logo Techno-Service S.A.  TS PCB

Techno-Service S.A. TS PCB

Gdańsk

Wywiadu udzieliła:
Aneta Drynda
Specjalista ds. zarządzania zasobami ludzkimi Techno-Service S.A. TS PCB
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie SWPS w Sopocie oraz studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi oraz w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku na kierunku Menedżer HR oraz Akademii Coachingu. Nieustannie uśmiechnięta i optymistycznie nastawiona do świata oraz nowych wyzwań. W TS PCB od 2014 odpowiada m.in. za wsparcie w realizacji strategicznych celów biznesowych zakładu w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, rekrutację i selekcję kandydatów, budowanie kultury organizacyjnej, rozwój kompetencji i umiejętności miękkich pracowników oraz projektowanie oraz rozwijanie procesów i systemów HR.
Techno-Service S.A. TS PCB
Liczba pracowników: 110
Rok założenia: 1984
Adres:
Konrada Leczkowa 22a
80-432 Gdańsk Wrzeszcz

Korzenie Waszej firmy sięgają aż 1960 roku. Jak wyglądało dochodzenie do obecnej pozycji?

TS PCB (dawniej Zakład Wytwarzania Obwodów Drukowanych) jest jednym z niezależnych zakładów, działających w ramach grupy Techno-Service S.A. W 1960 roku powstała studencka spółdzielnia pracy. Wówczas była to grupa studentów, którzy znali się z gdańskich uczelni i razem wkraczali w dorosłość. W tamtym czasie podejmowanych było wiele prostych prac np. produkowane były krawaty na gumce, woda sodowa „Murzynek”, świece oraz zajmowanie się sprzątaniem czy prowadzeniem stołówki. W 1984 roku utworzony został Zakład Wytwarzania Obwodów Drukowanych. Manufakturowe początki pozwoliły nam poznać produkcję PCB od podstaw, a z biegiem czasu na tej bazie stworzyliśmy wiele autorskich rozwiązań. W ten sposób TS PCB stał się ekspertem w swojej branży i dzisiaj dzielimy się swoją wiedzą z naszymi klientami, pomagając im tworzyć ich własne, doskonałe produkty.

 

Czym dokładnie się zajmujecie?

Od 32 lat w TS PCB powstają obwody drukowane najwyższej jakości, w produkcji których wykorzystujemy najnowocześniejsze technologie. W naszej ofercie znajdują się różne produkty, które charakteryzują się odmiennym podejściem do realizacji zamówienia. Dzięki temu możliwa jest ich optymalizacja pod kątem ceny, terminu oraz technologii wykonania. Naszym klientom proponujemy: obwody wielowarstwowe, obwody dwustronne oraz obwody aluminiowe. Realizujemy także zlecenia na obwody: jednostronne i mikrofalowe.

Ilu pracowników zatrudniacie i na jakich stanowiskach?

W naszym zakładzie zatrudnionych jest blisko 110 pracowników. W dużej części zatrudniamy pracowników na stanowiska produkcyjne m.in. operatorów maszyn, ale pracują u nas również m.in.: technolodzy, pracownicy obsługi klienta, elektromechanicy czy mechanicy. 
 

Jakimi największymi sukcesami możecie się pochwalić?

TS PCB, zakład należący do grupy kapitałowej Techno-Service. S.A., to obecnie największy i najbardziej znany producent obwodów drukowanych w Polsce. Początki firmy były jednak bardzo skromne. Proces produkcyjny opierał się na czynnościach wykonywanych ręcznie, do niezbędnej wiedzy dochodziliśmy metodą prób i błędów, wypracowując z czasem coraz lepsze rozwiązania. Dziś zakład może się poszczycić największym i najnowocześniejszym w Polsce parkiem maszynowym, przeznaczonym do wytwarzania obwodów drukowanych. Pamiętając, jak wyglądały pierwsze lata funkcjonowania firmy, to właśnie jej rozwój oraz dzisiejsza pozycję lidera, a także fakt, że wielu naszych pracowników jest z nami od samego początku i wciąż w pełni angażuje się w działalność zakładu, możemy uznać za nasz największy sukces.

