brak logo

Media System Sp. z o.o.

Bydgoszcz

Wywiadu udzieliła:
Paulina Trzaskowska
Marketing Manager Media System Sp. z o.o.
Marketing Manager. Związana z marketingiem już od 7 lat. Obecnie odpowiada za Social Media, Employer Branding i tworzenie strategii marketingowej. Pasjonuje się marketingiem nowych technologii oraz social media. Prywatnie lubi podróżować.
Media System Sp. z o.o.
Rok założenia: 2011
Adres:
Dworcowa 81B
85-009 Bydgoszcz
Branże:
  • Obsługa klienta - Call Center

Media System funkcjonuje na rynku od ponad pięciu lat i zaczynaliście od zespołu składającego się z 26 osób.

Zgadza się. Początki firmy Media System to własnie taka grupa ludzi, która krok po kroku dążyła do realizacji założonych celów. Te pierwsze kroki były odważne, ale bardzo przemyślane, dlatego dziś jesteśmy w miejscu w którym jesteśmy.

Czym dokładnie się zajmujecie?

Świadczymy usługi szeroko rozumianego Business Process Outsourcing. Nasze projekty skupiają się głównie wokół sprzedaży telefonicznej oraz zewnętrznych grup sprzedażowych. Aczkolwiek w zakres naszych usług wpisuje także helpdesk, infolinia, merchandising, promocja sprzedaży oraz marketing, szkolenia i obsługa księgowa. Od kilku lat z powodzeniem wspieramy naszych klientów w pomnażaniu zysków i zwiększaniu efektywności prowadzonych działań.

Zaczynaliście od 26 osób. Ilu ludzi teraz liczy Wasz zespół?

Obecnie przekroczyliśmy magiczną liczbę 300 osób. Tak, tak! A zaczynaliśmy od 26. Większość z tych osób jest na stanowiskach konsultantów telefonicznych pracujących na różnych kampaniach. Jest to najliczniejszy dział w firmie. Jednakże nie należy zapominać o naszych terenowych siłach sprzedaży czyli przedstawicielach handlowych, regionalnych koordynatorach, promotorach. Jest to bardzo ważny dział w firmie. Całość oczywiście spaja rozbudowany i sprawnie działający dział administracji.

  

Rekrutujecie w tradycyjny sposób czy macie swoje oryginalne metody?

Wśród wielu standardowych rozwiązań jakie istnieją w służbie rekrutacji nowych pracowników, staramy się szukać dróg alternatywnych, niesztampowych. Chcemy pokazać, iż zarówno praca w naszej firmie, jak i pierwszy z nią kontakt jest ciekawy. Z tego powodu szukamy nieoczywistych nośników, współpracujemy z Biurami Karier, a także lokalnymi organizacjami promującymi przedsiębiorców.

Wiele firm poszukując młodych i zdolnych wykorzystuje podczas naboru kontakty z uczelniami. Wy także stosujecie takie metody?

Jasne, ponieważ rok akademicki to świetny okres, aby do naszego grona dołączyły nowe osoby. Jesteśmy atrakcyjną opcją zatrudnienia dla studentów, gdyż oferujemy elastyczny wymiar czasu pracy, wynagrodzenie zawsze na czas oraz ciekawe możliwości benefitów pozapłacowych. Nasi pracownicy także bardzo chętnie polecają nas jako pracodawcę w swoim środowisku. Dzięki temu mają możliwość pracy z przyjaciółmi. Jest to dla nas szczególnie cenne, gdyż świadczy o ich zadowoleniu z miejsca pracy.

Na co jeszcze oprócz wynagrodzenia mogą liczyć osoby zainteresowane pracą w Państwa firmie?

Oprócz systemów premiowych, oferujemy także konkursy sprzedażowe i niesprzedażowe z nagrodami. W konkursach wygraną może być karta prezentowa, bilet do kina, nagroda rzeczowa, ale i wcześniejsze wyjście z pracy. Oferujemy także pracownikom prywatną opiekę medyczną Lux Med.

Są tak zwane bonusy, ale czy także integracja pomiędzy pracownikami?

Oczywiście, że tak. Oprócz systemów motywacyjnych organizujemy również imprezy i wyjścia integracyjne, grille pracownicze. W wakacje za wyniki sprzedażowe nasi konsultanci spędzili kilka emocjonujących dni na rejsie łodzią w słonecznym Sopocie. To bardzo integruje zespół.

Mówią, że praca w Call Center to dobra praca na start. Podczas rekrutacji poszukujecie osób z doświadczeniem zawodowych czy takich, które dopiero wkraczają na rynek pracy?

