brak logo

Platforma nc+

Kraków

Wywiadu udzielił:
Jacek Kałłaur
Dyrektor Działu HR i Administracji Platforma nc+
Absolwent Wydziału Zarządzania oraz Historii na Uniwersytecie Warszawskim. W czasie swojej ponadtrzydziestoletniej kariery zawodowej pełnił, między innymi funkcje członka zarządu odpowiedzialnego za zarządzanie zasobami ludzkimi w firmach: Kraft Foods Polska, Telekomunikacja Polska S.A. (obecnie Orange), a ostatnio w PKP PLK S.A. Wcześniej pracował również w charakterze konsultanta w firmie Coopers&Lybrand, a także jako niezależny doradca. W czasie kiedy kierował obszarem HR w TP S.A., firma otrzymała złotą statuetkę i tytuł „Lidera Zarządzania Zasobami Ludzkimi za wybitne osiągnięcia we wszystkich obszarach HRM" (X edycja, 2009 r.). Jacek jest jednym ze współzałożycieli Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami.
Platforma nc+
Adres:
al. gen. W. Sikorskiego 9
02-758 Warszawa
Branże:
  • Programowanie - E-commerce
O firmie:
nc+ to nowoczesna platforma cyfrowa oferująca ponad 160 wyselekcjonowanych kanałów najwyższej jakości, w tym 78 w standardzie HD. nc+ daje też dostęp do ponad 600 kanałów FTA. W nc+ można oglądać najbardziej prestiżowe wydarzenia sportowe, najnowsze premiery filmowe oraz programy dokumentalne dostępne na ośmiu kanałach premium z rodziny CANAL+. Platforma jest również nadawcą kanałów tematycznych: filmowego Ale kino+, Planete+ dla entuzjastów kina dokumentalnego, lifestyle’owych Kuchnia+ i Domo+, dziecięcych MiniMini+, teleTOON+ oraz sportowego nSport+. Nasza oferta to również najnowocześniejsze, przyjazne technologie, m.in.: PVR (personal video recording) - nagrywanie, przewijanie i pauzowanie programów; MULTIROOM, czyli telewizja nawet w sześciu pomieszczeniach jednocześnie; nc+ go TV - programy i filmy na życzenie, dostępne po podłączeniu dekodera do Internetu; nc+ GO - aplikacja mobilna umożliwiającą oglądanie telewizji na tablecie lub smartfonie, a także aplikacja CANAL+ Sport Online, która umożliwia oglądanie meczów oraz innych wybranych wydarzeń sportowych na urządzeniach przenośnych.

Proszę w skrócie opisać, czym zajmuje się spółka nc+?

Spełnianiem oczekiwań naszych klientów w zakresie dostarczania rozrywki telewizyjnej na najwyższym poziomie. A telewizja nadal odgrywa istotna rolę w życiu naszego społeczeństwa. Wedle różnych źródeł za rok 2015, statystyczny Polak spędza przed telewizorem około czterech godzin dziennie. Informacje i emocje są nam potrzebne. My dostarczamy jednych i drugich.

Ile osób i w których miastach zatrudnia obecnie spółka nc+?

Aktualnie zatrudniamy około 1700 pracowników w trzech naszych biurach. Siedziba główna znajduje się w Warszawie. Tutaj też mamy jedno z naszych Biur Obsługi Klienta. Drugie mieści się w Krakowie.

Posiadacie jasno sformułowany katalog wartości. Co wchodzi w jego skład?

Po pierwsze – „szacunek” tak dla siebie, jak i dla wszystkich Abonentów. Ponieważ bez Klientów nie byłoby nas, kolejną wartością jest „klient jest najważniejszy”. Jego potrzeby powinny być dla każdego pracownika priorytetem. Chcemy także motywować ludzi do sięgania po „doskonałość” – dążenie do perfekcji w sposób odpowiedzialny. Bardzo cenimy w pracownikach też „śmiałość”. Trzeba mieć odwagę sięgać po coraz ambitniejsze cele. Nasi pracownicy wiedzą, że mogą przyjść do przełożonego z każdym, nawet niestandardowym pomysłem. Część z nich nie przejdzie weryfikacji, np. finansowej. Ale tylko w ten sposób rodzi się postęp. A te z pomysłów, które zdecydujemy się realizować, najchętniej wdrażamy najprostszymi środkami. Bo „prostota” to ostatnia z naszych wartości. Nie oznacza to, że jesteśmy idealni i nie popełniamy błędów. Natomiast na pewno nie spoczywamy na laurach i staramy się, aby następnego dnia zrobić lepiej to, co poprzedniego dnia wyszło nam tylko dobrze…

…co zauważają i doceniają klienci.

Abonenci cenią nas za doskonałą ofertę filmową: to u nas znajdą najświeższe hity kinowe nieprzerywane reklamami, jak to ma miejsce u innych dostawców. Poza tym – za doskonałą jakość dźwięku i obrazu w HD oraz najlepsze dekodery, a także za dopasowanie się do indywidualnych potrzeb Klientów. Kibicom piłkarskim silnie kojarzymy się z Ligą Mistrzów oraz innymi ligami piłkarskimi, a fani żużla wręcz za nami przepadają. Niedawno oddaliśmy w ręce naszych klientów odświeżony serwis nc+ GO, który umożliwia oglądanie ulubionych kanałów oraz wybranych programów na życzenie nie tylko w domu, ale w dowolnym miejscu: w pociągu, restauracji, autobusie lub parku, bo nc+ GO jest dostępne zarówno na smartfonie, jak i tablecie, czy laptopie.

