logo Cityboard Media

Cityboard Media

Warszawa

Wywiadu udzielił:
Marcin Wojda
Dyrektor Sprzedaży Cityboard Media
Od 16 lat zawodowo związany z reklamą zewnętrzną. Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego, Wydział Ekonomii, specjalizacja Marketing oraz Studiów Podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim, Wydział Orientalistyki, specjalizacja Stosunki Międzykulturowe. Po pracy - szczęśliwy ojciec oddający się lekturze najlepszych reportaży, aktywnemu stylowi życia: pływanie, snowboarding.
Cityboard Media
Liczba pracowników: 250
Rok założenia: 1996
Adres:
ul. Mokotowska 1
00-640 Warszawa
Branże:
  • Marketing - PR

Jakie były początki firmy Cityboard Media i skąd pomysły na biznes w tej branży?

Początki sięgają 1996 roku, kiedy Pan Michał Stan, czerpiąc z doświadczeń kanadyjskiego rynku reklamy zewnętrznej postanowił założyć w Polsce firmę. Był to czas, kiedy w Polsce pojawiły się koncerny zachodnie, w sklepach nowe marki i produkty, a Polacy wchodzili w epokę konsumpcji. Celem firmy było, stworzenie wysokiej jakości medium, tak, aby promować te dobra i przekonywać klientów do zakupów. Jako pierwsi na rynku wprowadziliśmy cityboardy, czyli wielkoformatowe konstrukcje o wymiarach 6x3 m. Ten format stał się standardem na polskim rynku outdooru.

Jak zmieniła się Państwa firma od początku jej istnienia?

Funkcjonujemy na rynku już 20 lat, co daje nam świetną perspektywę. Przyznam, że zmiany dostrzegam w każdym aspekcie funkcjonowania firmy. Kiedyś nieomal wszystko robiliśmy manualnie, a dziś w firmie dominuje elektronika. Na początku istnienia, byliśmy firmą, która jako jedyna instalowała wolnostojące nośniki. Z czasem nasza konkurencja zaczęła nas naśladować. Zmienił się też sposób spojrzenia na problematykę związaną z OOH. Dziś staramy się przewidywać trendy rynkowe. Efektem tego są chociażby ekrany ledowe ecolight. Nasza technologia pozwala, aby z wykorzystaniem telefonu, bez pomocy konsultanta zrealizować kampanię na ekranie ecolight.

Czy od początku istnienia firmy, miał miejsce jakiś przełomowy moment, który wytyczył Państwu dalszy kierunek rozwoju przedsiębiorstwa?

Milowy krok, to wprowadzenie ekoplakatu. Zrobiliśmy to jako jedyni na rynku. Obecnie już ponad 35 proc. naszych kampanii realizowanych jest na ekoplakacie, czyli podłożu, które jest dużo lżejsze od papieru, ma lepszą jakość ekspozycji i gwarantuje, że jeden plakat może być wykorzystany wielokrotnie. Ekoplakat można przewieszać z jednego ekranu na inny zwiększając w ten sposób zasięg kampanii. To rozwiązanie bardzo korzystne finansowo i wizerunkowo dla klientów. Szacujemy, że w ciągu 2-3 lat 80 proc. naszej ekspozycji będzie realizowane na ekoplakacie. Inna ważna zmiana, to zwrócenie się do klienta bezpośrednio, pomijając pośredników takich jak domy mediowe. Jeśli chodzi o jakość obsługi klienta, to jesteśmy zdecydowanie najlepiej postrzeganą firmą w tej branży. Pracowaliśmy na to wiele lat i codziennie przynosi to efekty.

 

Czym charakteryzuje się dobra reklama outdoorowa?

Dobra reklama outdoorowa musi być prosta i czytelna. Tu sprawdza się zasada, która mówi, że mniej robi lepiej. Zagęszczenie elementów graficznych sprawia, że reklama nie spełnia swojej funkcji. Oprócz czytelności muszą być też odpowiednio dobrane kolory, tak, aby zwracały uwagę. Najlepiej jeśli reklama ma element 2D lub 3D – wtedy jej zauważalność wzrasta kilka razy. To oczywiście, tylko kilka wybranych zasad. Dużo więcej na ten temat mają do powiedzenia nasi specjaliści z Działu Graficznego, którzy przygotowują projekty dla klientów i wspierają ich profesjonalnym doradztwem.

Jak wygląda przygotowanie kampanii reklamowej w Cityboard Media?

Wszystko zaczyna się od kontaktu naszego konsultanta z klientem i odpowiedzi na trzy zasadnicze pytania: Jaki jest cel kampanii? Do kogo ma ona dotrzeć? Jaki jest budżet? Na podstawie zebranych danych przygotujemy propozycje rozwiązań komunikacyjnych - wybieramy najlepsze lokalizacje ekranów oraz określamy do ilu osób dotrze reklama. Jeżeli klient potrzebuje projektu graficznego, nasi graficy go przygotują. W kolejnym etapie klient wybiera interesujące ekrany, akceptuje projekt graficzny i podpisuje umowę. Następnie projekt trafia do druku, a wydrukowany plakat na nośniki.

W ramach Państwa firmy działa Instytut Cityboard Media. Proszę powiedzieć coś więcej o tym projekcie.

Założeniem, które towarzyszy Instytutowi jest popularyzacja wiedzy na temat reklamy, marketingu, czy zachowań konsumenckich wśród naszych klientów i współpracowników. Zadania te realizujemy poprzez organizację konferencji, czy seminariów i warsztatów, na które w roli prelegentów, zapraszamy praktyków ze świata biznesu i cenionych akademików. Od 2015 roku współorganizujemy z Uniwersytetem SWPS studia podyplomowe „Psychologia w marketingu i reklamie – skuteczność w działaniu”.

