logo Capgemini

Capgemini

Katowice

Kultura etycznego i odpowiedzialnego biznesu jest silnie zakorzeniona w działalności całej grupy Capgemini, która już trzeci rok z rzędu otrzymała tytuł Najbardziej Etycznej Firmy Świata. Zasady etycznego biznesu nakreślają naszą współpracę z klientami, partnerami, dostawcami
Wywiadu udzieliła:
Irmina Izdebska HR Manager Capgemini
W Capgemini pracuje od 2001 roku jako HR Manager. Jest odpowiedzialna za procesy rekrutacji, zarządzanie talentami, wewnętrzną certyfikację, szkolenia, oceny pracy w zespole Application Services. Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego,  Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji.
 
Firma Capgemini obecna jest aż w 44 krajach ma całym świecie. Czym zajmują się, Polskie odziały?
Obszarami specjalizacji Capgemini w Polsce są projekty transformacji przedsiębiorstw w oparciu o technologie informatyczne, outsourcing procesów biznesowych, usługi w zakresie infrastruktury IT oraz rozwój oprogramowania spełniającego indywidualne potrzeby biznesu. W naszych 5 polskich centrach realizujemy zaawansowane projekty z obszaru IT, obsługujemy procesy finansowe, usługi marketingowe i prawne. Pracujemy dla globalnych, wiodących marek, m.in. Daimler AG, BMW AG, czy Coca-Cola Enterprises oraz dla liderów polskiego rynku głównie z sektorów energetycznego, finansowego i telekomunikacyjnego.
 
Capgemini jest też laureatem nagrody Najbardziej Etycznej Firmy Świata. Jak udało się Państwu osiągnąć ten sukces?
Kultura etycznego i odpowiedzialnego biznesu jest silnie zakorzeniona w działalności całej grupy Capgemini, która już trzeci rok z rzędu otrzymała tytuł Najbardziej Etycznej Firmy Świata. Zasady etycznego biznesu nakreślają naszą współpracę z klientami, partnerami, dostawcami. W ramach strategii CSR wspieramy programy skierowane do społeczności lokalnych, programy promujące różnorodność w miejscu pracy oraz działania proekologiczne.
 
Jakie projekty najczęściej Państwo wpierają?
Od 3 lat organizujemy akcję „Inwestujemy w dobre pomysły” - program finansujący autorskie projekty naszych pracowników w ramach wolontariatu. W tym roku w programie wzięło udział ponad 200 wolontariuszy, którzy pomogli blisko 2300 beneficjentom – podopiecznym domów dziecka, dzieciom z niepełnosprawnością wzroku, seniorom. Pomagamy także zwierzakom. Przykładem działań wspierających różnorodność w miejscu pracy jest program „Win with Capgemini”, w którego ramach nasza firma otworzyła rekrutację dla osób niepełnosprawnych.
 
Ile osób udało się zatrudnić w ramach tego programu?
W wyniku przeprowadzonego w 2014 roku pilotażu, w krakowskim oddziale Capgemini pracują obecnie dwie osoby z niepełnosprawnością wzroku. Teraz planowane jest zatrudnienie kolejnych trzech pracowników na stanowiska dla specjalistów ds. systemu zarządzania jakością.
 
Otrzymali Państwo jakieś nagrody za udział w tylu wspaniałych przedsięwzięciach?
Jesienią ubiegłego roku Marek Grodziński, Członek Zarządu Capgemini Polska i pomysłodawca wielu inicjatyw CSR-owych w naszej firmie, został odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi za działalność na rzecz budowania społeczeństwa obywatelskiego.
 
Gratulacje! Pracownicy chętnie się angażują w takie inicjatywy?
Oczywiście zorganizowanie któregokolwiek z tych projektów nie byłoby możliwe bez zapału i chęci ze strony zespołu Capgemini. Podstawą kultury organizacyjnej naszej firmy jest jednak współpraca. Dlatego w procesie rekrutacji stawiamy na osoby komunikatywne, otwarte, umiejące wyjść z inicjatywą. Takie cechy pozytywnie wpływają na atmosferę oraz przekładają się na większą integrację zespołu, również po godzinach pracy.
 
