brak logo

TELMON

Łódź

Wywiadu udzielił:
Artur Kapacki
Prezes zarządu TELMON
Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w pracy w telemarketingu, głównie w zakresie finansów i ubezpieczeń. Ukończył Politechnikę Warszawską, Wydział Inżynierii Produkcji na kierunku Zarządzanie i Marketing. W latach 2002-2010 pełnił wiele funkcji menedżerskich w branży ubezpieczeniowej i finansowej. W 2010 roku stworzył nowoczesną firmę telemarketingową Telmon, w której objął stanowisko prezesa zarządu.
TELMON
Rok założenia: 2011
Adres:
Łąkowa 3/5
90-562 Łódź

Na stronie internetowej reklamujecie się między innymi hasłem "agenci do najbardziej skomplikowanych zadań". Co się za tym kryje?

Zajmujemy się telesprzedażą oraz obsługą klienta. Specjalizujemy się głównie w przeprowadzaniu kampanii sprzedażowych i obsługowych IN/OUT dla branży bankowej, ubezpieczeniowej i multimedialnej.

Pięć lat na rynku wystarczyło do ugruntowania swojej pozycji?

Dokładnie tak. Telmon powstał w 2011 roku w Łodzi. Od początku postawiliśmy na świadczenie usług call center dla bankowości i ubezpieczeń. Zaczynaliśmy od kilkudziesięciu stanowisk, a dziś zatrudnionych jest u nas pół tysiąca konsultantów, którzy pracują w dwóch lokalizacjach – w Łodzi i Toruniu. Dowodem na efektywne zarządzanie spółką jest przyznanie Telmon prestiżowej nagrody Gazeli Biznesu za rok 2014 i 2015.  

Kto jest Waszym klientem?

W portfolio firmy znajdują się prestiżowi klienci, tacy jak mBank, AIG, Alior Bank, Proama, Citi Bank czy Netia. Nasi klienci to w większości banki i ubezpieczyciele. W ofercie mamy kampanie związane zarówno ze sprzedażą produktów, jak również z procesem informacyjnym oraz wsparciem klienta. To, że te dwie branże przeważają, nie znaczy, że nie obsługujemy przedsiębiorstw z innych sektorów. Pracujemy też dla firm energetycznych, telekomunikacyjnych i innych.

Jakimi kanałami poszukujecie nowych pracowników?

Do nowych pracowników docieramy w bardzo różnych miejscach: na uczelniach, w pubach, akademikach, galeriach handlowych. Często nasi pracownicy polecają Telmon swoim kolegom i koleżankom. Dodatkowo pojawiamy się regularnie na studenckich targach pracy, w trakcie których można spotkać się z naszymi pracownikami i przejść testową rozmowę rekrutacyjną. Trenerzy z Telmon prowadzą też bezpłatne szkolenia dla studentów i uczniów, doskonalące umiejętności sprzedażowe. Co jakiś czas organizujemy w biurze dzień otwarty, by każdy mógł przyjść i zobaczyć, w jakim miejscu i na jakim sprzęcie pracują konsultanci, poznać nasz zespół i zadać mnóstwo pytań. Jesteśmy też bardzo aktywni w mediach społecznościowych, bo to tam spędzają swój wolny czas nasi potencjalni pracownicy. Na Facebooku umieszczamy spontaniczne relacje z różnych wydarzeń w Telmon. To świetne miejsce, by podglądnąć, jak na co dzień wygląda praca u nas.

  

Podglądanie może jednak nie wystarczyć. Warto czymś potencjalnego pracownika skusić do wysłania CV.

Ma pan rację. Przede wszystkim przyciągamy ludzi stabilnym zatrudnieniem, atrakcyjnym systemem wynagrodzeń oraz możliwością dopasowania grafiku do swoich potrzeb. Oferujemy również rozbudowany system szkoleń sprzedażowych, merytorycznych i systemowych, które odbywają się przy wsparciu doświadczonej grupy trenerów oraz kadry kierowniczej. Mocną stroną naszej firmy jest system motywacyjny, niosący szeroki wachlarz możliwości dla pracowników. Nasi konsultanci korzystają również z opieki medycznej i kart Multisport. Z kolei otwarci, przyjaźni ludzie sprawiają, że panuje u nas bardzo dobra atmosfera.

W jaki sposób promujecie na rynku markę Telmon?

W naszej firmie pracuje wielu znakomitych specjalistów ds. obsługi klienta, trenerów i coachów. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w branży call center i chętnie dzielimy się naszą wiedzą. Współpracujemy z mediami branżowymi, należymy też do prestiżowego Klubu Outsourcingu, który skupia najlepsze firmy i organizacje z polskiej branży outsourcingowej.

Pół tysiąca konsultantów to imponująca liczba, ale to chyba nie jest Wasze maksimum? Kto może liczyć na zatrudnienie w Telmon?

Rekrutacja u nas trwa cały czas. Poszukujemy konsultantów telefonicznych, którzy zajmować się będą sprzedażą i obsługą klientów. Nie należy się przejmować brakiem doświadczenia na takim stanowisku, ponieważ każdemu nowemu pracownikowi zapewniamy szkolenia i wsparcie naszych trenerów. Na najlepszych czeka możliwość awansu na kierownika grupy telemarketingowej.

W jaki sposób przeprowadzacie proces rekrutacyjny?

