logo Antal International

Antal International

Warszawa

Konsultanci Antal International pracują w modelu 360º, dlatego stawiamy na ludzi przedsiębiorczych, samodzielnych, takich którzy nie boją się brać odpowiedzialności za projekty, jakie prowadzą.
Wywiadu udzieliła:
Małgorzata Wójtowicz HR Manager Antal International

Prawie 20 lat działalności na rynku.. obecnie lider rekrutacji i doradztwa personalnego- dzięki czemu ten sukces?

Myślę, że to jest połączenie kilku elementów - na pewno model, w którym funkcjonujemy już od dłuższego czasu, czyli model 360º, w którym konsultanci działają, zarówno odpowiadając za sprzedaż, jak i za rekrutację, więc są osobami kontaktowymi dla swych klientów. Antal International wyróżnia też to, że praca naszych konsultantów, a szczególnie ich osobowości nie są takie, jak osób w back office lub w dziale HR. Nasi konsultanci to osoby bardzo proaktywne, nastawione na sprzedaż i będące konsultantami w zakresie rekrutacji dla naszych klientów. Nie bez znaczenia jest też sam fakt, że nasz prezes, Artur Skiba, stoi na czele firmy niemalże od samego początku jej istnienia na polskim rynku. Te wszystkie czynniki pomogły nam osiągnąć obecną pozycję na rynku. 

Dotarliśmy już wcześniej do firmy Work Service, która pochwaliła się połączeniem z Państwem w 2013 roku- co od tego czasu się zmieniło?

Za najważniejszą zmianę uważamy to, że jesteśmy w stanie odpowiedzieć na potrzeby klientów jeszcze lepiej. Dzięki połączeniu z Work Service osiągnęliśmy efekt synergii, który powoduje, że nasze usługi uzupełniają się i dlatego skuteczniej wspieramy firmy w ich działaniach rekrutacyjnych. To zmiana na poziomie biznesowym. Natomiast na poziomie administracyjnym wymieniamy się dobrymi praktykami, doświadczeniem.

Dla naszych pracowników zmieniło się to, że cały warszawski oddział pracuje teraz razem – wcześniej byliśmy na 2 różnych piętrach biurowca. Mamy nową, bardziej prestiżową lokalizację i bardziej nowoczesne biuro. Pracujemy w zdecydowanie lepszych warunkach, co przekłada się na zadowolenie naszych pracowników.

 

 

Co wiedzie prym jeśli chodzi o specjalizację, co jest core businness'em?

Głównym obszarem naszej działalności jest rekrutacja i odpowiadanie na potrzeby rekrutacyjne naszych klientów. Mówimy tu zarówno o rekrutacjach stałych, jak i projektowych w obszarze IT, tzw. contracting. Mamy też usługę HR Consulting, która doskonale uzupełnia wachlarz rozwiązań niezbędnych w obszarze okołorekrutacyjnym. To usługi, które wspierają działania działów personalnych, m.in. badania zaangażowania, badania satysfakcji pracowników, oceny, testy, Assessment Center, Development Center. We wszystkich tych obszarach cały czas się rozwijamy.

Jakich Klientów jest najwięcej, z jakiego sektora, branży?

Jako HR Manager odpowiadający za rekrutację wewnętrzną do organizacji mogę powiedzieć, że najwięcej rekrutacji prowadzimy dla naszego zespołu IT Services i Shared Service Centers – w obu przypadkach bardzo intensywnie rekrutujemy. Nie oznacza to, że pozostałe obszary się nie rozwijają, w obecnej chwili są po prostu mniej dynamiczne. Sytuacja zmienia się jednak bardzo szybko i cały czas trzymamy rękę na pulsie.

 

 

Przybliżając naszym użytkownikom zasięg i dostępność- gdzie jesteście Państwo znani? Ile obecnie pracowników zatrudnia Antal International? Ile jest oddziałów?

W dobie internetu oczywiście jesteśmy wszędzie i jako marka, jesteśmy znani globalnie :)

A uściślając, Antal działa w 35 krajach, w Polsce jesteśmy w Warszawie, Krakowie, we Wrocławiu i od niedawna w Poznaniu. I nie zatrzymujemy się, mamy apetyt na dalszy rozwój i wzrost. Przymierzamy się do uruchomienia oddziału w Gdańsku. Pod skrzydłami warszawskiej siedziby są także Antal w Czechach i na Słowacji. W chwili obecnej zatrudniamy około 120 osób i ta liczba cały czas rośnie.

