brak logo

HCL Technologies

Zabierzów

Opinie o HCL Technologies

Hindus 2016-04-25 16:45
Jezeli w tym hinduskim krzaku jest tak dobrze, dlaczego tylko 2 gwiazdki na 120 glosujacych ? :) ha ha
20
Kormoran 2016-04-27 09:27
Na ok 1000 pracownikow wypowiedziało się ok 120;) biorąc pod uwagę ze komentarze zazwyczaj zostawiają tylko nie zadowoleni to całkiem niezły wynik.
Ana 2016-04-27 13:41
Ja myslalam, ze pytania z serii "Jakim owocem chcialabys byc i dlaczego?", "Wymien moment w zyciu, kiedy bylas z siebie najbardziej dumna" itd. (smaczkow bylo znacznie wiecej) sa tylko mitami wypisywanymi w Internecie. Na mnostwo rozmow kwalifikacyjnych, tylko tam spotkalam sie z taka zenada. Zastanawialam sie, czy Pani rekrutenkta robi sobie ze mnie jaja,czy to tak na serio, ale moge jedynie okreslic to jako godzinny kabaret. Rozumiem, ze takie pytania maja jakis cel, ale z drugiej strony nikt tu nie ubiega sie o stanowisko prezesa NASA, tylko o prace zwyklego korpo - pacholka, ktory ma klepac bezmyslnie swoja prace, a nie miec zbyt wiele do powiedzenia.
4
Drzewo 2016-05-02 23:09
A rozmawiałeś z ludzmi z Ukrainy, Rumunii albo innych krajów, że podzielasz pogląd o "zwiewaniu"? Nikt nigdzie nie będzie zwiewał, bo korporacjom się nie opłaca... Zwiewały bo była taka opinia, że trzeba ciąć koszta. I cięli, i zaczęły się narzekania, reklamacje, wypowiadanie umów na out-sourcing... Bo poziom języka się różni, i będzie się różnił jeszcze długo... A może zawsze? Z powodu wielu uwarunkowań, i tyle.
Kamila 2016-05-28 10:45
Witam,chicałam zapytać o rekrutację w firmie HCL(Wrocław) na stanowisku Onsite Support Engineer, jak wygląda rozmowa kwalifikacyjna i czy ktoś zna pytania? Dziękuję i pozdrawiam.
Byly Pracownik 2016-06-23 12:08
Obecnie jedna z gorszych korpo w Krakowie, systemy toporne, wiecznie cos nie dziala, glupi hinduski management, rotacja jak na bazarze, efekt problemy zdrowotne, nic poza.
17
Byly Pracownik 2016-06-24 14:45
Kazdy kto zna rynek krakowskich korporacji to potwierdzi, ze HCL to takie drugie Capgemini, roznica tylko taka, ze HCL lepiej placi. Nic sie nie nauczysz, tylko tyle, ze wpiszesz w CV, szkolenia na poziomie przedszkola,przechowalnia dla bezrobotnych Wlochow I Hiszpanow, toporna atmosfera,ciezko jest wytrzymac kilka miesiecy.
14
Adam 2016-07-02 00:39
Hahaha :) dobre. W zabierzowie ciezko jest znalesc kogos z jakimkolwiek wyksztalceniem wyzszym a Ty mowisz o profesjonalnym swiadczeniu uslug. Przez ludzi ktorzy nigdy nie mieli do czynienia z IT.
9
korposzczurek 2016-07-11 13:39
plusy:
- wynagrodzenie
- pakiety socjalne (ktore sa co prawda w kazdej korporacji)
minusy:
- brak szkolen, pracownik uczy sie obslugi programow, a nie rozwiazywania problemow
- w teorii mozesz prosic innych o pomoc, w praktyce jestes zbywany
- brak profesjonalizmu, przyklad: wprowadzenie nowych programow, systemow, nawal telefonow od uzytkownikow, a pracownik widzi program pierwszy raz na oczy
- niemila atmosfera
- urlopy planowane co najmniej z miesiecznym uprzedzeniem, odrzucanie urlopow na zadanie
- niewazne ile zrobisz, zawsze jest za malo
9
korposzczur 2016-07-12 21:44
Nie wiesz ze masz w roku pracy, 4 dni urlopu na żądanie !?
W kazdej firmie mozna o to poprosic tylko nie w hcl'u...
BTW... Nawet z L4 robia problem. Jak ktos tu wczesiej napisal, manager hindus nie wie ze ma obowiazek akceptowac...