 

Ile osób współpracuje z Cityboard Media obecnie?

Jeśli zsumujemy wszystkich naszych współpracowników - biura regionalne, biuro centralne, magazy, serwisy techniczne itd. - to będzie to około 250 osób.

Gdzie zainteresowani mogą szukać informacji o prowadzonych rekrutacjach?

Każda oferta pracy znajduje się na naszej stronie http://cityboard.pl/kariera oraz na naszym profilu https://www.facebook.com/CityboardMedia/. Informacje o prowadzonej przez nas rekrutacji pojawiają się w największych portalach dla osób szukających pracy.

 

Jakich cech i umiejętności poszukują Państwo u potencjalnych współpracowników?

W Cityboard Media cenimy zaangażowanie w pracę i efekty owej pracy. Szukamy osób samodzielnych i komunikatywnych, które potrafią działać w dużych strukturach. Ważna jest umiejętność działania pod presją czasu, skuteczność i chęć do podejmowania nowych wyzwań. Wewnętrznymi systemami motywacyjnymi nagradzamy postawę tych, którzy są szczególnie zaangażowani w życie naszej firmy.

Jak wygląda sam proces rekrutacji? Z ilu etapów się składa?

Proces rekrutacji jest kilkuetapowy. Zaczyna się od sprecyzowania naszych oczekiwań względem nowych osób, które zawieramy w ogłoszeniach, umieszczanych w portalach dla osób szukających pracy, na http://cityboard.pl/kariera, czy na https://www.facebook.com/CityboardMedia. Wśród przesłanych aplikacji, wybieramy najbardziej nas interesujące i zapraszamy kandydatów na rozmowę do naszej siedziby. Następnie, wybieramy 2-3 osoby, które zapraszamy na drugą rozmowę, podczas której sprawdzamy kompetencje kandydata, np. prosimy o wykonanie adekwatnych do stanowiska zadań. Po drugim spotkaniu ostatecznie wybieramy osobę do współpracy.

Czy zatrudniają Państwo stażystów? Jakie są ich szansę na współpracę z Cityboard Media?

Tak, bardzo chętnie współpracujemy ze stażystami. Od 2014 roku działa nasz program stażowy pt. Kuźnia talentów, który kierujemy do osób zainteresowanych odbyciem stażu w Dziale Sprzedaży i który ma na celu znalezienie potencjalnych współpracowników. W firmie można znaleźć wiele osób, które zaczynały od stażu, a dziś są cenionymi konsultantami w Dziale Sprzedaży. Ścieżki awansu wewnętrznego są u nas jasne i każdy może z nich skorzystać.

W jaki sposób dbają Państwo o atmosferę w pracy?

Atmosferę tworzą ludzie, którzy dobrze się tu czują i odnaleźli w Cityboard Media swoje miejsce. Dowodem na to niech będzie fakt, że w naszej firmie, która jest rodzinnym biznesem, są ludzie, którzy współpracują z firmą 20 lat. Staramy się pielęgnować dobrą atmosferę poprzez np. wybory pracownika miesiąca, spotkania świąteczne, paczki z okazji Bożego Narodzenia czy różnego rodzaju vouchery. Ponadto unikamy sztucznych barier i podziałów, prawie wszyscy mówią sobie na „Ty”, a każdy nowy współpracownik otrzymuje specjalny podręcznik, który pomaga zaadoptować się w Cityboard Media.

 

Państwa biura mieszczą się w 5 miastach w Polsce. Czy w związku z tym organizują Państwo wspólne spotkania integracyjne, wyjazdy?

Tak, aktualnie jesteśmy po dużej, plenerowej imprezie integracyjnej, gdzie każdy z naszych współpracowników miał okazję bawić się wraz z rodziną, czy zaproszonymi gośćmi. Ponadto integrujemy się w ramach comiesięcznych spotkań współpracowników z Działu Sprzedaży.

Inwestują Państwo w rozwój swoich pracowników? Jeśli tak, w jaki sposób?

Wiemy, że rozwój naszych współpracowników to klucz do sukcesu firmy, dlatego organizujemy szereg szkoleń dotyczących sprzedaży, motywacji, wystąpień publicznych, czy też obsługi programów. Są to szkolenia realizowane zarówno przez trenerów wewnętrznych, jak i zewnętrznych.

Jak według Pana będzie wyglądać ta branża za 15 lat?

To bardzo trudne do przewidzenia. Prognozuję, że za 15 lat reklama wyjdzie z centrów miast i zmieni się jej forma. Patrząc historycznie na reklamę, sądzę, że wbrew pozorom, stacjonarna reklama zewnętrzna zostanie. Cyfrowe urządzenia przekazywania informacji nie są na poziomie mogącym konkurować ze stacjonarną reklamą i reklamodawcy świetnie zdają sobie z tego sprawę. Jeśli w ciągu 60 sekund na nośniku jest 5 reklam, to ich efektywność drastycznie spada. Myślę, że w przyszłości branża reklamy będzie się bardzo dynamicznie zmieniać. Reklama telewizyjna jaką znamy to już przeszłość, wkrótce, dzięki Internetowi, każdy z nas w TV zobaczy sprofilowany blok reklamowy. Reklama on-line stanie się dedykowana, oparta o model zakupu Real Time Bidding. Czekają nas ciekawe czasy.

Czego zatem życzyć Państwu w przyszłości?

Oczywiście kolejnych sukcesów!