brak logo

CRUSAR

Wrocław

Wywiadu udzielili:
Dawid Borycka
Współwłaściciel CRUSAR
Magdalena Nowak
Kierownik Działu ds. Promocji i Komunikacji Marketingowej CRUSAR
Dawid Borycka – związany zawodowo z Crusarem od 5 lat, obecnie odpowiedzialny za HR, promocję i administrację. Swoją pracę zaczynał jako nauczyciel języka angielskiego. Awansując na kolejne stanowiska, przechodząc przez wiele działów poznał strukturę firmy od podeszewki. W tej chwili sprawuje funkcję członka zarządu oraz uczestniczy w procesach związanych z rekrutacją.

Magdalena Nowak – z firmą związana od 4 lat, początkowo zatrudniona na stanowisku młodszego grafika komputerowego. Wraz z rozwojem firmy oraz stworzeniem działu Ds. Promocji i Marketingu została kierownikiem działu. W jej zakres obowiązków wchodzi nadzór nad wdrożeniem oraz realizacją strategii marketingowej i dbanie o wizerunek firmy w kontaktach z Klientami oraz potencjalnymi, przyszłymi pracownikami.
CRUSAR
Liczba pracowników: 129
Rok założenia: 2006
Adres:
Rdestowa 5,
54-530 Wrocław
Branże:
  • Logistyka - Transport
  • Inne
O firmie:
Firma Crusar należy do grona najdynamiczniej rozwijających się firm sektora TSL ostatnich lat. W naszej pracy kierujemy się takimi wartościami jak: zaangażowanie, współpraca, organizacja pracy, właściwy stosunek do drugiego człowieka oraz rozwój, które przybliżają nas do realizacji misji i wizji.

Jaka jest misja Państwa firmy?

Naszą misją jest wyróżnianie się wśród konkurencji pasją, jakością i innowacyjnością. Chcemy być miejscem pracy, które jest inspirujące i przyjazne oraz budowane przez zaangażowanie, rozwój i partnerską współpracę.

Naszą wizją jest bycie rozpoznawalną marką dostarczającą kompleksowe usługi logistyczne. Poprzez wysokie kompetencje naszego zespołu chcemy wyprzedzać oczekiwania rynku i dążyć do perfekcji.

Kluczowe wartości firmy CRUSAR:

1. Właściwy stosunek do drugiego człowieka

Dziel się swoim zdaniem i bądź otwarty na opinie innych. Postępuj uczciwie, rzetelnie przedstawiaj fakty, nie pozostawiaj miejsca na domysły. Traktuj innych życzliwie i z należytym szacunkiem.

2. Zaangażowanie

Traktuj sukces firmy jako efekt naszej wspólnej pracy. Poprzez zaangażowanie, inicjatywę oraz odpowiedzialne działanie kształtuj naszą organizację. Podejmuj kroki przybliżające nas do osiągnięcia założonych celów.  

3. Organizacja pracy

Zwracaj uwagę na dokładność wykonywanej pracy. Podejdź do niej profesjonalnie. Koncentruj się na rzeczach przynoszących wartość - nie trać energii na zbędne czynności. Unikaj marnotrawstwa. Dbaj o porządek w miejscu pracy. Stosuj się do procedur, które organizują naszą pracę i pozwalają nam na dostarczenie powtarzalnego produktu najwyższej jakości.

4. Rozwój

Traktuj pracę jako drogę do samorealizacji i rozwijana swoich pasji oraz zainteresowań. Otwórz się na zmiany. Dąż do doskonalenia swoich umiejętności i bądź inspiracją dla innych.

5. Współpraca

Buduj trwałe więzi z partnerami biznesowymi i współpracownikami oparte na naszych wartościach. Nie przedkładaj chwilowego zysku nad długoterminowe relacje z klientem. Stawiaj na pracę zespołową i przejrzystą komunikację.

Jakie wyzwania stawia praca w branży TSL(Transport-Spedycja-Logistyka)?

Największym wyzwaniem, które stawia praca w branży TSL jest dynamiczne i zmienne środowisko, w jakim mamy okazję się poruszać. Charakterystyczną cechą transportu jest to, że nie możemy “wyprodukować” go na zapas, niezmiernie trudne jest zatem przewidywanie zapotrzebowania co z kolei generuje częste luki pomiędzy popytem a  faktycznymi zdolnościami przewozowymi oferowanymi przez firmy transportowe.

 

Do kogo kierują Państwo swoje usługi?

Nasze usługi kierujemy głownie do firm produkcyjnych z branży Automotive. Nasi najwięksi klienci do m.in. Volkswagen, Audi, Toyota, TI Auto, Faurecia, Magna, Denso, Lear oraz Tenneco. Wszystkie te firmy znajdują się na liście 100 największych firm w branży.

