brak logo

PW HOBBY

Kobylarnia

Wywiadu udzieliła:
Anna Obderko
Specjalista ds. Marketingu PW HOBBY
Specjalista ds. marketingu w Firmie Hobby, odpowiedzialna za kreowanie wizerunku takich marek jak Vitapol, Lolo Pets czy Lolo Pets Classic. Wspiera między innymi organizację eventów branżowych oraz działania z zakresu public relations. Z branżą reklamową i mediami związana od dziewięciu lat.
PW HOBBY
Liczba pracowników: 240
Adres:
Kobylarnia 20A
86-061 Brzoza k/Bydgoszczy
Branże:
  • Produkcja
  • Sprzedaż
  • Zakupy

 

Miłość do zwierząt jest uczuciem, od którego wszystko się zaczęło...

 

'Miłość do zwierząt jest uczuciem, od którego wszystko się zaczęło'. Proszę opowiedzieć więcej, jak narodziła się marka Vitapol.

Przedsiębiorstwo Wielobranżowe HOBBY Piotr Matuszewski powstało w połowie lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku rzeczywiście z miłości do zwierząt. W tamtych latach, firm o takiej działalności nie było zbyt wiele, więc można powiedzieć, że w porę zajęliśmy niszę na rynku zoologicznym. Na początku nasza praca skupiała się na hodowli i eksporcie ryb akwariowych, a kilka lat później jako pierwsi w Polsce zajęliśmy się importem artykułów dla zwierząt domowych.

A co było kolejnym etapem?

 Kolejnym etapem historii naszej firmy stało się rozpoczęcie w 1992 roku produkcji najwyższej jakości pokarmów dla gryzoni, królików, gadów oraz ptaków pod marką "Vitapol". Powoli coraz więcej ludzi zaczęło postrzegać zwierzęta domowe jako członków rodziny, tym samym wzrosła ich świadomość na temat żywienia oraz opieki nad pupilem. Postęp w tej materii znacznie przyspieszył w ostatnich latach.

W jaki sposób próbują Państwo dotrzymać kroku tym zmianom?

Tworząc nowe linie karm staramy się coraz to bardziej przybliżać się do fizjologii odżywiania danego gatunku. Czego przykładem może być nasza linia Expert®, której podstawą są naturalne surowce, zawierające wszystkie niezbędne składniki odżywcze, witaminy oraz minerały. Za chwilę na rynku pojawi się kolejna innowacyjna linia Excellent®, będzie ona typowo bezzbożową karmą dla zwierząt roślinożernych, w 100% składająca się z produktów ekstrudowanych. Stawiamy na ciągły rozwój i udoskonalanie metod produkcji tak, aby sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów, a tym samym zadbać o dobro małych pupili.

Jakie produkty znajdują się w Państwa ofercie? Za co klienci je cenią? Które z produktów zyskały ich największą sympatię?

Większość naszych klientów kojarzy nas głównie z naszą flagową marką którą jest Vitapol. Dziś to około 400 pozycji asortymentowych, najwyższej jakości pokarmów pełnoporcjowych dla gryzoni, ptaków i gadów, ale także przekąsek, karm uzupełniających czy piasków. Szczególnie dumni jesteśmy z produkcji Smakersów®, to ponad sto wyjątkowych smaków kolb. Opatentowaliśmy także sposób mocowania Smakersa® w klatce - zawieszka typu Shark zapewnia doskonałe umiejscowienie przysmaku w domku zwierzątka. Za chwilę na rynku pojawi się nowy Smakers linii EXPERT® z innowacyjnym rodzajem mocowania typu "Hybryda", umożliwia to zawieszenie kolby zarówno w pozycji poziomej jak i pionowej - co warte podkreślenia pasuje do każdej klatki.

Jaki był przełomowy moment w historii firmy?

Istniejemy na rynku od 25 lat, musimy zatem na bieżąco obserwować rynek i dopasowywać się do zmian, które są naturalnym następstwem postępu technologicznego i naukowego. Przełomowych momentów było zatem na przestrzeni tych lat wiele. Obecnie jesteśmy w trakcie przeprowadzki do nowego biurowca na terenie zakładu, który poniekąd jest symbolem dynamicznego rozwoju i na pewno będzie odkrywał niemałą rolę wizerunkową. Tak jak wcześniej inwestycje w infrastrukturę zakładową, park produkcyjny czy rozwiązania magazynowe.