Dodalbym do minusow ze praca malo ciekawa. Prosty helpdesk / wklepanie faktur.
14
ala 2016-07-13 15:15
heh, wszedzie to samo. oni sa tansi po prostu. poza tym pewnie latwiej im sie dogadac z hindusami z wiadomych przyczyn ;p
1
zielny 2016-08-17 19:40
Czyżby DB? :P

Firma mało rozwojowa, taki drugi Cap, tylko ze lepiej płacą ale hindusi.
Brak przejrzystej struktury. Brak możliwości rozwoju i awansu.
Podwyżki po 8pln brutto.
Rotacja maks 2 lata
2
korposzczurek 2016-08-24 07:31
Nie, żaden DB. jestem w "jednym z lepszych projektów", wiec skoro tutaj jest tak źle,to nie wyobrażam sobie pracy tam
magda 2016-08-24 17:23
jak sie moge dostac do tej firmy? po prostu chcialam wyslac cv i nie wiem jak... jestem lektorem jezyka hiszopanskiego i katalonskiego...
Taj 2016-09-09 18:20
Tak, studia podyplomowe.
1
Hindus 2016-09-09 21:15
ha ha ha... ciekawe z jakiego przedmiotu i do czego...

Przeciesz tutaj praca na tak tempym poziomie i rotacja jak w biedronce....
Zadnej tworczosci. Kaza ci robic co pisze na kartecze (reset hasel) dla klienta zagricznego o wszystko !
9
adam 2016-09-11 20:06
Firma rekrutuje głównie przez agencję pracy - większość osób w naszym teamie była tak zatrudniona. Jeżeli ktoś chce rozwijać się w IT to radzę kursy (tak jak wcześniej już ktoś wspomniał) oraz zmianę pracodawcy. Praca ludzi w HCL Zaberzów ma tyle wspólnego z IT co praca pani na poczcie: i tu i tu obsługuję się jakieś programy (do resetu hasła lub wprowadzenia paczki do systemu) i to wszystko. Jeżeli klient dzwoni z jakimś prawdziwym problemem IT to i tak jest odsyłany do innych teamów.
3
Ss 2016-09-15 19:57
Wyślij cv na mail rekruterek -Careers.poland@hcl.com. ja tego użyłem, podał mi go kolega z hcl
@ 2016-09-22 08:06
Pamiętam moje pierwsze szkolenie - jak wysyłać maile z Outlooka. Łezka w oku się kręci :) Poziom IT jest naprawdę wysoki.
13
rol 2016-09-25 13:20
ponoć obcokrajowcy zatrudnieni na rownorzednych stanowiskach co Polacy zarabiają prawie dwa razy więcej. a chodzi o stanowiska niskie, np. tzw. analityk, ktory odbiera telefony. nie wiem czy wynika to tylko za poziomu jezyka 'native' ?
hclowianin 2016-10-16 12:00
Spędziłem z firmą 3 miesiące, moja ocena to 3/6.

Pracowałem jako IT ANALYST z językiem angielskim. Zarobki ok. 2800 zł na rękę. Praca polega praktycznie na non stop odbieraniu telefonów przychodzodzących, gdzie dzwonią ludzie z uk/usa/india z problemami natury it. Od problemu jak zmienić tapetę na pulpicie, po problemy bardziej złożone. Ogólnie nie trzeba mieć żadnego wykształcenia IT, ale warto trochę ogarniać kompy. Najważniejsze znać język obcy (dużo osób zatrudnionych miało jedynie średnie wykształcenie). Oferują szkolenie, które trwa ok 2-3 tygodnie, ale jest o [usunięte przez admina słowo niecenzuralne] rozbić. Większość z nas i tak nic nie umiała, i dopiero wejście live na słuchawkę uczyło.

