logo PUBLIC PR MARCIN KAŁUŻNY

PUBLIC PR MARCIN KAŁUŻNY

Katowice

Wywiadu udzielił:
Marcin Kałużny
Prezes PUBLIC PR MARCIN KAŁUŻNY
Dziennikarz, felietonista, bloger, niestrudzony propagator jakości. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego, Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej oraz prestiżowej Akademii Leona Koźmińskiego. Od blisko 10 lat związany z jakością. Fundator i założyciel Fundacji QUALITAS. Certyfikowany przez PCBC SA pełnomocnik zarządu ds. systemów zarządzania jakością.
PUBLIC PR MARCIN KAŁUŻNY
Liczba pracowników: 15
Rok założenia: 2005
Adres:
Ks Bpa Bednorza 2a-6
40-384 Katowice
Branże:
  • Marketing - PR
O firmie:
https://www.facebook.com/PUBLICPRAgencjaKreatywna / https://www.facebook.com/jakoscroku

Co wchodzi w zakres działalności Public PR?

Agencja Kreatywna PUBLIC PR podzielona jest na dwa zespoły. Jeden zajmuje się działaniami public relations tzn. kreowaniem wizerunku firm w mediach i otoczeniu biznesowym, a także rebrandingiem, eventami, akcjami CSR i innymi. Natomiast drugi organizuje Certyfikat JAKOŚĆ ROKU® - największą, najbardziej rozpoznawalną  i najbardziej merytoryczną inicjatywę wspierająca jakość w polskich przedsiębiorstwach. Ponadto reaktywowaliśmy, po latach nieobecności takie wydarzenie jak Europejski Kongres Jakości, którego już dwie edycje odbyły się w Warszawie. Obie zgromadziły po blisko 600 uczestników. Relację można obejrzeć na naszym kanale na youtube.

 

Firma istnieje na rynku od 2005 roku. Jak świętowali Państwo swoje 10-lecie?

Przypadające w ubiegłym roku 10-lecie firmy było dla nas ważnym wydarzeniem. Zaprosiliśmy z tej okazji do wspólnego świętowania pracowników, partnerów, a także przyjaciół. Chcieliśmy pokazać się od innej niż zwykle strony, i dlatego podzieliliśmy się z gośćmi naszymi pasjami i twórczością pozazawodową. Najbardziej utkwił mi w pamięci profesjonalny pokaz taneczny w wykonaniu syna wraz z partnerką jednego z naszych dyrektorów. Wow! To było niezwykłe. Poza tym okazało się, że mamy w gronie muzyków, blogerów, modelarzy i specjalistów od decoupage. Zdjęcia z imprezy można zobaczyć na naszej stronie internetowej.

Gdzie znajduje się siedziba firmy?

Mieścimy się w zabytkowym kompleksie Browar Factory Centrum w intensywnie rewitalizowanej dzielnicy Katowic – Szopienicach. Dysponujemy przestronnym, loftowym, nowoczesnym i przyjaznym biurem.

Z jakich osiągnięć są Państwo najbardziej dumni?

Sukces naszych klientów jest naszym sukcesem. Na przestrzeni prawie już 11 lat zmieniliśmy sposób myślenia i jakościowego podejścia w ponad tysiącu przedsiębiorstwach. Często dawaliśmy pozytywny impuls do zmiany, co przyczyniło się do większego zadowolenia klientów, a zatem i ich wyższych obrotów. Jako jedyni  z nielicznych na rynku zabiegamy o jakość, głośno i wyraźnie o niej mówimy.
Z drugiej strony, dzięki pracy naszych specjalistów, wiele firm zaistniało w mediach. Wykreowaliśmy kilkanaście eksperckich wizerunków, mamy doskonałe, wieloletnie relacje z mediami i dziennikarzami oraz kilka fajnych zrealizowanych kreatywnych pomysłów.

Jakimi wartościami kierują się Państwo w prowadzeniu działalności?

