Media Star Sp. z o.o. S.K.

Szczecin

Wywiadu udzielił:
Michał Starczewski
Prezes Zarządu Media Star Sp. z o.o. S.K.
Definiuje i opracowuje strategię rozwoju przedsiębiorstwa oraz formułuje wizję firmy. Nadzoruje wykonanie celów długo i krótkoterminowych spółki. Współpracuje bezpośrednio z dyrektorem zarządzającym oraz kierownikami poszczególnych obszarów. Prywatnie miłośnik nurkowania, dobrego filmu oraz interesującej książki.
Media Star Sp. z o.o. S.K.
Liczba pracowników: 260
Rok założenia: 2003
Adres:
ul. Wawrzyniaka 6W
70-392 Szczecin
Branże:
  • Sprzedaż

Mija trzynaście lat od czasu, gdy powstał Wasz pierwszy salon. To był dynamiczny okres rozwoju?

Tak. W 2003 roku powstał pierwszy salon prasowy w Słupsku. Udało nam się wpasować  w ówczesne tendencje rynkowe, które pozwoliły na rozwinięcie dobrze prosperującego biznesu w krótkim czasie. Dzięki temu dziś jesteśmy w tym miejscu, w którym jesteśmy. Obecnie nasza firma to 88 wysoko wyspecjalizowanych salonów prasowych zlokalizowanych na terenie ośmiu województw. Dbamy, aby nasze punkty handlowe znajdowały się tam, gdzie nasi klienci najbardziej ich potrzebują, czyli w np. w sieci sklepów Netto lub interesujących ciągach komunikacyjnych

  

 

Czym dokładnie się zajmujecie?

Ułatwianiem życia naszym klientom. Staramy się, aby w naszych salonach, w miłej atmosferze, mogli dokonać niezbędnych zakupów. To ze względu na ich potrzeby asortyment jest tak różnorodny: od artykułów tytoniowych, przez napoje, zabawki, upominki, parafarmaceutyki, bilety, a na słodyczach i starterach skończywszy. Niezmiennie dbamy o rozszerzenie dostępności gamy produktów. Nasi klienci doceniają nas właśnie ze względu na wygodę. W krótkim czasie są w stanie nabyć potrzebne produkty w jednym miejscu. Zdarza się, że ktoś w ostatnim momencie przypomina sobie, że zapomniał dołączyć kartkę urodzinową do prezentu. Wtedy my przychodzimy z pomocą.

Salony prasowe to biznes jak każdy inny. Wymaga więc także odpowiedniej promocji oraz reklamy. Jak to robicie?

Wykorzystujemy wszystkie możliwości, które daje nam rynek. Nasi klienci są różni i ich preferencje komunikacyjne również. Szanujemy to i staramy się wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. Dla fanów mediów społecznościowych prowadzimy fan page na popularnym portalu Facebook. Dla tych, którzy cenią bezpośredni kontakt mamy przygotowany folder z obowiązującymi promocjami. Kolportujemy go regularnie do skrzynek mieszkańców pobliskich salonów prasowych. Korzystamy również z formy sprzedaży cross-sellingowej oraz konkursów, które organizujemy wraz z naszymi partnerami handlowymi.

To chyba doskonały sposób na budowanie świadomości marki?

Zgadza się. To także możliwość wypracowania lojalności wśród klientów. Nasi konsumenci wiedzą, że warto do nas zajrzeć, bo można wziąć udział w ciekawym projekcie. Co więcej, jako firma Media Star, angażujemy się nie tylko w działania stricte marketingowe, ale często aktywnie uczestniczymy w różnych akcjach charytatywnych. Głęboko wierzymy, że sukcesem należy się podzielić..

Jak wygląda Wasz zespół?

Stale rozwijamy nasz team i kompetencje naszych pracowników. Każdy kto ma ochotę pracować w dobrej i serdecznej atmosferze, jest u nas mile widziany. W chwili obecnej personel liczy około 260 wykwalifikowanych pracowników salonów prasowych, 5 kierowników regionalnych, kilku audytorów oraz 22 pracowników centrali. Jednak, mimo dużego zatrudnienia, nadal znajdzie się u nas miejsce dla niejednej osoby. Trzeba uczciwie przyznać, że na sukces firmy Media Star pracuje wielu ludzi. Mamy tego świadomość i bardzo to doceniamy. 

Co możecie zaoferować przyszłym pracownikom?

Proponujemy wachlarz możliwości. Podejmując współpracę z siecią salonów prasowych Media Star można liczyć na stałą pracę w przyjaznej atmosferze, regularne i terminowe wynagrodzenie, szansę na skorzystanie z wielu szkoleń oraz interesującą ścieżkę awansu.

 

To kto taką ścieżką może podążyć?

W związku z tym, że struktury salonów prasowych Media Star są rozbudowane, poszukujemy osób na różne stanowiska. Szczególny nacisk kładziemy na rekrutację sprzedawców i ajentów. Mamy świadomość, że to właśnie te osoby są filarem naszego przedsiębiorstwa. Na te wakaty w zasadzie prowadzimy rekrutację ciągłą. 

Jak przebiega proces rekrutacji w Państwa firmie?