Pracowałem w projekcie, w którym obsługiwaliśmy pracowników dużej instytucji finansowej należącej do jednego z naszych zagranicznych sąsiadów. Generalnie pracy jest dużo, telefon dzwoni non stop. Wymóg odebrania minimum 20 telefonów na dzień, tj. aby w skali miesiąca na dzień przypadało średnio 20 na dzień. Jest to do zrobienia, aczkolwiek są dni, że zrobisz max połowę z tego - wszystko zależy od tego jakie ci się trafią sprawy przez telefon.

Ogólnie to najbardziej się cieszę, że poznałem fajnych ludzi, choć i wiadomo idiotów też spotkałem.

Masa hindusów w managemencie z głupimi hasłami jak to trzeba pracować dla dobra organizacji. Ogólnie polecam się nie martwić i większość tych ich haseł mieć w du_pie.
4
hclowianin 2016-10-16 12:49
tak, jest to umowa o pracę. po 3 miesiącach dostajesz na pełen etat.
Wiesiek 2016-10-19 16:32
Hej. Odezwali sie do mnie dzisiaj z oferta na to stanowisko na, ktorym byles zatrudniony.
Dziwne bo w pierwszym mailu chca ode mnie dokument potwierdzajacy status podjecia legalnej pracy w Polsce. Logiczne, ze bedac Polakiem nie masz to prawo. Ale po co mam im od razu wysylac jak nawet nie wiesz czy przejdziesz etap finalnej rozmowy
Tomo 2016-10-19 19:29
Wiecie moze co tam ciekawego na rozmowie jest na stanowisko IT technical with english? Rzeczywiscie typowe HR pytanie jakim owocem chcialbys byc, testy itp itd? Dzieki
Mirek 2016-10-19 23:02
Czyli nie polecasz specjalnie tej firmy? Duża jest rotacja (po tym chyba najłatwiej stwierdzić czy firma jest ok)?
hclowianin 2016-11-05 12:58
tego niestety nie wiem - generalnie moim zdaniem był bajzel w hr.
hclowianin 2016-11-05 13:00
Tomo, stanowisko na które aplikujesz to to samo co it analyst, it help, customer service with foreign langugaes. po prostu co jakiś czas zmieniają nazwy stanowisk, ale robota ta sama! nie ma innej opcji. są projekty w których pracujesz na słuchawce, dla różnych firm i nazwy tej samej roboty są przeróżne.
hclowianin 2016-11-05 13:09
Ogólnie nie polecam. Chyba, że jest to pierwsza robota to wytrzymaj z pół roku, będzie do CV, nazwy stanowisk brzmią ładnie więc i potem łatwiej o kolejne zatrudnienie. Rotacja jest duża. Jak pytałem ludzi na florze to średnia to około 6 miesięcy! na połowę osób, które ze mną zaczęły pracę już po pseudoszkoleniach utrzymało się około połowy. Drugą połowę albo zwolnili albo sami porezygnowali.

Dodam jeszcze, że nikogo nie interesuje czy ty jako it analyst komus pomozesz czy nie. Najwazniejsza jest liczba odebranych telefonów, średnio 20 na dzień. Liczy się statystyka, masz 20 = jest dobrze. A czy klientowi pomogles to ich to nie interesuje, pod warunkiem, że się potem nie poskarży. Masz zrobić tak aby był szybko problem rozwiązany (liczą 15 minut na 1 call). Ok, czasem ktos zadzwonił, że ma problem ze zmianą tapety w komputerze (sic!), więc cała operacja zajęła parę minut. Ale czasem stawiałeś na nowo system co trwało ponad 2h... NIestety spraw nie idzie wybrać.