Sukcesów więc nie brakuje, ale przecież ciągle trzeba pracować na kolejne. Jak się promujecie?

Staramy się wykorzystywać wszystkie dostępne kanały promocyjne, zarówno te bardziej tradycyjne, takie jak prasa branżowa, jak również te najbardziej nowoczesne, jak Internet. Nie są nam obce reklamy internetowe, w tym reklamy AdWords, działania z zakresu SEO, newslettery i mailingi. Uważamy jednak, że najlepszą formą promocji jest budowanie marki sprawdzonego i niezawodnego dostawcy wśród naszych obecnych klientów, a tym samym na polskim i zagranicznym rynku PCB.

To pozwala skutecznie walczyć o nowych klientów?

Zgadza się. Jesteśmy przekonani, że klienta można pozyskać przede wszystkim doskonałą jakością oferowanych usług w połączeniu ze znakomitym serwisem i przystępnymi cenami. Z tego powodu, przykładamy olbrzymią wagę do kontroli naszych procesów, dbałości o jakość wytwarzanych produktów oraz konstruowania optymalnej, dobranej do konkretnego klienta oferty. Pracownicy naszego Biura Obsługi Klienta i Technicznego Wsparcia Sprzedaży odpowiedzą na każde pytanie i zrobią wszystko, by klient był usatysfakcjonowany współpracą z naszą firmą. W poszukiwaniu nowych klientów korzystamy ze wszystkich dobrodziejstw nowoczesnych technologii w połączeniu z tradycyjnym kontaktem osobistym i telefonicznym, ale to rekomendacje płynące z rynku stanowią najskuteczniejszy argument, który może przekonać do skorzystania z naszych usług.

 

 

Co robicie, gdy pojawia się wakat w Waszym zespole?

W pierwszej kolejności staramy się uruchamiać rekrutację wewnętrzną. Jeśli to tylko możliwe, staramy się naszym obecnym pracownikom stwarzać możliwości awansu oraz ścieżkę rozwoju w ramach nowego stanowiska. Naszych pracowników pozyskujemy również poprzez rekrutację zewnętrzną. Zamieszczamy ogłoszenia o pracy w portalach internetowych, współpracujemy z Biurami Karier uczelni wyższych i Urzędami Pracy. Poza tym stosujemy metodę direct search. Źródłem pozyskiwania kandydatów są dla nas także serwisy społecznościowe. Metody pozyskiwania pracowników zawsze dostosowujemy do rodzaju oferowanego stanowiska.

Jak przekonujecie kandydatów?

Dbamy o sprawy zasadnicze, czyli pracujemy w oparciu o motywujący system wynagrodzeń. Proponujemy również udział w szkoleniach oraz pomoc w finansowaniu nauki w instytucjach zewnętrznych. Co ważne, dajemy wszystkim pracownikom równe szanse w zakresie rekrutacji, szkolenia, przydzielania ról i stanowisk, możliwości rozwoju oraz planowania pracy. 

Czy oferujecie praktyki i staże dla studentów?

Tak, stażyści mogą znaleźć swoje miejsce np. w procesach technicznego wsparcia sprzedaży czy zarządzania jakością. Bardzo doceniamy wiedzę, kompetencje studentów, a przede wszystkim ich pomysłowość i świeże spojrzenie oraz to, że z zapałem podchodzą do wykonywanych przez siebie obowiązków. Dobre doświadczenie w tym obszarze sprawia, że taka współpraca może przekształcić się w stałe zatrudnienie.

Jakie są Wasze oczekiwania, jeżeli chodzi o doświadczenie nowych pracowników?