Jakimi wartościami kierujecie się w swojej pracy?

Naszym działaniom przyświecają rożne cele, choć każdy z nich składa się na jeden główny: troska o los zwierząt. Oddajemy w ręce ich właścicieli karmy najwyższej jakości, więc zależy nam także na tym, aby nie tylko sprzedawać, a edukować w kwestiach żywienia domowych pupili. Świadomość na temat różnych potrzeb danego gatunku, ciągle wzrasta, obserwujemy pozytywny trend w tej dziedzinie. Chcemy być postrzegani jako firma godna zaufania, profesjonalna, która odpowiada na potrzeby klientów i dąży do innowacyjności. Nasza wieloletnia obecność na rynku sama mówi, czy nam się to udaje.

Aktywnie uczestniczą Państwo w targach branżowych. Jakie korzyści z tego wynikają?

Od wielu lat intensywnie uczestniczymy w najważniejszych wydarzenia branży zoologicznej. To doskonała okazja do nawiązania nowych relacji biznesowych oraz zadbania o te już istniejące.

Gdzie można już było Państwa spotkać?

Firma Hobby w minionym roku pojawiła się po raz pierwszy na targach w Stanach Zjednoczonych, w marcu na Global Pet Expo w Orlando oraz w sierpniu na targach Progressive Pet Products w Chicago. Głęboko wierzymy w potencjał tego rynku, a same spotkania zaowocowały już pozyskaniem dystrybutora, który stał się naszym głównym przedstawicielem w USA.
Nie mogło nas także zabraknąć w Norymberdze, na targach Interzoo 2016. To największa międzynarodowa impreza areny zoologicznej w Europie, tegoroczna edycja była największą w historii – 39 tysięcy odwiedzających mogło podziwiać ponad 1800 wystawców z ponad 60 krajów.
Ostatnio wróciliśmy z Abu-Dhabi, gdzie odbyły się targi Pets Arabia. To pierwsze tego typu wydarzenie, w którym uczestniczyliśmy w rejonie Bliskiego Wschodu.

A jakie plany na następny rok?

Na przyszły rok szykujemy wystawy w Paryżu, Bolonii oraz Orlando. W Polsce co dwa lata można spotkać nas w Łodzi na targach Pet Fair.

Angażują się Państwo również w działania społeczne. Budowa ,,Kociej Chaty” to Państwa autorski pomysł?

Budowanie „Kocich Chat” to projekt realizowany pod patronatem Fundacji NaszeZoo, ich misją jest wspieranie bezdomnych zwierząt, które zostały źle potraktowane w wyniku zdarzeń losowych lub celowej działalności człowieka. Wyznajemy te same wartości, dobro pupili przede wszystkim, więc udział w tej inicjatywie oraz w podobnych projektach prozwierzęcych jest jednym z naszych priorytetów.

Przejdźmy teraz do pytań związanych z rekrutacją. Jak często takową przeprowadzacie?

Wszystko zależy od potrzeb. Wydawałoby się, że w przedsiębiorstwie naszego formatu, zmienność na stanowiskach pracy to norma. Nie jest ona jednak taka częsta. Wolimy stawiać na sprawdzonych i rzetelnych pracowników, którzy są z nami latami, rozumieją mechanizmy panujące w firmie i są naszą silną podstawą.

Gdzie osoby zainteresowane znajdą aktualne oferty pracy?

Jeżeli prowadzimy rekrutację to nasze oferty można odszukać na popularnych portalach internetowych z ogłoszeniami o pracę oraz na stronie Powiatowego Urzędu Pracy. Osoby, które chciałyby znaleźć się w naszym zespole zachęcamy także do sprawdzania naszej firmowej strony WWW.

Czego oczekują Państwo od kandydatów?

Wszystko zależy od stanowiska, na które trwa rekrutacja. Jednak od każdego kandydata będziemy oczekiwać doświadczenia i zapału do działania.

 

 

Jakie formy zatrudnienia są Państwo w stanie zaproponować pracownikom?

Jesteśmy firmą o ugruntowanej pozycji na rynku z wieloletnią tradycją, cechującą się profesjonalizmem. Jeżeli chodzi o formy zatrudnienia; proponujemy wyłącznie umowy o pracę.

Czego powinniśmy życzyć na przyszłość?

Sukcesów w dążeniu do wyznaczonych celów. Stawiamy sobie porzeczkę bardzo wysoko, twierdząc, iż największe wyzwania jeszcze przed nami.