Często na spotkania rekrutacyjne na stanowisko konsultanta telefonicznego przychodzą osoby bez doświadczenia, które dopiero zakończyły edukację bądź są w trakcie studiów. Nie jest to dla nas żadnym problemem, gdyż u nas każdy nowy pracownik przechodzi solidne szkolenie i wdraża się w pracę pod opieką profesjonalnego trenera.

Na czym polega takie szkolenie?

Pracownicy mają regularne coachingi czyli indywidualne spotkania z liderem swojego zespołu, podczas których na przykładzie konkretnych rozmów pracownik jest w stanie poznać swoje mocne strony oraz obszary, które można poprawić. Dla nas najważniejsze, aby kandydat miał ciekawą osobowość i posiadał umiejętność słuchania. Wiedzę merytoryczną i szkolenia dostarczamy my. Telemarketing to dobre miejsce na start kariery zawodowej.

  

 

Czy ścieżka kariery to w Media System realna droga?

Jak najbardziej. Prawie wszyscy nasi liderzy sprzedaży to byli konsultanci, którzy przeszli ścieżkę rozwoju i teraz pomagają usprawniać pewne procesy w firmie. Są dla nas cennym źródłem informacji jak wdrożyć pewne rozwiązania. Zapewniam, że to nie jedyna ścieżka kariery. Jest wiele działów w firmie, w których pracują byli telemarketerzy.

Call Center boryka się często z nieciekawą opinią. Jak radzicie sobie z takim postrzeganiem tej branży?

Zdajemy sobie sprawę, że firmom Call Center często przykleja się negatywną łatkę. Staramy się łamać ten stereotyp. Mamy konkurencyjne warunki pracy i dużo fajnych inicjatyw, dzięki czemu w firmie panuje dobra atmosfera. Pamiętajmy, że do pracy w Call Center nie trzeba przychodzić w koszuli i krawacie. Praca ta daje możliwość absolutnego bycia sobą w kwestii wyglądu zewnętrznego. Młodzi ludzie lubią to i doceniają.

Czego może nauczyć praca w Call Center?

Bardzo ważną kwestią jest to, iż tego typu praca uczy sztuki sprzedaży, retoryki i uodparnia na stres związany z kontaktem z klientem, często niełatwym. Wiele osób, które zaczynają od pracy w sprzedaży telefonicznej zachodzą bardzo daleko. W naszej codziennej pracy staramy się pokazywać te pozytywne aspekty branży.

Wiele osób zarzuca, że praca w Call Center jest monotonna i zakłada, że jest to praca tymczasowa. To kolejny stereotyp?

Monotonia? A czy rozmowa z klientem może być monotonna? Każdy kontakt, każda rozmowa to inna historia. Oprócz tego telemarketing to świat zmieniających się produktów i usług, a przede wszystkich wciąż zmieniających się oczekiwań klientów. W naszej firmie staramy się, aby każdy dzień przynosił cos innego. Chodzi tu o różne cele, motywację, spotkania i gry dla konsultantów. Czasem wydaje mi się, że w żadnym innym zawodzie nie dzieje się aż tyle.

Co robicie, aby praca u Państwa to nie był dla pracownika tylko obowiązek, ale i przyjemność?

Wychodzimy z założenia, że zadowolony i uśmiechnięty pracownik pracuje lepiej. Uśmiech wbrew pozorom na słuchawce jest bardzo ważny. Podobno go nawet słychać. Chcemy żeby naszym pracownikom pracowało się coraz lepiej dlatego wciąż zaskakujemy ich konkursami, nie tylko sprzedażowymi. Dbamy o wygląd stanowisk pracy i pomieszczeń z których korzystają konsultanci. Ostatnio otworzyliśmy Chillout Room czyli miejsce w firmie z wygodnymi pufkami, skrzynkami i grami planszowymi. To pomaga zrelaksować się podczas przerwy.

  

Praca także może być relaksem i Wy staracie się jedno z drugim łączyć.

Zgadza się. Na jednym z bardzo wymagających projektów wprowadziliśmy „Dziki Zachód”! Dostosowaliśmy wszystkie pomieszczanie wyglądem. Liderzy stali się Szeryfami noszącymi kapelusze, a konsultanci Kowbojami strzelającymi w powietrze z rewolwerów zabawek. Robili tak po każdej udanej komunikacji z klientem. Wszystko po to, aby wprowadzić element zabawy i rozluźnić stres wynikający z trudności projektu. Wszystkie nasze działania to dowody, że firma wychodzi naprzeciw oczekiwaniom pracowników. Codziennie staramy się ubarwiać ich czas spędzony w pracy.