Rekrutacja w Telmon zaczyna się od rozmowy kwalifikacyjnej. Poszukujemy osób zaangażowanych. Zależy nam także na pracownikach, którzy interesują się daną branżą, szukają innowacyjnych rozwiązań podczas przedstawiania oferty sprzedaży produktu, zbijania obiekcji jak również dokonywania analiz. Rozmowę przeprowadzają nasi specjaliści ds. rekrutacji, którzy dają kandydatowi do rozwiązania przykładowe zadanie. To zazwyczaj opis sytuacji, jaka może się zdarzyć codziennie w pracy, w trakcie rozmowy z klientem. Kandydat może się wykazać znajomością produktu, wiedzą na temat danego projektu, na przykład bankowego lub ubezpieczeniowego, oraz refleksem i empatią w trakcie scenek symulujących różne sytuacje, które mogą wydarzyć się w trakcie prawdziwej rozmowy z klientem. Po pozytywnym rozpatrzeniu kandydatury zapraszamy do pracy. Pierwsze dni, poza sprawami organizacyjnymi oraz formalnymi, obfitują także w kilkuetapowe szkolenia.

Dalszy rozwój firmy to jednocześnie jedna z jej misji do spełnienia?

Można faktycznie tak powiedzieć. Choć pracuje już u nas ponad pół tysiąca wykwalifikowanych telemarketerów to nadal dynamicznie się rozwijamy. W najbliższych miesiącach planujemy zatrudnić dodatkowo po około pięćdziesiąt osób w obu naszych oddziałach w Łodzi i Toruniu. Dalsze plany zależą od potrzeb naszych partnerów oraz nowych kontraktów, nad którymi obecnie pracujemy.

 

Prowadzicie dla swoich klientów badania rynku. Na czym one polegają i kto z nich korzysta?

Tak, prowadzimy telefoniczne ankiety skierowane do różnych grup konsumentów oraz do klientów biznesowych. Zakres tych badań jest bardzo szeroki. Instytuty badawcze zlecają nam badanie preferencji politycznych, firmy proszą nas o przeprowadzenie ankiet satysfakcji z produktu, a banki badają potrzeby finansowe Polaków. Prowadziliśmy też sondaże przed wyborami prezydenckimi i parlamentarnymi.

Telmon to młoda firma. W jaki sposób staracie się budować swoją markę i renomę?

Funkcjonujemy na rynku już ponad pięć lat i nasze portfolio klientów mówi samo za siebie. Są z nami największe firmy z branży bankowej, finansowej i telekomunikacyjnej. Filarem współpracy z każdym z naszych klientów jest partnerstwo. Pozostajemy w bliskiej współpracy z każdą firmą, która zleca nam obsługę telemarketingową. Z naszymi partnerami mamy bardzo dobre relacje, na bieżąco się komunikujemy, omawiamy nowe kampanie oraz problemy szukając wciąż rozwiązań i nowych pomysłów. To sprawia, że Telmon cieszy się uznaniem w środowisku biznesu.

 

   

Na czym polega Wasz system wynagrodzeń?

Pensja naszego pracownika składa się z wynagrodzenia zasadniczego, prowizji ze sprzedaży produktów oraz premii uznaniowej. Wynagrodzenie prowizyjne, w zależności od realizacji planu sprzedażowego założonego na dany miesiąc, nie ogranicza wynagrodzenia naszych pracowników zatrudnionych w oparciu o umowę o pracę. Decyzję w sprawie przyznania dodatkowej premii podejmuje bezpośredni przełożony. Przy zatrudnieniu w oparciu o umowę cywilno-prawną obowiązuje stała stawka za przepracowaną godzinę i dodatek, którego wysokość zależy od tego, czy kampania, którą realizuje pracownik ma charakter sprzedażowy, czy tylko informacyjny.

Atrakcyjne wynagrodzenie to magnes i bodziec do pracy, ale tym samym bywają systemy motywacyjne. W Telmon jest podobnie?

Z licznych systemów motywacyjnych jakie posiadamy w naszej firmie mogę wymienić na przykład dofinansowania do karty Multisport oraz możliwość dofinansowania pakietu medycznego, który zapewnia pomoc lekarzy specjalistów z wielu dziedzin. Posiadamy także ubezpieczenia grupowe. Rozdajemy też bony zakupowe, bilety do kina czy teatru, które pracownicy mogą zdobyć za dobre wyniki sprzedażowe i wysoki poziom frekwencji oraz za udział w konkursach.

W jaki sposób integrujecie zespół pracowników?

Najważniejsze jest dla nas to, by w Telmon codziennie panowała przyjazna, rodzinna atmosfera. Oprócz tego organizujemy imprezy integracyjne, wspólne wyjścia na piłkę nożną, tworzymy również drużynę biegową. Wspólnie świętujemy wszystkie ważne okazje, co sprawia, że jesteśmy bliżej jako zespół. Nie zapominamy o symbolicznych prezentach dla naszych pracowników i ich pociech z takich okazji jak Dzień Kobiet czy Dzień Dziecka. Mamy też wiele wewnętrznych konkursów, dzięki którym mogą się wykazać najbardziej kreatywni z naszego zespołu. Podejmujemy też razem działania charytatywne. Co roku w grudniu robimy telmonową Szlachetną Paczkę.