brak logo

Fabryka Mebli Biurowych MDD Sp. z o.o.

Sępólno Krajeńskie

Wywiadu udzielił:
Małgorzata Chylewska
Marketing Manager Fabryka Mebli Biurowych MDD Sp. z o.o.
Od 10 lat związana z firmą MDD. Stanowisko Kierownika Działu Marketingu zajmuje od ponad roku, wcześniej prowadziła Biuro Obsługi Klienta. Absolwentka Wyższej Szkoły Bankowej w Bydgoszczy, na kierunku Zarządzania Zasobami Ludzkimi oraz studiów podyplomowych z Coachingu. Ceni sobie dokładność i rzetelność. Prywatnie wybiera aktywny wypoczynek, w szczególności jazdę rowerem i wspinaczki górskie.
Fabryka Mebli Biurowych MDD Sp. z o.o.
Rok założenia: 1993
Adres:
Koronowska 22
89-400 Sępólno Krajeńskie
Branże:
  • Produkcja
  • Sprzedaż

Co składa się na Waszą ofertę?

Przez lata budowaliśmy ofertę bazując na trendach i stale rosnących potrzebach naszych klientów. Obecnie możemy pochwalić się jedną z najbardziej kompleksowych propozycji wyposażenia dla sektora wnętrz publicznych i środowiska pracy biurowej. Oferujemy rozwiązania dla biur, gabinetów, sal konferencyjnych, stref odpoczynku czy recepcji. Jednak nasza oferta to nie tylko meble. Naszym partnerom biznesowym proponujemy audyt stanowiska pracy, przygotowanie projektu, doradztwo aranżacyjne czy nawet wizualizacje pomieszczeń. 

Jakie wartości przyświecają firmie?

Stawiamy na szeroko pojętą współpracę. Przez lata budowaliśmy długofalowe relacje z naszymi partnerami biznesowymi, co pozwoliło nam zbudować silną sieć dystrybucji w kraju i za granicą. Dzięki zaangażowaniu i pasji rozwijamy nowe kompetencje, stając się wsparciem dla naszej sieci sprzedaży, ale również dla architektów, projektantów czy deweloperów. Nie moglibyśmy jednak realizować tych działań, bez naszej największej wartości - zasobów ludzkich. Dlatego też, dużą uwagę przykładamy do rozwoju naszych pracowników. Rozbudowany system szkoleń kompetencyjnych, stanowiskowych, kursy językowe lub szkolenia indywidualne dostosowane do wymagań stanowiska pracy, które dają duże możliwości podnoszenia kwalifikacji.

MDD otrzymała wiele wyróżnień. Co oznaczają dla Was te sukcesy?

Nagrody są potwierdzeniem, że to co robimy - robimy dobrze. Że nasze wysiłki zostały docenione. Z drugiej strony zobowiązują w pewien sposób do tego, żeby każdy kolejny produkt był lepszy od poprzedniego i żeby zaspokajał coraz to nowe potrzeby użytkowników. Najważniejsze jednak chyba jest to, że ogromny sztab ludzi umie ze sobą współpracować i wspierając się wzajemnie tworzyć nowe rozwiązania.

 

Zajmujecie czołowe miejsce wśród producentów w segmencie mebli biurowych. Chyba nie chcecie spocząć na laurach?

Oczywiście, że nie! Mamy jeszcze bardzo dużo do powiedzenia na rynku meblarskim. Nie wszystko chciałabym zdradzać już teraz, ale mogę zapewnić, że pojawią się nowe produkty, nowe rozwiązania i nowe technologie. Już teraz przygotowujemy się na to, na początku listopada oddajemy do użytku nowy magazyn – 5000m², a w planie jest budowa kolejnego i mogę zapewnić, że to nie koniec inwestycji…

Konkurencja wywiera presję?

