Luxoft Poland Sp. z o.o.

Kraków

Globalnie zatrudniamy 7,7 tys. wykwalifikowanych programistów w 21 centrach na całym świecie i nasz stały wzrost to powód do dumy.
Wywiadu udzieliła:
Katarzyna Rój Manager Ds. Rekrutacji Luxoft Poland Sp. z o.o.
Pracowników na jakie stanowiska poszukujecie Państwo najczęściej?
Luxoft poszukuje przede wszystkim programistów z co najmniej 4-5 letnim doświadczeniem. Najczęściej poszukiwani przez nas kandydaci to osoby będące specjalistami ds. rozwoju oprogramowania, posiadające wiedzę z zakresu prowadzenia dla klientów biznesowych złożonych projektów, takich jak m.in. rozbudowane platformy informatyczne czy aplikacje mobilne dedykowane potrzebom różnorodnych sektorów. Obecnie prowadzimy rekrutację m.in. na stanowiska Senior Java Developera, Test Managera, Database Architect, QA Managera czy Test Enigneera.
 
Z ilu etapów składa się proces rekrutacji do Luxoft?
Rekrutacja do Luxoft ma kilka etapów, mających na celu jak najlepsze sprawdzenie kompetencji oraz atutów kandydata – w celu zaoferowania mu najbardziej dopasowanej oferty pracy. Do faz procesu rekrutacyjnego w Luxoft zaliczają się: rozmowa z rekruterem dotycząca kwestii kadrowych, następnie dyskusja o zagadnieniach technicznych oraz spotkanie z managerem projektu. Opcjonalnie, w przypadku części stanowisk, na które zatrudniamy, przeprowadzana jest także rozmowa z przedstawicielem klienta, dla którego realizowany jest projekt. Wszystkie z tych etapów rekrutacji mogą odbywać się zarówno osobiście, jak i drogą telefoniczną. 
 
Jakie są zalety takiego przebiegu rekrutacji?      
Dzięki rozmowom z osobami zaangażowanymi w codzienną pracę przy zadaniach, które potencjalnie będzie wykonywał kandydat, a także kompleksowym informacjom o jego kompetencjach, jesteśmy w stanie w krótkim czasie opracować możliwą ścieżkę rozwoju informatyka, związaną z jego oczekiwaniami oraz potrzebami firmy. Jedną z istotnych zalet procesu rekrutacyjnego w Luxoft jest spersonalizowane podejście do każdego kandydata – przez wszystkie etapy opiekuje się nim konkretny, wybrany rekruter. Mamy także szacunek dla czasu kandydatów. Łącznie, wszystkie aktywności rekrutacyjne zajmują im ok. 3-4 godzin czasu.
 
Na co głównie kładziony jest nacisk przy wyborze pracownika w Państwa branży?
Realizowane przez nas projekty wymagają od specjalistów przede wszystkim dużych kompetencji informatycznych i technologicznych. Dbamy jednak również o to, aby informatycy zatrudnieni w Luxoft byli osobami kontaktowymi, zdolnymi do kreatywnej i efektywnej pracy w zespole, a także posiadającymi rozbudowane kompetencje miękkie. Na przykład, w Luxoft prowadzimy m.in. projekty zgodnie z tzw. zwinnymi metodykami programowania, wymagające od specjalistów dużej samodzielności oraz odpowiedzialności za poszczególne elementy projektu. Należy jednak podkreślić, że o poszukiwanych u konkretnego kandydata cechach decyduje w dużym stopniu specyfika konkretnego stanowiska oraz związany z nim zakres obowiązków. Interesują nas zarówno osoby kreatywne, zdolne do proponowania niestandardowych rozwiązań technologicznych, jak i te, których największą zaletą jest dokładność i zdolność do wdrażania sprawdzonych rozwiązań. Połączenie różnych charakterów, osobowości i doświadczeń – to w naszej opinii recepta na sukces.  
 
Jaki jest największy sukces Państwa firmy?
Rozpoczynając działalność w Polsce w 2010 r., należeliśmy do marek mało rozpoznawalnych w lokalnym środowisku informatycznym. Dziś zatrudniamy w naszym kraju ponad 500 osób w dwóch oddziałach: Krakowie i Wrocławiu, planujemy dalszy rozwój. Globalnie zatrudniamy 7,7 tys. wykwalifikowanych programistów w 21 centrach na całym świecie i nasz stały wzrost to powód do dumy. O powodzeniu Luxoft wśród kandydatów świadczą prowadzone przez nas statystyki – zgodnie z nimi zaledwie kilka procent spośród kandydujących dostaje się ostatecznie do firmy, rozpoczynając pracę przy prestiżowych projektach m.in. dla firm z listy Fortune 500, które stanowią istotną część wśród naszych klientów. Jesteśmy ważnym partnerem technologicznym m.in. dla gigantów rynku bankowego, telekomunikacyjnego, motoryzacji czy energetycznego. 
 
W jaki sposób motywujecie Państwo pracowników- systemy pozapłacowe? 
W branży informatycznej, gdzie konkurencja firm o najzdolniejszych pracowników jest szczególnie intensywna, jakość benefitów odgrywa bardzo istotną rolę. W Luxoft niezależnie od zajmowanego stanowiska zapewniamy zatrudnionym abonamenty medyczne. Wprowadziliśmy również specjalne zapisy w kontraktach, które zobowiązują dostarczyciela usług medycznych do przestrzegania limitów godzin, w ciągu których osoby zatrudnione w Luxoft powinny zostać przyjęte przez lekarza. Swoim pracownikom oferujemy ponadto pakiet relokacyjny, szeroki wachlarz szkoleń oraz treningów. Pracownicy dostają również możliwość rotacji do nowych projektów z różnych branż. Ponieważ zdecydowaną większość naszych pracowników stanowią mężczyźni, chętnie korzystają również z urlopów tacierzyńskich. Dbamy o aktywność fizyczną naszych pracowników, oferując im karty Multisport czy organizując w naszych polskich oddziałach np. turnieje ping-ponga.
 
Czy angażują się Państwo w działania prospołeczne? 
Działania prospołeczne stanowią istotną część życia Luxoft. Staramy się przy tym nie zapominać o naszej jednej z największych zalet – kreatywności i odrobinie pozytywnego szaleństwa. Na przykład, na niedawnym jublileuszowym, XX Przystanku Woodstock już po raz drugi z rzędu rozbiliśmy nasz namiot, w którym prowadziliśmy warsztaty i wykłady dotyczące rynku pracy i kariery w IT. Cieszymy się, że mogliśmy zaprezentować ponad 1000 młodych ludzi, którzy nas odwiedzili możliwości rozwoju, jakie płyną z kariery w informatyce. Nie zapominamy także o działalności dobroczynnej. W okresie przedświątecznym nasze biuro zamienia się w raj dla maluchów - podopiecznych Ośrodka Dzieła Pomocy Dzieciom, dla których organizujemy Wigilię z prezentami. Inną ciekawą inicjatywą jest Movember – akcja zapuszczania wąsów przez pracowników firmy na rzecz zwiększania społecznej wiedzy o zagrożeniach zdrowia u mężczyzn. Bierzemy też udział w charytatywnym biegu biznesowym Kraków Business Run, wspierając tym samym działania Fundacji Jaśka Meli Poza Horyzonty.