Global4Net Sp. z o.o.

Wrocław

Wywiadu udzielił:
Andrzej Szylar
CEO Global4Net Sp. z o.o.
CEO Global4Net, firmy od sześciu lat zajmującej się projektowaniem oraz wdrażaniem rozwiązań e-commerce dla przedsiębiorstw. Realizował projekty dla największych podmiotów na Polskim rynku e-commerce jak Neonet czy Saint-Gobain.
Global4Net Sp. z o.o.
Liczba pracowników: 15
Rok założenia: 2010
Adres:
Armii Krajowej 6B/3
53-024 Wrocław
Branże:
  • Programowanie - E-commerce

W czym specjalizuje się Global4Net?

Od 2010 roku zajmujemy się wdrożeniami e-commerce dla dużych i średnich sieci handlowych. Korzystamy w tym celu z oprogramowania Magento, które uważane jest za jedno z najlepszych i najbardziej zaawansowanych narzędzi do tworzenia sklepów internetowych. Muszę przyznać, że w połączeniu z doświadczonym teamem programistów jest to recepta na naprawdę efektywny e-commerce.

Jak opisałby Pan firmę w jednym zdaniu?

Global4Net to certyfikowani specjaliści Magento, którzy widzą wyzwania i szansę rozwoju tam, gdzie inni dostrzegają jedynie problemy.

Jak wyróżniacie się na tle konkurencji?

Specjalizujemy się w jednym rodzaju oprogramowania, w związku z czym jesteśmy w stanie w pełni wykorzystać jego potencjał, podczas gdy większość firm zajmuje się wszystkim po trochu. Jesteśmy dumni z tego, że dokonywaliśmy integracji najbardziej zaawansowanych systemów e-commerce w czasie, kiedy w Polsce mało kto słyszał o Magento.

W jakim tempie rozwija się sprzedaż internetowa w Polsce?

Według raportu „E-commerce w Polsce 2016”, już niemal połowa polskich internautów kupuje online, a rynek e-commerce wzrośnie do końca tego roku o prawie 9 mld złotych. Porównując te wyniki z kondycją branży sprzed kilku lat muszę przyznać, że nie jestem zaskoczony: coraz więcej mówi się o przeciwdziałaniu zjawisku wykluczenia cyfrowego, błyskawicznie rośnie też znaczenie rynku urządzeń mobilnych. Naturalnym elementem tej ewolucji jest rozwój usług osadzonych w przestrzeni online, wliczając w to właśnie e-commerce.

Ze swojej strony mogę dodać również, iż to, że od kilku lat mamy możliwość współkreowania tego dynamicznie zmieniającego się świata, jest dla nas ogromnym powodem do dumy.

Pracownicy stanowią fundament każdej firmy. Jakich ludzi szukacie do swojego zespołu?

Dla nas najważniejszy jest zapał i chęć do pracy, ponieważ zawód programisty wymaga poświęcenia i stuprocentowego zaangażowania. Wykształcenie kierunkowe jest oczywiście ważne, ale w naszej opinii doświadczenie znaczy więcej, niż dyplom prestiżowej uczelni i szczerze mówiąc, przekonujemy się o tym każdego dnia, stając przed wyzwaniami, których nie omawia się podczas zajęć na politechnikach.

Uroki tej branży powodują, że rozwiązania dziś nowoczesne, za rok stają się niewydajne. Z drugiej strony klienci nie są skorzy do corocznych zmian. Jak radzą sobie Państwo z tym problemem?

Ma Pani rację: branża rozwija się niezwykle dynamicznie i dla niektórych przedsiębiorców, zwłaszcza tych początkujących, częstotliwość wdrażanych modyfikacji może wydawać się przytłaczająca. Na co dzień pracujemy jednak z liderami rynku, którzy świetnie rozumieją, że przewaga zbudowana dzisiaj, pozwoli w przyszłości na wyprzedzenie konkurencji (która notabene i tak będzie na jakimś etapie rozwoju zmuszona do tego, aby podążać za trendami). W związku z tym, wymaga się od nas innowacyjności oraz ciągłego poszukiwania rozwiązań mających na celu usprawnienie biznesu. Mówiąc krótko, mamy to szczęście, że kwestia ta nas nie dotyczy.

Ile osób obecnie zatrudniacie?

Jak już wspomniałem, jesteśmy mocno wyspecjalizowaną agencją. W związku z tym nie potrzebujemy wielu osób, a nasz zespół liczy zaledwie kilkunastu specjalistów. Dzięki temu udało się nam wypracować w biurze kameralną atmosferę, o którą bardzo trudno w dużych korporacjach.

Gdzie osoby zainteresowane pracą w Państwa firmie mogą znaleźć informacje dotyczące przeprowadzanych rekrutacji?