W zależności od profilu poszukiwanego kandydata oraz rodzaju stanowiska, nasze oczekiwania różnią się w zakresie kompetencji i wiedzy merytorycznej. Jednak stałe jest to, że zawsze szukamy kandydatów, którzy są zaangażowani, elastyczni, otwarci na wiedzę oraz pomysłowi. Zdajemy sobie sprawę, że szczególnie na stanowiskach produkcyjnych, nawet kandydat z doświadczeniem, musi się nauczyć instrukcji, procedur czy po prostu obsługi maszyn, które funkcjonują u nas w zakładzie. W związku z tym na wstępie oferujemy pełne wdrożenie na stanowisko pracy. Każdy z nowych pracowników ma przydzielonego trenera wewnętrznego lub mentora, który na początkowej drodze przekazuje mu wiedzę teoretyczną, praktyczną oraz informuje o zasadach, które u nas panują. 

 

Na jakie stanowiska rekrutujecie?

Większość ofert dotyczy pracowników produkcyjnych m.in. operatorów linii galwanicznych, maszyn CNC, pracowników testowania czy ds. obróbki fotochemicznej.

Czym trzeba się więc wykazać, żeby usłyszeć od Was: "zatrudniamy!"

Proces rekrutacji i selekcji jest uzależniony od rodzaju stanowiska i zakresu wykonywanych obowiązków. Jeśli chodzi o samą selekcję to generalnie można podzielić ten proces na trzy etapy. Po pierwsze analiza nadesłanych aplikacji pod względem pożądanego doświadczania oraz umiejętności. Po drugie wywiad telefoniczny z kandydatami, którzy odpowiadali wymaganiom formalnym zakładu. W czasie wywiadu weryfikowana jest dostępność kandydata do pracy oraz doprecyzowane i potwierdzane są informacje, które są zawarte w CV. Na koniec mamy rozmowę kwalifikacyjną, która składa się najczęściej z dwóch części. Pierwszą prowadzi HR, zaś drugą przełożony obszaru. W zależności od rodzaju stanowiska oceniamy wiedzę merytoryczną oraz weryfikujemy również umiejętności jak i kompetencje miękkie danego kandydata. Robimy to przy pomocy pytań behawioralnych oraz krótkich zadań czy testów. W przypadku stanowisk produkcyjnych, w drugiej części przełożony prezentuje stanowisko pracy i szerzej opowiada o zakresie obowiązków.  

Czy oferujecie swoim pracownikom systemy motywacyjne?

W zakładzie istnieje proces okresowej oceny pracy, który bardzo dobrym pracownikom umożliwia uzyskanie awansu w siatce płac albo przyznania nagrody. W TS PCB funkcjonuje dofinansowanie do kart Mulisport, jest możliwość dofinansowania kolonii, obozów, przedszkoli, żłobków dla pociech naszych pracowników. Jest też dofinansowanie nauki oraz szkoleń z zewnętrznego źródła. 

Zakład nieprzerwanie rozwija się i zmienia od początków swojego istnienia, a więc czy jakieś wydarzenia z Waszej historii uznajecie za kluczowe lub przełomowe?

Trudno jest wyodrębnić te najbardziej przełomowe. Pierwszym istotnym momentem jest na pewno wyodrębnienie się w 1984 roku ze struktur Techno-Service Zakładu Wytwarzania Obwodów Drukowanych i produkcja pierwszego obwodu. Kolejnym kamieniem milowym jest przeniesienie sekcji produkcyjnych zakładu z niewielkich pomieszczeń na ul. Konrada Leczkowa w centrum miasta do dużo obszerniejszego budynku na ul. Benzynowej na obrzeżach Gdańska. To pozwoliło na zwiększenie wolumenów produkcji oraz poszerzenie i unowocześnienie parku maszynowego. Warto wspomnieć także o zmianie nazwy zakładu na TS PCB, która miała miejsce w 2014 roku, przy okazji jubileuszu trzydziestolecia powstania naszej fabryki.

Na tym z pewnością nie poprzestaniecie?

W nadchodzących latach planujemy dalszy rozwój zakładu, zarówno pod względem technologicznym, wydajnościowym, jak i jakościowym. Pod tym ostatnim pojęciem rozumiemy nie tylko dosłowną jakość naszych produktów, ale również jakość obsługi zleceń i wsparcia technicznego sprzedaży. Mamy zamiar zintensyfikować także działania sprzedażowe na rynkach zagranicznych, zwłaszcza na obszarze Europy Zachodniej i Północnej.