Jakimi wartościami kieruje się Antal? Czy rzeczywiście misja jest adekwatna do działań jakie są podejmowane?

Powrócę do naszego modelu biznesowego i tego, co za tym idzie. Konsultanci Antal International pracują w modelu 360º, dlatego stawiamy na ludzi przedsiębiorczych, samodzielnych, takich którzy nie boją się brać odpowiedzialności za projekty, jakie prowadzą. Dzięki temu możemy być partnerem dla firm, z którymi współpracujemy. Naturalnie nie każdy jest w stanie pracować w takim modelu, czego wielokrotnie doświadczyliśmy, wyciągnęliśmy wnioski i dlatego doceniamy tych, którzy są w naszym zespole.

 

 

Wymieńmy korzyści najpierw dla kandydatów?

Niewątpliwą zaletą Antal International, zarówno dla kandydata, jak i naszego pracownika jest to, że umożliwiamy kształtowanie i projektowanie własnej ścieżki kariery. Fakt, że jesteśmy na rynku polskim niemalże od 20 lat sprawia, że jesteśmy wiarygodni i mamy wypracowane odpowiednie standardy, które przekładają się na poczucie bezpieczeństwa. Wychodząc poza obszar rekrutacyjny, nasi konsultanci są doradcami i partnerami, nie tylko dla klientów, ale i dla kandydatów - pomagają w wyborze ścieżki kariery, projektowaniu CV, dzielą się swoją wiedzą na temat rynku pracy w danej specjalizacji. Nasi konsultanci doradzają też, w jaki sposób kandydat może się najlepiej zaprezentować oraz jakie swoje mocne strony powinien podkreślać podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Reasumując, mówimy o doradztwie na szeroką skalę i na najwyższym poziomie.

To teraz jakie korzyści czerpią Klienci dzięki współpracy z Państwem?

Dzięki temu, że Antal posiada wąskie specjalizacje, każdy nasz konsultant ma szansę stać się ekspertem w konkretnej, wybranej dziedzinie. Jeśli klient zgłasza się do nas z potrzebą rekrutacji, jesteśmy w stanie zapewnić mu coś więcej – także doradztwo. Zazwyczaj przed rozpoczęciem współpracy sprawdzamy obszary, w których możemy wesprzeć naszych klientów, a po weryfikacji oczekiwań pracodawcy, nasi konsultanci są w stanie określić skalę trudności i czas trwania danego projektu.

 

 

Jakimi standardami kieruje się rekruter w Antal przy wyborze kandydata? Jaka jest etapowość rekrutacji? Który kandydat to ten idealny?

Nie działamy szablonowo. Naturalnie mamy standardy, które wyznaczają nasze decyzje, jednak każdy proces rekrutacyjny jest inny. Oczywiście, są pewne normy i oczekiwania, jakie kandydat musi spełniać, jednak konkretne wymagania zależą od danego projektu. Niektóre firmy potrzebują kilku spotkań i wsparcia Assessment Center, innym wystarczy jedno spotkanie, po którym decydują się podjąć decyzję.

Jeśli chodzi o oczekiwania wobec naszych pracowników, to stawiamy na wspomniane wcześniej proaktywność, przedsiębiorczość, szybkość, skuteczność działania oraz odpowiedzialność. Kładziemy nacisk na to, aby nasi konsultanci, począwszy od stażystów a na menedżerach kończąc, potrafili słuchać klientów i kandydatów, wyciągać wnioski z rozmów i mieć nieszablonowe podejście do zadań, jakie wykonują. Zachęcamy do tego, aby nie bali się wyjść poza ustalone schematy.

Prowadząc wewnętrzną rekrutację staramy się robić to sprawnie, ale oczywiście nie kosztem kandydata. Pierwszym etapem jest rozmowa z rekruterem, potem Managerem HR, a cały proces rekrutacji kończy rozmowa z prezesem. Czasem wspieramy się dodatkowymi testami kompetencji, jednak z reguły rekrutacja zamyka się w trzech etapach.