Nasze ogłoszenia pojawiają się w naprawdę zróżnicowanych miejscach. Oprócz popularnych portali rekrutacyjnych, informacje na temat aktualnych rekrutacji publikowane są na naszym fanpage, stronie firmowej, profilu w serwisie LinkedIn… Często otrzymujemy też propozycje współpracy bezpośrednio na nasz firmowy adres biuro@global4net.com (nawet, jeśli aktualnie nie prowadzimy rekrutacji), zdarza się również, że zapraszamy na rozmowę osoby polecone wcześniej przez naszych pracowników.

Stawiacie na rozwój. Czy pracownicy mają otwartą ścieżkę kariery?

Zgadza się. Każdy pracownik ma jasno określoną ścieżkę kariery i to od niego zależy, w jakim tempie będzie się ona rozwijała. Jako firma staramy się oczywiście, aby dodatkowo wspierać rozwój pracowników: regularnie uzupełniamy naszą wewnętrzną biblioteczkę, organizujemy szkolenia, wyjeżdżamy na konferencje, fundujemy lekcje angielskiego z native speaker’em… Myślę, że każdy znajdzie u nas coś dla siebie.

Na jakie benefity mogą liczyć osoby zatrudnione w Global4Net?

W tych kwestiach słuchamy przede wszystkim głosu naszych pracowników, dlatego oprócz wspomnianych przed chwilą form rozwoju kompetencji pracujemy również nad rozszerzeniem pakietu benefitów związanych z aktywnością fizyczną. Praca przy komputerze jest bardzo wyczerpująca dla kręgosłupa, dlatego w naszej ofercie znajduje się w tej chwili karta Multisport, uprawniająca do bezpłatnych wizyt w obiektach sportowych na terenie całego kraju. Niedawno mieliśmy też okazję zapoznać się ofertą mobilnego salonu masażu i rozważamy wprowadzenie tego rodzaju usług w godzinach pracy.

Ważnym elementem naszego biurowego życia są również wyjścia integracyjne po pracy. Po prostu dobrze czujemy się w swoim towarzystwie

Handel internetowy stale się rozwija. Jakich zmian możemy spodziewać się w ciągu najbliższych lat?

Z pewnością zwiększeniu ulegnie dynamika handlu internetowego, co z kolei zaowocuje wzrostem konkurencyjności. Przewiduję, iż w jej wyniku coraz większa ilość przedsiębiorców zacznie również zdawać sobie sprawę z potencjału, jaki niesie ze sobą integracja różnego rodzaju narzędzi w obrębie sklepu, co z kolei doprowadzi do intensyfikacji działań związanych z integracją witryn z systemami działającymi wokół przedsiębiorstwa (PIM, WMS, CRM i inne) oraz wzrostu znaczenia rynku B2B.

Z jakimi największymi wyzwaniami przyszło się Wam zmierzyć do tej pory?

Naszym największym dotychczasowym wyzwaniem było wdrożenie sklepu internetowego dla marki Neonet. Poprzeczka była w tym przypadku ustawiona bardzo wysoko, nie tylko ze względu na wysoki poziom rozbudowania witryny i szeroki asortyment, nad którym trzeba było zapanować, ale przede wszystkim na krótki termin planowanego wdrożenia. W ciągu zaledwie 4 miesięcy, stworzyliśmy sklep od podstaw, zaprogramowaliśmy jego funkcjonalności i zbudowaliśmy system zamówień i dostaw. Obecnie kontynuujemy współpracę z marką, co jest najlepszym dowodem na to, że podołaliśmy temu wyzwaniu.

Plany na najbliższe miesiące. Jakie cele wyznaczyła sobie firma?

Zbliża się koniec roku, to zawsze czas podsumowań. Dla nas najważniejszym celem jest to, aby pod koniec grudnia nasze ogólne wyniki były lepsze od tych zeszłorocznych i z dumą mogę powiedzieć, że jesteśmy na dobrej drodze, aby osiągnąć to założenie.

Jaki większy projekt ostatnio realizowaliście?

Jednym z naszych najnowszych projektów jest wdrożenie serwisu remontibudowa.pl, za pomocą którego w tej chwili z powodzeniem realizowane są zamówienia dla bardzo zróżnicowanej grupy odbiorców.

Realizację wspominamy jako duże wyzwanie, przede wszystkim ze względu na konieczność bieżącej aktualizacji cen oraz bardzo dynamiczną wymianę danych, jaka zachodzi pomiędzy poszczególnymi sklepami. Największym priorytetem było jednak połączenie klientów stacjonarnych z klientami online, które wymagało od nas stworzenia autorskich, szytych na miarę rozwiązań. Mimo to, bardzo dobrze wspominamy pracę związane z tym projektem, a zdobyte doświadczenia procentują już przy okazji wdrożeń dla nowych klientów.

Czego mogę życzyć Państwu na przyszłość?

Planujemy ekspansję na zachodnie rynki, proszę trzymać kciuki, żeby się nam to udało.