i po szkoleniu.
Na dzień dzisiejszy mam prace, i niewiem czy będzie to dlamnie opłacalne przyjąć propozycje od Cargo ze względu na dojazdy około 60 km. Ponieważ obawiam się żeby niepopełnić takiego błędu żeby mieć niż mam. Z góry dziękuję za podpowiedz. Pozdrawiam.
mr. salery 2017-08-04 10:54
Jeżeli jesteś nowo przyjęty na szkolenie to dostaniesz kilka złoty ponad najniższą krajową.
Jeżeli pracujesz dodatkowo na innym stanowisku kolejowym, to dostaniesz na szkoleniu grupę z tego stanowiska. A jak jest to oferta z Cargo Service to rzuć od razu. Uwiążesz się lojalką jak każdy młody i potem będziesz żałować.
6
Manewrowy 2017-08-14 19:10
Odradzam karierę w tej żałosnej firmie.
Ja już się wydostałem z tego bagna,
Oczywiście lojalka do zapłacenia :/
Omijajcie szerokim łukiem.
6
Dziadostwo forever! 2017-08-18 09:53
Witamy w „firmie” w której manewrowi z okolic Warszawy mają podstawę 3500 zł, a z okolic śląska 2200 zł. Kiedy ludzie poprosili o wyrównanie stawek, to dowiedzieli się, że prosząc o podwyżkę płac pracownicy sami doprowadzą do upadku firmy.

Witamy w „firmie”, gdzie awanse dostają kolesie osób zarządzających bez doświadczenia zawodowego.

Witamy w „firmie”, która przez kilka lat nie organizowała imprez integracyjnych dla pracowników (nie licząc imprez tzw. „wigilijnych” i „wielkanocnych”, które zawsze były zarezerwowane tylko dla pracowników biurowych i z dyrekcji), po czym nagle zaproponowała zabawę i to w knajpie znajomego. Jak za mało pracowników zapisało się, to przesunięto termin, żeby uzbierać więcej „chętnych”.

Witamy w „firmie”, w której temperatura na nastawni w okresie letnim sięga powyżej 47 st. i nie robi się z tym nic, bo nikt się nie liczy z pracownikami fizycznymi. Siedzenie przez 12 godzin w takiej temperaturze to sama przyjemność. Szkoda, że w dyrekcji w takiej temperaturze nie pracują. Tam akurat znalazły się pieniądze na klimatyzację, a praca na nastawni to tylko kierowanie ruchem kolejowym. Co najwyżej coś się wykolei i kolejny pracownik będzie miał problem. „Bezpieczeństwo jest najważniejsze”- ale dla osób siedzących w dyrekcji.

Ilu doświadczonych pracowników z wiedzą, z których byłby pożytek musi jeszcze odejść, bo nie są doceniani tylko pomijani, a zamiast nich przyjmowani są nieudacznicy na sztucznie wymyślane stanowiska.

