logo Auto-Gaz Centrum Jarosław Zagożdżon

Auto-Gaz Centrum Jarosław Zagożdżon

Radom

Wywiadu udzieliła:
Katarzyna Russ
Dyrektor Zarządzająca Auto-Gaz Centrum Jarosław Zagożdżon
Jest absolwentką WSI w Radomiu o specjalności bankowość i finanse. Ukończony fakultet z ubezpieczeń i pedagogiki. Studia podyplomowe menadżersko-finansowe na SGH w Warszawie. Ukończenie studium Ekspertów i Doradców Podatkowych w Instytucie Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy Sp. z o.o. Od 1995 roku pracuje zawodowo na kierowniczych stanowiskach. Od 2007 roku zarządza firmą Jarosław Zagożdżon AUTO – GAZ CENTRUM – branża Automotive. Od tego samego roku pracuje w firmie Roza Development Sp. z o.o. w Radomiu – developer działający na rynku radomskim. Podczas swojej pracy zawodowej była przewodniczącym Rady Nadzorczej firmy Energetyczne Centrum S.A. Prywatnie żona i mama. Uwielbia życie, kocha pracę i nowe wyzwania. Hobby to książka, jogging, kino i teatr.
Auto-Gaz Centrum Jarosław Zagożdżon
Rok założenia: 1996
Adres:
Chorzowska 11a
26-600 Radom
Branże:
  • Inżynieria - Technologie
  • Produkcja
O firmie:
Firma Auto-Gaz Centrum specjalizuje się w produkcji i dystrybucji technologicznie zaawansowanych samochodowych instalacji gazowych.

Jakie oferują Państwo usługi? Do kogo są skierowane?

Produkujemy i dostarczamy kompletne instalacje LPG i CNG do samochodów na całym świecie.

Tworzymy rynek autogazu - dostarczamy wiedzę, rozwiązania technologiczne i innowacje do powstających produktów. Nasze instalacje użytkowane są przez miliony użytkowników samochodów na całym świecie. Przy naszym Centrum Badawczo-Rozwojowym rozwijamy również własny warsztat, do którego w celu zamontowania instalacji przyjeżdżają klienci nawet z odległych województw. Na rynku wygrywamy wysoką jakością oferowanych produktów, usług czy obsługi klienta.

Jakie momenty były dla firmy przełomowe?

Podczas 20-lat działalności takich momentów było wiele, ale do najważniejszych na pewno zaliczę:

  • Budowa działu eksportu – działanie na rynkach międzynarodowych 2006 rok;

  • Zmiana siedziby firmy w 2008 roku;

  • Utworzenie oddziałów w Polsce;

  • Tworzenie produktów pod własną marką: STEROWNIKI - ZENIT PRO, ZENIT PRO OBD, ZENIT DIRECT, COMPACT, BLUE BOX, ZENIT PRO DIESEL, WTRYSKIWACZE HERCULES oraz HERCULES BLUE;

  • Budowa Centrum Badawczo-Rozwojowego;

  • Pozyskanie środków unijnych w celu zwiększenia konkurencyjności.

 

Czy charakterystyka branży wymusza ciągły rozwój i innowacyjność stosowanych rozwiązań?

Branża motoryzacyjna rozwija się bardzo szybko o czym świadczą ciągłe premiery nowych aut. W celu dotrzymania kroku nasza firma musi wciąż podążać za tym rozwojem i udoskonalać swoją ofertę poprzez oferowanie produktów o wysokiej technologii a zarazem innowacyjnych. W Centrum Badawczo-Rozwojowym w Radomiu trwają badania mające na celu zapewnienie stałego rozwoju produktów przy zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań.

Z okazji 20 urodzin odświeżyli Państwo logo firmy. Skąd pomysł, by nowe logo znaleźć drogą konkursu?

Uważamy, iż forma konkursu jest bardzo dobrym sposobem dotarcia do osób twórczych, które często jeszcze nie rozpoczęły ścieżki kariery. W naszym przypadku ta forma się sprawdziła, nawiązaliśmy współpracę z osobą z dużym wyczuciem estetycznym, która obecnie dopiero kształci się w kierunku artystycznym. Zmiana logo nie wymuszona była tylko rocznicą działalności a firma musiała sprostać oczekiwaniom klientów.