Nie nazwałabym tego presją. Jest trochę tak, że obszary naszego działania nie do końca się pokrywają, każdy ma inne podejście do rynku i inne priorytety. Oczywiście głupotą byłoby ignorowanie konkurencji - obserwujemy co robi, analizujemy te działania i wyciągamy wnioski. Mamy jednak swoją filozofię pracy i jak pokazują wyniki finansowe, jest ona skuteczna. Szacujemy, że zamkniemy rok z 30%  wzrostem sprzedaży w porównaniu z rokiem poprzednim i jest to chyba dowód na to, że konkurencja raczej napędza nas do działania niż przeszkadza.

Co wyróżnia Wasze produkty na rynku?

Nie będę mówić o jakości i ergonomii, bo dla nas są to czynniki bezwzględnego spełnienia. Chciałabym podejść do tego pytania przez pryzmat tego, co jest ważne dla naszych klientów. Nasze produkty wyróżnia zdecydowanie termin realizacji. 10-15 dni roboczych na cały asortyment, a przy produktach dostępnych z magazynu nawet kilka dni z dostawą. Na szczególną uwagę zasługuje łatwy montaż – specjalna konstrukcja elementów umożliwiająca zbudowanie produktu bez specjalistycznego sprzętu. Na płaszczyźnie designu – spójna kolorystyka w różnych produktach (krzesła, fotele, panele dzielące, ścianki), daje duże możliwości aranżacyjne w tworzeniu harmonijnych wnętrz. Nie mogę w tym miejscu nie wspomnieć o ladach recepcyjnych, które znajdują odbiorców na całym swiecie – 10 systemów lad modułowych, w różnej stylistyce – od form klasycznych do nowoczesnych.

Stosujecie innowacyjne rozwiązania. Na czym polega to nowatorstwo?

Powinnam zacząć od tego, że większość elementów używanych do produkcji powstaje na miejscu w MDD. Są to rozwiązania naszych technologów, którzy zamiast kupować gotowe komponenty mają ambicję tworzyć własne. To dzięki nim możemy pochwalić się nowatorską filozofią podejścia do klienta  - „optymalizacja kosztów klienta”. W ciągu dwóch lat przebudowaliśmy wszystkie systemy biurek, tak by koszt montażu był jak najmniejszy. Wszystkie śruby wkręcamy w stelaż już w fabryce, a montaż u klienta polega na „wkliknięciu” w odpowiednie miejsce. Z innych rozwiązań, na uwagę zasługuje przesuwny blat w biurkach (również tych regulowanych elektrycznie i na korbę) czy zunifikowane panele pasujące do wszystkich systemów biurek i tu też możemy pochwalić się tym, iż opracowujemy własne formy a nie korzystamy z ogólnie dostępnych rozwiązań. Chcemy być inni niż wszyscy.

 

Czy zdarzało Wam się otrzymać nietypowe zamówienia?

Jesteśmy otwarci na potrzeby klienta, więc trudno byłoby uniknąć nietypowych zamówień. Nie jest możliwe dopasować standardowej oferty do gustu każdego projektanta, ale elastyczność otwiera nam często drogę do prestiżowych realizacji jak np. stanowisko recepcyjne w Białym Domu w Waszyngtonie, muzeum World Trade Center w Nowym Jorku i wiele innych. Z drugiej strony wiele z naszych produktów ma konstrukcję modułową co daje bardzo dużą dowolność aranżacyjną i często nietypowe potrzeby klientów można zaspokoić standardowymi rozwiązaniami.

W tej branży liczy się oryginalność i pomysł. Skąd czerpiecie inspirację?

Inspiracje czerpiemy właściwie z każdej dziedziny życia. Jednak zgadzamy się z teorią, że „potrzeba jest matką wynalazków” i tak część rozwiązań jest odpowiedzią na potrzeby naszych pracowników. Dodatkowa półka, schowek na buty czy miejsce na zdjęcie dziecka to niby prozaiczne potrzeby, a jednak bardzo ważne dla dobrego samopoczucia w pracy. Część naszych produktów jest efektem współpracy z uznanymi projektantami, którzy fundują nam nowe tchnienie w design.

Skąd wiecie czego oczekują klienci?