Szczególnie istotne są dla nas profesjonalizm, współpraca, odpowiedzialność oraz rozwój i kreatywność. Staramy się tworzyć miejsce przyjazne pracownikom  i klientom pamiętając, że praca powinna nieść także wartości dodane dla współpracujących firm. Angażujemy się w projekty pomocowe z obszaru CSR. Od dwóch lat drużynowo startujemy w Business Run, co roku pomagamy, czy to indywidualnym osobom, czy organizacjom, jak np. zbiórka pieniędzy dla Hospicjum Cordis czy paczki mikołajowe dla dzieci.

A na czym polega Państwa projakościowy system pracy?

Jakość to ciągły rozwój. W coraz bardziej dynamicznie rozwijającym się świecie nieustannie poszukujemy nowych rozwiązań. Wątpliwości, jeżeli się pojawiają, rozstrzygamy na korzyść klientów i pracowników. Dbamy, aby to, co od nas wychodzi, było takiej jakości, jakiej oczekuje klient. Wspieramy i troszczymy się również o nasze zespoły, dbając o jak najlepszy work-life balance. Ponadto rozwijamy się i szkolimy nie tylko wewnętrznie, ale także współpracując z zewnętrzny trenerami.

Wspierają Państwo największą w Polsce inicjatywę promującą jakość - Certyfikat JAKOŚĆ ROKU®. Proszę opowiedzieć o tym doświadczeniu.

Certyfikat JAKOŚĆ ROKU® powstał 11 lat temu. Od samego początku inicjatywa wspiera i nagradza projakościowe podejście do biznesu, produktów, usług, innowacji, ekologii i nauki. Przeznaczona jest dla firm i instytucji działających na polskim rynku od co najmniej roku. Godło Certyfikatu JAKOŚĆ ROKU® można znaleźć na wielu produktach, np. Muszyniance czy Perluxie, w reklamach telewizyjnych, mediach społecznościowych i Internecie.
Organizatorem Certyfikatu jest Fundacja Qualitas, a firma Public PR pełni funkcję sekretariatu. Certyfikat jest realizowany pod honorowym patronatem European Organization for Quality z siedzibą w Brukseli. Warto podkreślić, że jest to jedyne wsparcie jakiego udziela EOQ  w Polsce!
Aby zdobyć Certyfikat, przedsiębiorstwo musi przejść przez czteroetapową weryfikację: audyt, prowadzony w jej siedzibie, samoocenę, zaświadczenia z ZUS i US o niezaleganiu oraz ostateczną ocenę prowadzoną przez Kapitułę. Członkami są osoby będące uznanymi autorytetami w świecie jakości, m.in. prof. dr hab. Maciej Urbaniak z Uniwersytetu Łódzkiego czy dr hab. Marek Roszak z Politechniki Śląskiej.
Nie każde przedsiębiorstwo, które się zgłasza, otrzymuje Certyfikat JAKOŚĆ ROKU®. Co roku kilkanaście odpada. Jednak wszyscy otrzymują pisemny feedback. Po zrealizowaniu zaleceń mogą ponownie ubiegać się o nominację.
Zależy nam na ciągłości i doskonaleniu w jakości. Dlatego stworzyliśmy 6-letnią ścieżkę dla uczestników Certyfikatu JAKOŚĆ ROKU®, która wiedzie aż do diamentowego wyróżnienia. Jak dotąd Certyfikat otrzymało ponad 1000 przedsiębiorstw.

 

Wydają Państwo magazyn QUALITY TODAY. Jakie informacje można tam znaleźć?

W magazynie prezentujemy firmy, uczelnie i organizacje przystępujące lub już będące w procesie certyfikacji. Piszemy o ich drodze do jakości, zgłaszanych produktach, usługach i innowacjach, a także o problemach, jakie napotykali i jakie rozwiązywali na swojej projakościowej ścieżce rozwoju. Opisujemy również nowości ze świata jakości np. niedawną rewizję normy ISO 9001:2015.

Przejdźmy teraz do pytań dotyczących rekrutacji w firmie. Jak często ona się u Państwa odbywa?

