Opinie o MZA
Gdzie są te związki które nie potrafią nawet strajku zorganizować później się dziwią że młodzi się nie zapisują.Przecież teraz jest najbardziej odpowiedni moment na strajk żeby wywalczyć 1000 netto podwyżki i zmienić regulamin wynagradzania.Mają takie braki że trzeba postawić ich podścianą jak nie teraz to kiedy?
Stary zwiąkowiec nie będzie dbał o interesy młodego kierowcy bo ważne że on jest na najwyższej stawce a ty możesz jeździć prawie już(mało brakuje:)na najniższej krajowej
dokładnie tak, ja teraz jestem na l4, kto ma możliwość niech bierze, jak nie zrozumieją że za mało płacą i nie opłaca się tutaj pracować bo można o wiele więcej zarobić na turystyce lub na kategorii C plus E
Firma dno. Po przepracowaniu pięciu lat spróbowałem chleba w PKS Grodzisk i nie żałuje znamy. Jeżdżę na jednej linii nikt mi się nie wtrąca w pracę a do pracy idę na gotowe nawet na 10 min przed wyjazdem. Spokój, cisza a kasa podobna.
Panowie nas jest 3500 kierowców jeśli tylko będziemy chcieli to wywalczymy to my utrzymujemy tą firme bądźmy jak górnicy:)
(usunięte przez administratora)
W pracy nie powinno się spać, pasażerowi trzeba zawsze grzecznie odpowiedzieć i być miłym. Po za tym naciskanie przycisku lub podjeżdżanie nie jest męczące zbytnio.(usunięte przez administratora)
W tym kraju z jednej pracy się nie utrzymam dlatego że tacy jak ty miłośnicy psują rynek. Muszę dorabiać w drugiej ale już niedługo. I później zdziwienie dlaczego kierowcy odchodzą? Odpowiedź jest prosta - bo nikt kto się szanuje nie podejmie takiej odpowiedzialności za tak psie pieniądze.
Idź do ITD i powiedz im że podjeżdżasz w czasie przerwy. Gdzie Ty robiłeś uprawnienia na autobus? A może jesteś tutaj trollem? Najprawdopodobniej.
A ty myślisz że Itd nie wie że kierowcy podciągają autobusy w czasie przerw albo że te przerwy nie są zgodne z przepisami. Jak by mieli przykaz rygorystycznych kontroli to na każdej linii autobusy jezdziły by po ostatniu ustawowej 15 i 30.
Nie myślę a nawet wiem że ITD wie że przerwy są naginane ale mają ciche przyzwolenie na tolerowanie tego typu zachowań. Ale idź i im ro powiedz albo napisz pismo to zobaczysz co Ci odpowiedzą.
Żeby się zatrudnić w MZA trzeba się zgłosić na ulWloscianska do działu rekrutacji wypełnić kwestionariusz i można być odrazu przyjętym jeśli się ma min 2 lata praktyki w zawodzie. Po przyjęciu podpisujesz umowr, robisz badania, wybierasz zajezdnie, stawiasx się do pracy, jezdzisx 5 dni z patronem i po zaliczeniu jeździsz sam według swojego grafiku. To jest cała polityka pracy.
Na ul. Woronicza sprawdzają czy masz pojęcie o jeździe, przegubem jedziesz po placu i robisx łuk przodem i tyłem.
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
Mam pytanie do kierowców będących w związkach zawodowych. Czym takim was przekupiono, że pomimo rosnącej inflacji i brakiem podwyżek nadal nie chcecie strajkować?
Witam. Napisze ktoś ile realnie tam się zarabia. Ile godzin dziennie. Jaka stawka w niedziele. Za nadgodziny. Za godziny nonce itd.?
