logo STILL POLSKA

STILL POLSKA

Poznań

W firmie STILL Polska najpopularniejsze są dwa typy stanowisk. Pierwsze to doradca handlowy. Drugie to technik serwisu.
Wywiadu udzielił:
Paweł Włuka Kierownik Działu Marketingu STILL POLSKA
Jak wygląda typowy proces rekrutacji, z ilu etapów się składa, jak wiele czasu poświęcacie Państwo na to w poszczególnych działach?
W każdym dziale, czy na każdej posadzie wygląda to inaczej. W firmie STILL Polska najpopularniejsze są dwa typy stanowisk. Pierwsze to doradca handlowy. Drugie to technik serwisu. Więc są to osoby z zupełnie różnym doświadczeniem i typem pracy. Jeśli chodzi o rekrutację w naszej firmie to ma ona najczęściej dwuetapowy charakter. Najpierw bezpośredni przełożony spotyka się z kandydatem, potencjalnym pracownikiem naszej firmy. Jeżeli taka osoba przejdzie pierwszy etap procesu rekrutacji to przechodzi do kolejnej części. W takim przypadku zwykle z 10-20 kandydatów zostają 3 osoby.
 
Kiedy jest największy okres rekrutacji, przyjmowania nowych pracowników do firmy (np. okres wiosenny, letni)?
Przyjęcia nowych pracowników do STILL Polska są bardziej związane z rozwojem firmy i planami długoterminowymi, aniżeli z sezonowością.
 
Czy firma zatrudnia studentów, dając szansę na rozwój?
Tak. Nie jest to zorganizowany system w rodzaju programu praktyk, tylko generalnie zatrudniamy studentów w ramach pojedynczych naborów do pracy. Jest oczywiście możliwość takiego startu kariery w STILL Polska.
 
Po jakich studiach jest możliwość zdobycia pracy lub praktyki u Państwa?
Wiele zależy od konkretnego stanowiska. Ze względu na specyfikę oferowanych przez nas produktów, często poszukujemy osoby z wykształceniem lub doświadczeniem technicznym. Ale w zależności od działu zatrudnienie mogą znaleźć także osoby po Marketingu, Finansach, Ekonomii czy Księgowości. Natomiast trudno określić jednoznacznie, jaki kierunek jest pożądany na stanowisku doradcy handlowego w STILL Polska. Na pewno musi to być osoba z doświadczeniem sprzedażowym, optymalnie w branży B2B. Ważne są również umiejętności interpersonalne i znajomość języków obcych.
 
 
Czy firma stosuje outsourcing?
Tak. Stosujemy takie rozwiązania na przykład w przypadku informatyków czy kadr.
 
Czy praca zdalna z innego miasta jest możliwa np. w nagłych wypadkach lub podczas delegacji?
Tak, oczywiście. Tym bardziej, że ponad połowa naszej kadry to właśnie pracownicy mobilni.
 
Jak to wygląda w praktyce? Są to głównie pracownicy umysłowi, fizyczni? O jakich działach mówimy w przypadku pracowników mobilnych?
W dużej mierze są to technicy serwisu. Mamy 120 takich ludzi w STILL Polska. Pozostali pracownicy mobilni to m.in. doradcy handlowi oraz kadra menadżerska. Przy tej okazji chciałbym także podkreślić, że podział na pracowników umysłowych i fizycznych zanika. Już niemal prawie każdy pracuje z komputerem, planuje, oblicza, używa jakichś urządzeń, zarządza jakimś obszarem lub procesem. Także u nas w firmie.
 
 
Czy firma organizuje imprezy integracyjne? Jak często i jak one wyglądają?
Tak. Jak najbardziej. Każdy dział raz w roku ma możliwość zorganizowania imprezy integracyjnej we własnym zakresie. Mam tu na myśli działy i poddziały. Tak jest na przykład w przypadku działu serwisu, którego pracownicy zlokalizowani są w całej Polsce. W jego ramach są cztery makroregiony. Każdy z nich ma możliwość zorganizowania takiego spotkania. Decyzja o tym, jak będzie wyglądała taka impreza integracyjna leży po stronie konkretnego działu czy makroregionu. Nie są one powtarzalne. Mogę wymienić spływy kajakowe, ogniska, paintball, wyścigi gokartów, szkolenia polegające na doskonaleniu jazdy samochodem, off-road i inne rodzaje aktywności. Są także spotkania z okazji świąt (np. przy okazji Wigilii). Natomiast raz w roku staramy się zrobić międzydziałowe imprezy integracyjne. Czy to w formie wspólnego ogniska czy wyjazdu integracyjnego dla większej liczby pracowników całej firmy.