UNICELL Poland sp. z o.o.

Wasilków

Niezależnie od stanowiska, na pewno zawsze potrzebny jest zapał, chęć do pracy i rozwoju. W przypadku przedstawiciela handlowego tego zapału potrzeba podwójnie, a dodatkowo niezbędna jest umiejętność pracy z ludźmi, łatwość nawiązywania kontaktów, sumienność oraz orientacja na cel.
Wywiadu udzielił:
Bartłomiej Sawulski Dyrektor ds. Marketingu i Rozwoju UNICELL Poland sp. z o.o.
Urodzony w Białymstoku w roku 1975. Absolwent technikum elektrycznego, a następnie Informatyki na Politechnice Białostockiej i studiów MBA w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Białymstoku. Z Unicell Poland Sp. z o.o. związany od samego początku istnienia firmy – 1998 roku. W firmie odpowiedzialny za działy: Eksportu, Marketingu oraz Badań i Rozwoju. Od 2002 roku współudziałowiec firmy. Żonaty, dwójka dzieci. 
 
Jakie były początki firmy? 
Firma Unicell Poland rozpoczęła swoją działalność w roku 1998. Przedsiębiorstwo zostało założone przez inwestorów z Polski i Holandii i tak pozostało do dzisiaj.  Początkowo firma zajmowała się działalnością handlową, następnie krok po kroku zmieniała profil na produkcyjno-handlowy.  
 
 
 
Jaki był kluczowy moment firmy i kiedy nastąpił? 
Na pewno kluczowym momentem w historii było uruchomienie własnej produkcji  w 2002 roku, w wyniku czego nastąpił bardzo dynamiczny wzrost obrotów i zwiększenie skali działalności.  Można na pewno wyróżnić jeszcze kilka innych przełomowych momentów,  takich jak: wdrożenie do produkcji strategicznych linii produktów,  przeprowadzka do nowego zakładu produkcyjnego i inne.  Jednak ogólnie można powiedzieć że rozwój firmy jest stabilny,  organiczny i odbywa się metodą małych kroków.
 
Jakie są cele firmy na najbliższy czas?
Strategiczne cele firmy nie zmieniają się do kilku lat – ciągle jest to rozwój asortymentu, podnoszenie jakości produktów,  poszukiwanie nowych klientów oraz nowych kanałów sprzedaży .  W ostatnich latach firma mocno stawia na promocję i reklamę  wiodących marek Primacol i Luxdecor oraz na sprzedaż eksportową. 
 
 
 
Jak budujecie wizerunek firmy w Internecie? 
Unicell Poland od kilku lat intensywnie pracuje nad zwiększeniem świadomości marek Primacol i Luxdecor, a internet jest jednym z podstawowych narzędzi za pośrednictwem których staramy się to robić. Firma prowadzi bardzo szeroko zakrojone działania: sponsoring sekcji specjalnych na kluczowych portalach internetowych, bannery, reklamy kontekstowe, artykuły sponsorowane i prezentacje produktów, pozycjonowanie oraz  działania w mediach społecznościowych.  
 
Jakie są topowe produkty / usługi Państwa firmy? 
Nasze wiodące marki to Primacol Professional  (chemia budowlana, farby, impregnaty, środki czyszczące),  Primacol Decorative – system kreatywnej dekoracji (farby o efektach specjalnych, tynki strukturalne, itp.) oraz Luxdecor  (produkty do ochrony i dekoracji drewna).  W każdej z tych grup jest kilka „bestsellerów”,  jednak asortyment w każdej z grup jest zbyt szeroki, aby specjalnie podkreślać  jeden czy dwa produkty. 
 
Pracowników na jakie stanowiska poszukujecie Państwo najczęściej? 
Dynamiczny rozwój firmy to również wzrost zatrudnienia, dlatego stale poszukujemy pracowników na różne stanowiska – do biura, laboratorium czy innych działów .  Zdecydowanie najczęściej prowadzimy rekrutację na stanowiska związane ze sprzedażą, w szczególności przedstawicieli handlowych.  Praca na tym stanowisku jest  wymagająca i niestety wiąże się to z wyższą rotacją pracowników, gdyż nie każdy jest w stanie jej podołać. 
 
 
 
Czy firma zatrudnia studentów umożliwiając im start w karierze? 
Tak, prowadzimy staże, które później umożliwiają podjęcie pracy w firmie.  Zdarza się też że zatrudniamy osoby, które dopiero co zakończyły edukację  i  jest to dla nich pierwsza praca. 
 
Jakimi kanałami jest prowadzony proces rekrutacji? 
Tradycyjnymi, czyli poprzez ogłoszenia prasowe oraz poprzez ogłoszenia w internecie (w tym również często  u Państwa). 
 
 
 
Czy w firmie są przeprowadzane okresowe oceny pracownicze? 
Tak
 
Jak często są przeprowadzane szkolenia w firmie i jakich obszarów dotyczą? 
Szkolenia w firmie są prowadzone systematycznie i dotyczą wszystkich obszarów działalności – poprzez szkolenia z technik sprzedaży, szkolenia produktowe do szkoleń specjalistycznych dotyczących laboratorium, certyfikacji, itp.  
 
Jakie cechy charakteru powinna mieć osoba ubiegająca się o pracę w Państwa firmie?
To oczywiście zależy od stanowiska, na którym ta osoba miałaby pracować. Niezależnie od stanowiska, na pewno zawsze potrzebny jest zapał, chęć do pracy i rozwoju.  W przypadku przedstawiciela handlowego tego zapału potrzeba podwójnie, a dodatkowo niezbędna jest umiejętność pracy z ludźmi, łatwość nawiązywania kontaktów, sumienność oraz orientacja na cel.   
 
 
 
W jaki sposób motywujecie Państwo pracowników -systemy pozapłacowe? 
Nie da się zaprzeczyć  że najważniejszymi elementami motywującymi do pracy są jednak adekwatne wynagrodzenie i komfort pracy. Mamy oczywiście szereg rozwiązań, które mogą stanowić dodatkową motywację,  takich jak: bezpłatne ubezpieczenie zdrowotne, możliwość rozwoju personalnego (np. kursy czy refinansowanie kosztów nauki), elastyczny czas pracy oraz inne.    
 
Jak przebiega u Państwa proces rekrutacji?
To zależy trochę od stanowiska na które odbywa się rekrutacja. Zazwyczaj najpierw jest ogłoszenie, później wstępne rozmowy, a następnie spotkania finalne z kilkoma wybranymi wstępnie kandydatami. Czyli chyba podobnie, jak to się odbywa wszędzie.
 
Jakie są główne zagrożenia dla Państwa branży/firmy?
Staramy się koncentrować na szansach i na silnych stronach, a nie na zagrożeniach .  Oczywiście bardzo aktywnie działa konkurencja , dlatego walka o klienta jest trudna.  Duże międzynarodowe koncerny, które mogą sobie pozwolić na intensywne kampanie reklamowe o duże nakłady na rozwój nowych produktów mają łatwiejszą drogę na półkę.  My staramy się wykorzystywać swoje silne strony czyli elastyczność, niższe koszty produkcji,  bliższy kontakt z klientem.  
 
Czego należy życzyć na najbliższy okres?
Powodzenia w realizacji planów. 
 
Dziękujemy za rozmowę.