Niezależny Operator Finansowy Centrum 9

Kozy

Wywiadu udzieliła:
Ewa Wrzoł
Dyrektor Handlowy Niezależny Operator Finansowy Centrum 9
Absolwentka Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej w 2009 ukończyła studia podyplomowe z zakresu zarządzania jakością. Z firmą jest związana od początku powstania. W firmie zajmuję się rekrutacją, organizacją szkoleń dla nowych pracowników, dba o jak najwyższy standard obsługi i sprzedaży. Posługuje się językiem angielskim, podczas studiów oraz kariery zawodowej ukończyła wiele kursów i szkoleń. Specjalizuję się w Ochronie Danych Osobowych, posiada również certyfikat Administratora Bezpieczeństwa Informacji.
Niezależny Operator Finansowy Centrum 9
Adres:
ul. Bielska 37
43-340 Kozy

Jakie były początki Państwa firmy?

Na początki firmy złożyły się trzy osoby pełne pasji, mające ochotę na odniesienie sukcesu i przetarcie nowych szlaków czyli Rafał Blaut, Kamil Marszałek i ja. Pomysł wziął się z widocznego braku pośrednictw finansowych na rynku, dlatego uznaliśmy, że musimy ten brak zlikwidować dzięki naszej energii oraz mojemu doświadczeniu z pracy w banku.

Proszę powiedzieć, co dokładnie wchodzi w zakres świadczonych przez Państwa usług?

Jesteśmy pośrednictwem finansowym o zupełnie nowym wymiarze świadczonych usług, wykwalifikowani doradcy analizują potrzeby klienta i pomagają dobrać odpowiednią ofertę spośród mnóstwa propozycji kredytów bankowych, hipotecznych, pożyczek pozabankowych oraz chwilówek, które dostępne są w każdym naszym biurze. Czyli najprościej ujmując - klient składając wniosek o produkt finansowy zostaje kompleksowo przyjęty, wniosek rozpatrywany jest wielowymiarowo, a oferty są przygotowywane indywidualnie i tym samym klient nie traci czasu na wizyty w wielu instytucjach.

Obecnie działają Państwo w 3 województwach. Czy w najbliższym czasie planują Państwo rozszerzenie działalności o kolejne regiony?

Obecnie nasza firma działa w województwie śląskim, opolskim oraz małopolskim, jesteśmy też na ukończeniu projektu w województwie dolnośląskim oraz poszerzeniu liczby biur na terenie Małopolski, a w przyszłości mamy również aspiracje, aby nasze biura znalazły się we wszystkich województwach w całej Polsce.

Jak wygląda poziom konkurencji w ten branży?

W tej branży poziom konkurencji jest na bardzo wysokim pułapie, nikt nie ma monopolu na rynku, bez przerwy trzeba dostosowywać się do nowoczesnego modelu klienta, dla którego czas jest cenny i chce być obsłużony szybko, ale też fachowo w najlepszy możliwy sposób.

 

W historii wielu przedsiębiorstw mają miejsce momenty przełomowe, które wytyczają dalszy kierunek rozwoju. Jak to wygląda w Państwa wypadku?

Naszym przełomowym momentem w firmie było dołączenie do zespołu Pani Barbary Zachury, jest specjalistą ds. Marketingu, ona dała tej firmie wiatr w żagle i poszerzyła nasze horyzonty o zupełnie nowe zadania, jest osobą przedsiębiorczą, która swoim pozytywnym usposobieniem zaraża wszystkich pracowników i wspiera ich we wszystkich działaniach. Jest nastawiona na sukces i żadne przeszkody nie stanowią dla niej problemu.

Stosują Państwo zasadę 4 Kroków Dobrych Praktyk. Proszę powiedzieć o tym coś więcej.