Dzisiejszy rynek pracy stał się rynkiem pracownika, zwłaszcza na Śląsku, gdzie bezrobocie jest jednym z najniższych w kraju. Zbieramy i gromadzimy CV potencjalnych kandydatów praktycznie cały czas. Liczymy na wyszukanie „perełek”, które wspólnie z nami przejdą ścieżkę kariery od młodszego specjalisty, aż do dyrektora.

Gdzie potencjalni pracownicy odnajdą aktualne oferty pracy?

Od lat współpracujemy z portalem pracuj.pl oraz studenckimi biurami karier. Aktualne oferty publikujemy także na naszym funpage na facebooku. Serdecznie zapraszam do śledzenia www.facebook.com/jakoscroku.

Jakie wymagania stawiają Państwo przed kandydatami?

Oczekujemy nastawienia na współpracę zarówno z klientem zewnętrznym, jak i wewnętrznym. Profesjonalizmu i odpowiedzialności za powierzane zadania oraz energiczności w działaniu. Mile widziane jest doświadczenie w kontaktach handlowych a także znajomość technik negocjacji i sprzedaży. Zwracamy uwagę na łatwość w nawiązywaniu i podtrzymywaniu pozytywnych relacji z klientami, a także na swobodę w prowadzeniu rozmów, w tym na wysokie kompetencje komunikacyjne, m.in. dobrą dykcję, ponadto oczekujemy umiejętności pracy zespołowej, determinacji w dążeniu do osiągania zaplanowanych celów, w tym efektywnego działania pod presją czasu oraz gotowości do podróży służbowych. Mile widziane jest wykształcenie wyższe w kierunku: polonistycznym, dziennikarskim lub marketingu i reklamy.

W jaki sposób motywujecie osoby do osiągania wyznaczonych celów?

Jesteśmy otwarci na rozwój, dlatego dzielimy się doświadczeniami i inspirujemy nawzajem w codziennej pracy. Uczestniczymy w warsztatach, konferencjach i seminariach tematycznych. Ponadto mamy rozbudowany, prowizyjny - obok stałej pensji - system wynagradzania, poczynając od celów indywidualnych, a kończąc na celach zespołowych w rozliczeniu miesięcznym oraz rocznym. Dodatkowo, najlepsi pracownicy otrzymują specjalną nagrodę roczną. Co więcej, bardzo dbamy o atmosferę w naszej pracy, dlatego przynajmniej raz na kwartał integrujemy się podczas wspólnych wyjść. Zdarza się nam także wyjeżdżać – ostatnio byliśmy w Pałacu Czarny Las.  Raz w roku, w ramach nagrody rocznej dla całego zespołu, wybieramy się za granicę. Byliśmy już w Pradze i Berlinie. Z jednej strony pozwala nam to poszerzać horyzonty kulturoznawcze, a drugiej miło spędzić ze sobą czas.

Myślę, że potencjalnych pracowników najbardziej interesuje, jakich form zatrudnienia mogą się spodziewać.

Poszukując pracowników, nastawiamy się na stałą współpracę w oparciu o umowę o pracę. Certyfikat JAKOŚĆ ROKU® z założenia jest projektem 6-letnim. Stawiamy w naszych działaniach na zadowolenie klienta, dlatego niska rotacja przy obsłudze konkretnych firm jest naszym ważnym atutem. Myślę, że możemy się pochwalić tym, że nasz zespół tworzą pracownicy m.in. z 6- czy 8-letnim stażem pracy.

Idealny pracownik według Pana to…?

Ambitny i dobrze zorganizowany, nastawiony na sukces i pracę w obrębie wyznaczonych celów, doświadczony w negocjacjach handlowych i budowaniu relacji z klientami oraz szukający wyzwań i możliwości rozwoju. Takich pracowników szukamy!

Czego możemy życzyć firmie na przyszłość?

Mamy doświadczenie  potwierdzone współpracą  z firmami z różnych branż w kraju i szerokie kompetencje w zarządzaniu jakością. Organizujemy wyjątkowy Europejski Kongres Jakości. Chcielibyśmy, aby idea Certyfikatu JAKOŚĆ ROKU®, również dzięki współpracy z EOQ, zaistniała na rynku paneuropejskim.