brak logo

BIG InfoMonitor S.A.

Warszawa

Wywiadu udzieliła:
Agnieszką Ilen
Ekspert Departamentu Zasobów Ludzkich BIG InfoMonitor S.A.
Absolwentka Wyższej Szkoły Zarządzania Personelem. W BIG InfoMonitor od maja 2014 roku. Wcześniej pracowała m.in. jako specjalistka do spraw rekrutacji w PGE oraz HR Manager w Bisnode Polska i Dun And Bradstreet Poland.
BIG InfoMonitor S.A.
Rok założenia: 2003
Adres:
ul. Z. Modzelewskiego 77
02-679 Warszawa
O firmie:
BIG InfoMonitor prowadzi Rejestr Dłużników BIG. Jako jedyny z BIG-ów działających w Polsce umożliwia także dostęp do baz Biura Informacji Kredytowej oraz Związku Banków Polskich (6,1 mln informacji o zaległym zadłużeniu przedsiębiorców i konsumentów). Stanowi platformę wymiany informacji pomiędzy sektorem bankowym i pozostałymi sektorami gospodarki. Gromadzi i dostarcza wiarygodne informacje gospodarcze oraz udostępnia unikalne dane z sektora bankowego o wywiązywaniu się z zobowiązań finansowych. Wspiera procesy windykacyjne. Potwierdza wiarygodność finansową klientów i kontrahentów.

Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor funkcjonujące dziś jako BIG InfoMonitor SA, powstało w grudniu 2003 roku. W jakim celu zostaliście powołani do życia?

Celem działania BIG InfoMonitor SA jest przyjmowanie, przechowywanie i udostępnianie informacji gospodarczych o przeterminowanym jak i terminowo obsługiwanym zadłużeniu osób i firm. W oparciu o „Ustawę o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych” każdy, zarówno osoba prywatna, jak i przedsiębiorca, ma prawo wpisać do BIG dane swojego dłużnika, czyli imię, nazwisko, nazwę jeśli mowa o firmie, tytuł zadłużenia oraz kwotę. Zarówno osoby prywatne jak firmy, przy spełnieniu określonych warunków, mogą także sprawdzić w bazie BIG czy osoba fizyczna lub firma są dłużnikami.

Czym dokładnie zajmuje się BIG InfoMonitor SA?

BIG pozwala weryfikować wiarygodność finansową klientów i kontrahentów. InfoMonitor jako jedyny z BIG-ów działających w Polsce daje również klientom dostęp do danych z baz Biura Informacji Kredytowej oraz Związku Banków Polskich. BIG wspiera również procesy windykacyjne, bo poprzez wpisy motywuje dłużnika do uregulowania należności.

Jesteście po to, aby weryfikować wiarygodność finansową przedsiębiorców i konsumentów, dlaczego to takie ważne?

Informacja jest najbardziej pożądanym dobrem w dzisiejszym świecie. To jakie informacje zdobywamy i przekazujemy, wpływa na nasze wszystkie decyzje i efekty działań. Wiarygodna i sprawdzona informacja powinna zatem być podstawą do podejmowania decyzji w naszym życiu osobistym jak i zawodowym. Każdy przedsiębiorca powinien sprawdzać swoich kontrahentów dla własnego spokoju, nawet jeśli jest to kontrahent znany, który zawsze płaci na czas. W świecie ciągłych zmian, nie jesteśmy w stanie przewidzieć, co może wpłynąć na zmianę tej sytuacji i w którym momencie stały kontrahent straci swoją płynność. Dlatego warto jest mieć źródło sprawdzonych danych i z nich korzystać.

Każda firma ma swoje DNA - zespół wartości, którymi kieruje się w swojej działalności. Jak to wygląda w waszym przypadku?

My też takie posiadamy. Jako organizacja zaufania publicznego, szczególny nacisk stawiamy na bezpieczeństwo informacji. BIG InfoMonitor jest jedną ze spółek Grupy BIK i w swojej działalności kieruje się wartościami całej Grupy, których jest pięć: zaufanie, klient, realizacja, innowacyjność i współpraca. Każda z nich opisuje ważny dla nas obszar i wpływa na nasze postawy. Wartości te prezentujemy zarówno wewnątrz organizacji, jak i na zewnątrz w kontaktach z klientami. To uniwersalne DNA naszej Grupy.

Firmę tworzą ludzie. Proszę powiedzieć, na jakie stanowiska rekrutują Państwo najczęściej?

W ostatnim roku wzmacniamy sprzedaż. Zatrudnienie powiększa się głównie w tym obszarze, dlatego najczęściej pojawiającym się w rekrutacji stanowiskiem jest specjalista ds. sprzedaży.

Gdzie należy szukać waszych ofert pracy?

Nasze oferty publikujemy na docierających do największej liczby odbiorców, portalach poświęconych tematyce pracy i rekrutacji.