Zgadza się, kierujemy się zasadą 4 Kroków Dobrych Praktyk. Pierwszy punkt to sprawdzenie wiarygodności firmy - nasza firma posiada między innymi certyfikaty: "Uczciwy Przedsiębiorca", "FIRMA GODNA ZAUFANIA GOLD", a w internecie można znaleźć wiele pozytywnych opinii na temat naszej firmy. Drugi punkt to dokładne przeczytanie umowy - zwracamy naszym klientom uwagę na wszystkie czynniki, które wpływają na wysokość kredytu czy też pożyczki (takie jak: oprocentowanie, ewentualne prowizje, itp.), tłumaczymy wszystkie zapisy, które są w umowie. Trzeci punkt to obliczanie całkowitego kosztu kredytu - czyli co należy wziąć pod uwagę, aby oszacować całkowitą kwotę do spłaty, którą będziemy w stanie bezpiecznie regulować w comiesięcznych zobowiązaniach. Wybieramy ofertę która z nich będzie dla klienta najlepsza pod względem kosztów i ogólnej satysfakcji. I wreszcie, czwartym i ostatnim punktem jest tak zwana zasada "Nie podpisuj, jeśli nie rozumiesz" - uświadamiamy naszych klientów o każdym aspekcie umowy, pytamy ich czy wszystko jest dla nich jasne i przejrzyste, jeżeli klient czegoś nie rozumie to staramy się wytłumaczyć wszystko jeszcze raz w najprostszy sposób i nie pozwalamy, żeby klient wyszedł od nas choćby z cieniem wątpliwości co do podjętej decyzji.

Angażują się Państwo w jakieś projekty społeczne, inicjatywy lokalne?

Centrum9 to nie tylko finanse, kredyty i wszystko inne co z tym związane, wspieramy różnego rodzaju przedsięwzięcia sportowe bo kierujemy się zasadą, że w życiu trzeba ćwiczyć nie tylko umysł, ale także mięśnie aby zachować odpowiednią równowagę w życiu, jesteśmy wielkimi fanami sportu, sami również organizujemy wyjazdy na mecze lokalnych drużyn czy też drużyn reprezentacji Polski. Centrum9 jest sponsorem K.S. ROW Rybnik, jesteśmy również honorowym członkiem w Stowarzyszeniu 18-nastka gdzie pomagamy uczniom ze szkoły nr 18 z Bielska-Białej w organizowaniu dla nich różnych zabaw tanecznych, imprez artystycznych, kiermaszów, konkursów. Centrum9 wspiera także ubogich uczniów z tejże szkoły organizując paczki świąteczne czy też dofinansowując wyjazdy na kolonie letnie czy też wycieczki.

Przejdźmy zatem do aspektów związanych z rekrutacją. Jakimi kanałami przebiega ten proces?

Proces rekrutacji rozpoczynamy ogłaszając zapotrzebowanie na pracownika głównie w urzędzie pracy, ale również zamieszczając ogłoszenia na lokalnym rynku pracy (kanały głównie internetowe bądź prasowe). Następnie spotykamy się z wybranymi kandydatami, a nasi wykwalifikowani pracownicy działu HR przeprowadzają dalszy etap procesu rekrutacji oraz zatrudnienia odpowiedniego kandydata, który wówczas kierowany jest na kompleksowe szkolenie i obejmuje indywidualne stanowisko pracy.

Jakich pracowników poszukujecie Państwo aktualnie?

Poszukujemy pracowników otwartych na nowe wyzwania, którzy chcą się rozwijać i doskonalić. Kandydaci, którzy chcą dołączyć do zespołu muszą orientować się na rynku finansów, być rzetelni i uczciwi bo tylko z takimi ludźmi wiążemy stałe relacje. Każdy z naszych doradców finansowych musi sam dla siebie być najlepszym w swej zawodowej roli, cały czas się uczyć i mieć chęć do poznawania coraz to trudniejszych zagadnień. Podczas poszukiwań nowych pracowników nie patrzymy na suche dane i fakty z curriculum vitae, ale wiele wynosimy z rozmów kwalifikacyjnych, dajemy szansę, pomagamy doskonalić talent, który jest w ludziach chcących do nas dołączyć.

Ilu pracowników zatrudniają Państwo obecnie? Jakimi cechami powinien charakteryzować się kandydat, który chce podjąć pracę w Niezależnym Operatorze Finansowym Centrum9?

Nasza firma obecnie zatrudnia 86 pracowników. Kandydat ubiegający się o pracę w naszej Firmie powinien być zaangażowany w wykonywane zadania oraz kreatywny i dobrze zorganizowany. Zależy nam aby nasi klienci czuli się bezpiecznie korzystając z naszych usług, o co również powinien dbać nasz pracownik przygotowując dla klienta wniosek i ostatecznie oferty.

Czy osoby zatrudnione w Państwa firmie mogą liczyć na jakieś pozapłacowe benefity?

