logo International Paper

International Paper

Kraków

Opinie o International Paper

eM 2016-03-07 23:02
Niestety się nie dostałam ale pierwszy raz odkąd szukam pracy, ktoś pofatygował się do mnie żeby zadzwonić z informacją negatywną, także duży plus. Konkurencja była bardzo silna także nie byłam zaskoczona że mnie odrzucili ale fajnie wiedzieć na czym się stoi. Powodzenia ludziska!
2
Johnny 2016-04-25 16:19
HRy mają najgorsze ze wszystkich korpo kołchozów w Krakowie. Panie z HR dzownią po 19 stej! Szanowne Panie Polska nie leży w Indiach więc większy szacunek zwłaszcza, że nie dzwonicie z firmy "spełnienie marzeń" tylko z małego, upadającego już korpo. Za 3 lata nie będzie was już w Krakowie, bo zapotrzebowanie na wasz papier drastycznie spada.
3
mordor 2016-04-28 10:29
Raczej dlatego tyle ofert, że kto żyw to stamtąd odchodzi.
2
janek91 2016-05-20 11:11
czy ktoś wie ile się zarabia w programie finance explorer? Zastanawiam się nad aplikowaniem ale nie wiem czy warto się wiązać na 2 lata z małymi pieniędzmi.
5
aklu 2016-05-31 18:14
Cześć,
Może ktoś wie ile można otrzymać na IT Business Analyst, lub ile można spokojnie zaproponować? tylko jak się ktoś wypowiada, niech napisze czy ma na myśli netto czy brutto/
Smyku 2016-06-06 08:51
Rotacja? A nie wpadł nikt to że ludzie awansują i po prostu sa wolne miejsca? Kasa nie jest najwyższa w Krakowie, ale sa premie, dodatki za popoludnia, spory socjal. No i przełożeni nie robia z ludzi korposzczurow. I firma nie padnie, bo nie robią tylko papieru do drukarek ale całe mnóstwo innych rzeczy które się robi z szeroko pojętego papieru.
2
Smak 2016-06-10 12:58
Rotacja zależy od działu. Customer Service USA (dział GCSC) ma największą, głównie z powodu godzin pracy (14-23) i pracy w święta. Działy finansowe i IT też zostały ostatnio mocno przetrzebione, odpływ był głównie do ABB... Jeśli chodzi o warunki finansowe to IP mieści się w środku stawek rynkowych więc wiele osób odchodzi do nowych korpo które przyciągają ludzi lepszą kasą. Z plusów na pewno dobry socjal, lokalizacja i w większości miła atmosfera.
1
smyku 2016-06-18 19:34
IT już nie ma takiej rotacji od kiedy nie pracują po nockach, skład jest stały, chyba, że ktoś idzie wyżej. Nie wiem jakie są stawki w innych korpo, ale razem z dodatkami pensja nie jest zła, a jak ktoś lubi pracować popołudniami (I wysypiać się rano :D), to praca wręcz idealna.
wt 2016-06-20 14:17
Na start ok 4000 zl brutto juz z dodatkiem za prace w godzinach nocnych. A potem przy awansach podwyzki rzedu 300-400 zl brutto.
Ela 2016-07-09 10:32
Z przykrością musze przyznać ze z takim poziomem natręctwa, nawet chamstwa podczas rozmowy z rekruterką się jeszcze nie spotkałem. Gratulacje IP z całą pewnością wyróżniacie się w kategorii beznadziejstwa wśród pozostałych krakowskich korpo. Odniosłem wrażenie że Pani rekruter nie potrafi prowadzić miłej rozmowy, nie pozwala dokończyć zdania. Nie aplikowałem na jakieś stanowisko specjalistyczne, dlatego powiedziałem że zależy mi również na szlifowaniu ang, a zabawna PANI odpowiedziała że ang należy