I teraz niech nikt się nie dziwi, że CS wygrywa każdy przetarg. Oszczędzając na ludziach, może zaoferować niższe stawki od innych firm.
7
ygtr 2017-08-19 10:15
Nie ma rotacji wśród pracowników? Zobacz ilu już odeszło, ilu jest na wylocie, a ilu tylko czeka aż lojalka się skończy i zaraz ucieknie.
5
Joanna 2017-08-22 14:14
@ygtr mógłbyś powiedzieć coś więcej o tym jak obecnie wygląda sytuacja w firmie? Wspominasz o rotacji. Czy dotyczy ona któregoś ze stanowisk szczególnie? Nadal trwa rekrutacja na stanowisko Specjalista ds. technicznych. Co powinny wiedzieć osoby, które zastawiają się nad przesłaniem swojego CV?
swamp 2017-09-03 17:24
Liczą się tylko słupki, statystyka w Excelu i plany nie do realizacji.
Niestety te plany tworzą ludzie, którzy nie znają pracy od podstaw i trzeba im tylko przytakiwać- Absolutnie nie wolno wytykać im błędów. W końcu to "specjaliści".
Z pracownikami fizycznymi nikt się nie liczy.
Nie polecam tej firmy.
4
Robson 2017-09-03 20:26
Pojawiło się ogłoszenie na spawacza?? Jak wyglądają zarobki.. ktoś coś może powiedzieć na ten temat..
Pracownik 2017-09-07 09:25
Koledzy po studiach kierunkowych zasuwają w torach, bo nie mają pleców- im się nie proponuje awansów.
Natomiast osoby po liceum i rodzina otrzymuje stanowiska za biurkiem- bez doświadczenia, za to mają plecy. Co najwyżej robi im się uprawnienia dyżurnego ruchu, żeby nikt nie zarzucił, że nimi nie są. A oni nawet jednego dnia w terenie nie robią. Ta firma to jakaś porażka. Omijajcie szerokim łukiem.
5
Obsługa CS 2017-09-11 12:20
Dawniej w Cargo Service było mniej pracowników, ale za to robotnych i ogarniających całą pracę. Potem firma "zaczęła szukać kosztów" pod pretekstem "żeby pracownikom było lepiej" i zaczęły się cięcia w zarobkach. Do tego "w trosce o dobro pracowników" firma zaczęła przyjmować nowych. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie to, że takie "talenty' są zatrudniane, aż strach pracować. Młodych zaczynających pracę na kolei to jeszcze rozumiem, ale niektórzy to "elita" mająca po 20 lat doświadczenia, a nie potrafią odnaleźć się w robocie i doprowadzają do sytuacji niebezpiecznych. Po prostu nie wiedzą co robią, ale jak się ich słucha to są mistrzami w kolejnictwie- czego oni już nie przeżyli...
Ale kogo to w dyrekcji obchodzi? Liczy się sztuka. A im więcej sztuk tym trzeba zatrudnić więcej osób do nadzoru tych "sztuk", tym samym robi się więcej miejsc dla swoich kolesi, tak jak wspominają to inni w swoich postach. Zgroza!!!
Tak jak większość nie polecam tej firmy.
4
Kandydat 2017-09-11 15:54
Ile zarabia obecnie manewrowy w Cargo Service? Ile podczas szkolenia i ile po? Na ile trzeba podpisać lojalkę?
manewrowy zarobek 2017-09-11 17:42
Na szkoleniu najniższą krajową, czyli dadzą Ci grupę 2000 zł brutto. Po zadaniu egzaminu i autoryzacji dostaniesz aneks do umowy i podniosą Ci stawkę do 2200 zł. Umowa pierwsza z reguły na rok i na ten czas masz lojalkę. Jak wytrzymasz rok to dostaniesz podwyżkę do grupy 2300 zł brutto.
5
Joanna 2017-09-15 13:49
@manewrowy zarobek Mógłbyś powiedzieć coś więcej na temat warunków pracy na tym stanowisku? Czy oprócz podstawowego wynagrodzenia można również liczyć na premię lub dodatki w postaci pakietu socjalnego/benefitów?
1
manewrowy zarobek 2017-09-15 16:41
A czemu pytasz? Chcesz się zatrudnić na tym stanowisku?
2
Kepasa 2017-09-21 09:51
Dodatki w Cargo Service? Owszem są: premia uznaniowa- 10-20 zł brutto, a dla uprzejmych donosicieli ok 50 zł brutto; wczasy pod gruszą- 300 zł brutto; premia świąteczna 150-200 zł brutto.
Przed podpisaniem umowy padały obietnice, że po egzaminie dostaniemy 2500 zł brutto, a dostaliśmy tylko 2200. Mówili nam, że praca przyjemna, bo głównie będziemy leżeć, a raz na jakiś czas przestawimy jakiś wagon. Realia okazały się inne, non stop w torach w deszczu, śniegu, przy mrozach. W przerwach od przetoku wysyłano nas do czyszczenia i drutowania wagonów. Telefon prywatny stał się służbowym. Gdy brakowało ludzi, to ściągano nas do pracy na nadgodziny, które zamiast do wypłaty szły do wybrania.
CS nie szanuje swoich pracowników- nie polecam!!!
5
Pensja 2017-09-27 06:39
Po kilku latach przepracowanych w Cargo Service doczekaliśmy się pierwszej podwyżki, o której tak szumnie mówiono od maja. Większości z Nas podniesiono kwotę o całe 50 zł brutto.....
4
Marcin 2017-10-03 11:37
Manewrowy to ok 2200 brutto do 3500 brutto, zależy od miasta i lat przepracowanych. PKP CARGO SERVICE teraz potrzebuje manewrowego https://pkpcs.pl/kariera.html
Miecio 2017-10-07 23:58
Niezapomnij dopisać że kierownikowi codziennie musisz jaja wylizać przed robotą
1
Maszynista 2017-10-10 00:03
Maszyniato piekarze co oni zrobili z tym zawodem ehh. Przyjmowanie takich ludzi powinno byc karane . 3 lata na stanowisku pomocnika i dopiero. Kurs na maszyniste . zal zal zal pozabijaja sie dzieci.
1
Joanna 2017-10-19 16:05
@manewrowy zarobek nie szukam pracy w firmie, jednak chętnie dowiem się więcej o tym jak wygląda w niej praca. Zależy mi też by osoby, które zastanawiają się nad podjęciem w niej pracy, mogły znaleźć tu pomocne informacje. Tym bardziej, że sieci można znaleźć informacje o tym, że ze względu na wzrost firmy oraz liczne odejścia na emeryturę w PKP Cargo brakuje rąk do pracy. Jak to wpływa na Waszą pracę? Czy obecnie łatwiej dostać się do firmy?
Zostaw swoją opinię o PKP Cargo - Katowice
UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie PKP Cargo