Osoby zatrudnione w naszej firmie mogą liczyć na szeroką gamę dodatków, jak wcześniej wspominałam jesteśmy zapalonymi fanami każdego rodzaju ruchu, tak więc zapewniamy wszystkim naszym pracownikom kartę Multisport, dzięki której mogą za darmo korzystać z ponad 4000 obiektów sportowych w 650 miastach Polski. Pracownicy mają także zapewnione dodatkowe ubezpieczenie PZU, dzięki któremu korzystają z nieodpłatnego (bądź częściowo finansowanego) dostępu do wielu tysięcy lekarzy specjalistów w całym kraju, dodatkowo każdy z naszych pracowników może skorzystać z całkowicie darmowych badań oraz diagnostyki.
Mamy także systemy motywacyjne w postaci bonów Sodexo, które otrzymują nasi pracownicy uzyskujący ponadnormowe wyniki sprzedażowe. Doceniając ciężką pracę naszych pracowników organizujemy również wiele imprez integracyjnych, wycieczek wypoczynkowych i spotkań niesłużbowych na specjalne okazje.

Czy Państwa firma to dobre miejsce na rozpoczęcie swojej kariery zawodowej?

Każdy pracownik na początku swojej przygody w Centrum9 dostaje pakiet szkoleń, myślę, że nasza firma idealnie nadaje się na rozpoczęcie kariery zawodowej, dodatkowo przez pierwszy miesiąc przygląda się doradcom w ich pracy za co oczywiście otrzymuje wynagrodzenie. Każdy pracownik bez względu na staż pracy bierze udział w szkoleniach, każde szkolenie dotyczy czego innego, poszerzamy horyzonty pracownikom w dziedzinach finansów, są także szkolenia z zawodowymi coachami znanymi w całej Polsce, które mają za zadanie motywowanie do działania. Na każdym szkoleniu panuje luźna i swobodna atmosfera, pracowników nie obejmuje dress code podczas szkoleń.

 

Branża, w której Państwo działacie wymaga odpowiedniej wiedzy. Czy wobec tego inwestują Państwo w rozwój swoich pracowników?

Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów mamy świadomość tego, że ofertę, którą im proponujemy należy bardzo dobrze poznać, dlatego owszem - inwestujemy w naszych pracowników, w ich wiedzę teoretyczną, ale również praktyczną. Moglibyśmy się wypowiadać godzinami na temat szkoleń i kursów, które zapewniamy naszym pracownikom w ramach podnoszenia kwalifikacji zawodowych wewnątrz naszej firmy, a także na temat szkoleń zewnętrznych, które zawsze finansowane są przez naszą firmę - ale wystarczy krótko zaznaczyć, że szkolenia są u nas na równi obowiązkiem jak i przywilejem dla pracowników - zatem pracownik, któremu zapewnimy kompleksowe szkolenie specjalistów wyniesie z niego bardzo wiele zarówno dla potrzeb pracy, ale i jako człowiek dla siebie. To szkolenia m.in. branżowe, ale i związane z budowaniem relacji z klientem i wiele, wiele innych. Dajemy pracownikowi mnóstwo możliwości i jednocześnie pomagamy mu tym samym stać się specjalistą w swej dziedzinie i to w bardzo krótkim czasie.

Czy atmosfera w miejscu pracy to dla Państwa istotny aspekt?

Atmosfera w miejscu pracy jest wręcz kluczowa! Jeśli pracujemy w przyjaznej atmosferze, nasi współpracownicy są sobie pomocni i działamy zawsze jako zgrana grupa, to przekłada się to najbardziej na satysfakcję klienta, który zostaje profesjonalnie przyjęty i zawsze wychodzi od nas zadowolony. Natomiast podtrzymujemy ją pracując zgodnie z zasadą, że naszą firmę tworzy grupa ludzi, a nie pojedyncze jednostki - każdy pracownik, niezależnie od pozycji w firmie traktowany jest na równi i to daje nam niejako ogromną swobodę do działania, bo wiemy, że zawsze możemy liczyć na wsparcie, pomoc, ale i pozytywną mobilizację do osiągania coraz to nowszych celów.

Jak wyobrażają sobie Państwo swoją firmę za 10 lat?

Jesteśmy przekonani, że za dziesięć lat nasza firma będzie świetnie prosperującym przedsiębiorstwem z biurami w każdym województwie, a potencjalni klienci już wkrótce będą nas mogli poznać również w spotach reklamowych emitowanych w telewizji publicznej. Dla nas nie są to wyobrażenia, a po prostu kolejny cel, który na pewno w niedługim czasie osiągniemy. Chcemy być najlepsi na rynku z najlepszą kadrą i z ogromem zadowolonych klientów - to nas najlepiej motywuje i taką motywacją do przynoszącej satysfakcję pracy będziemy chcieli zarazić każdego, kto znajdzie się w szeregach naszych pracowników.

 

Dziękujemy za rozmowę