Przerwy? na cały dzień 55 min, teoretycznie 5min po kazdej godzinie pracy przy kompie, plus 15stka na obiad. ale jak sie pomierzy odległości w budnykach to na 5tce nie wyjdziesz do toalety, a na 15stce raczej trudno zjesc obiad: dojscie do kuchni/restauracji, kolejka do mikrofali i gdzie czas na samo jedzenie? ja osobiscie mialem kanapki, jadlem przy biurku.
1
Western 2016-11-10 10:30
Moja ocena to 2.
Praca dobra dla ludzi, ktorzy zaczynaja przygode z korporacjami. Po studiach lub tych, ktorzy planuja zmienic prace na korpo.
Pieniadze zawsze sa na czas I mili mlodzi ludzie to na plus.
Firma nie daja zednej opcji rozwoju poza Servie Desk Operations.
Firma nie gwarantuje szkolen, treningow dla osob, ktore awansuja-Chciales to Pracuj. W rezultacie Twoim Leadem moze byc chlopak/dziewczyna bez wiedzy o prawie pracy, mlodsza od Ciebie, ktory straszy zamiast motywowac.
Hinduski management - roznice kulturowe I brak checi zmiany powoduje, ze management nie rozumie pracownikow ani ich potrzeb. Nagminne klamia i nie potrafia przepraszac ani motywowac.
Totalny brak szacunku dla pracownika jako czlowieka-Jak chcesz odejsc od biurka to sie zapytaj czy mozesz-Do toalety rowniez.
Straszny balagan w HR czesto zgubione dokumenty , mala dostepnosc HRow dla pracownika.

Jezeli pracujesz w korporacji I myslisz o zmianie na HCL to radze zacisnac zeby I poszukac innej firmy.

Do tych, ktorzy wieszcza szybka wyprowadzke Korporacji na wschod przypomne, ze tak sie juz mowilo w 2010 a Capgemini przenioslo nawet czesc uslug do Rumunii. W tym momencie Capgemini ciagle zatrudnia I nawet nowe projekty sie otwieraja w Krakowie. W tym roku ilosc pracownikow korporacji zagranicznych w krakowie przekroczyla 50 tys. Ciagle buduja sie kompleksy biurowe pod nowe korporacje Echo\Unity\Attris I wiele innych.
Pozdrawiam i zycze powodzenia.


6
Beata Kumarowska 2016-11-14 19:47
Doskonały komentarz, ale uważam ze ocena jest zawyżona jak na tego hinduskiego krzaka. Moja ocena to zdecydowane 0.

"Firma nie daja zednej opcji rozwoju poza Servie Desk Operations."

Dokładnie ! Dodałbym że to jest low cost’owy i prosty helpdesk dla zagranicznych użytkowników. Tylko obcy jeżyk się liczy nic więcej. Żadna intelektualna czy rozwojowa praca. Przez godziny odbierasz telefon i tłumaczysz zagranicznemu użytkownikowi jak zmienić tapetę na pulpicie.

Większość osób co tam pracuje to młode dziewczyny po ekonomii, teologii czy filologii. W HCL staja się nagle „It Analist”, a po pól roku aby je zatrzymać (bo znają obcy jeżyk) staja się „IT Senior Engineer” lub „team leader”. Śmiech na sali ! Tylko u hindusów to możliwe.

Co potem się dziwić że osoby bez większych ambicji, wiedzy, co w życiu nic nie osiągneły sa kierownikiem zespołu w hcl’u ? ;)

No i rzeczywiście, poziom kadr tragiczny…
14
Andaluzja 2016-11-16 20:51
A jak to jest z programami których używamy do obsługi klientów? Na szkoleniu nie wygląda to dobrze. Znikają jakieś opcje, programy się zawieszają albo nie działają. Trochę się boję że po rozpoczęciu pracy będzie to samo i ciężko będzie pomagać klientom mając samemu problemy.
Kicis 2016-11-24 19:24
Heh.... narzekanie na HCL, ale przeciez nikt nikogo nie zmusza do pracy w tej firmie. Mozna w kazdej chwili zrezygnowac i załapac sie do Stefanini, albo Capa. Ciekawe co tam powiecie :)
Zatesknicie za HCLem:)
1
hclowianin 2016-11-25 17:52
kolego - ty chyba nie rozumiesz sensu tego portalu. tu nie chodzi o to czy ktoś kogo zmusza tylko aby się podzielić doświadczeniami. potencjalni kandydaci dzieki temu mają jakiś pogląd na to co się dzieje i mogą dzięki temu odpowiedzieć sobie na pytanie czy im to pasuje.
9
Kicis 2016-12-01 17:35
Kolego - nie pisalem tego do tych co wystepuja z zapytaniami, a jedynie do calej listy narzekajacych i pracujacych, bo jest ich zdecydowanie wiecej jak pytajacych. Wiec chyba ze zrozumieniem miales tutaj Ty problem:/
mati4 2016-12-02 20:57
Witam wszystkich,
zastanawiam się nad ofertą pracy na stanowisku analityka IT, ale nie ukrywam że po przeczytaniu tych opinii, odrobinę się zmartwiłem. Czy praca polega na prawdę tylko i wyłącznie na odbieraniu telefonów i siedzeniu przy komputerze? Nie ma żadnych możliwości na rozwój techniczny? A sam serwis? Mają tam coś takiego? Jak wygląda sama umowa o pracę - 3 miesiące i potem kontrakt stały? Czy zwykłe L4 naprawdę przysparza tyle problemów?