  

Przez lata działalności otrzymali Państwo wiele nagród. W tym roku byli Państwo laureatami w kategorii Produkt Roku i Menedżer Roku w konkursie zorganizowanym przez Izbę Przemysłowo-Handlową Ziem Radomskiej. Która z nagród otrzymanych do tej pory była dla Państwa najważniejsza?

Podczas naszej działalności faktycznie otrzymaliśmy wiele nagród, które były ukoronowaniem naszej ciężkiej pracy. Najważniejszymi dla nas nagrodami były chyba nagrody za nasze innowacyjne produkty.

Pracowników na jakie stanowiska najczęściej Państwo rekrutują?

Najczęściej poszukujemy pracowników do rozwijającego się działu technicznego i działu handlowego: eksport czy przedstawiciele handlowi na terenie Polski. Rekrutacje te przede wszystkim wiążą się z rozwojem firmy.

Jak wygląda proces rekrutacji?

Obecnie korzystamy przy rekrutacji z firm zewnętrznych, dzięki czemu spotkania są ograniczone do maksymalnie 5 osób, które wcześniej zostały wyselekcjonowane przez profesjonalnych rekruterów.

Czy pracownicy mają zapewnione dodatkowe benefity?

Tak, między innymi: dodatkowe polisy ubezpieczeniowe czy kapitałowe, dopłaty do podnoszenia kwalifikacji zawodowych i inne.

        

Na jakie formy zatrudnienia mogą liczyć Państwa pracownicy?

W naszej firmie wszyscy pracownicy pracują na umowy o pracę.

Czy na przyszłych pracowników czekają szkolenia?

Tak, są one konieczne, gdyż jesteśmy stricte firmą techniczną. Oprócz tego pracodawca uwzględnia wnioski na kierowanie pracowników na szkolenia podnoszące ich kwalifikacje.

Czy macie Państwo programy przygotowane dla studentów, stażystów?

Tak, często współpracujemy z Urzędem Pracy czy innymi instytucjami, które kierują do nas przyszłych pracowników w celu odbycia praktyki czy staży. Możemy pochwalić się, iż po odbyciu stażu około 99% osób pozostaje w firmie i rozpoczyna swoją ścieżkę pracy zawodowej.

Gdzie osoby zainteresowane mają szukać informacji na temat ofert pracy?

Na stronie internetowej, jeśli ich CV jest umieszczone na portalach związanych z poszukiwaniem pracy, to rekruterzy kontaktują się z nimi. Zamieszczamy również ogłoszenia o pracę, gdy stanowiska nie wymagają szczególnych kwalifikacji,na portalach związanych z rynkiem pracy.

    

Na co najczęściej zwracają Państwo uwagę w CV aplikanta?

Przy rekrutacji najważniejszy element, jaki bierzemy pod uwagę, to czy osoba składająca CV posiada doświadczenie i kwalifikacje jakich oczekujemy na dane stanowisko.

W czerwcu byliście Państwo sponsorem 4 półmaratonu radomskiego. Jedną z Państwa inwestycji to również kompleks kortów tenisowych AG TENIS CHORZOWSKA. Skąd bierze się to zainteresowanie sportem?

Firma nasza wszystkie działania związane z tężyzną fizyczną popiera a tym samym przez możliwość sponsoringu rozpowszechnia sport na rynku lokalnym. Ludzie żyją obecnie bardzo aktywnie, oprócz pracy bardzo ważny jest stan fizyczny. Poprzez te działania chcemy pracownikom stworzyć możliwości do aktywności fizycznej.

 

Jakie cele stawiacie przed sobą na najbliższe lata?

  • Ekspansja na rynki zagraniczne, na których firma obecnie nie działa;

  • Tworzenie nowych produktów zgodnie z rozwojem motoryzacji;

  • Zmiana kanałów sprzedaży poprzez wykorzystanie nowych rozwiązań informatycznych;

  • Pozyskanie środków unijnych z nowej perspektywy finansowej;

Czego możemy Państwu życzyć na następne 20 lat?

Realizacji celów i strategii długoterminowej.   

 

Dziękujemy za rozmowę.