Media System Sp. z o.o.

2.7 Udziel wywiadu o firmie
opinie o firmach | GoWork.plznak

Twój głos ma znaczenie,

podziel się swoją historią!

Chcę opowiedzieć o firmie

Wywiady Media System Sp. z o.o.

Miniaturka
Anna Wabnic
Media System Sp. z o.o.

Branża Call Center jest ściśle związana z prowadzeniem szkoleń, bez nich nie mogłaby ona w pełni funkcjonować. Dział ten jest ważny nie tylko pod względem merytorycznego przygotowania konsultanta do pracy, ale także praktycznego jego przeszkolenia. Szkolenia są niezbędnym ogniwem do działania branży Call Center, ale czemu się tak dzieje? Co dają same szkolenia i jak one wyglądają? Czy osoba bez doświadczenia jest w stanie odnaleźć się w tej branży? Na te pytania odpowie Anna Wabnic, Koordynator Działu Szkoleń w Media System.

Dlaczego szkolenia są tak ważne w branży Call Center?

Myślę, że szkolenia są jedną z ważniejszych dziedzin w branży Call Center, bez nich nie byłoby prawidłowego funkcjonowania organizacji. To dzięki nim mamy możliwość już od samego początku przygotowania nowego konsultanta do pracy na słuchawce. Szkolenia dają nam możliwość poznania pracownika, sprawdzenia jego umiejętności i dopasowania ich do wykonywania pracy. Jest to kluczowe, ponieważ to dział szkoleń jako pierwszy ma styczność z nowo zatrudnionymi konsultantami i to nam powierza się cały proces ich wdrożenia. W branży Call Center niezwykle ważna jest również współpraca dwóch działów – HR i Szkoleń, bez niej niemożliwe jest prawidłowe przygotowanie nowego pracownika.

Firma Media System wyróżnia się tym, że posiadamy bardzo liczne projekty. Każdy z nich jest kompletnie inny. W naszej organizacji każdy projekt charakteryzuje się odmienną specyfiką, przez co potrzebujemy konsultantów z różnymi kompetencjami. Właśnie w tym aspekcie pojawia się ta ważna współpraca pomiędzy dwoma działami, ponieważ już na etapie rekrutacji dział HR bada podstawowe kompetencje, jakie posiada przyszły pracownik i po zatrudnieniu kieruje go na konkretne szkolenie. Dzięki czemu my, dział szkoleń, wiemy już, jakimi umiejętnościami posługuje się nowy pracownik i łatwiej jest nam prowadzić jego cały proces szkoleń.

Czy osoba bez doświadczenia ma szansę na sukces w pracy konsultanta?

Jak najbardziej! My – jako dział szkoleń – jesteśmy odpowiedzialni za merytoryczne i praktyczne przygotowanie pracownika do pracy. Dobre szkolenie to jakby postawić pierwszy pewny krok w podróż w nieznane! Każdy kto przychodzi rozpocząć swoją przygodę z Media System zaczyna z powiedzmy „czystą kartą”, cenimy sobie doświadczenie, ale podczas szkoleń traktujemy wszystkich równo, tak jakby dopiero pierwszy raz mieli styczność z branżą Call Center. Jest dla nas niezwykle ważne, aby osoby szkolące się - czuły się dobrze w grupie i nie odnosiły wrażenia, że przez ich brak doświadczenia odstają. Naszym zadaniem jest odnaleźć jak najlepsze kompetencje nowych pracowników i pomóc im w pełni korzystać z nich w codziennej pracy.

Osoba, która pierwszy raz ma styczność z pracą na słuchawce nie musi obawiać się przyjścia na szkolenie, jest ono skonstruowane tak, aby przez cały okres jego trwania osoba ta w pełni nauczyła się specyfiki tego zawodu. Owszem, doświadczenie jest pomocne podczas wdrażania na projekt, ale nie jest ono niezbędne. Każdy, kto posiada chęci do nauki w pełni odnajdzie się w naszych szkoleniach. Cenimy sobie zaangażowanie, ponieważ staramy się pokazać początkującym konsultantom jak wygląda codzienna praca na słuchawce. Jeśli jesteś otwarty na nowe rzeczy i lubisz pracę w grupie, to nie przejmuj się brakiem doświadczenia, reszty nauczymy Cię my.

Co daje osobie przychodzącej do pracy szkolenie? I jak ono przebiega?

Szkolenia to nie tylko wiedza teoretyczna, ale także praktyczna. Nowi pracownicy zdobywają kluczowe kompetencje i niezbędną wiedzę do wykonywania pracy. Dzięki nim każdy konsultant jest w stanie dowiedzieć się jak wygląda praca na słuchawce i czego może spodziewać się podczas dzwonienia.

Uczymy tego:
- czym zajmuje się dany projekt,
- czym jest skrypt i jak go używać,
- jak rozbijać obiekcje,
- czy jak radzić sobie z trudnym klientem.

Zajmujemy się również wieloma innymi aspektami pracy na słuchawce, które są stricte uzależnione od specyfiki danego projektu. Kluczowe jest to, aby konsultant jak najwięcej wiedzy wyniósł z całego procesu szkoleń, bo wtedy łatwiej jest mu rozpocząć pracę. Dla nas niezwykle ważne jest to, aby po zakończonym szkoleniu konsultant czuł się pewnie podczas rozmów z klientami, ponieważ wtedy wiemy, że cały proces szkolenia przebiegł pozytywnie.

Media System Sp. z o.o.