O sile firmy decydują pracujący w niej ludzie. Proszę powiedzieć, na jakie stanowiska rekrutujecie najczęściej?

Rekrutujemy na wiele stanowisk o bardzo zróżnicowanej specyfice, chociażby osób z wykształceniem technicznym do działów odpowiadających za kwestie związane z transmisją, utrzymaniem systemu nadawczo – odbiorczego. Dla ciekawości – na dachu naszej warszawskiej siedziby mamy jeden z największych systemów antenowych w Europie. Zgodnie z naszą wartością „klient jest najważniejszy” cały czas prowadzimy rekrutację na stanowiska odpowiedzialne za obsługę naszych abonentów.  Kierujemy się tutaj do ludzi młodych, często studentów, dla których jest to pierwsza praca. Chętnie zapraszamy ich do naszych biur obsługi klienta, które są doskonałym miejscem do zdobycia szlifów zawodowych w dużej organizacji biznesowej.

Dlaczego?

Zmianowy czas pracy zapewnia możliwość łączenia jej z innymi obowiązkami.

Zdradzi nam pan, co oferujecie swoim konsultantom?

Naszym konsultantom zapewniamy stabilność – umowę o pracę, szeroki wachlarz świadczeń socjalnych, stałe wynagrodzenie oraz atrakcyjny system premiowy. Jest przed nimi również otwarta droga awansu w ramach organizacji i wielu z nich z tej okazji korzysta.

Gdzie należy szukać waszych ofert pracy?

Na stałe współpracujemy z jednym z portali na którym publikowane są ogłoszenia o pracę. Doraźnie korzystamy oczywiście z innych serwisów. Bardziej wyspecjalizowanych pracowników szukamy też przez sieci społecznościowe jak LinkedIn czy Facebook.

Czy prowadzicie rekrutacje wewnętrzne?

Znaczna część naszej rekrutacji odbywa się poprzez rekrutację wewnętrzną, organizowaną wśród najlepszych pracowników. Informacje o wakatach można znaleźć u nas na stronie http://ncplus.pl/kariera. Jesteśmy obecni również na targach pracy, zarówno w Warszawie, jak i Krakowie. Tam kierujemy się głównie do studentów i absolwentów, którzy pragną rozpocząć swoja karierę zawodową. Współpracujemy z biurami karier.

Jak przebiega proces rekrutacyjny w państwa firmie?

Mamy opracowaną wieloetapową procedurę rekrutacji, podczas której dążymy do obiektywnego zbadania kompetencji kandydatów. W czasie rozmów rekrutacyjnych oceniamy kwalifikacje merytoryczne, ale bardzo ważne są też predyspozycje osobowościowe, motywacja, umiejętności miękkie, interpersonalne. Decyzja jest wypadkową ocen wszystkich tych elementów.

Proszę powiedzieć, czego oczekujecie od kandydatów do pracy w nc+?

Pasji, profesjonalizmu i pozytywnej energii. Jesteśmy organizacją, którą tworzą dynamiczni, kreatywni i zaangażowani ludzie. Nowe osoby siłą rzeczy muszą się dostosować. Bardzo cenimy sobie odwagę. Trzeba iść śmiało naprzód, nawet ku wyzwaniom, które mogą na początku wydawać się trudne lub nieosiągalne. Tylko wtedy udaje się przesuwać granice. To jest motorem rozwoju. A rozwój jednostek w ostatecznym rozrachunku składa się na rozwój całej organizacji.

Pracownikom oferujecie bogaty pakiet opieki medycznej dostępny także dla członków rodziny. Jakie inne świadczenia pozapłacowe otrzymują osoby zatrudnione w nc+?

W naszym pakiecie świadczeń dla pracowników znajduje się karta dająca zniżki do wielu obiektów rekreacyjno - sportowych czy dostęp do oferty platformy nc+. Organizujemy dla naszych pracowników wiele miłych niespodzianek, takich jak konkursy, w których można wygrać wspaniałe nagrody (np. wyjazd na weekend do Paryża, czy na finał Ligi Mistrzów) czy imprezy dla całych rodzin (Dzień Dziecka, Mikołajki).

Oprócz pensji i atrakcyjnych świadczeń pozapłacowych dla pracowników ważne jest, aby pracodawca stwarzał mu możliwości rozwoju. Jak to wygląda w państwa firmie? W jaki sposób dbacie o rozwój swoich pracowników?

Polityka szkoleniowa w nc + ma na celu tak wspieranie potrzeb biznesowych organizacji, jak i indywidualnych celów rozwojowych pracownika. Tutaj znaczną rolę odgrywa roczna ocena okresowa, w trakcie której dyskutujemy także o aspiracjach zawodowych pracownika i możliwościach ich urzeczywistnienia. Pracownika możemy skierować na: konferencje, seminaria, studia, kursy językowe, warsztaty i wszelkiego rodzaju szkolenia, zarówno prowadzone przez firmy zewnętrzne, jak i naszych wewnętrznych trenerów. Musimy pamiętać, że dużo bardziej efektywne jest łączenie szkoleń z udziałem w projektach, czy następnie z awansem zawodowym, które pozwalają na sprawdzenie nabytych umiejętności w praktyce.

Czy nie za pięknie to wygląda?

Przyjdźcie na rozmowę rekrutacyjną i przekonajcie się sami.

Dziękuję za rozmowę.