brak logo

Konsorcjum Fen Sp. z o.o.

Poznań

Wywiadu udzielił:
Bartek Boczkaja
Dyrektor ds. rozwoju Konsorcjum Fen Sp. z o.o.
Udziałowiec Konsorcjum FEN Sp. z o.o. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na wydziale Zarządzania, kierunek Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw. Posiada prawie 20-letnie doświadczenie w branży IT. Zainteresowania: muzyka, sprzęt hi-fi, squash.
Konsorcjum Fen Sp. z o.o.
Liczba pracowników: 35
Rok założenia: 1996
Adres:
ul. Dąbrowskiego 273a
60-406 Poznań
Branże:
  • Programowanie - E-commerce

Czym zajmuje się państwa firma?

Jesteśmy dystrybutorem IT. Specjalizujemy się w rozwiązaniach sieciowych - sieciach przewodowych i bezprzewodowych, bezpieczeństwie IT, storage, systemach monitoringu wizyjnego. Sprzedajemy również rozwiązania do dystrybucji sygnałów audio-video, ale także akcesoria do komputerów i urządzeń przenośnych takich jak np. laptopy czy tablety.

Skoro jesteście firmą z branży IT to domyślam się, że większość waszego zespołu stanowią mężczyźni.

To prawda. Choć mamy też w firmie kilka koleżanek, które wnoszą do niej nową jakość. Z reguły są to specjalistki.

Ilu łącznie pracowników państwo zatrudniają i gdzie fizycznie znajduje się wasza firma?

Mieścimy się w Poznaniu, nie mamy oddziałów w Polsce. Aktualnie zatrudniamy ok.35 osób.

Skoro nie mają państwo oddziału, to jak wygląda wasza praca?

95 proc. naszych handlowców "siedzi w biurze", a więc można powiedzieć, że sprzedajemy na odległość. Z osób „lotnych”, czyli na stałe pracujących poza firmą mamy dwie osoby. W IT środki komunikacji na odległość zawsze były bardziej rozwinięte, także nie jest to coś zaskakującego.

Czy aktualnie prowadzą państwo jakieś procesy rekrutacyjne?

Oczywiście. W naszej firmie standardem jest permanentna rekrutacja. Ale nie wynika ona z tego, że stale nam kogoś brakuje. To nie jest tak,  że tworzymy jakieś stanowisko, przeznaczamy budżet i wtedy rekrutacja jest uruchamiana. Zawsze wychodziliśmy z założenia, że jak pojawi się ktoś ciekawy, to możemy go zatrudnić i utworzyć dla niego miejsce pracy. Takie przypadki w historii naszej firmy już się zdarzały.

Kogo aktualnie poszukujecie?

Obecnie poszukujemy trzech handlowców oraz product managera do działu security.

A na jakie stanowiska najczęściej rekrutujecie?

Z racji charakterystyki naszej firmy najczęściej poszukujemy handlowców. Do tego dochodzą osoby na stanowiska techniczne do działów takich, jak np. inżynierski czy wsparcia sprzedaży.

Jak można do was trafić?

Od dłuższego czasu współpracujemy z Pracuj.pl, gdzie pojawiają się nasze ogłoszenia. Sporym powodzeniem cieszy się również rekrutacja na Facebooku czy Linkedinie.

Czego właściwie oczekują państwo od kandydatów do pracy?

Wszystko zależy od stanowiska. Na przykład w przypadku stanowisk sprzedażowych doświadczenie wcale nie jest dla nas jakimś dużym plusem. Przekonuje nas umiejętność analitycznego myślenia i zdolność do układania relacji z partnerem. Często jest tak, że nasz handlowiec otwiera oczy klientowi.

 

Dlaczego warto u was pracować?

Pracując u nas ma się kontakt z nowymi technologiami. Jako firma staramy się wytyczać szlaki. Byliśmy jedną z pierwszych, która wprowadziła do Polski pendrive. Nasi pracownicy mają okazję uczestniczyć we wprowadzaniu ciekawych i innowacyjnych rozwiązań. Myślę, że dzięki temu jesteśmy miejscem, w którym można przeżyć fajną przygodę.

Czy oferują państwo praktyki i staże studenckie?

Jak najbardziej. Oferujemy praktyki do działów księgowości, marketingu, handlowego i logistyki.

Jak zostać waszym stażystą?

W tym zakresie jesteśmy elastyczni. Nasza elastyczność polega na tym, że jak zgłasza się do nas ciekawy student, to z przyjemnością weźmiemy go na praktykę. Wiele razy zdarzało się, że takie osoby zostawały z nami na stałe.

Jakie korzyści płyną z praktyk w waszej firmie?

Kandydatów na staż zawsze pytamy, czego potrzebują – praktyki czy pieczątki. Jeśli ktoś rzeczywiście chce tego pierwszego, to w naszej firmie na pewno to otrzyma. Ludziom zainteresowanym pieczątką dziękujemy już na wstępie.

Jakie cele jako firma wyznaczyliście sobie na najbliższe lata?

Przede wszystkim chcielibyśmy dalej budować swoją pozycję jako dystrybutora IT z wartością dodaną. Zamierzamy mocno postawić na rozwiązania związane z bezpieczeństwem IT.

Dlaczego?

Dostrzegamy w tym potencjał na rynku. I dalej chcielibyśmy być postrzegani przez partnerów jako firma, z którą warto współpracować. Pracujemy w modelu "Nasze klocki, Twój projekt" co oznacza, że wspieramy naszych partnerów, którzy mają relacje wśród klientów koncowych naszymi kompetencjami – czy to w zakresie doboru rozwiązan, wsparcia technicznego czy sprzedażowego.