Zapraszamy: http://www.antal.pl/kariera-w-antal

Czynniki płacowe i pozapłacowe- czego może się spodziewać pracownik?

To, co nas wyróżnia na tle innych firm z branży, to nasz system premiowy. Warunki finansowe (podstawa), jakie oferujemy, nie odbiegają od tych rynkowych, natomiast najbardziej zaangażowane osoby są w stanie wypracować bardzo atrakcyjne wynagrodzenie. Bez względu na rodzaj i formę współpracy, po okresie próbnym każdemu pracownikowi proponujemy ten sam zakres benefitów.

Zgodnie z systemem premiowym, pracownik ma możliwość wpływania na swoje zarobki - w zależności od tego jak bardzo dana osoba jest zaangażowana, takie osiąga wynagrodzenie.

   

Jak wykorzystywany jest social media? Gdzie się Państwo promujecie?

Z social media korzystamy już od dawna. W poprzednim roku ruszyliśmy z pierwszym programem stażowym a komunikując to, wspieraliśmy się portalami społecznościowymi. W tym wypadku postawiliśmy na komunikację półformalną. Spotkało się to z dużym zainteresowaniem ze strony kandydatów, co oczywiście bardzo nas ucieszyło i utwierdziło w tym, że również w tym roku korzystamy z narzędzia, jakim jest social media.

W ramach działań employer brandingowych, pojawiamy się też oczywiście na targach pracy. W naszej branży liczy się wiedza, kompetencje i specjalizacja, dlatego też od początku działalności unikaliśmy typowych reklam. Zdajemy sobie sprawę z tego, że nasza wiedza i doświadczenie wyróżniają nas, dlatego chętnie dzielimy się nią zarówno z klientami, jak i kandydatami. W naszą strategię wpisane jest przeprowadzanie badań rynku, które od lat spotykają się z ogromnym zainteresowaniem mediów, klientów i kandydatów. To doskonałe narzędzia do śledzenia trendów.

Jak to bywa w dużych korporacjach prócz akcji specjalnych/społecznych, pracownicy nie tylko współpracują ze sobą na co dzień w pracy ale również spędzają mile czas poza nią- jak to jest jest w Antal?

Mimo że jesteśmy dużą firmą o sprawdzonych i ułożonych procesach, nie ma w naszej firmie typowych, korporacyjnych zachowań. Nasza kultura organizacyjna opiera się na bardzo zżytych zespołach, które często integrują się, w różny sposób. Z racji tego, że stawiamy na zaangażowanych i zmotywowanych do wspólnej pracy pracowników, dwa razy w roku organizujemy spotkania firmowe. Jedno z takich spotkań odbywa się w lecie i ma charakter integracyjno-sportowy. Drugim takim spotkaniem jest impreza świąteczna - Christmas Party, podczas której spotykają się wszyscy pracownicy Antal.

Chętnie włączamy się też w różnego rodzaju akcje charytatywne. W ubiegłym roku wzięliśmy udział w "Szlachetnej Paczce", a także wsparliśmy schroniska dla zwierząt w Milanówku i Celestynowie. Stawiamy też na ruch i sport - w zeszłym roku pobiegliśmy w biegu w „Warsaw Biznes Run”. Takie przedsięwzięcia niewątpliwie sprzyjają integracji pracowników. Warte zauważenia jest też to, że w większości inicjatyw, jakie podejmujemy bierze udział także nasz prezes, Artur Skiba. To dowód na to, że zachęta do wspierania ważnych akcji jest wpisana w naszą kulturę.

Myślę, że nasi pracownicy cenią sobie atmosferę, jaka panuje w naszej firmie. Świadczy o tym chociażby fakt, że coraz więcej pracowników do nas wraca - czasem po dłuższych przerwach. Jesteśmy z tego dumni, że po podjętej próbie rozwoju w innych firmach, okazuje się zwykle, że trawa za płotem niekoniecznie musi być bardziej zielona. Jako szanująca się firma z branży rekrutacyjnej stawiamy na ludzi. Cieszymy się, że oni to czują i doceniają. Klimat panujący w Antal jest bardzo rodzinny i to z pewnością nas wyróżnia.