Ogólnie opinie są zdecydowanie negatywne, ale w takim wypadku, dlaczego aż tylu ludzi pcha się właśnie tu? Nie ma innych firm/korporacji, które oferuje lepsze warunki pracy na terenie Krakowa?

@Kicis - czy obecnie pracujesz w tej firmie? Mogę prosić o jakąś wskazówkę, na temat tego, jak mógłbym się z Tobą skontaktować?

Z góry dzięki za odpowiedzi,
Pozdrawiam!
hcleczka 2016-12-06 10:57
Problem z l4? nie ma takiej opcji. Po prostu bierzesz i jestes na l4. Nie rozumiem, kto wygaduje takie rzeczy i po co?
f 2016-12-08 13:38
koszmar. atmosfera okropna - nikt sie z nikim nie wita, ciagle wyzwiska i przeklenstwa. totalny nielad. nie wiadomo co ma czlowiek robic, szkolenie to jakis zart.
10
Grucha 2016-12-15 23:05
Pracuje od kilku miesięcy w HCLu. Przeprowadziłam sie z Holandi ponieważ chciałam znowu w Polsce mieszkac.
Zarabiam około 5000 na rękę i jestem zadowolona z mojego pracodawcy. Atmosfera zalezy od projektu .
Prace ktora sie w HCLu wykonuje rownież zalezy od projektu ale napewno nie mozna powiedziec ze praca jest nudna. Codziennie cos nowego.
O awans trzeba sie postarać i dostaje szczególnie ten ktory najbardziej krzyczy.
Wiekszosc pracownikow to Hiszpanie i Francuzi ktorzy w własnym kraju nie dostali sie nigdzie do roboty. Reszta to absolwenci kierunków humanistycznych.

O awansach nie moge sie wypowiedzieć bo nie dostałam.

Plusy:
Bardzo dobre wynagrodzenie
Ciekawe Benefity

Minusy:
Bałagan zawsze i wszędzie
Dojazd w zapełnionym pociagu
2
Kicis 2016-12-16 15:51
Smialo.... Pracuje... Jakiej wskazowki potrzebujesz do kontaktu ze mna? Pytaj smialo nanforum odpowiem co i jak:)
Benn 2016-12-16 22:13
Mam pytanie, czy można liczyć na permanentną pracę zdalną?
Chodzi mi konkretnie o biuro we Wrocławiu?
Western 2016-12-20 13:19
Ja akurat pracowalem w Capgemini zanim pracowalem w HCLu, Ludzie, ktorzy ze mna zaczynali sa juz managerami, incident coordinatorami czy jakies inne ciekawe stanowiska. Z tej pozycji o wiele latwiej jest znalezc prace niz po 3 latach na sluchawce. Jezeli w HCL trzeba czekac 2-3 lata na awans a w Capgemini rok albo mniej to zastanow sie jak pracodawcy patrza na osoby, ktore awansuja I sie rozwijaja, a jak na tych co odbieraja telefony caly czas.

Ja znalazlem inna ciekwsza prace czego zycze wszystkim, ktorzy nosza sie z takim zamiarem, da sie.
1
Helena 2017-01-04 07:52
Jeszcze pracuję w HCL. Nie polecam.