(usunięte przez administratora)
Michałek robi wszystko co pan dyrektor u każe. Ha ha ha chodzi i się chwali że nawet oddelegowania w weekendy dostaje. A ktoś to podpisywać mu musi? Tylko ciekawe co w zamian? Bo ja się zastanawiam co taki przewodniczący robi na sobotnio niedzielnych oddelegowaniach. Jaką pracę związkową wykonuje? Czy tam na włościańskiej pracują ludzie z orzeczeniem finansowani przez PFRON , że pozwalają na coś takiego. Pracuję to 25 lat i nigdy nie słyszałem żeby w weekendy brać oddelegowania. No ale cóż dyrekcja idzie z duchem czasu. Szkoda że na podwyżki nie ma ale dla związkowców są pieniądze .
Nie piszcie głupot że co to nie bedzie od nowego roku bo co roku jest ta sama spiewka ze od stycznia to bedzie. I co jest? Nic ciagle to samo braki sa ale firma nie padla i nie padnie. Od nowego roku bedzie tak samo jak jest na dzien dzisiejszy. Beda tacy co pluja jadem,beda tacy co beda chodzic z wolnego i bedzie tak caly czas. Co nie zmienia faktu ze robota ta to(usunięte przez administratora)
Masz racje braki kierowców w MZA zawsze były ale to co się teraz dzieje na rynku ogólnie z kierowcami to tak jeszcze nie było.Młodzi nie chcą pracować za kierownicą za tak marne grosze w MZA i za tak odpowiedzialną prac, lata 90 się skończyły gdzie było MZA i nic więcej gdzie praca był przywilejem teraz pracy jest do wyboru do koloru trzeba się tylko schylić ja pracuje tutaj na zlecenie a roboty mam jeszcze dwie i mógłbym mieć jeszcze cztery na solówce płacą 6500/7000 netto i codziennie w domu weekendy wolne i święta to gdzie porównujemy do tego mza gdzie płacą 4700 netto święta i weekendy w pracy plus noce zarwane
Dodam jeszcze że u prywaciarza też płacą 100% za nadgodziny.W MZA niedługo lepszy to będzie jedynie socjal z którego opłaca się jedynie korzystać jak masz małe dzieci bo o premiach i innych prezesówkach możesz zapomnieć jedynie są na papierze i fajnie się prezentują.Ja pracowałem w MZA 7 lat i nigdy nie dostałem przeszeregowania czyli podwyżki bo mam małe dzieci i musiałem iść na zwolnienie na chore dziecko A jak każdy wie żeby dostać podwyżkę to nie można iść przez 2 lata na żadne zwolnienie itp.
Mnie brakowało dwa miesiące do przeszeregowania ale dyspozytor Belka doniósł na mnie i straciłem dwa lata . Chciał żebym zapisał się do związku Nowackyego jak odmówiłem to mnie wrobił. Tu nie będzie dobrze jak dyspozytorzy donoszą na kierowców ,ja zacząłem szukać innej roboty i już coś mam na oku.
Mój kolego miał 3 dni do przeszeregowania,wjechał na myjke, przyrysował delikatnie koniec wozu i podobno znowu musiał jeździ 2 lata bez podpadziochy żeby dostać upragnioną podwyżke a dodam że jeździł nawet z gorączką bo podobno jak pójdziesz na zwolnienie to też nie dostaniesz przeszeregowania później już sobie darował podwyżki i wolał korzystać przy chorobie z L4
Mówią że związki są po to żeby pomagać ludziom. To nieprawda. Ja nie jestem zrzeszony w żadnym związku. Ale widzę jak kierowcy wyrzucają pieniądze w błoto płacąc składki. U nas na zajezdni jak jesteś w związku u Michała nowackiego to niby możesz mieć lepiej bo z nim koleguje się dyspozytor belka koniu no i oczywiście główny dyspozytor Mirek i wtedy możesz wszystko załatwić. Ale jak nie chcesz się do nich zapisać i mówisz o tym głośno to cię niszczą czyli masz kiepski grafik nie jeździsz swoim wozem a na górze nic nie załatwisz. Takie kolesiostwo że szkoda gadać. A pan przewodniczący chodzi chwali się możliwościami i znajomościami z panem dyrektorem i co to nie on może załatwić , nierób na oddelegowaniach ,który udaje ,że działa dla nas. Ten związek i jego członkowie brzydko pachną z daleka . Sam sobie załatwiłem "przeszeregowanie" nie płacąc darmozjadom. Przez takich jak oni dużo ludzi stąd odchodzi.