Czy w najbliższym czasie firma Capgemini planuje nowe rekrutacje?
W ciągu nadchodzących miesięcy planujemy stworzenie ponad 700 nowych miejsc pracy. W tegorocznych planach jest zmiana siedziby w Katowicach-z biurowca Altus na nowoczesny kompleks biurowy Silesia Business Park. W zespole Application Services w Warszawie, który realizuje głównie projekty w polskim sektorze energetycznym, bankowości, ubezpieczeniach i sektorze publicznym, będziemy rozwijać kompetencje w obszarze zarządzania zasobami przedsiębiorstw, transformacji cyfrowej przedsiębiorstw oraz inteligentnej energetyki. Pracę w zespole Application Services znajdą programiści, konsultanci SAP, a także systemów CRM i BPM. Nasza oferta jest skierowana zarówno do specjalistów z kilkuletnim doświadczeniem, jak i świeżo upieczonych absolwentów kierunków filologicznych, IT czy finansów i księgowości.
 
Rozumiem, że podczas rekrutacji będzie sprawdzana znajomość języków obcych?
Największa rekrutacja jest prowadzona do zespołu Business Process Outsourcing (BPO) w Krakowie i Katowicach oraz Software Solutions Center we Wrocławiu. W BPO zatrudnienie znajdą głównie analitycy ds. finansowo – księgowych i obsługi klienta. W tej rekrutacji bardzo ważną rolę odgrywać będzie znajomość języków obcych: niemieckiego, francuskiego, hiszpańskiego oraz języków skandynawskich. We wrocławskim centrum z kolei tradycyjnie poszukujemy programistów, jednak nowością jest postawienie mocnego akcentu na rekrutację pracowników ze znajomością angielskiego. Z kolei w centrum Infrastructure Services w Katowicach i Opolu poszukujemy pracowników do zespołów zdalnego wsparcia technicznego klientów. Najwięcej ofert skierowanych jest do osób ze znajomością języka niemieckiego, a w dalszej kolejności-języka francuskiego, hiszpańskiego i języków skandynawskich.
 
Czy jest możliwy awans w wewnętrznych strukturach firmy?
Nasi pracownicy mają możliwości rozwoju zarówno w ramach ścieżek eksperckich, jak i liderskich. Aby ułatwić planowanie kariery, dla każdego stanowiska jest stworzony opis wymagań i kompetencji, który jest wykorzystywany w procesie oceny rocznej oraz promocji. Większość osób na stanowiskach managerskich w Capgemini rozpoczynało swoją karierę w naszej firmie, co obrazuje nasze podejście – docenianie za zaangażowanie, efekty pracy i profesjonalizm.
 
A w jaki sposób motywują Państwo swoich pracowników? Proponują Państwo jakieś benefity?
W Capgemini mamy bogato rozbudowaną ofertę świadczeń dodatkowych. Dotyczy ona zarówno profesjonalnych szkoleń nastawionych poszerzenia wiedzy eksperckiej, jak i warsztatów podnoszących miękkie kompetencje naszego zespołu – komunikatywność, umiejętność pracy w międzynarodowy zespole i autoprezentacji. Ponadto pracownicy mogą liczyć na dofinansowanie kursów językowych, zajęć sportowych (w ramach karty MyBenefit) oraz prywatną opiekę medyczną i ubezpieczenie na życie. 
 
Dziękujemy za rozmowę.
Ostatnio dodane oferty pracy przez Capgemini
Asystent ds. Wsparcia Klienta Francuskojęzycznego zobacz ofertę
Asystent ds. Wsparcia Klienta Francuskojęzycznego zobacz ofertę
Asystent ds. Wsparcia Klienta Niemieckojęzycznego zobacz ofertę