Zarządzanie z Indii, które nie rozumie (nie chce zrozumieć) kultury pracy w Polsce (nawet bardzo wysoko postawione osoby z Indii nie mają pojęcia o różnicach kulturowych).

Plusy:
- Wynagrodzenie (80% przypadków)

Minusy:
- Wybór awansowanych osób (odbywa się to nie przez przełożonego, a management z Indii, który pracowników na oczy nie widział - wyników ich pracy również)
- Nadgodziny - problem z uregulowaniem ich wg Kodeksu Pracy
- Kiepska opinia o Pracodawcy, co się przekłada na jakość potencjalnych Pracowników na rekrutacjach (sama kasa nie przekonuje, tym bardziej, że szanse na rozwój słabe)

Plus i minus:
- Benefity (fakt, Multisport darmowy, są bony Sodexo i dodatek na święta), ale to co mówią na induction to jedno, a potem się okazuje, że coś miało być, a nie ma albo będzie nie wiadomo kiedy.
2
hclowianin 2017-01-16 16:21
to precyzuj co piszesz, bo z twojej wypowiedzi wynika tak jak napisałem o czym świadczą choćby "łapki" w górę, że nie masz racji.

a jak tobie się podoba hcl, mimo tylu negatywnych opinii wielu osób to współczuję ambicji - ale nie przejmuj się, tacy ludzie też są potrzebni... gdyby byli tylko ludzie ambitni to taka firma jak hcl nie miałaby miejsca na rynku.
zielony 2017-01-30 06:27
Cześć Wszystkim!
Czy ktoś się orientuje nt. stanowiska Buyer - ile się zarabia i co się dokładnie robi?
Jeszcze pytanko techniczne: Po jakiemu pisać list motywacyjny na takie stanowisko? (Ogłoszenie było po angielsku.)
noname 2017-01-31 09:00
No to wtedy nie róźni się od żadnej innej korpo :)
TZN od pracy na SD w żadnym innym korpo.
Prawilny 2017-02-04 00:46
Przyszlem do tej roboty z biedry i jest normalnie w pyte durzo fajnych [usunięte przez admina słowo niecenzuralne] i od teraz silka na karnet nie na pojedynce wjazdy. robie tam teraz w hr
Helena 2017-02-04 10:43
@zielony, z ciekawości, powiedz mi jak chcesz napisać list motywacyjny, nie wiedząc na co aplikujesz?
A co do Twojego pytania "Po jakiemu pisać list motywacyjny na takie stanowisko? (Ogłoszenie było po angielsku.)" - chyba sam sobie odpowiedziałeś...
zielony 2017-02-05 22:17
Heleno, niektórzy nie mogą sobie pozwolić na luksus aplikowania tylko tam, gdzie dokładnie wiedzą dokładnie co się będzie robić, i że im to się podoba - muszą brać co jest, że by zarobić na życie. Aplikuję bo spełniam wymagania - o tym głównie jest list. A niestety w ofercie nie napisano zbyt wielu szczegółów. Pytanie o język wynikało z tego, że wiele firm z różnych przyczyn publikuje ogłoszenia po angielsku, podczas gdy często rekruterzy, a nawet cały personel to Polacy. Rozumiem, że w tym przypadku tak nie jest, więc trzeba napisać po angielsku.
Helena 2017-02-06 20:30
Duży problem HCL polega na tym, że mimo dobrych płac, osoby aplikujące składają papiery z powodów takich, jak wymieniasz - to obniża i poziom pracy i morale, jeśli ktoś okazuje się nieodpowiedni.

Potwierdzając, w HCL znaczna część osób to obcokrajowcy, więc tak - wszystko po angielsku.

Co do stanowiska - czy wiesz do jakiego projektu aplikujesz albo masz opis stanowiska?
analysta 2017-02-13 15:05
HCL ma super benefity i całkiem niezle płace. Poznałem tu najlepszych ludzi w moim życiu:) W hr troche bajzel, ale to jak wszędzie. Pracowałem w Capgemini i Aon Hewitt i jak narazie zacumuję tutaj.
Zostaw swoją opinię o HCL Technologies - Zabierzów
UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie HCL Technologies