Jak to jest z tą umową zlecenie?słyszałem że trzeba kupić umundurowanie?że kary są wysokie i jest ich dużo?że dostajesz najgorsze linie?
Dlaczego znowu musimy skręcać w prawo ze świętokrzyskiej w mazowiecką zamiast jechać Marszałkowską i mamy do skrętu szeroki chodnik pełen pedalarzy, hulajnogarzy i pieszych? Tam się czeka 4 minuty na czerwone dla pieszych.
Dziś miałem drugą zmianę, fotel kierowcy strasznie śmi.. dział i wszystko było tłuste i obsypane białym łupierzem. Coś obrzydliwego.
Jak by było na Włościańskiej 200 podań o pracę to by nie współpracowali z firmami wynajmującymi pracowników z zagranicy których ofert jest mnóstwo na olx itp.
Zakwaterowanie podobno jest w jakiś kontenerach pewnie szykowane jest dla tych cudzoziemców sprowadzanych z zagranicy
MZA w ogłoszeniu na OLX dodało że jest możliwość zakwaterowania. Wiecie gdzie sają mieszkania?
(usunięte przez administratora)
Rozkłady tak ułożone że nie raz musisz odczekać, żeby nie być ponad minutę przyspieszony, a im bliżej pętli tym gorzej i po minucie na dwa przystanki. A na pętli 15 minut i nigdy nie przyjedziesz na czas zrobić piętnastkę.
Albo poskracane są czasy o 19 kiedy jeszcze całe miasto stoi w korkach ale ZTM uważa że jak na wsi wszyscy o 15-16 wracają z pracy a potem to już miasto puste...a o 15 na takim 182 czy 143 to się musisz wlec bo czasu jest nadto
(usunięte przez administratora)
Takich firm jest jeszcze chyba ze dwie, z czego przynajmniej w jednej jest właściciel z kraju arabskiego. Biorą jak leci, aby prawko było. To firmy pośredniczące, czyli śniadzi będą jeździć na naszych wozach w barwach mza. Uber 2.0 a nawet 18.0. Ja jak takiego ciepłego spotkam na zakładzie, to... będzie ciekawie
Panie i Panowie przestańcie przychodzić z wolnego niech kilka dni pod rząd nie wyjedzie struktura na każdej zajezdni. Dajmy odczuć pasażerom te braki kadrowe. Niech spółka zapłaci trochę kar ZTM Warszawa. Oni grają z nami nie fair my też zacznijmy. W załodze wszystkich zajezdni siła!
Do kogo ty to mówisz? Tu jest pełno takich co grzecznie chodzą z wolnego w zamian za dzień urlopu który łaskawie daje dyspozytor mówiąc że to ukłon za przyjście z wolnego jak urlop to jest przecież podstawowe prawo pracownicze .
Kierowca emeryt 4300 netto plus 3000 na zleceniu. 7300 netto Prezes umie liczyc.
Czy jeśli odmówie planiście przyjścia z wolnego lub zamiany dodatku na linie całodzienną i później odczuwam to w postaci gorszej linii z rezerwy lub gorszych linii w grafiku to można uznać to za mobbing w pracy i iść z tym do sądu? Mam dowody na kierowców którzy godzą się na wszystko a w zamian jeżdżą na lekkich liniach.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w MZA?
Zobacz opinie na temat firmy MZA tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 1878.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w MZA?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 1720, z czego 297 to opinie pozytywne, 360 to opinie negatywne, a 1063 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy MZA?
Kandydaci do pracy w MZA napisali 1 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.