Jak przebiega proces rekrutacyjny w BIG InfoMonitor SA?

Proces jest prosty. Na opublikowane ogłoszenie kandydaci składają dokumenty aplikacyjne. Dokumenty przechodzą wstępny proces selekcji – czyli weryfikacji pod kątem formalnych wymogów na dane stanowisko. Dlatego ważne jest, aby kandydat przygotował aplikację z myślą o stawianych wymaganiach. Chodzi o to, aby przeanalizował swoje umiejętności i doświadczenie i opisał w CV spójne, pożądane przez pracodawcę obszary. Następnym krokiem są spotkania z kandydatami.

Jak one wyglądają?

Odbywają się z bezpośrednim przełożonym oraz w niektórych przypadkach z przedstawicielem HR. Spotkanie trwa około 40 min. Staramy się poznać kandydata od strony merytorycznej i osobowościowej, ale także przedstawić naszą organizację, tak, aby każda ze stron była zainteresowana wzajemną współpracą. Zazwyczaj decyzja o zaproponowaniu zatrudnienia odbywa się po jednym spotkaniu, czasami manager wyższego szczebla zaprasza wyselekcjonowanych kandydatów na dodatkowe spotkanie. Proces rekrutacji kończy się procesem adaptacyjnym.

Zdradzi nam Pani, a co najczęściej pytają Państwo podczas rozmów kwalifikacyjnych?

Bardzo istotne dla nas jest doświadczenie i realne umiejętności kandydata, osiągnięcia i sukcesy. Jego podejście do obowiązków, ale także osobowość. Pytania oscylują oczywiście wokół oczekiwanego profilu zawodowego, ale rozmowa kwalifikacyjna jest też czasem na poznanie się obu stron. Nie zadajemy pytań osobistych, ale jeśli kandydat chce dodać coś o sobie, chętnie wysłuchamy. Kandydat też ma możliwość zadawania pytań. Chcemy aby po rozmowie miał poczucie, że jest poinformowany na temat pracy u nas. Obie strony muszą być zadowolone i pewne, że wspólna praca będzie satysfakcjonująca.

Czego oczekujecie od kandydatów do pracy w BIG InfoMonitor SA?

Wymagania podawane są w oczekiwanym profilu, który jest częścią ogłoszenia o pracę. Ważne są kwalifikacje formalne takie jak doświadczenie, wyksztalcenie kierunkowe, kursy specjalistyczne. A także takie cechy jak uczciwość, lojalność oraz kreatywność i pasja do pracy.

Dlaczego warto pracować dla BIG? Jakie korzyści wiążą się z pracą w państwa firmie?

Dla każdego praca w BIG IM może mieć inne dominujące zalety. Dla jednych największą będzie prestiż firmy , inni będą zadowoleni z pakietu socjalnego. Dla jeszcze innych na pierwszym planie znajdzie się atmosfera lub wysokość zarobków, atrakcyjność systemów motywacyjnych, rozwój czy też leadership. Wychodząc naprzeciw tym wszystkich obszarom, staramy się zaproponować pracownikowi odpowiednie benefity, systemy szkoleniowe oraz możliwość rozwoju wewnątrz organizacji. Dużą korzyścią jest też stabilność naszej firmy, a co za tym idzie również zatrudnienia. Nasi pracownicy zostają z nami na lata.

Wspomniała Pani o pakiecie socjalnym. Proszę powiedzieć jakie świadczenia pozapłacowe oferujecie swoim pracownikom?

Standardem oczywiście jest opieka medyczna, ale również elastyczne formy zatrudnienia. Budujemy też systemy motywacyjne dopasowane do poszczególnych grup pracowników. Organizujemy różnego rodzaju konkursy, imprezy dla dzieci, spotkania świąteczne, wyjazdy integracyjne. Firma tworzy Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, gdzie posiada pakiet różnego rodzaju dofinansowań odpowiadających potrzebom pracowników. W spółce działa też Forum Innowacji, poprzez które każdy pracownik ma realny wpływ na zmianę swojego miejsca pracy.

Wiem, że oferujecie praktyki studenckie. Proszę opowiedzieć, jak one wyglądają i dlaczego warto wziąć w nich udział?

To prawda. Współpracujemy z uczelniami i w okresie wakacyjnym przyjmujemy około dziesięciu praktykantów rocznie. Praktyki są u nas płatne i mogą zakończyć się zatrudnieniem.

Wysłanie do was CV i listu motywacyjnego wydaje się być dobrą inwestycją na przyszłość.

Trudno się nie zgodzić. BIG InfoMonitor znajduje się w ścisłej czołówce zaledwie pięciu firm tego typu w Polsce. Praca u nas pozwala zdobyć unikalne doświadczenie zawodowe i jest świetnym początkiem kariery w branży finansowej.