Jak wspomniałam wcześniej, źródłem wiedzy jest współpraca i wsłuchiwanie się w potrzeby rynku. Nasi klienci wiedzą, że mogą zwracać się do nas z propozycjami nowych rozwiązań. Wszystkie sugestie są wnikliwie analizowane i te najbardziej racjonalne zasilają ofertę. Z drugiej strony, oczekiwania klientów to nie tylko produkty. Bardzo ważne jest wsparcie na etapie przygotowania oferty. W tym celu powołaliśmy do życia zespół projektowy, który przejmuje na siebie część zadań jak analiza potrzeb, projekt, wycena itd. Równie istotne są działania posprzedażowe jak: terminowa dostawa, montaż fabryczny czy serwis.

 

Dla MDD ważna jest również ochrona środowiska. Jakie działania podejmujecie w tym kierunku?

Przede wszystkim starannie dobieramy surowce. Drewno z upraw kontrolowanych, certyfikowane tkaniny czy farby z atestem jakości zdrowotnej to kluczowe wskaźniki, którymi kierujemy się przy wyborze dostawców. Nasze hale produkcyjne wyposażone są w cyklofiltry, które oczyszczają powietrze z pyłu powstałego w procesach cięcia i obróbki. Zakupujemy wielofunkcyjny sprzęt biurowy, dzięki czemu oszczędzamy energię elektryczną. Optymalizacja zużycia surowców pozwala na racjonalną gospodarkę odpadami. Planowanie dostaw i korzystanie z nowoczesnego taboru samochodowego  minimalizuje emisję spalin i hałasu. Sukcesywnie wdrażamy też nowe technologie, eliminując stare. Jak widać ochrona środowiska mocno wpisuje się w nasz program odpowiedzialności społecznej i z każdym rokiem jesteśmy bardziej ekologiczni.

A teraz trochę na temat rekrutacji. Jakimi kanałami poszukujecie nowych pracowników?

Najczęściej poprzez ogłoszenia, zamieszczane w radio, prasie lokalnej, a także na portalach internetowych. Współpracujemy również w tym zakresie z kilkoma uczelniami wyższymi, którzy w ramach działań biura karier zamieszczają nasze anonse na tablicach ogłoszeń lub w wewnętrznej sieci internetowej. Innym kierunkiem pozyskiwania kandydatów są osoby z polecenia, z których chętnie korzystamy w procesie rekrutacji.

Czy przeprowadzają Państwo rekrutacje przez cały rok?

Zdecydowanie tak. Polityka zatrudnienia nie ogranicza się wyłącznie do „obsadzania” stanowisk. Dążymy do tego, aby budować potencjał naszej firmy i w tej kwestii nie stawiamy ograniczeń. Szukamy osób, które chcą pracować, są kreatywne i mają pomysł na siebie. Oczywiście są obszary, które stale rozwijamy - stale poszukujemy ludzi z wykształceniem technicznym, inżynierów, konstruktorów czy grafików komputerowych. Uważamy jednak, ze żaden potencjał nie może zostać zmarnowany, dlatego dla wartościowego kandydata zawsze znajdziemy miejsce.

Czy Wasi pracownicy to głównie doświadczone osoby?

I tak i nie. W ogłoszeniach z reguły określamy dosyć dokładnie jakich kompetencji oczekujemy od kandydatów. Proces selekcji bywa jednak odkrywczy jeśli chodzi o zaangażowanie i determinację potencjalnego kandydata. Często dajemy szansę takiej osobie, nawet jeśli jest na starcie swojego życia zawodowego. Z doświadczenia wiem, że takie osoby chętnie się uczą i często są bardzo wartościowymi pracownikami.

Jakie ambicje ma firma?

Można by bardzo dużo mówić na ten temat. Gdybym miała to zamknąć w jednym zdaniu, powiedziałabym, że mamy ambicje być ekspertem branży biurowej, o ogromnym potencjale pracowniczym, który ułatwia życie w środowisku pracy.

Dziękuję za rozmowę.