już znać.WOW. Najwyraźniej ta PANI wie już wszystko i posiada taką wiedzę ze mogłaby obdarować ją cały kraj. Po minucie miałem ochotę przerwać tą rozmowę bo sprowadzała się do monologu tej Pani, z tekstami typu "moja praca jest już skończona", co to mnie interesuje?? wolałbym coś usłyszeć o firmie, a cała rozmowa sprowadzała sie do bombardowania mnie pytaniami i tak niemiłymi wcinakmi, wszechwiedzącej Pani, ze było to śmieszno-załosne. Standardy kultury mniej więcej na poziomie dna.Proponuje trochę więcej szacunku nawet do tych głupich, nieudaczników z którymi PANI rozmawia, bo tworzy Pani opinie o całej firmie, która dodatkowo jak na sprzedawce, mało perspektywicznego rynku papieru, myśle że IP nie potrzebuje dodatkowo złej reputacji. Ja z całą pewnoscią będę się dzielił moim doświadczeniem z IP z innymi, bo z taką sytucją spotkałem się po raz pierwszy z krakowską corpo.
5
Soc 2016-07-09 20:19
Tak, naturalnie, masz rację, panie z HR zaczynaja o 10 i to właśnie upoważnia je do obdzwaniania kandydatow po 19. To nieważne że jest wieczór, liczy sie tylko o której panie z HR zaczynają
2
Anonimus 2016-07-11 18:04
Moje doświadczenie podczas rozmowy telefonicznej również nie należało do najprzyjemniejszych. Pani rekruterka nie była może chamska, ale na pewno nie była to miła rozmowa. Zaproszono mnie na rozmowę w siedzibie, tak że zobaczymy co mnie tam spotka ;-) Obawiam się bardzo, szczególnie po tej rozmowie, że będę się musiała męczyć godzinę z jakimiś chamskimi osobami.
1
smyku 2016-07-14 22:31
Tak wiec powiem, ze zalezy na jakie stanowisko chcesz isc, najnizsze beda najgorzej platne, wiadomo ze w takich firmach customer service jest platne najgorzej, potem jest helpdesk, ale w IP masz podwyzke co rok /nawet jesli jestes na tym samym stanowisku/, po prostu stajesz sie "customer II, III, IV" etc., za czym idzie wieksza kasa, do tego masz co 3 miesiace premie, plus dodatki za prace po poludniu. Malo tego, masz taksowki do domu, ktore tez kosztuja firme. 3 tysiace mysle ze spokojnie netto na start jest. Potem w zaleznosci od Twojego zaangazowania - lepiej ;)
Anonimus 2016-07-19 11:57
Cześć, mija tydzień od mojej rozmowy face-to-face w siedzibie International Paper. Stresowałam się, że będzie nieprzyjemna atmosfera a okazało się, że cała rozmowa przebiegła w przyjacielskiej atmosferze :) Pani rekturerka, która podczas rozmowy telefonicznej była niemiła, to na spotkaniu okazała się bardzo sympatyczną osobą. Na rozmowie był również obecny team lider biznes analityków. Rozmowa trwała godzinę i była całkowicie w języku angielskim. Pytano mnie m.in. o moje ostatnie projekty, o agile, o diagram przypadków użycia - generalnie same podstawy. Bardzo dużo pytań miękkich typu "jak poradziłaś sobie w sytuacji, gdy miałaś do czyneinia z trudnym klientem", lub "co cię demotywuje w pracy", itd. Mam czekać na wiadomość zwrotną do końca lipca.
byla zainteresowana 2016-07-24 22:25