Utworzyli Państwo również Stowarzyszenie Crusar4People. Na czym polega jego działalność?

Nasze stowarzyszenie działa od 2013 roku. Jego pełna nazwa to: Stowarzyszenie na Rzecz Bezpieczeństwa Drogowego oraz Pomocy Osobom Niepełnosprawnym w Prowadzeniu Pojazdów Crusar4Rally. Powstało ono z inicjatywy pracowników naszej firmy. Od samego początku istnienia stowarzyszenia naszym głównym celem jest działalność na rzecz osób niepełnosprawnych oraz dzieci z domów dziecka. Firma angażuje się oraz organizuje liczne akcje skierowane do najbardziej potrzebujących.

Logistyka to główna działalność firmy. Jednak mają Państwo wiele innych przedsięwzięć. Mogłaby je Pani przedstawić naszym użytkownikom?

Nasza firma poza działaniami stricte logistycznymi zajmuje się również następującymi przedsięwzięciami:

Rozwój biznesu - consulting

1. Współpraca i podtrzymywanie relacji z klientami strategicznymi.

2. Przygotowywanie oraz prezentowanie projektów logistycznych

w obszarze SCM.

3. Rozwój obszarów biznesowych firmy takich jak: Logistyka, Magazynowanie, Konsulting.

4. Monitorowanie wysokiego poziomu obsługi Klienta.

5. Proponowanie klientom innowacyjnych rozwiązań typu synergie, XD, LTL, koncepty w celu obniżenia kosztów transportu.

6. Budowanie świadomości marki.

Badania i rozwój

1. Optymalizacja procesów logistycznych.

2. Opracowywanie algorytmów marszrutyzacji pojazdów VRP.

3. Opracowanie systemów automatycznej analizy danych, w tym raportów.

4. Opracowanie i rozwój platformy spedycyjnej Crusar2Go.

5. Współpraca z Politechniką Wrocławską.

Magazyny

Dbamy o to, aby magazynowanie nie wpłynęło na jakość i skład towaru oraz aby trafił on bezpiecznie do miejsca przeznaczenia. Ponadto, oferujemy wynajem powierzchni magazynowych oraz biurowych na terenie całej Europy.

Outsorcing

Oferujemy outsourcing pracowników dla firm z branży motoryzacyjnej czyli przekazanie funkcji wykonywanej dotychczas przez pracowników danego przedsiębiorstwa firmie zewnętrznej. Proces rekrutacji wykonywany jest według najwyższych standardów co pozwala na zwiększenie efektywności prowadzonej działalności.

Pojemniki

Oferujemy wynajem pojemników oraz profesjonalną linię myjącą dostosowaną do mycia

elementów i opakowań zwrotnych z tworzyw sztucznych. Parametry techniczne maszyny

(zautomatyzowanej myjki tunelowej) zostały dopasowane do restrykcyjnych wymagań przemysłu motoryzacyjnego.

Oprócz tego firma CRUSAR posiada 3 submarki:

CRUSAR4RALLY

Crusar4Rally jest marką, która powstała z pasji do samochodów oraz rajdów. Współpracujemy z utytułowanymi kierowcami rajdowymi oraz wspieramy młode moto-talenty w drifcie, rajdach oraz kartingach. Prowadzimy jedyną w kraju Akademię Bezpiecznej Jazdy dla Dzieci - Crusar Kids Academy.

  

  

CRUSAR4PEOPLE

Nasze stowarzyszenie, o którym wspomnieliśmy wcześniej.

CRUSAR4FIT

Crusar4Fit to studio treningów personalnych powstałe w celu promowania wśród pracowników zdrowego trybu życia. Nasi instruktorzy to certyfikowani trenerzy. Oprócz zajęć typowo siłowych, prowadzimy również zajęcia z jogi oraz fitness. Nasze studio współpracuje z lekarzami różnych specjalności, dzięki czemu naszymi klientami są również osoby po urazach jak i z chorobami.

Z jakich kanałów rekrutacyjnych Państwo korzystają?

  • Pracuj.pl,

  • Facebook,

  • Strona www - crusar.eu,

  • Linked in.

Na jakie stanowiska rekrutują Państwo najczęściej?

Szukamy głownie pracowników na stanowisko spedytora międzynarodowego oraz działu Business Development. Poza tym poszukujemy pracowników na stanowiska produkcyjne oraz logistyczne dla naszych Klientów w ramach działu Outsourcing.

Jak wygląda rozmowa kwalifikacyjna? Czy składa się z kilku etapów?

Rozmowa zawsze rozpoczyna się przedstawieniem naszej firmy oraz krótką charakterystyką stanowiska, na które prowadzona jest rekrutacja.

