Mobica Limited Poland

Warszawa

Cały czas staramy się docierać do nowych segmentów rynku. Aktualnie staramy się zdobyć pierwsze projekty w sektorze produkcji urządzeń medycznych i diagnostycznych, pracujemy nad pierwszymi projektami dla rynku lotniczego, a nawet staramy się wejść w obszar technologii kosmicznych.
Wywiadu udzielił:
Tomasz Krawczyński Managing Director Mobica Limited Poland
Jak wygląda relacja public relations w Państwa firmie?
Zarówno strategia marketingowa, jak i komunikacyjna firmy przebiega dwutorowo. Z jednej strony prezentujemy się jako firma spełniająca najwyższe możliwe standardy w zakresie jakości obsługi klienta. Naszym językiem w komunikacji z partnerami biznesowymi jest nasze doświadczenie i wiedza w zakresie profesjonalnych rozwiązań informatycznych dla urządzeń mobilnych, branży motoryzacyjnej, nawigacyjnej, finansowej czy telewizyjnej. Wypowiedzi i publikacje naszych ekspertów znaleźć można w mediach branżowych, biznesowych czy w prasie codziennej, gdzie regularnie wypowiadamy się na tematy zarówno dotyczące kwestii programowania, jak i gospodarcze czy stricte biznesowe. Chcemy być postrzegani jako atrakcyjny pracodawca. Z tego względu regularnie uczestniczymy w targach pracy, obejmujemy mecenat nad najważniejszymi wydarzeniami branżowymi (m.in Tizen Developer Conference, Mobile Central Europe, Testing Cup czy Warsjawa), prowadzimy drzwi otwarte naszych biur, organizujemy konkursy dla studentów (Mobica Navigate czy nadchodzące właśnie Game of Codes) i aktywnie współpracujemy z największymi uczelniami wyższymi w Polsce w celu podnoszenia kwalifikacji młodych programistów.
 
Jaki jest plan firmy na najbliższy czas? Czy planują Państwo poszerzenie działalności?
Cały czas staramy się docierać do nowych segmentów rynku. Aktualnie staramy się zdobyć pierwsze projekty w sektorze produkcji urządzeń medycznych i diagnostycznych, pracujemy nad pierwszymi projektami dla rynku lotniczego, a nawet staramy się wejść w obszar technologii kosmicznych. Jednak nie trzeba sięgać aż tak daleko – już wkrótce pojawią się urządzenia (o ile można je nazwać urządzeniami) z segmentu wearables. O ile pewnie wszyscy słyszeli o GoogleGlass i smartwachach, o tyle właśnie niedawno RalphLauren zaczął testować koszulki, które mierzą i zapamiętują podstawowe parametry naszego ciała (na razie głównie dla sportowców), zwalniając nas z uciążliwej konieczności noszenia pulsometrów. Wszędzie tam będzie potrzebne oprogramowanie, wszędzie tam będzie mogła zaistnieć Mobica. 
 
Jakie walory są najbardziej doceniane? Czy angażują się Państwo w działania prospołeczne?
Mobica to firma o ustalonych wartościach i kulturze organizacyjnej. W centrum naszego zainteresowania leży przede wszystkim dobro klienta. Najwyższej jakości obsługa projektów, poparta ekspercką wiedzą i doświadczeniem we wspomnianych branżach, a także rozbudowanym działem testów pozwala uwzględniać potrzeby naszych klientów zanim te zostaną jeszcze wyartykułowane. Będąc odpowiedzialnym partnerem biznesowym nie zapominamy oczywiście o czynniku ludzkim. Nasi pracownicy to nasz największy skarb, dlatego staramy się utrzymać zdrową i przyjazną atmosferę w pracy, dzięki której każdy może poczuć się członkiem zespołu oraz odkryć swój pełen potencjał. Pragniemy być pracodawcą, który inspiruje swych pracowników. Sukces pracownika to sukces firmy.
 
Jakie są najważniejsze aspekty pracy? Na czym polega praca w Mobica?
Ponieważ branża informatyczna to bardziej rynek pracownika, niż pracodawcy, bardzo ważnym czynnikiem przy poszukiwaniu przez programistę zatrudnienia jest różnorodność realizowanych projektów. To, czy zostanie on dłużej w jednej firmie, nie zawsze zależy jedynie od oferowanego wynagrodzenia, ale też od poziomu jego motywacji. Programista, który trafi do Mobici, ma przywilej pracy przy międzynarodowych projektach z różnorodnych branż. Motoryzacja, bankowość i finanse, nawigacja, aplikacje mobilne, półprzewodniki – pole do popisu jest naprawdę spore i jest to na pewno nasza przewaga względem innych pracodawców w sektorze IT.
 
Jak wygląda system wynagrodzenia dla pracowników?
Wynagrodzenie, jakie oferujemy naszym pracownikom, plasuje się na tym samym poziomie, co na podobnych stanowiskach w konkurencyjnych firmach informatycznych w danym mieście. Programiści, którzy wykonują pracę poza godzinami pracy zapisanymi w umowie, otrzymują oczywiście premie za nadgodziny. Staramy się zapewnić naszym pracownikom jak najlepsze warunki pracy. Jednym z bardziej widocznych działań w tym kierunku są regularne dostawy świeżych owoców do wszystkich naszych biur. Chcemy, by nasi pracownicy czuli się docenieni, dlatego regularnie organizujemy wewnętrzne konkursy z atrakcyjnymi nagrodami (np. Change IT), a także ankiety pracownicze.
 
Czy organizują Państwo formy wspólnie spędzanego czasu wolnego?
Zarówno w poszczególnych oddziałach, jak i w całej firmie staramy się utrzymać prawdziwie zespołową atmosferę. Służą temu m.in. właśnie wyjazdy integracyjne. W tym roku wspólnie świętowaliśmy 10-lecie firmy podczas corocznej imprezy Mobica Summer Event, gdzie na pracowników czeka dużo atrakcji sportowych i nie tylko. Poza wyjazdami integracyjnymi organizujemy imprezy rodzinne, wspólne wyjścia na kręgle/bilard, itp. 
 
Na zakończenie dla rozluźnienia – proszę pochwalić się największym sukcesem i powiedzieć jakie są mocne strony firmy, dzięki którym jest ona konkurencyjna na rynku?
Największym sukcesem firmy jest na pewno fakt, ze praktycznie od powstania utrzymujemy tempo wzrostu organicznego średnio 40% rocznie, cały czas zdobywając nowe rynki i nowych dużych klientów. Myślę, że naszą najmocniejszą stroną jest wszechstronność naszych inżynierów, która umożliwia pracę dla tak odległych od siebie branż jak motoryzacja, telewizja i kolej, a także przyjazna atmosfera pracy.