Beznajdziejny assesment center. Zadania grupowe 10 minutowe, w części analitycznej zadania na komputerze z programu ktory jest nieznany w ogole też 10 minutowe. jak można ocenić pracownika na podstawie takich pozorów? Wszystko na szybko i byle jak, ciekawe czemu. Amatorszczyzna. Jeśli po tym oceniac firmę to odradzam.Nie oddzwaniają z wiadomością zwrotną dotycząca wyniku mimo obiecywania, że tak zrobią.
2
Ciekawy 2016-08-03 17:00
A jak wygląda sprawa w przypadku Customer Service Administrator? Jak z zarobkami, rozmową o prace?
Ted 2016-08-08 00:00
Płacą na czas! Ojoj a to ci dopiero
2
Fruwa 2016-10-20 17:37
Płacą na czas, nawet spoko. Oczywiście wszystko zależy od tego gdzie trafisz, możesz mieć sielankę albo takich ludzi że Ci sie odechce każdej korpo. Niektórym się udaje wybić i robić to co chcą. Plusem są oczywoście: lokalizacja oraz bonusy i świadczenia pozapłacowe.
Ogólnie: szczebel śrdni więc pamiętajcie że inni mają gorzej niż w IP.
1
A 2017-02-05 15:52
Strasznie dziwne, bo miałam ostatnio rozmowę i wszyscy byli naprawdę bardzo mili. Atmosfera przyjemna, dużo pytań, ale z praktycznych aspektów pracy - reakcji na opisane sytuacje, o doświadczenia z poprzedniej pracy itd. Rozmowa była również z późniejszym bezpośrednim przełożonym. W każdym razie jak dla mnie pełen profesjonalizm na każdym etapie a do tego miła atmosfera :)
1
Kenzo 2017-02-05 19:18
Ja w IP pracuje od ponad roku i naprawdę jest super. Ale prawda jest taka zależy gdzie się trafi bo też słyszałem o działach w IP gdzie jest różnie i duże rotacje pracowników. U mnie proces rekrutacji przeszedł bardzo sprawnie i pozytywnie.
1
Kandydat 2017-02-10 10:58
Czy powiecie coś o Assessment center na customer service administrator na rynek US ?czego można się spodziewać, ile trwa ?
Kandydat 2017-02-10 10:58
Czy powiecie coś o Assessment center na customer service administrator na rynek US ?czego można się spodziewać, ile trwa ?
Kenzo 2017-02-12 18:46
Good luck
Kandydat 2017-02-15 17:50
Potwierdzam. Po kilku etapach rozmowy nie poinformowano mnie telefonicznie ani mailowo o wynikach rekrutacji.
1
Kandydat 2017-02-15 17:51
Potwierdzam. Po kilku etapach rozmowy nie poinformowano mnie telefonicznie ani mailowo o wynikach rekrutacji.
2
Kandydat 2017-02-15 18:01
Potwierdzam, że osoby rekrutujące dzwonią po godzinie 16:00 a nawet 18:30. Moje osobiste spotkanie z rekruterką było raczej nieprzyjemne (pomimo wcześniejszych pozytywnych wrażeń dot. firmy i procesu rekrutacyjnego), pytania były zadawane w sposób mało kulturalny i napastliwy. Jeśli celem rozmowy jest sprawdzenie reakcji kandydata na stres, myślę, ze warto go o tym poinformować, żeby nie pozostawić złego wrażenia o firmie. Po ostatnim etapie rekrutacji nie otrzymałam informacji zwrotnej. Myślę, że wystarczyłby chociaż mail z podziękowaniem.
2
Buzz 2017-02-16 22:25
A czy ktoś może napisać na czym polega "computer technical test "? Aplikuję do działu Customer Serice i chciałbym wiedzić czego się spodziewać. O co pytają podczas rozmowy? Będę wdzięczny za info.
Michał 2017-02-23 11:07
Witam,
Aplikowałem na stanowisko Junior Transport Cooperator.
Czy ktoś ma jakieś doświaczenie w tej kwestii ? Czy rozmowa odbywa się w j. angielskim ?