Następnie przechodzimy do rozmowy o kandydacie, gdzie ma on możliwość opowiedzenia o sobie, swoim doświadczeniu. W trakcie rozmowy staramy się zweryfikować znajomość języków obcych kandydata (rozmowa np. po angielsku lub po niemiecku). W niektórych przypadkach robiliśmy również mały test praktyczny np. ze znajomości programów używanych u nas w firmie.

Po tej części przechodzimy do pytań kandydata, np. na temat firmy lub stanowiska.

Rekrutacja najczęściej składa się z dwóch etapów, pierwszy, wstępna rozmowa, po którym zostaje wybrane węższe grono kandydatów. Po drugim etapie zostaje już wybrana osoba, która chcielibyśmy zatrudnić.

 

W jaki sposób sprawdzane są kwalifikacje potencjalnych pracowników?

Wszystko jest zależne od stanowiska na które aplikuje nasz kandydat. Zależnie od tego sprawdzamy znajomość języków obcych, przeprowadzając rozmowę kwalifikacyjną w języku angielskim lub niemieckim. Ponadto niektóre stanowiska wymagają specjalistycznej wiedzy, którą sprawdzamy poprzez case studies. Nie oczekujemy od naszych kandydatów wieloletniego doświadczenia - wolimy sami podczas 3-miesięcznego okresu próbnego nauczyć wszystkich metod oraz narzędzi z których korzystamy.

Czy szukają Państwo doświadczonych pracowników, czy też osoby rozpoczynające karierę zawodową mają szansę na zdobycie tego doświadczenia właśnie w firmie Crusar?

Znajomość języka angielskiego jest u nas standardem. W zespole mamy ludzi z Brazylii, Niemiec, USA, Białorusi, a nawet Zimbabwe. Naszymi klientami są międzynarodowe koncerny, w związku z czym znajomość języka angielskiego jest wymagana u wszystkich kandydatów chcących u nas pracować. Mile widziany jest język niemiecki oraz francuski.

Na jakie warunki zatrudnienia mogą liczyć Państwa pracownicy?

Początkowo nowym pracownikom oferowana jest umowa o pracę na 3-miesieczny okres próbny. Po tym okresie kolejna umowa zawierana jest na roczny czas określony. Trzecia umowa zawierana jest na czas nieokreślny. Oferujemy również atrakcyjne wynagrodzenie oraz jasną ścieżkę rozwoju.

Czy oferują Państwo kursy, szkolenia podnoszące kwalifikacje?

Oczywiście, kierujemy naszych pracowników na szkolenia tematyczne, które są związane z rodzajem ich pracy. Dodatkowo dofinansowujemy w min. 50% studia, kursy językowe (angielski, niemiecki, francuski). Staramy się, wspierać pracowników, którzy wyrażają chęć podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych.  

  

Czy oprócz stałego wynagrodzenia pracownicy mogą liczyć na dodatkowe benefity?

Naszym pracownikom oferowane jest szereg dodatkowych świadczeń, m.in. dofinansowanie pakietu medycznego, ubezpieczenia grupowego, kursy językowe, szkolenia oraz dofinansowania do posiłków. Dodatkowo w  budynku firmy jest siłownia, dostępna za darmo dla całej załogi.

  

Czy firma zatrudnia praktykantów, stażystów?

Aktualnie mamy w swoim gronie dwóch studentów, którzy studiują dualnie i mamy z nimi podpisanie umowy na finansowanie czesnego. W firmie zawsze są mile widziane młode osoby, które chcą uczyć się zawodu.

Jak wygląda atmosfera w firmie? Czy organizują Państwo spotkania, wyjazdy integracyjne?

Naszym corocznym świętem jest spotkanie wigilijne organizowanie co roku, podczas którego mamy okazję podsumować nasze działania. Oprócz tego co kilka miesięcy organizujemy spotkania na świeżym powietrzu, jest wówczas okazja wspólnie spędzić czas i odprężyć się.

Z jakich sukcesów firmy są Państwo najbardziej dumni?

Niewątpliwym sukcesem był udział w targach w Monachium w 2012 roku. Przełomowym momentem było niewątpliwie przekształcenie statusu firmy w spółkę komandytową. Inne ważne momenty to dwukrotne zdobycie tytułu Rajdowego Samochodowego Mistrza Słowacji w Klasyfikacji Generalnej przez naszego rajdowca Grzegorza Grzyba.

Istotnym wydarzeniem dla naszego Stowarzyszenia z kolei było uzyskanie statusu Organizacji Pożytku Publicznego, co pozwoliło na przekazywanie 1% podatku na cele statutowe.

 

Czego możemy Państwu życzyć na przyszłość?

Energii, niekończącej się chęci do działania i realizowania nowych, wyznaczonych celów, niegasnącej pasji w tym, co robimy oraz wielu rajdowych emocji!

 

 

 

Dziękujemy za rozmowę.