Proces rekrutacyjny to niezbędna formalność, ale też możliwość bliższego poznania człowieka, który chce się związać z naszą firmą. Głównie odbywa się poprzez rozmowę kwalifikacyjną przeprowadzaną w przyjaznej atmosferze. Jesteśmy nastawieni na długotrwałą współpracę z ludźmi w oparciu o  zasadę win – win. Rekrutacja to tak naprawdę dopiero początek wspólnej drogi. Potem następują kolejne etapy, takie jak szkolenie i rozwijanie kompetencji, ocena okresowa i ewentualna korekta w określonych obszarach. Nie pozostawiamy pracowników samym sobie, mimo że często pracują w miejscach odległych od naszej centrali. Sprawujemy nad nimi merytoryczną opiekę z pomocą kierowników rejonu i trenerów zadaniowych.  

W jaki sposób można zostać ajentem Media Star?

Staramy się  maksymalnie ułatwić komunikację z naszą firmą, dlatego istnieje kilka możliwości kontaktu. Można wysłać CV na adres email praca@mediastar.info.pl lub skontaktować się z  kierownikiem rejonu, który udzieli niezbędnych informacji lub przekieruje do właściwych osób.

Co oprócz prasy sprzedawane jest w Waszych salonach?

Nasze hasło: „Media Star. Twoje codzienne zakupy” doskonale nas definiuje. Kierujemy się chęcią zaspokojenia potrzeb naszych klientów, dlatego zapewniamy im szybki dostęp do szerokiej gamy produktów. Są to zarówno artykuły pierwszej potrzeby np. spożywcze, chemiczne, kosmetyczne, szkolne, jak i te segmentowane jako półka Premium, czyli prezentowe lub militaria. Jednocześnie oferujemy usługi takie, jak doładowania kart telefonicznych,  Paysafecard,  rejestrację kart startowych oraz oczywiście lotto. Staramy się, aby nasze salony prasowe spełniały oczekiwania naszych konsumentów, dlatego też regularnie poszerzamy naszą ofertę.

 

Czy poszukujecie nowych lokalizacji? Jeśli tak, to gdzie w szczególności?

Media Star to firma, która rozwija się dynamicznie, ale w sposób zrównoważony. Stale poszukujemy nowych miejsc pod punkty handlowe. Nasi  kierownicy rejonów regularnie monitorują rynek nieruchomości. Czasem osoba zainteresowana ajencją sama sugeruje lokalizację kolejnego salonu prasowego. Nie mamy nic przeciwko, jesteśmy otwarci na propozycje. Zdarza się, jeśli dane miejsce spełnia nasze wymagania, że jesteśmy w stanie znaleźć porozumienie. 

Jak wygląda u Państwa system wynagrodzeń?

Wynagradzamy naszych pracowników w sposób rzetelny i terminowy, według jasno określonych zasad. Płaca na każdym stanowisku składa się z dwóch elementów: części stałej oraz prowizyjnej, zależnej od realizacji zadań. Jest to uczciwy podział, dzięki któremu personel pracujący sumiennie może po prostu zarobić więcej. Ponadto organizujemy konkursy sprzedażowe, które są okazją do zdobycia dodatkowych gratyfikacji. 

Kuszącymi dodatkami dla pracowników są także systemy motywacyjne. Czy w Media Star macie takie propozycje dla zatrudnionych osób?

Tak. Są to różne formy systemów motywacyjnych. Bardzo często organizujemy konkursy dla naszych pracowników. Przeprowadzane są one w cyklach miesięcznych, a warunki ich przebiegu są dostosowywane do możliwości poszczególnych salonów prasowych. Dzięki takiemu rozwiązaniu wszyscy mają równe szanse, a efektem uzyskania dobrych wyników są nagrody rzeczowe lub finansowe.

 

Konkurencja w branży to konieczność czy raczej wyzwanie?

Prawdę powiedziawszy ani jedno ani drugie. Jest to stały element wolnego rynku. I nie należy jej traktować ani jako zagrożenie, ani jako wyzwanie. Jest to po prostu punkt odniesienia dla prowadzenia biznesu. Pewnego rodzaju barometr, który pokazuje czy działania, jakie podejmujemy zmierzają w dobrym lub złym kierunku. Dzięki konkurencji mamy świadomość stojących przed nami wyzwań, ale jako uważny obserwator wyciągamy wnioski czego robić nie należy.

Jakie stawiacie sobie wyzwania i cele na przyszłość?

Nasze siły koncentrujemy na  rozwoju przedsiębiorstwa. Chcemy utrzymać dotychczasową dynamikę przy założeniu jej zrównoważenia i jednoczesnym zwróceniu uwagi na potrzeby naszego klienta. Mamy poczucie, że wszelkie podejmowane przez nas działania muszą w rezultacie przełożyć się na zadowolenie klientów.

Dziękuję za rozmowę.

Ostatnio dodane oferty pracy przez Media Star Sp. z o.o. S.K.
Ajent Salonu Prasowego zobacz ofertę
Ajent Salonu Prasowego zobacz ofertę
Ajent Salonu Prasowego zobacz ofertę