Z góry dziękuję za informację
maciek 2017-02-23 11:09
Czy miałeś rozmowę po ang ?
m 2017-02-23 11:16
Jesteś zadowolona z rozmowy, a na jakie stanowisko aplikowałaś ? Czy rozmowa była po ang ?
Paulina 2017-03-01 10:33
International Paper opublikowała ostatnio kilka nowych ofert pracy! Na które stanowisko już aplikowaliście?
Nick 2017-03-20 16:44
Hej, a wiadomo wam coś na temat rekrutacji na stanowiska księgowe w tej firmie?
Paulina 2017-03-21 10:21
@Nick, co dokładnie chcesz wiedzieć?
kulfon 2017-03-21 11:09
ile zarabia tam taki zwykły customer service assistant? prosze o info.
5
@Nick 2017-03-26 17:43
Hej Paulina, interesuje mnie jak wygląda rekrutacja na takie stanowisko. Jest tylko rozmowa po angielsku czy dają jakieś testy, zadania do rozwiązania? Z czego się przygotować? Na co zwrócić uwagę?
bla 2017-04-04 11:34
bardzo niemiły hr i managment, brak kultury rozmowy , brak informacji zwrotnej, co do odbytej rozmowy kw
2
Paulina 2017-04-04 11:49
@bla, a możesz powiedzieć jak przebiegła Twoja rozmowa kwalifikacyjna? Jakie pytania usłyszałeś?
Wiemwszystko 2017-04-12 18:36
3000 netto
kulfon 2017-04-14 11:34
dzieki za info.
? 2017-05-01 20:46
Czy ktoś aplikował na GFS Accountanta? Zastanawia mnie dlaczego cały czas publikują te same oferty..
ASup 2017-05-05 16:30
Czy ktos orientuje sie nt. Zarobkow w programie Finance explorer?
A 2017-05-07 15:55
Customer service administrator :) część rozmowy była po ang, głównie opisywanie swoich poprzednich doświadczeń zawodowych.
Albert 2017-06-04 22:08
Jakie są teraz zarobki na helpdesku czy innych "juniorskich" stanowiskach w firmie?
1
intern 2017-06-06 19:32
jak wygląda praktyka pathfinder-summer internship w tej firmie?
Rozmowa rekrutacyjna po polsku czy po angielsku?
ciekawy 2017-08-03 07:28
Ktoś, coś? Widzę wiele pytań bez odpowiedzi.
Jakie zarobki jako Service Desk Specialist? Jakie jako Finance Explorer?
Jak atmosfera w pracy etc.?
Paulina 2017-08-07 11:18
@ciekawy informacje o zarobkach na pewno uzyskasz od pracodawcy dopiero na rozmowie rekrutacyjnej. Każdy kandydat ma inne doświadczenie i umiejętności, dlatego stawka często może nie być taka sama dla wszystkich. Warto za to zapytać innych pracowników jak wygląda rozwój w firmie? Czy można liczyć na jakieś szkolenia? To dla potencjalnego pracownika bardzo ważne informacje.
1
Posępna jajecznica 2017-08-09 10:37
Pracowałem w kilku krakowskich korporacjach. Ta jest naprawdę niezła na tle reszty, ale żeby nie było - są też minusy.
Przede wszystkim zależy w jakim zespole i procesie się pracuje. Finanse mają swoje zamknięcia miesiąca, co wiąże się z nadgodzinami i pracą do późna. Tak to wygląda w finansach w każdej praktycznie korporacji. Jednemu to pasuje, innemu nie - to jest specyfika branży (zwłaszcza GL - RtR, ewentualnie analiza finansowa).
Zespoły customer service wiszą na telefonach - znowu - jeden to lubi, inny czuje się jak w call center i nie znosi - specyfika stanowiska. Na dodatek część tych działów obsługuje US - a więc inne godziny pracy.
O IT wiem mało więc się nie wypowiem.
O HR podobnie.
Sourcing jest mały; płaci nieźle w stosunku do innych działów, ale Sourcing w innych korpo często płaci lepiej.

Dlaczego więc po kilku innych firmach tu zostałem i zostanę (oby) na dłużej? Atmosfera w moim dziale i zespole jest bardzo na plus. Nie ma typowych polskich managerów stojących nad tobą z batem i traktujących cię jak krowi placek. Ci, z którymi mam do czynienia, mają wieloletnie doświadczenie - nie są to nadambitne korposzczury idące po trupach wyżej, wyżej i szybciej, szybciej. Ponieważ mam samodzielne stanowisko (nie managerskie/leaderskie) pracuję tak, żeby to co mam zrobić było wykonane sprawnie i na czas. Dzięki temu NIGDY nie zostałem w pracy na choćby jedną nadgodzinę. Pomijam kwestię telefonu służbowego - jest to plus bo mnie nie zalewają telefony - jest to raczej awaryjne rozwiązanie; bardzo przydatne. Ale to jest dostępne na nielicznych stanowiskach, weźcie to pod uwagę.
Godziny pracy mam elastyczne - mam być 8 godzin, można zacząć o 8. No chyba, że o 17 jest jakaś telekonferencja - bywa, ale nieczęsto.

Benefity: standard - opieka medyczna + budżet, za który można dostać multisporta, albo bilety, albo bony do empiku - do wyboru przez pracownika. Do tego kursy językowe, w pełni refundowane, ale muszą być zatwierdzone przez managera. Czyli koreańskiego czy Swahili się nie pouczymy, no ale to chyba logiczne, nieprawdaż?
Do tego bonus - 10% pensji kwartalnie. Jeżeli robisz swoje - dostajesz (nie, nie trzeba robić 200% normy żeby go otrzymać).

Za swoje stanowisko wystawiam ocenę bardzo wysoką, ale nie znaczy to, że każda pozycja w tej firmie jest taka fajna.

PS.: IP produkuje papier oraz kartony do wszelkich opakowań. Ludzie, którzy piszą o upadającym centrum i upadającym biznesie, niesety piszą bzdury oderwane od realiów rynkowych. Jest to jedno z najstarszych centrów tego typu w Krakowie i raczej jeszcze długo tu pozostanie. A sama branża dalej trzyma się bardzo mocno, bo papier to nie tylko książki. Polecam się doedukować.

Jeżeli będą jakieś pytania, mogę spróbować odpowiedzieć :)
3
Paulina 2017-08-18 16:25
@Posępna jajecznica twoja opinia na pewno będzie bardzo przydatna, bo takie merytoryczne wypowiedzi pokazują często to, jak firma działa od wewnątrz. A możesz opowiedzieć coś więcej na temat samego procesu rekrutacyjnego? Czy ma wiele etapów, czy może to jedna rozmowa? Na co trzeba się przygotować?
Zenek 2017-09-08 20:09
IT Service Desk. Po dwóch tygodniach od rozmowy brak info (mimo zapowiedzi).
Powinni to poprawić, chociaż ze względu, że ktoś poświęcił swój czas i się do nich pofatygował.
Ogólnie rozmowa jak rozmowa - raczej miła i luźna (pytania proste i standardowe +jakiś tam pseudo test). Wrażenia mimo to mieszane po rozmowie. Od wiedzy merytorycznej, chyba ważniejsze jest ich widzi misię.
Jeden TL na rozmowie trochę wkór.... taki korpo cwaniaczek po kilku latach w firmie.
Płakać nie będę ; ) Doceniła mnie inna firma :)
Paulina 2017-09-09 10:12
@Zenek, wcześniej pytałam użytkownika @posępnajajecznica, czy mógłby coś więcej powiedzieć na temat procesu rekrutacyjnego w International Paper, jednak odpowiedzi brak, więc nie do końca mogę odnieść się do Twojego pytania. Pozostają spekulacje na temat tego, że firma ma teraz dość sporo ofert pracy i może zdarzył się błąd w Twoim przypadku?
Zostaw swoją opinię o International Paper - Kraków
UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie International Paper